Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 03-02-2009 12:33 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
hanyys ściągnij sobie obudowę filtra powietrza i narysuj dokładnie jak masz podłączony parownik.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-02-2009 12:33 |
Grodziaki |
Dodany dnia 03-02-2009 12:58 |
Postów: 78 Data rejestracji: 06.07.2007 21:27 Skąd: - |
No to ja mam papranine na trójnikach bo nie mam zwężki.
Wymieniałem rok temu w clio nagrzewnice na najtańszą na rynku aluminiową i grzało tak że mozna sie było usmazyć. Przyszło mi do głowy ze może długosć węży wodnych do parownika ma znaczenie (u mnie przez całą komore leci) bo ogrzanie tak długiego przewodu też zabiera sporo ciepła.Jutro robie zwężkę i zobaczymy.A jak to nic nie da to tymczasowo wywale lpg, bo cudów nie ma powinno grzac. Grodziaki
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 18:16 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Krzychup napisał/a: hanyys ściągnij sobie obudowę filtra powietrza i narysuj dokładnie jak masz podłączony parownik. żeby się dało ,furka stoi 1200km ode mnie (to autko mojej kobitki) ale jak mi znajdziesz zdjęcie silnika ze zdjętym filtrem to ci rozrysuje bo spedzilem przy tym gracie tydzien prawie R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 18:44 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
I- jeden wąż do parownika bez zadnych trójników
II-drugi wąż do parownika poprzez trójnik(drugi wąż z trójnika to wężyk przelewowy do wyrównawczego) III-wiadomo do nagrzewnicy i z nagrzewnicy do wyrównawczego. Jak dla mnie to gazownicy jakies węze zamienili bo żeby z bloku bezpośrednio szło do parownika bez żadnych trójników to mi nie pasuje.Jak ktos by mial foto silnika w aucie z podłączonymi wężami ,ze zdjętym filtrem powietrza byłoby cacy. R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 19:12 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Już chyba mam. Na załączonej fotce jest ori silnik z wężami i tam narysowałem obok czerwoną kreche obok krótkiego węża który u mnie jest zastąpiony parownikiem.Tak więc jezeli taki krótki wąż jest zastąpiony długimi na pół komory silnika wężami do parownika to możliwe że pompa wody oryginalna nie daje rady bo z tego co mi wiadomo to dłuższe węże to spadek cisnienia i większy opór(przez co mniejszy przepływ).Na dodatek lekko przytkana nagrzewnica,silnik zasyfiały po zalaniu wodą,jakieś otwory w łopatkach oryginalnej pompy i grosz do grosza mróz w aucie gotowy.Co myślicie EDIT: Edytuj posty, a nie pisz jeden pod drugim! Krzychu.
hanyys dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krzychup dnia 03-02-2009 20:52 R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
misiek89144 |
Dodany dnia 03-02-2009 19:29 |
Postów: 294 Data rejestracji: 30.10.2008 18:44 Skąd: - |
ja mialem rownolegle i nie grzalo tak jak powinno i podlacztlem szwregowo pierw prownik i z parownika na nagrzewnice i potem na zbiornik wyrownawczy i greje jak niewiem co mozna nago siedziec hehe,ale przedtem bardzo mocno i dokladnie pod cisnieniem wyplukalem nagrzewnice bo byla za mulona no i caly uklad chlodzenia bo jeden syf i mol byl w ukladzie i zalalem nowym plynem i jest git.
lukasz89144
Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 03-02-2009 21:34 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
hanyys napisał/a: Tak więc jezeli taki krótki wąż jest zastąpiony długimi na pół komory silnika wężami do parownika to możliwe że pompa wody oryginalna nie daje rady bo z tego co mi wiadomo to dłuższe węże to spadek cisnienia i większy opór(przez co mniejszy przepływ).Na dodatek lekko przytkana nagrzewnica,silnik zasyfiały po zalaniu wodą,jakieś otwory w łopatkach oryginalnej pompy i grosz do grosza mróz w aucie gotowy.Co myślicie No to jest jakieś wytłumaczenie... To teraz pozostaje odłączyć parownik, na chwilę wrzucić krótki wąż i testy P.S. Mam tak samo podłączony parownik jak ty, a zdjęcia silnika są w FAQ F2N, F3N, tylko je troszkę zmniejsz. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 21:47 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
A ja bym strzelał jednak w pompe wody bo po 15 latach to juz napewno niezle jest zajechana i nawet na seryjnym układzie może niewydolic tylko tutaj muszą sie wypowiedziec ci którzy zmieniali i pomoglo lub nie bo ten element napewno jest wymieniany ostatni(u mnie tylko to zostało nie wymienione)
PS sory krzychu za bałagan ale przyzwyczajenie do forum golfa-->same sie dodaje a nie pisze kolejnych postów:-) R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 03-02-2009 21:48 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Reduktor powinień być podłaczony ROWNOLEGLE do nagrzewnicy. Po to włąsnie są produkowane trójniki układu chłodzenia. Stusując nawet trójniki 1:1:1 czyli bez zwęzeń, nie powinno nastąpić pogorszenie przepływu przez nagrzewnice. Ktoś kto rozbierał kiedyć reduktor zauwazył zapewne ze kanały wodne mają tam bardzo małe przekroje lub w pewnych miejscach ograniczenia przepływu. Jeśli ogrzewania nie ma mimo nowej nagrzewnicy to układ jest albo zapowietrzony , albo uszkodzony, np. termostat. |
ernesto_r19 |
Dodany dnia 03-02-2009 22:50 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Maciej_R21 napisał/a: Jeśli ogrzewania nie ma mimo nowej nagrzewnicy to układ jest albo zapowietrzony , albo uszkodzony, np. termostat. zgadzam sie w 100% ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 23:01 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Maciej r21 mam nowy termostat ,nową chłodnice, nową nagrzewnice ,nowy płyn, wypłukany silnik ,lada dzień nową pompe wody więc jak nie pomoże to biorę flaszke i przyjezdzam na odpowietrzanie do Pszczyny
ps. bo chyba za cienki jestem do tego Edytowane przez hanyys dnia 03-02-2009 23:01 R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 04-02-2009 18:19 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
hanyys napisał/a: wypłukany silnik ( troszke odbiegles od tematu wszystko zalezy w jaki sposob plukales ten uklad. ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
romek |
Dodany dnia 04-02-2009 20:01 |
Postów: 18 Data rejestracji: 22.01.2009 17:42 Skąd: - |
koledzy ja miałem wpięty parownik równolegle do nagrzewnicy ogrzewanie słabe z powodu zamulonej nagrzewnicy wymieniłem na nową 130 pl parownik wpiołem szeregowo z nagrzewnicą zasilana pierwsza jest nagrzewnica i mam piecyk w żabce Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 09-02-2009 19:34 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Dobra w takim razie ja mam pomysł dlaczego nie grzeje jak ma(i ogólnie problemy z gazem) w instalacjach gdzie parownik jest wpięty w miejsce krótkiego węża pokazanego kilka postów wczesniej.Jeżeli mam dobre pszypuszczenia i kierunek obiegu cieczy jest jak na foto poniżej to ciecz chłodząca leci najpierw przez oryginalny trónik do wyrównawczego cienkim przelewowym wężykiem oraz normalnym wężem do parownika i z parownika dalej w blok silnika i jeżeli dobrze zakładam z bloku wychodzi po drugiej stronie do nagrzewnicy.W takim przypadku oznacza to że parownik jest wpięty szeregowo przed nagrzewnicą a za węzykiem do wyrównawczego.Wiec jezeli jest tak jak ktos w innym poscie napisał że w podłączeniu równoległym niemożliwym jest żeby przez parownik był pełny przepływ ze wzgledu na mały przekrój rurek wewnątrz parownika, to w tym przypadku oznacza to że parownik wpięty szeregowo wychamuje lekko przepływ cieczy,a co za tym idzie zmniejszy przepływ przez blok i nagrzewnice ,ponadto ze względu na to że przed parownikiem jest trójnik do wyrównawczego ciecz która nie daje rady przejśc przez parownik jest skierowana spowrotem do wyrównawczego.Wnioski takie stad ze w moim przypadku przez cienki waz przelewowy caly czas leci plyn a tak raczej byc nie powinno.Ta teoria moze byc dobra pod warunkiem ze zalozenie co do kierunku obiegu cieczy jest dobre ale tego nie jestem w stanie zweryfikowac.
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 09-02-2009 20:44 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
tak jak na początku pisałem daję zdjęcie jak mam zamontowany parownik świetnie grzeje
piotrekTSA dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piotrekTSA dnia 09-02-2009 20:45 SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 09-02-2009 20:52 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Jeżeli jesteś w stanie i dasz radę to przełoż ten reduktor na drugą stone komory silnika. Chodzi o to zeby wąż gazowy był jak najkrótszy. Chodzi o to zeby reduktor lepiej reagował na podcisnienie z miksera. Im krotszy wąz gazowy tym lepiej. Co do grzania to tak jak pisałem , reduktor równolegle i nie może być problemów przy sprawnym układzie chlodzenia i ogrzewania. |
piotrekTSA |
Dodany dnia 09-02-2009 20:55 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
@Maciej_R21: jeśli to do mnie to ja nie mam problemów z ogrzewaniem przejdę ok. 1 km i mam ciepełko w samochodzie
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 09-02-2009 23:23 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Bo ty masz E6J, a jak widać, to tylko F3Ny mają problemy z grzaniem
A jakby dać najpierw nagrzewnicę, a potem parownik? Wpiąć się w tego węża z nagrzewnicy do parownika... Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
bucior |
Dodany dnia 10-02-2009 12:42 |
Postów: 4 Data rejestracji: 11.01.2007 19:08 Skąd: - |
Ja mam w 19 z silnikiem f3n ten sam problem słabo grzeje i czasem parownik zamarza.Mam Lagune z tym samym silnikiem sprowadzoną z Holandi z Holenderski gazem i w niej grzeje bardzo dobrze .tyle że laguna ma ogrzewanie parownika puszczone od przodu silnika z takiej metalowej rurki i większy przekrój wewnętrzny przewodów idących do parownika .Polscy gazownicy wszystko potrafią zepsuć w 19 dali przewody wodne do parownika o średnicy wewnętrzne 8 mm ,dlatego w moiej 19 nagrzewnica słabo grzeje bo zapowolny przepływ cieczy jest (pompe wodną już zmieniałem i to nie jej wina) .Poprostu polscy gazownicy wwalają co mają np.za cienkie przewody. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 330321km
|
|
|
Zero |
Dodany dnia 10-02-2009 13:29 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
KrzychuP łatwiej jest zastosować trójniki ze zwężeniem na parownik
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |