Menu główne
Forum
Klubowicze
gorgisz |
Dodany dnia 16-01-2009 15:55 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, niedawne po ok roku "zgrywania twardziela zimą" wymieniłem wkońcu nagrzewnicę; powiem tylko że komfort jazdy zimą podniósł się nie o 100 ale o 200 %, trochę to kosztowało ale cóż...leki też kosztują a nawet więcej. zatem reasumując: r 19 mają bardzo nieciekawy system ogrzewania kabiny i niestety jesteśmy skazani na wymiany takich rzeczy jak nagrzewnice pozdr dla ludzi z wielkopolski Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-01-2009 15:55 |
Crissu84 |
Dodany dnia 16-01-2009 16:03 |
Postów: 688 Data rejestracji: 11.10.2007 13:14 Skąd: dolnośląskie Legnica |
pogratulowa checi czasu! ale jak wymieniales mogles dac znac podjechala by wieksza ekipa na wymiane na pewno Moje auto: Renault Safrane Bi Turbo, benzyna
|
gorgisz |
Dodany dnia 09-10-2009 15:25 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, mam znow problem z ogrzewaniem w aucie, jak pisalem wyzej w zeszla zime zalozylem nowa nagrzewnice i bylo ok-normalnie lecial ogien jak sie ustawilo pokretlo na maxa, ale teraz znow idzie zima i owszem leci cieple powietrze , z tym ze na dworzu jest ok 20 stopni-co bedzie jak temp spadnoie do -20 ? pytanie czy przez ok 9 m-cy znow mogla sie zapchac nagrzewnica?dodam ze plyn chlodniczy byl lany nowy ! prosba o jakas opinie i typy o co moze biegac! ps na marginesie ojciec ma fiestke tez nie nowa a grzeje juz od wielu wielu lat naprawde dobrze; a w r19 to wszystkie wersje sa ale na LAZUROWE WYBRZEZE pozdrawiam wszystkich ludzi z wielkopolski i z calego KRAJU! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 09-10-2009 15:31 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
podobno nagrzewnice z cabrio byly bardziej wydajne niz z zadaszonych r19
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-10-2009 15:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
w R19 rdzewieje i koroduje blok. raz wode ktos wleje i koniec.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gorgisz |
Dodany dnia 09-10-2009 16:09 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
ok, ale co trzeba sprawdzic zeby byc pewien co sie znow uszkodzilo ze nie grzeje Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-10-2009 16:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
opisywane w tym tygodniu przynajmniej 3 razy. poszukaj. dział f2n f3n temat faq także.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gorgisz |
Dodany dnia 09-10-2009 16:24 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
ok, dzieki, szukam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 09-10-2009 16:26 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Nie wiem na jaką wymieniłeś, ale podejrzewam, że na całą aluminiową. Zanim stałem się posiadaczem mojej R19 była ona we władaniu wujka. On też miał problem z ogrzewaniem i wpakowali mu nówkę nagrzewnicę aluminiową. Było w końcu ciepło, ale nie trwało to wiecznie, bo po ok 1,5r to samo. Ja już byłem posiadaczem auta. Więc wydłubałem nagrzewnicę i była cała zapchana (taka zawiesina tlenków alu z glikolem coś a'la galaretka). Kupiłem używaną miedzianą przepłukałem z węża, potem pomoczyłem w occie kilka dni i znowu była w pełni drożna. Pozostało zamontować. Działała rewelacyjnie i nadal tak działa pomimo iż cały zabieg był wykonany chyba z 4 lata temu. Miedź jak dla mnie jest mniej chropowata i wolniej się utlenia, a raczej pokrywa się patyną i dalej nie koroduje jak te zasrane alu co przez nie tylko uszczelki puchną.
Edytowane przez WoZnY dnia 09-10-2009 16:27 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 15-10-2009 15:45 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
a czy "walniety" temostat moze az tak obnizyc temp ze mimo dobrej nagrzewnicy leci przy wcisnieciu pokretla na mx letnie powietrze? w weekend bedzie wielkie apradzanie-jesli to znow nagrzewnica to bedze znow roboty przy demontazu dechy, ale mam nadzieje ze to albo termostat albo cos z wezami lub uklad zapowietrzony. pozdr dla fanow r19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-10-2009 16:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tak moze.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 19-10-2009 17:02 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Może ale nie na postoju. Na postoju powinno grzać dobrze. Poza tym jak masz sprawną nagrzewnicę to gdy tylko zauważysz podnoszenie sie wskaźnika od temp. to już zaczyna lecieć ciepłe/więcej niż letnie powietrze, jak już jest choćby na pierwszej kresce, to już leci ciepłe. Przy normalnej temp. silnika gorące po prostu.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 27-10-2009 09:12 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, kolejna zagadka w temacie nagrzewnica i pochodne podczas sprawdzania w sobote wszystkie weze do i od nagrzewnicy + weze do chlodnicy sa bardzo "nagrzane" - czyli ok, termostat tez ok, ale wciaz po odpowietrzeniu ukladu chlodzacego leci przy wcisnieciu pokretla na max tylko letnie powietrze, dziwne tylko ze plyn byl lany zawsze nowy a w zbiorniczku wyrownawczym jest po prostu "ufajtany". pytanie:czy mozna jakos sprawdzic czy ten brud ze zbiorniczka w odniesieniu do calego ukladu powoduje to ze ogrzewanie jest cienkie, pyt. czy sa jakies sposoby na skuteczne wyczyszczenie ukladu chlodzenia bez uszczerbku dla niego? nie sadze ze po roku juz by sie zapchala nagrzewnica. ps rok temu wymienilem nagrzewnice i bylo ok. czekam na jakies typy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
xmefo |
Dodany dnia 27-10-2009 09:42 |
Postów: 421 Data rejestracji: 24.07.2008 08:45 Skąd: - |
Blok silnika koroduje i te opiłki lecą sobie dalej aż do miejsca gdzie mogą się zebrać. No w renówkach jest to nagrzewnica. Jeśli lałeś płyn który nie zapobiegał korozji + tania nagrzewnica to masz taki efekt. Najlepiej przepłukać cały układ wężem ogrodowym przez pare godzin i wtedy zalać płyn antykorozyjny. W takim przypadku już raczej nic sie nie zatka. Poszukaj na FAQ... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 30-10-2009 09:59 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, przed ponownym wyjeciem nagrzewnicy chce zrobic plukanie i czyszczenie ukladu chlodzacego, co Wy na to: -srodki do czyszczenia nagrzewnicy: kret-roztwor, soda kaustyczna, ocet. czy to ma sens? czy przypadkiem nie uszkodze sobie -rozszcelnie- ukladu chlodzenia. prosba o opinie z gory dzieki tj Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 30-10-2009 11:23 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Jeśli miałbyś nową chłodnicę, blok silnika, pompę wody, nagrzewnicę, ogólnie cały układ chłodzenia, to takie preparaty nie powinne bardzo narozrabiać. Jeśli Twoje auto ma -naście lat i chciałbyś nim jeszcze pojeździć, to nie radziłbym...
Lepiej przelać układ wodą - oprócz nagrzewnicy, czyli wlewa się woda do silnika i przed nagrzewnicą wylatuje! Oczywiście wlewasz zimną wode do zimnego silnika, nigdy do ciepłego silnika! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 21-12-2009 09:05 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, znow wracam do przykrego tematu "NAGRZEWNICY". przy obecnych mrozach w aucie jest "znow" zimno, chce przeplukac nagrzewnice jakims srodkiem-np o nazwie radiator;podobno on w przypadku jesli nagrzewnica nie jest do wywalenia, to pomaga. nie sadze ze nagrzewnica jest do wywalenia poniewaz na poczatku tego roku ja wymienilem tj wlozylem nowke. prosba o typy czym mam przeczyscic sama nagrzewnice i jak to zrobic? ps WESOLYCH SWIAT! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 21-12-2009 11:57 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
najlepiej spuszcic plyn podlaczyc dwa weze bezposrednio do nagrzewnicy po jeden duze cisnienie i niech sie wypluka i odetka ;D sam bym tak chcial ale przy obecnym mrozie nie ma gdzie tego zrobic ;p
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 03-01-2010 17:33 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, po przepłukaniu układu chłodzenia 14 butelkami octu, i jeszcze większa ilością wody a na koniec środkiem do czyszczenia układów chłodniczych, nareszcie grzeje w r19, z chłodnicy i nagrzewnicy wyleciał straszny "szlam". ps POZDRAWIAM FORUMOWICZÓW W NOWYM 2010 ROKU I ŻYCZĘ WIELU SUKCESÓW DUŻO, ZDROWIA I ŻADNYCH PROBLEMÓW Z R19! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
grzechu17 |
Dodany dnia 04-01-2010 20:48 |
Postów: 3 Data rejestracji: 04.01.2010 20:13 Skąd: - |
Witam wszytkich frumowiczów! podłacze sie do tematu jeśli można. Również mam problem z ogrzewaniem, dzis zdjołem wentylator zapaliłem silnik nagrzewnica po jakims czasie stałą sie gorąca, ale jak podpiołem wentylator i dmuchnołem, po niecałej minucie leciało juz zimne powietrze. Ogólnie ogrzewania nie ma prawie wcale, termostat jest ok bo sprawdzałęm, jak sie nie dmucha nawiewem nagrzewnica sie nagrzewa, ale juz a drugim biegu wentylator ja studzi i z ciepła nici. Utwierdzcie mnie w przekonaniu ze to nagrzewnica siadła, bo włąsnie tak mysle po przeczytaniu paru postów, niestety pewnosci nie mam Z góry dzieki za pomoc. Ps jutro mam zamiar ja wyciągnąc i sprubowa udrożnic, powiedzcie jakich pecyfików użyc myśle ja wygotowa w occie |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |