Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 11-01-2009 12:13 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Witam,
Zapraszam do pisania jakie macie instalacje, jaki silnik w R19, jaki przebieg na gazie i jakie spalanie LPG. Można również dopisać plusy i minusy swojej instalacji, być może uda mi się zrobić podsumowanie poszczególnych rozwiązań. Zapraszam do wypowiedzi. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-01-2009 12:13 |
Zero |
Dodany dnia 11-01-2009 12:20 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Renault19 16V (F7P) instalacja: Butla Stako, wielozawór Tomasetto, parownik BRC AT90E, elektrozawory Zawoli, centralka AutoGaz Stag2W. Spalanie w trasie 8,7 l/100km przy spokojnej jeździe do 10 l/100km przy ostrej, w mieście spalanie ok 12 l/100km (Wrocław) Wady: instalacja nie potrafi w pełni wykorzystać potencjału auta
Zalety: Bezproblemowa ingerencja w ustawienia, możliwość awaryjnego odpalenia z gazu. Renault Megane Coupe 1.6e (K7M) instalacja: Butla Stako, wielozawór Tomasetto, sekwencja KME, komputer sterujący Diego G3, wtryski KME 2,2 Wady: brak możliwości odpalenia awaryjnie z samego gazu Zalety: Możliwość zgrania mapy wtrysków lepiej od mapy benzynowej, Oszczędniejsza od 2 generacji, lepsza dla silnika Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 11-01-2009 12:29 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
Ja u siebie posiadam silnik f3p mono. instalacyj gazowa była założona przy przebiegu 192tys.(założony 3 sierpnia 2008) wcześniej silnik gazu nie widział. gaz jest zwykły bez komputera.typowy do jednopunktu. na gazie zrobiłem już 20 tys i żadnych problemów nie mam. spalanie to zalezy 8 l w trasie do 100, 12l przy 130-160. cykl mieszany 10-11 wiec nie jest tak źle ale już po woli poprzestaje jeździć na LPG bo benzynka już coraz tańsza i na trasie na bp jeździe w większości
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
Krzycho1308 |
Dodany dnia 11-01-2009 12:39 |
Postów: 290 Data rejestracji: 11.11.2007 10:44 Skąd: lubelskie Lublin |
R19 - 1721 F3N:
- reduktor LOVATO, - wielozawór TOMASETTO, - centralka WR-LECHO, - zawór gazowy LOVATO, - zboirnik cylindryczny w bagażniku: poj. 32,5L (40L), - przebieg auta 200000km w tym 22000km na LPG Spalanie w L/ 100km cykl miejski: max - 11,2 min - 10,3 cykl pozamiejski: max 8,7 min - 8,0 Instalacja pierwszej generacji działa bez zarzutu, prosta w obsłudze jedyny minus - o jakieś 3% pogorszone przyspieszenie, ale to też dużo zależy od jakości gazu. Prędkość max auta taka sama jak i na benzynie. Ogólnie jestem zadowolony z inwestycji w LPG. Aktualnie w UK
Moje auto: RENAULT LAGUNA III 2.0T GT 204KM, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
ecovector |
Dodany dnia 03-03-2009 14:42 |
Postów: 10 Data rejestracji: 13.07.2008 15:48 Skąd: dolnośląskie Bolesławiec |
Witam. R19 F3N L 740 Phase II 1992 sedan przebieg łączny 214 000 km na gazie 16 000 km Instalacja ELPIGAZ: Zbiornik 42 l w kole zapasowym Reduktor VEGA Wielozawór Elpigaz AT02E Układ sterujący ELPIGAZ Leonardo PRO 0I. Wskaźnik ilości gazu na wskaźniku Pb. Posiadam oryginalny soft i interfejs. Przed wyborem typu instalacji LPG przeszukałem dostępne mi fora i wybrałem taki, o którym pisze się jak najmniej.Wybór padł na Elpigaz. Cenowo nie odbiegał od pozostałych, natomiast jest o wiele bardziej funkcjonalny i mam dostęp do wielu ustawień. Aby kontrolować zużycie gazu opracowałem sobie tabele w Excelu i po każdym tankowaniu wpisuję. Przeciętne zużycie gazu oscyluje pomiędzy 9 a 10 l/100 km. Trudno mi określić "trasę, miasto, autostradę" ponieważ na jednym zbiorniku robię różne trasy. Zużycia Pb nie mogę określić bo jeżdżę tylko na LPG. Pb używam tylko jak silnik jest zimny. Czasami przełączę na Pb aby porównać osiągi. Nie zauważam istotnej różnicy. Na LPG osiągam lekko 160 km/h na autostradzie. Do silnika używam LOTOS GAZ. W poprzednich samochodach używałem LOTOS Syntetic i byłem bardzo zadowolony. Osiągałem przebiegi ponad 500 000 bez remontu. Tu wolę olej przystosowany do gazu. Ogólna opinia: układ bezawaryjny, jeżeli "gazownik" zna się na rzeczy a użytkownik mu w tym pomaga. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 212000km
|
|
|
Grzywa |
Dodany dnia 03-03-2009 20:27 |
Postów: 250 Data rejestracji: 10.09.2008 19:41 Skąd: wielkopolskie Ostrów Wielkopolski |
Witam to ja dołożę swoje trzy grosze
GAZ w aucie od 5 lat R19 F3N L 740 Phase II 1993 hatchback -reduktor AG-TOMASETTO -układ elektryczny -AL -700-AUTRONIC -butla -koło zapasowe 42 litry - przebieg auta182000km w tym 63000km na LPG -brak możliwości odpalenia na LPG auto mam 5 lat i od 5 lat na gazie do tej pory żadnych problemów jedynie w tym roku przy mocniejszych mrozach nie chciał się przełączyć na gaz wracał z powrotem na Pb a tak to gitara żadnych problemów .Od założenia nie byłem na żadnej regulacji ,tylko pierwszy przegląd po 1000 km , podłaczenie do kompa i na tym koniec .Ogólnie jestem b.zadowolony .spalanie najmniejsze jakie udało mi się uzyskać to 7,5 litra LPG a max to coś koło 12 Co zauważyłem to tylko że na LPG jest zrywniejsze niż na Pb Odpalam zawsze na Pb nie mam nawet opcji odpalenia na LPG Używam oleju MIDLAND 15/40 świece zwykłe ISKRY i 5 lat temu kupiłem niby orginalne przewody BOUGICORD isłużą mi do tej pory Instalacja już dawno się wróciła i dziś założył bym jeszcze raz ,w końcu litr LPG kosztuje połowę Pb...... Pozdrawiam GAZOWICZÓW........... .....nie pij jak jedziesz bo się rozlewa stań napij się , a potem jedz.......
W domu raz na tydzień -wtedy mam czas na coś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 195000km
|
spinacz12345 |
Dodany dnia 03-03-2009 21:05 |
Postów: 774 Data rejestracji: 08.07.2007 15:01 Skąd: wielkopolskie Czarnków |
Witam
moje auto Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 189000km instalacja od 4lat niezawodna jak do tej pory jedyne co jest klopotliwe to czesta wymiana przewodow i swiec raz na rok to u mnie standard(objawy szarpanie).na gazie przejechane 40000tys. parownik BRC.butla 55litrow stako, reduktor tecno.reszta od brc mozliwosc odpalenia na pb i na lpg kontriolka poziomu gazu dziala podobnie jak pb tzn. pokazuje rezerwe... spalanie w trasie to 8litrow na 100km w miescie max 11litrow. Oznaka i plusem jest to ze auto jest mocniejsze na lpg-u pozdrawiam Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym >>tel.785211715<< >>gg:8402499<< Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
|
rokerr |
Dodany dnia 08-11-2009 12:03 |
Postów: 22 Data rejestracji: 31.10.2008 11:58 Skąd: - |
witam!
moje autko to R19, PHASE II, rok 1992, benzyna+gaz, silnik to F3N L740 (1721/73) HATCHBACK kolor czerwony wyblakły (jeszcze) pali na gazie i pb (na gazie dużo szybciej i łatwiej) instalacja LANDIRENZO -parownik j.w. -butla GZWM S.A. z 2002roku 40 litrów -zawór tankowania TOMASETTO Spalanie w mieście to około 12-13 litrów gazu przebieg niby 183000 ale nie wierzę w to, na gazie nie wiem Już tylko bordowa megi hatchback 1,6i RT + gaz pozostała
Moje auto: renault megane I 1.6i RT, benzyna+LPG, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-11-2009 12:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
spalanie gazu rzekłbym w normie, moze litra za duzo
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
GrzesiekLca |
Dodany dnia 08-11-2009 12:38 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Grzywa napisał/a: -układ elektryczny -AL -700-AUTRONIC -brak możliwości odpalenia na LPG Mylisz się, miałem ten sterownik w 16v i da się odpalić na LPG - próbowałem, trzeba tylko wiedzieć jak Dodam swoje 3 grosze do tematu Co i w czym miałem. r19 16v 232 tys km 2 tym 80 tys na LPG Całość BRC Butla STAKO 40L w bagażniku 1 generacja "na śrubie" reduktor 100kW Miasto 13-18l przy "oraniu asfaltu" Trasa 8l +po przejechaniu 80 tys km nic się nie działo, reduktor ten sam od nowości - gorsze osiągi w porównaniu do Pb r19 16v 200tys km w tym ok 50 tys na LPG Sterownik AUTRONIC AL700 Reduktor i cała reszta TOMASETTO Butla w bagażniku 40l 1 gen "na śrubie" Później założony blos + stożek Miasto 14l, trasa 9-10l Ogólnie nie polecam, ciągle miałem problemy z gaśnięciem po wrzuceniu na luz, zdarzały się strzały i za każdym razem filtr do wymiany. R19 1.7 F3N założona przy przebiegu 128510 Przy sprzedaży miał 159ts Całość BRC Sterownik BRC JUST JUNIOR Butla w bagażniku STAKO 50l Miasto 12l, trasa 7-8l - brak + bezawaryjna jazda, + do "gazowników" jeździłem tylko na wymianę filtrów co 15 tys Renault Laguna dopiero 2500km na LPG ( nowa instalacja miesiąc temu założyłem) Sterownik AGIS OBD/CAN Listwa wtryskowa RAIL Reduktor SCORPION do 150km Butla w kole 50l Wlew pod klapką Spalanie miasto 12l, trasa 8-9l zależy ile się ciśnie Minusów nie ma póki co, ogólnie plusy nie ma różnicy na czym się jedzie, sam się przełącza na LPG po osiągnięciu 35st, gdy się skończy LPG sam przełącza się na Pb Edytowane przez GrzesiekLca dnia 08-11-2009 12:41 VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
19wilk19 |
Dodany dnia 14-11-2009 12:28 |
Postów: 686 Data rejestracji: 14.10.2009 18:51 Skąd: małopolskie Słomniki |
Witam panowie mam wielki ból głowy wacham sie nad założeniem instalki lpg nie wiem jakby mógł ktoś doradzić co i jak, czy warto ryzykować czy odrazu szlag nie trafi silnik ostatnio normalnie nerwa bierze jak widze jak sie zatankuje te 40 zł i przejedzie na Pb 100 a na lpg by sie mogło przejechać z 300km. Dużo jeżdze i to by mi sie mysle opłacało takie lpg ale żeby nie padł zaraz silnik bo to już bd koniec imprezki;D moja Renia 1,7 73KM przebieg 176tys km i rośnie;p Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220008km
|
masteks |
Dodany dnia 15-11-2009 11:26 |
Postów: 78 Data rejestracji: 25.01.2007 20:25 Skąd: - |
silnik c3j, butla stako, parownik Brc, spalanie srednio 8-10. Instalka załozona 9 lat temu przy przebiegu 100 000 tyś, aktualny przebieg 231 000 tyś. aauto smiga na gazie bez zarzutu
masteks
|
|
|
Lee76 |
Dodany dnia 03-12-2009 11:49 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
To na mnie kolej ;
Silnik F3N740 aż 73KM Przebieg ok.170tkm Rok 1992 hatchback 5D 777 Instalacja holender fabryczny AutoGasSystem, red.AG2000 , wiosną zmiana na coś ludzkiego Zużycie miasto Gorzów , czyli odcinki po 3-5km. 11-12 LPG Trasa z ZG do Gorzowa w ramach testu po zakupie ( do 160km/h) 11...i to moja jedyna jak narazie trasa było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
krzysiek_b |
Dodany dnia 03-12-2009 13:33 |
Postów: 572 Data rejestracji: 13.08.2008 15:26 Skąd: - |
No to ja też się wypowiem
PH2 z 92r 1.4 C3J Obecnie 285 tys LPG od 2005 r i przebiegu 105 tys. Na gazie już 180 tys. Jestem po zmianie silnika bo lpg mi go "zjadło" Od zbyt ubogiej mieszanki wypaliło mi gniazda i zawory. Po zmianie silnika jeżdżę już na dobrej mieszance Spalanie różnie. Zależy od tego jak ciężka noga. Jak w trasie nie przekraczając 80 i ekologicznie to 9l. Przy spokojnej jeździe w mieście 11. Jak już depnę to mój C3J potrafi wziąć o 3 itry więcej. Instalacja Elpigaz i od początku użytkowania tylko raz mi się komputer zresetował. Po ustawieniu śmiga aż miło. Żadnych problemów do dziś. Regularna wymiana filtrów i wszystko ok. Jestem mile zaskoczony tą instalacją Edytowane przez krzysiek_b dnia 03-12-2009 13:34 Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
|
|
|
maynard |
Dodany dnia 03-12-2009 21:34 |
Postów: 166 Data rejestracji: 09.02.2005 12:11 Skąd: - |
HOWGH ... a więc: F3P 1.8i 1993r. instalka założona w 2004r. na liczniku było 125 tyś km, obecnie 197 tyś km. Elementy to: reduktor i zawór gazowy AGC-Tomasetto; zbiornik Stako 40 l; wielozawór, obudowa, zawór tankowania EMER, układ elektroniczny Mini Lecho. Spalanie trasa 9-9,5 l, miasto 10-11 l. Minimalne spalanie - jazda rekreacyjna - do 70km/h 7,3 l , maksymalne na autostradzie LPG skończył się po 140km.
Jakbym teraz zakładał to pewnie sekwencja (choć nigdy nie jeździłem), wtedy jak dla mnie zbyt duże pieniądze. Po założeniu troszkę " zamulony" na LPG jak i na Pb (podobno tak to już jest). Kłopotów nigdy nie było ( na początku urywało mi gniazdo doprowadzające gaz do silnika; za mało miejsca pod maską :-(, ale wyklepałem troszkę blachy, co by miejsca troszkę było i jest ok. Ostatnio miałem przygodę (?) na przeglądzie, pan nie chciał w tym roku podbić papierów bo jak stwierdził reduktor zamontowany nie jest równolegle do kierunku jazdy ( jak pisałem mało miejsca pod maską) i instalacja nie działa prawidłowo (?!) (na wcześniejszych przeglądach nikomu to nie przeszkadzało). Jak powiedziałem, że z LPG nie mam żadnych problemów, swierdził że on wie lepiej (sic!). Acha ... jak montowałem to jeszcze nie miałem dzieci ( i wyobraźni ;-) , a teraz dwoje i butla w bagażniku przeszkadza :-( no i tak w ogóle to kombik by się przydał ( ale to inna opowieść) pozdrawiam mK Edytowane przez maynard dnia 03-12-2009 21:35 |
FrostiGMR |
Dodany dnia 29-03-2010 18:21 |
Postów: 8 Data rejestracji: 29.03.2010 09:48 Skąd: - |
Ja, a właściwie moja przyszła żonka jako świeża posiadaczka R19 F3N L740, 1994 r, też śmiga na gazie. Auto ma obecnie przebieg 275000 km. Od 2005 r w kraju, wtedy założony gaz II gen, z niby-kompem, przy przebiegu 150000 km. Tak więc 125000 km już lata na gazie i żadnej awarii. No ogrzewanie słabe, bo zapewne parownik wpięty zjadł ciepło przeznaczone dla nagrzewnicy, ale nad tym pracuję. Butla zamiast zapasu podwieszona w koszu. Szczegółów konfiguracji instalki LPG na chwilę obecną nie znam - papiery gdzieś "zadołowane". Auto od miesiąca u nas, wcześniej u kolegi śmigało.
Edytowane przez FrostiGMR dnia 29-03-2010 18:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 275000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 29-03-2010 18:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zawalona nagrzewnica a nie parownik
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
komar21 |
Dodany dnia 29-03-2010 18:33 |
Postów: 77 Data rejestracji: 14.12.2008 20:07 Skąd: - |
No moje Renault jest z roku 1995, lata w gazie od niespełna roku. Gaz II Gen. Przebieg przy zakładaniu gazu to 184000 km, teraz mam juz 196780 km, po czasie gdy załowyłem gaz to pompa wodna mi pada - Pech czy przypadek ale R19 smiga juz na nówce Pompce i grzeje super, zadnych problemów z gazem.
LPG 9.71 l/100km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 196780km
|
michal0310 |
Dodany dnia 06-10-2010 19:15 |
Postów: 242 Data rejestracji: 08.08.2009 13:09 Skąd: - |
Moje wozidło wyprodukowane w 1992r jeździ z założonym junkersem już dosyć długo.
- Instalacja została założona (zerkam do papierów 9 listopada 2004 roku czyli już praktycznie 6 lat temu przy przebiegu 155.560 km - Samochód na gazie zrobił już prawie 70.000 km (w tym 30.000 w moich rękach) - 2 generacja z centralką Landi Renzo Lambda Control System A/1 - V05, - zbiornik Lovato walec 50 litrów, - elektrozawór gazu Lovato, - parownik i attuator Landi Renzo Jak narazie instalacja bezawaryjna. Za mojej kadencji wymieniony został tylko filtr gazu Niestety w tym roku będę już też musiał regenerować parownik na wszelki wypadek przed zimą, ale to nie wina jakości tylko mojej długo niedziałającej pompy paliwa i ciągłego użytkowania auta na LPG (tamtej zimy nawet przy mrozach -20st. odpalać musiałem na gazie i membrany dostały mocno po tyłku Generalnie instalcja sama w sobie beż zarzutu, jak zrobię ten parownik i regulację to myślę że pośmiga jeszcze dobre kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jedymy mankament jaki mi doskwiera to przełącznik LPG/PB bo należy do tych najprostszych (kwadratowy przycisk z diodą w rogu i napisem LPG) i ma jednokolorową diodę dlatego łatwo nie zauważyć czy ona mruga (jedziemy na P czy świeci stałym światłem (LPG), ale planuję go zmienić na inny albo założyć jakąś diodę RGB i po problemie 1. Jeżeli masz wrażenie że Twoja R19 pracuje bez zarzutu, to znaczy że problemy Twojego egzemplarza są po prostu mało uciążliwe
2. Kiedy usuniesz w R19 wszystkie drobne nieprawidłowości jej pracy i wydaje Ci się że teraz chodzi bez zarzutu - szykuj się na gruntowny, kapitalny remont Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 255000km
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 02-12-2011 20:33 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Witam panowie.
Zrobiłem schemat połaczenia parownika z obiegiem wody w swojej reni. Niestety u mnie nie działa ogrzewanie. Z tego co pamietam to ogrzewanie zrypało się po założeniu GAZU. Popatrzcie czy dobrze są podpięte węże. Nadmieniam ,że zmieniłem nie dawno termostat,płyn chłodniczy i odpowietrzałem.0 efektów. http://www.fotosi...97d72.html Edytowane przez PyzioSlaw dnia 02-12-2011 20:35 PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |