28 Marca 2024 19:05:51
Zdjęcia użytkowników
Tw4rDy eXte
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Duże spalanie paliwa i gazu 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 18:47
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Jeśli masz duże spalanie, to do sprawdzenia:
- sonda Lambda - FAQ -> czujniki w F3N
- nieszczelności w układzie dolotowym - zaślep/wywal układ EGR -> FAQ -> EGR,
- zatankuj dobre paliwo, na sprawdzonej stacji,
- sprawdź, czy nie trzeba wymienić świec (można ewentualnie przeczyścić), oleju, filtrów paliwa, oleju, POWIETRZA (można na chwilę wyjąć - nie polecam w zakurzonym otoczeniu - lato - miasto),
- sprawdź, czy kable WN nie mają przebić (wieczorem spryskaj spryskiwaczem nad kablami - jeśli będzie dyskoteka - kable do wymiany),
- nieszczelność podciśnienia - falujące obroty,
- niedogrzanie silnika - jeżeli silnik nie osiąga temperatury roboczej będzie znacznie więcej palił - polecam temat o ogrzewaniu - Lukas_3City

Zapraszam do dopisywania swoich spostrzeżeń - w wolnej chwili będę dopisywał.

Posty nie związane z rozwiązaniami wysokiego spalania będą kasowane!

Edytowane przez Krzychup dnia 25-02-2009 17:04

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-01-2009 18:47
Awatar
lukas_3city
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2009 12:13
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Niedogrzanie silnika - jeżeli silnik nie osiąga temperatury roboczej będzie znacznie więcej palił

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
szafran29
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2009 14:31
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

mi palil 10l, wymienilem tylko filtr powietrza i spalanie spadloSmile

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
kosiarz79
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2009 01:25
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

ja tam nie polecam psikania wody na kable -jak iskierka przeskoczy to bedziecie wiedziec dlaczego Rotfl

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
mcar
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2009 01:46
Awatar


Postów: 407

Data rejestracji: 27.11.2007 19:09
Skąd: dolnośląskie
Legnica

na kable roztwór solanki ładnie silnik świeci wtedy istne star wars

Szóstego dnia Bóg stworzył człowieka, siódmego dnia człowiek stworzył Renault 19 i zobaczył ze jest dobre

Moje auto: Chrysler Voyager, benzyna+LPG, 218000km
 
kosiarz79
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2009 01:51
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

etam wystarczy przegazowac i juz widac bez zadnych solanek i innych wynalazlow-woda -sol+komora silnika =proszenie sie o klopoty w pozniejszym terminie Rotfl-zawsze mozna kogos zawolac zeby kabel przytrzymal-bedzie wesolo he eh Pfft

Edytowane przez kosiarz79 dnia 24-11-2009 01:52
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
moizi
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2010 13:43
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 28.10.2009 09:58
Skąd: -

Przedstawię moją sytuację...ostatnio zatankowałem do pełna (Lukoil) i przejechałem 100km (70% trasa, 30% miasto) przy max. obrotach 2,5tys-2,8tys. Po zajechaniu na stacje (Orlen) do baku "weszło" 9,5l PB95...moim zdaniem to zdecydowanie za dużo. Ojciec też ma Renate z F3N tylko, że multi i pali zdecydowanie mniej. Nie sprawdzałem jakie spalanie jest przy 100km jazdy w mieście, ale obserwując wskazówkę wychodzi ok 11-13l. Ten Typ Tak Ma? Frown Renata jest po wymianie: sondy, kpl. filtrów, świec, przewodów, EGR usunięty. Po wypinaniu kabli z każdego cylindra słychać różnicę w pracy silnika. Obroty na rozgrzanym silniku delikatnie falują, ale nie zawsze od 850 do 950. Niedawno był kompletny remont głowicy, więc zawory itp powinno być wszystko ok. Ciśnienie w oponach ok 2-2,1 Bar. Jeżdżę raczej "eco" tj. bez obrotów powyżej 3tys, dojazd do skrzyżowań bez gazu na biegu. Mam się pogodzić z tymi szalonymi cyferkami przy dystrybutorze czy mogę zrobić coś jeszcze?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 189000km
 
lukat1988
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2010 17:39
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

moizi napisał/a:
Przedstawię moją sytuację...ostatnio zatankowałem do pełna (Lukoil) i przejechałem 100km (70% trasa, 30% miasto) przy max. obrotach 2,5tys-2,8tys. Po zajechaniu na stacje (Orlen) do baku "weszło" 9,5l PB95...moim zdaniem to zdecydowanie za dużo. Ojciec też ma Renate z F3N tylko, że multi i pali zdecydowanie mniej. Nie sprawdzałem jakie spalanie jest przy 100km jazdy w mieście, ale obserwując wskazówkę wychodzi ok 11-13l. Ten Typ Tak Ma? Frown Renata jest po wymianie: sondy, kpl. filtrów, świec, przewodów, EGR usunięty. Po wypinaniu kabli z każdego cylindra słychać różnicę w pracy silnika. Obroty na rozgrzanym silniku delikatnie falują, ale nie zawsze od 850 do 950. Niedawno był kompletny remont głowicy, więc zawory itp powinno być wszystko ok. Ciśnienie w oponach ok 2-2,1 Bar. Jeżdżę raczej "eco" tj. bez obrotów powyżej 3tys, dojazd do skrzyżowań bez gazu na biegu. Mam się pogodzić z tymi szalonymi cyferkami przy dystrybutorze czy mogę zrobić coś jeszcze?


Posprawdzałbym jeszcze na Twoim miejscu zaślepki w kolektorze i gaźniku.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
tofel3
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 07:15
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 18.09.2012 18:59
Skąd: mazowieckie
Józefów k/Otwocka

Czy mogę mieć duże spalanie z powodu walniętego Czujnika Temperatury ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 09:02
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

moizi napisał/a:
Przedstawię moją sytuację...ostatnio zatankowałem do pełna (Lukoil) i przejechałem 100km (70% trasa, 30% miasto) przy max. obrotach 2,5tys-2,8tys. Po zajechaniu na stacje (Orlen) do baku "weszło" 9,5l PB95...moim zdaniem to zdecydowanie za dużo. Ojciec też ma Renate z F3N tylko, że multi i pali zdecydowanie mniej. Nie sprawdzałem jakie spalanie jest przy 100km jazdy w mieście, ale obserwując wskazówkę wychodzi ok 11-13l. Ten Typ Tak Ma? Frown Renata jest po wymianie: sondy, kpl. filtrów, świec, przewodów, EGR usunięty. Po wypinaniu kabli z każdego cylindra słychać różnicę w pracy silnika. Obroty na rozgrzanym silniku delikatnie falują, ale nie zawsze od 850 do 950. Niedawno był kompletny remont głowicy, więc zawory itp powinno być wszystko ok. Ciśnienie w oponach ok 2-2,1 Bar. Jeżdżę raczej "eco" tj. bez obrotów powyżej 3tys, dojazd do skrzyżowań bez gazu na biegu. Mam się pogodzić z tymi szalonymi cyferkami przy dystrybutorze czy mogę zrobić coś jeszcze?



Norma jak najbardziej na F3N'a. Ja jak wyszarpałem w mieście 10,5 to był sukces.

70% trasa ze spalaniem ~7,5
30% miasto ze spalaniem ~13

Daję właśnie już średnią powyżej 9l/100km.


i dlatego swap na coś innego z gamy, przy F3N'ie wychodzi zawsze na lepsze - bo np. takie multi, mimo że ma więcej koni to będzie mniej palićSmile

F3N ma jeszcze do tego wszystkiego długą skrzynię - a to też (przynajmniej w mieście) rzutuje na spalanie.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mlodyz19
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 26-11-2013 22:38
Awatar


Postów: 44

Data rejestracji: 30.09.2012 15:10
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

witam u mnie tez nie zaciekawie ze spalaniem zalewam gdzies 25l gazu i robie jakies 200km i juz zapala sie kontrolka od gazu 240km i juz jest szarpanie przełaczam na benzyne do cpn to tez jakies 12l na 100 i w zasadzie 10 km no to dojazd do miasta takrze nie wleke sie pomiescie dopiero trzymam tak na 2,5tyś ale nie wyczuwam tak zeby dobrze było a tak po zatym jak go odpale i zgasze wysiąde za chwile wsiadam i smierdzi mi gazem cos jest nie szczelne co to może byc opiszcie jakie jest wase spalanie a silnik mój to 1721cm 92kmbezradny

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26-11-2013 23:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@mlodyz19 regulacja obowiązkowo, strach tak jeździć jak wali gazem. ile już ma parownik? ?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
mlodyz19
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-01-2014 19:30
Awatar


Postów: 44

Data rejestracji: 30.09.2012 15:10
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

i max to 140km nie mam sekwencji a butle nabijam mam 40 powinno sie nabic 85/90% u mnie tylko 55/60% sie nabija ale to akurat zrobione bedzie

mlodyz19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
se7en3
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-01-2014 19:33
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

ja na 38-39 L robie 360-370km oczywiscie jazda w miescie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
simalson
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2014 19:37
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 03.09.2013 21:21
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Witam mam problem ze spalaniem i nie wiem co jest nie tak poniewaz ostatnio zatankowalem za 50zl prawie 10 l i przejechalem tylko 65km( jazda po miescie) to chyba sporo jak na taki silnik. prosze o pomocCool

Edytowane przez simalson dnia 17-04-2014 20:00
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: