10 Maja 2024 07:31:34
Zdjęcia użytkowników
piotr_renault_19 rafalR19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
ciepło-nagrzewnica 
gorgisz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2009 15:55
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
niedawne po ok roku "zgrywania twardziela zimą" wymieniłem wkońcu nagrzewnicę;
powiem tylko że komfort jazdy zimą podniósł się nie o 100 ale o 200 %,
trochę to kosztowało ale cóż...leki też kosztują a nawet więcej.

zatem reasumując:
r 19 mają bardzo nieciekawy system ogrzewania kabiny i niestety jesteśmy skazani na wymiany takich rzeczy jak nagrzewnice Smile
pozdr dla ludzi z wielkopolski!!!!!!!!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-01-2009 15:55
Awatar
Crissu84
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2009 16:03
Awatar


Postów: 688

Data rejestracji: 11.10.2007 13:14
Skąd: dolnośląskie
Legnica

pogratulowa checi czasu! ale jak wymieniales mogles dac znac podjechala by wieksza ekipa na wymiane na pewno GrinGrinGrin

Moje auto: Renault Safrane Bi Turbo, benzyna
 
gorgisz
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 15:25
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
mam znow problem z ogrzewaniem w aucie,
jak pisalem wyzej w zeszla zime zalozylem nowa nagrzewnice i bylo ok-normalnie lecial ogien jak sie ustawilo pokretlo na maxa,

ale teraz znow idzie zima i owszem leci cieple powietrze , z tym ze na dworzu jest ok 20 stopni-co bedzie jak temp spadnoie do -20 ?!
pytanie czy przez ok 9 m-cy znow mogla sie zapchac nagrzewnica?dodam ze plyn chlodniczy byl lany nowy !

prosba o jakas opinie i typy o co moze biegac!!
ps
na marginesie ojciec ma fiestke tez nie nowa a grzeje juz od wielu wielu lat naprawde dobrze; a w r19 to wszystkie wersje sa ale na LAZUROWE WYBRZEZE!!

pozdrawiam wszystkich ludzi z wielkopolski i z calego KRAJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
Zywiec
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 15:31
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

podobno nagrzewnice z cabrio byly bardziej wydajne niz z zadaszonych r19


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 15:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

w R19 rdzewieje i koroduje blok. raz wode ktos wleje i koniec.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
gorgisz
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 16:09
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

ok,
ale co trzeba sprawdzic zeby byc pewien co sie znow uszkodzilo ze nie grzeje !!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 16:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

opisywane w tym tygodniu przynajmniej 3 razy. poszukaj. dział f2n f3n temat faq także.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
gorgisz
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 16:24
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

ok,
dzieki,
szukamSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
WoZnY
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 16:26
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Nie wiem na jaką wymieniłeś, ale podejrzewam, że na całą aluminiową. Zanim stałem się posiadaczem mojej R19 była ona we władaniu wujka. On też miał problem z ogrzewaniem i wpakowali mu nówkę nagrzewnicę aluminiową. Było w końcu ciepło, ale nie trwało to wiecznie, bo po ok 1,5r to samo. Ja już byłem posiadaczem auta. Więc wydłubałem nagrzewnicę i była cała zapchana (taka zawiesina tlenków alu z glikolem coś a'la galaretka). Kupiłem używaną miedzianą przepłukałem z węża, potem pomoczyłem w occie kilka dni i znowu była w pełni drożna. Pozostało zamontować. Działała rewelacyjnie i nadal tak działa pomimo iż cały zabieg był wykonany chyba z 4 lata temu. Miedź jak dla mnie jest mniej chropowata i wolniej się utlenia, a raczej pokrywa się patyną i dalej nie koroduje jak te zasrane alu co przez nie tylko uszczelki puchną.

Edytowane przez WoZnY dnia 09-10-2009 16:27
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
gorgisz
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 15:45
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

a czy "walniety" temostat moze az tak obnizyc temp ze mimo dobrej nagrzewnicy leci przy wcisnieciu pokretla na mx letnie powietrze?
w weekend bedzie wielkie apradzanie-jesli to znow nagrzewnica to bedze znow roboty przy demontazu dechy,
ale mam nadzieje ze to albo termostat albo cos z wezami lub uklad zapowietrzony.

pozdr dla fanow r19 !!!!!!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 16:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak moze.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2009 17:02
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Może ale nie na postoju. Na postoju powinno grzać dobrze. Poza tym jak masz sprawną nagrzewnicę to gdy tylko zauważysz podnoszenie sie wskaźnika od temp. to już zaczyna lecieć ciepłe/więcej niż letnie powietrze, jak już jest choćby na pierwszej kresce, to już leci ciepłe. Przy normalnej temp. silnika gorące po prostu.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
gorgisz
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2009 09:12
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
kolejna zagadka w temacie nagrzewnica i pochodne!!!

podczas sprawdzania w sobote wszystkie weze do i od nagrzewnicy + weze do chlodnicy sa bardzo "nagrzane" - czyli ok,
termostat tez ok,
ale wciaz po odpowietrzeniu ukladu chlodzacego leci przy wcisnieciu pokretla na max tylko letnie powietrze,
dziwne tylko ze plyn byl lany zawsze nowy a w zbiorniczku wyrownawczym jest po prostu "ufajtany".

pytanie:czy mozna jakos sprawdzic czy ten brud ze zbiorniczka w odniesieniu do calego ukladu powoduje to ze ogrzewanie jest cienkie,

pyt. czy sa jakies sposoby na skuteczne wyczyszczenie ukladu chlodzenia bez uszczerbku dla niego?
nie sadze ze po roku juz by sie zapchala nagrzewnica.

ps
rok temu wymienilem nagrzewnice i bylo ok.

czekam na jakies typy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
xmefo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2009 09:42
Awatar


Postów: 421

Data rejestracji: 24.07.2008 08:45
Skąd: -

Blok silnika koroduje i te opiłki lecą sobie dalej aż do miejsca gdzie mogą się zebrać. No w renówkach jest to nagrzewnica. Jeśli lałeś płyn który nie zapobiegał korozji + tania nagrzewnica to masz taki efekt.
Najlepiej przepłukać cały układ wężem ogrodowym przez pare godzin i wtedy zalać płyn antykorozyjny. W takim przypadku już raczej nic sie nie zatka. Poszukaj na FAQ...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
 
gorgisz
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2009 09:59
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
przed ponownym wyjeciem nagrzewnicy chce zrobic plukanie i czyszczenie ukladu chlodzacego,
co Wy na to:
-srodki do czyszczenia nagrzewnicy: kret-roztwor, soda kaustyczna, ocet.
czy to ma sens?
czy przypadkiem nie uszkodze sobie -rozszcelnie- ukladu chlodzenia.

prosba o opinie

z gory dzieki

tj

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
Krzychup
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2009 11:23
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Jeśli miałbyś nową chłodnicę, blok silnika, pompę wody, nagrzewnicę, ogólnie cały układ chłodzenia, to takie preparaty nie powinne bardzo narozrabiać. Jeśli Twoje auto ma -naście lat i chciałbyś nim jeszcze pojeździć, to nie radziłbym...
Lepiej przelać układ wodą - oprócz nagrzewnicy, czyli wlewa się woda do silnika i przed nagrzewnicą wylatuje! Oczywiście wlewasz zimną wode do zimnego silnika, nigdy do ciepłego silnika!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
gorgisz
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2009 09:05
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
znow wracam do przykrego tematu "NAGRZEWNICY".
przy obecnych mrozach w aucie jest "znow" zimno,
chce przeplukac nagrzewnice jakims srodkiem-np o nazwie radiator;podobno on w przypadku jesli nagrzewnica nie jest do wywalenia, to pomaga.
nie sadze ze nagrzewnica jest do wywalenia poniewaz na poczatku tego roku ja wymienilem tj wlozylem nowke.

prosba o typy czym mam przeczyscic sama nagrzewnice i jak to zrobic?

ps

WESOLYCH SWIAT!!!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
Zywiec
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2009 11:57
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

najlepiej spuszcic plyn podlaczyc dwa weze bezposrednio do nagrzewnicy po jeden duze cisnienie i niech sie wypluka i odetka ;D sam bym tak chcial ale przy obecnym mrozie nie ma gdzie tego zrobic ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
gorgisz
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2010 17:33
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
po przepłukaniu układu chłodzenia 14 butelkami octu, i jeszcze większa ilością wody a na koniec środkiem do czyszczenia układów chłodniczych, nareszcie grzeje w r19,

z chłodnicy i nagrzewnicy wyleciał straszny "szlam".

ps

POZDRAWIAM FORUMOWICZÓW W NOWYM 2010 ROKU I ŻYCZĘ WIELU SUKCESÓW DUŻO, ZDROWIA I ŻADNYCH PROBLEMÓW Z R19!!!!!!!!!!!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
grzechu17
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 20:48
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 04.01.2010 20:13
Skąd: -

Witam wszytkich frumowiczów! podłacze sie do tematu jeśli można. Również mam problem z ogrzewaniem, dzis zdjołem wentylator zapaliłem silnik nagrzewnica po jakims czasie stałą sie gorąca, ale jak podpiołem wentylator i dmuchnołem, po niecałej minucie leciało juz zimne powietrze.
Ogólnie ogrzewania nie ma prawie wcale, termostat jest ok bo sprawdzałęm, jak sie nie dmucha nawiewem nagrzewnica sie nagrzewa, ale juz a drugim biegu wentylator ja studzi i z ciepła nici.
Utwierdzcie mnie w przekonaniu ze to nagrzewnica siadła, bo włąsnie tak mysle po przeczytaniu paru postów, niestety pewnosci nie mam Frown
Z góry dzieki za pomoc.
Ps jutro mam zamiar ja wyciągnąc i sprubowa udrożnic, powiedzcie jakich pecyfików użyc myśle ja wygotowa w occieGrin
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: