02 Maja 2024 06:34:09
Zdjęcia użytkowników
marcin447 robal
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jak długo kręci rozrusznik zanim auto odpali? 
Jedras
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 12:02
Awatar


Postów: 582

Data rejestracji: 21.01.2005 23:49
Skąd: -

bo u mnie z rana po mroznej nocy rozruch trwa ok 4-5 sekund...ale już po 2 minutowej jeździe i ponownym uruchomieniu silnika zaskakuje praktycznie od razu... akumulator doladowywuje prewencyjnie co tydzien bo autko stoi pod chmurka, a alarm ciagnie prad i na dodatek mrozy...
I teraz pytanie: czy tak dlugie krecenie rozrusznika jest normalne dla R19 czy moze to wina kabli albo czegos? W sumie nie przeszkadza mi to ale nie chce pewnego zimnego ranka niespodzianki...

Serdecznie Pozdrawiam
Jedras_GW

Moje auto: Skoda Octavia Combi '99 SLX 2.0, benzyna+LPG, 226000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-02-2005 12:02
Awatar
Jedras
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 12:27
Awatar


Postów: 582

Data rejestracji: 21.01.2005 23:49
Skąd: -

Monter napisał:
ja bym zaczął sprawdzanie od kabli i świec. Jeśli masz w 100% sprawny alternator, to doładowywanie akumaltora podczas jazdy powinno wystarczyć, no chyba że kręcisz się głównie po mieści i często odpalasz autko.


hmmm, świece były wymieniane bodajże przy 201 tys. km... co do kabli to w jaki sposób je sprawdzić? szczerze mówiąc sprawdzanie poprzez kupowanie nowych kabli nie bardzo mnie bawiWink
a tak nawiasem mówiąc to ile one kosztują?
Silnik mam 1,7 bodajże na jednopunkcie...

Serdecznie Pozdrawiam
Jedras_GW

Moje auto: Skoda Octavia Combi '99 SLX 2.0, benzyna+LPG, 226000km
 
GreeN_OnE
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 12:54
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 26.01.2005 18:26
Skąd: -

Witam. Ja mam taki sam silnik i u mnie kreci podobnie. Trzeba poczekac okolo 3-5 sekund. Wymienilem kable i swiece i dalej jest tak jak bylo. Kable kosztuja okolo 70 zl za zamniennik do okolo 100 zl za oryginalne. U mnie jak wlacze swiatla to wyraznie spadaja obroty do okolo 500.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 190000km
 
Jedras
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 13:45
Awatar


Postów: 582

Data rejestracji: 21.01.2005 23:49
Skąd: -

hmmm no to chyba dam sobie spokój i przyjmę że TTTM...Grin

Serdecznie Pozdrawiam
Jedras_GW

Moje auto: Skoda Octavia Combi '99 SLX 2.0, benzyna+LPG, 226000km
 
Jaski
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 15:49
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

Jedras_GW napisał:
hmmm no to chyba dam sobie spokój i przyjmę że TTTM...Grin


no dokładnie Smile ja mam niestety u siebie to samo Sad Nawet jak jest mrozniej to musze zakrecic raz, auto nie zapali a rozrusznik przestanie krecic, wylanczam do pozycji off kluczyk i krece jeszcze raz ale juz zapalajac autko. Troche mnie to denerwuje ale zacytuję Ciebie TTTM Smile

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
DTR
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 20:26
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 01.02.2005 21:18
Skąd: -

W moim aucie jest dokladnie tak samo - zastanawiam sie tylko jak wyglada w silniku F3N regulacja luzu zaworów,jezeli nie jest hydrauliczna to moze przyczyna tkwi wlasnie w luzach.Pamietam ze w polonezie moj ojciec mial podobny problem, po korekcie problem ustapil, okazalo sie ze luz byl za maly
 
Jaski
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2005 21:49
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

dla silników F2N F3N F3P luzy zaworów (na zimno ) wynoszą:
ssący 0,20
wydechowy 0,40

Smile

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
Maciej_R21
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2005 01:41
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Mam i w R19 i w R21 takie same silniki czyli F3N na pojedynczym wtrysku i kecenie to normalna sprawa i obojętnie czy kręce na gazie czy na benzynie .W wielopunktowym to wyglada lepiej gdyż braciszek ma P 205 GTI i u niego zapłon nastepuje szybciej nawet na resztkach akumulatora.
 
lukas_3city
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2005 12:01
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

U mnie też trzeba długo kręcić rozrusznikiem, rano gdy jest zimno to także z 5s Sad gdy się silnik rozgrzeje jest troche lepiej, lecz najlepsze rezultaty osiągnąłem gdy kilka razy włączałem i wyłączałem silnik (na benzynie nie na gazie) wtedy palił od razu(pół obrotu rozrusznika!!). Pytałem się kilku mechaników co to może być i odszymałem odpowiedź, która mnie w żaden sposó nie satysfakcjonuje tzn " to jest duży silnik i musi chwile pokrecic" lub "ten typ tak ma" Frown. Ale ja jestem wytrwały i jednak szukam przyczyny i powoli (po przeczytani kilku mądrych książek) dochodzę do wniosku, że coś jest nie tak z podciśnieniem(pewnie też dlatego musiałem odłączyć zawór EGR bo nie działał poprawnie). Jak będzie cieplej to spróbuje się zająć tym problemem samemu.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
Jedras
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2005 13:19
Awatar


Postów: 582

Data rejestracji: 21.01.2005 23:49
Skąd: -

hmmm mnie tam w sumie to nie przeszkadza.... jedyne na czym mi zależy to pewność że rano jak będę się śpieszył do roboty to auto odpali... wcześniej myślałem że akumulator mam słaby ale po doładowaniu było to samo...
Tak czy siak życzę powodzenia w poszukiwaniach no i oczywiście jak już znajdziesz przyczynę to pochwal się na łamach forum!!
SmileSmileSmile

Serdecznie Pozdrawiam
Jedras_GW

Moje auto: Skoda Octavia Combi '99 SLX 2.0, benzyna+LPG, 226000km
 
ASUS
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 13:16
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Wydaje mi się że kręcenie 4-5 sekund nie jest normalne. Ja mam F3N silnik i tak mnie to kręcenie wk..... że aż boli.
Jak zrobi się cieplej to się za to wezmę.
Ale mam 4 pomysły tzn:
1. Koniecznie sprawdzić zawory.
2. Sprawa niskiego napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem.
3. Czasami rozrusznik przy kręceniu zabiera cały prąd a na świece idzie g....
4. Sprawdzić paliwo czy nie schodzi z powrotem do baku.

Po sprawdzeniu 4 pkt MA PALIĆ za dotknięciem. Nie widzę tego inaczej.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
pawell
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 15:59
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 13.02.2005 22:01
Skąd: -

Mam R19 z 93roku gaznikowy 1.4 Na benzynie pali zawsze na dotyk niezaleznie od temperatury i warunkow atmosferycznych, jeszcze nigdy nie mialem problemow zeby krecila i nie chciala zapalic. Natomias jezeli odpalam na gazie to wtedy musze pokrecic okolo 5 sekund a nawet czasami i dluzej. Moze macie jakis pomysl zeby na gazie zapalał lepiej?
 
pawell
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 16:00
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 13.02.2005 22:01
Skąd: -

Mam R19 z 93roku gaznikowy 1.4 Na benzynie pali zawsze na dotyk niezaleznie od temperatury i warunkow atmosferycznych, jeszcze nigdy nie mialem problemow zeby krecila i nie chciala zapalic. Natomias jezeli odpalam na gazie to wtedy musze pokrecic okolo 5 sekund a nawet czasami i dluzej. Moze macie jakis pomysl zeby na gazie zapalał lepiej?
 
pawell
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 16:00
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 13.02.2005 22:01
Skąd: -

Mam R19 z 93roku gaznikowy 1.4 Na benzynie pali zawsze na dotyk niezaleznie od temperatury i warunkow atmosferycznych, jeszcze nigdy nie mialem problemow zeby krecila i nie chciala zapalic. Natomias jezeli odpalam na gazie to wtedy musze pokrecic okolo 5 sekund a nawet czasami i dluzej. Moze macie jakis pomysl zeby na gazie zapalał lepiej?
 
ASUS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 17:01
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

pawell napisał:
Mam R19 z 93roku gaznikowy 1.4 Na benzynie pali zawsze na dotyk niezaleznie od temperatury i warunkow atmosferycznych, jeszcze nigdy nie mialem problemow zeby krecila i nie chciala zapalic. Natomias jezeli odpalam na gazie to wtedy musze pokrecic okolo 5 sekund a nawet czasami i dluzej. Moze macie jakis pomysl zeby na gazie zapalał lepiej?


Sorki ale mowa tu o silnikach 1,7 i 1,8.
W 1,4 jest normą takie zapalanie na dotyk
Co do gazu to nie wiem, nie mam możliwości odpalania na gazie, odpala na benzynie i automatycznie przechodzi przy 2500RPM.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
badi
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 21:13
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

U mnie "pali" dosyć szybko (napewno nie 4-5 s.) ale nie jest "na dotyk". Jednak dopóki nie mam problemów z odpaleniem nic nie zmieniam.

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
Crisi
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 23:50
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 19.01.2005 19:59
Skąd: -

Witam Was u mnie tez rozrusznik nie pali na dotyk.Trwa to około 3 sekund a na końcu słychać głośniejszy efekt zgrzytu mechanicy mówią że jednak rozrusznik jest do wymiany..zobaczymy w przyszłym miesiącu.......

R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
 
Crisi
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2005 23:50
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 19.01.2005 19:59
Skąd: -

Witam Was u mnie tez rozrusznik nie pali na dotyk.Trwa to około 3 sekund a na końcu słychać głośniejszy efekt zgrzytu mechanicy mówią że jednak rozrusznik jest do wymiany..zobaczymy w przyszłym miesiącu.......

R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
 
bykuIII
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2005 11:29
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.02.2005 15:49
Skąd: -

Witam wszystkich. Umnie podobnie jak u badiego nie (zawsze) pali na dotyk czasami kręci 2 góra 3 ekundy

R19
1991
1.8 16V F7P
 
GeeM
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2005 11:43
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

u mnie zależy kiedy, bo jesli renia stoi nockę w garażu to rozrusznik kręci 1-2 sekundy, a gdy stoi na dworze to kręci okolo 3 sekundSmile
czyli jak na moje oko wszystko jest okWink

>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: