08 Maja 2024 01:16:05
Zdjęcia użytkowników
jasko_r19 ruli17
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Plazma Driver + stożek do Reni F3N 
michor
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:23
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
Po za tym stożek = licz się z niedogrzaniem silnika (zdarza się) i większym spalaniem. A chyba nie oto chodzi.


No ciekawe ciekawe....

Spalanie tak. może wzrosnąć bo będziesz bardziej butował jak źle spasujesz dolot i Ci się moment przesunie na górę skali.

Jak chcesz to montuj ten zestaw z allegro ale bede Cię podziwiał jak wyliczysz tak dolot żeby wywalić tę puszkę z filtrem i żeby pojemność się zgadzała. To nie takie proste podłączyć stożek i koniec (tzn dopóki nie masz turbo to wtedy zjawiska falowe i rezonans możesz sobie darować).

A ten ozon to ściema raczej. tzn- istotnie da się go wytworzyć przy pomocy promieniowania ultrafioletowego (powoduje ono rozpad tlenu i łączenie się w cząsteczki 3 atomowe) ale:
1. Ozon jest niestabilny
2. Istotnie jest troszkę lepszym utleniaczem od tlenu (wynika to z wolnych elektronów itp itd)
3. Może powodować przez to też korozję.
4. Stara zasada ciągle rządzi: To PALIWO daje moc a nie POWIETRZE! pamiętajmy o tym.

Masz sonde lambda która mierzy skład mieszanki i tak dobiera żeby była stechiometria.

Teoretycznie jest jakaś szansa że to zadziała ale szczerze podejrzewam że ta lampka to minimalne ilości tego ozonu produkuje. Na pewno nie takie żeby silnik na tym chodził -
wydajność musiałaby być masakryczna - 1,721 x 1000 rpm / 60sec = 28,68l powietrza (na sekundę!!) a przy 3,500 rpm masz ponad 100l powietrza (na sekundę!)

- Jednym słowem głupoty piszą.
Powiem Ci szczerze ze lepiej właśnie zacząć od planu głowicy, dotarcia gniazd (frezowania tłoków) - nie wiem czy wiesz ale w F3N nie da się splanować prosto głowicy - musisz albo frezować tłoki albo gniazda zaworowe bo ten silnik jest MEGA kolizyjny.
A dopiero na koniec bawić się w głupoty typu stożek magnetyzer albo "plazma driver"

Nie martw się ostatnio widziałem na allegro czip +42 KM i w aukcji jeszcze perfidnie napisane że się trzeba wpiąć w czujnik temperatury i map.

ten czip to jest coś w stylu Plazma Drivera.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-05-2009 23:23
Awatar
PADI
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:42
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

fizyki nie oszukasz... Smile

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ale czujnik temp tak

Rotfl

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:51
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

PADI napisał/a:
fizyki nie oszukasz... Smile


święta racja.

Nie chce mi się pisać o tym wszystkim po raz kolejny ale w skrócie:
Wiecej mocy-> więcej paliwa! (sprawności silnika domowymi metodami nie poprawiszPfft )

a do autora -> sugeruję wariator zapłonu i dobrze ustawione LPG i za te same pieniądze będą odczuwalne i istotne różnice w osiągach.


maestro napisał/a:
ale czujnik temp tak

Rotfl


A ja nie wiem czy go nie będę oszukiwał
Rotfl Grin

I to z pełną premedytacją zrobie sobie czipa +5KM Grin


Treść dodana dnia 24-05-2009 23:53:

aaaa i on bedzie działał i miał sens w odróżnieniu od tych z allegroPfft

Edytowane przez michor dnia 24-05-2009 23:52
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:54
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak, tylko że mi chlało 12litrów. Fakt - zasuwał - podobało mi sie Grin ale do momentu rezerwy

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:02
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
Tak, tylko że mi chlało 12litrów. Fakt - zasuwał - podobało mi sie Grin ale do momentu rezerwy


Ale Ty nie masz kluczowej sprawy zrobionej w silnikuSmile

LPG Grin

Ten czujnik też odpowiada za kąt zapłony i tylko muszę się wywiedzieć w jaki sposób to się go zhackuje i będzieSmile

a że mieszanka LPG jest sterowana inaczej, problem dużego spalania odpada Grin

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

LPG przy 1,7 - odpada.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:32
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Co odpada?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po prostu. Nie opłaca mi sie ladować 2000 w auto ktore jest tyle warte (przypuśćmy) a używek nie wezme na pewno.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:40
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

jeżeli już to 1200-1300 za I/II gen.

I się opłaca. Mnie się w praktycznie w 4 miechy wróciło.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

30tys przez ostatni rok. powiesz że jestem głupcem ze nie zakładam lpg prawda?

cóż.

butle w koło mam do załatwienia. reszty brak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:45
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Nie powiem. Bo jak by mnie było stać to pewnie bym na PB smigał.

Ale że wole mieć pieniądze na co innego - to mam LPG z zadami i waletami.

Każdy robi tak jak lubiSmile

Jak nie miałem kasy na LPG to jeździłem na PB. a że większość km niestety w mieście to mnie bolało.
Dostałem sponsoring na instalację to nie wybrzydzam tylko wziąłem bo taniej.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

michor napisał/a:

Ale że wole mieć pieniądze na co innego - to mam LPG z zadami i waletami.


umarłem Rotfl

jakbym miał kase to pewnie bym założyl bo i tak 70 koniami sie nie poszaleje.

Edytowane przez maestro dnia 25-05-2009 00:51
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
RafalS16
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:52
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

michor napisał/a:wydajność musiałaby być masakryczna - 1,721 x 1000 rpm / 60sec = 28,68l powietrza (na sekundę!!)

Przepraszam, że sie czepiam ale w trakcie jednego obrotu wału korbowego mieszanka jest zasysana jedynie do dwóch cylindrów, więc wynik należy podzielić przez 2. A będąc bardzo dokładnym i podając dokładny wynik należałoby uwzględnić stopień napełnienia cylindra.

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
michor
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:56
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

oj no dobra.

Chodziło o coś innego niż dokładne wyliczeniaSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
9kaczor6
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 15:41
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

michor spoko i tak sporo pomogłeś. dzięki
Jeżeli już zaczeliście o LPG to
- renia pali 8l gazu przy delikatnym przyspieszaniu
- robi 3 tys km miesięcznie
- przy obecnych cenach gazu LPG to kusząca propozycja
Jedyna wada gazu to - nie wiem dlaczego - ale w ciągu roku trzeba było 3x przewody zapłonowe wymienić bo przerywała :/ (na benzynie normalnie)

Oczywiście temat tej plazmy Pfft jest zamknięty dzięki za info. Co do stożka to się trzeba zastanowić, i zrobić coś z tą kanalizą żeby zasysał zimne powietrze, ale o tym niebawem.

Magnetyzery to też mit? ?

Co to solidnego tuningu to poza planami itp. można założyć lekke koło zamachowe. Przypuśćmy jakieś 3kg, ale dużo roboty z tym :/

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
PADI
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 15:52
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

jak z kola zamachowego zdejmiesz 3kg to nie dużo ci zostanie... ;P nie ryzykując zdjąć można jakieś 1-1,5kg ale sprawdź jeszcze żebyś miał pewność na 100%... chyba że ktoś na forum ci powie a co do magnetyzerów to te badziewia z allegro sobie daruj a jak co to inwestuj w te od maksor'a z tym że generują spore pole magnetyczne co może troszkę poprzeszkadzać...

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
9kaczor6
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 15:58
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

koło waży 7KG, myślę że jak będzie ważyć te 4kg to się chyba jeszcze nic nie stanie - tu proszę o jakieś info.

Jednak ciekawe czy da rade aż tyle z niego stoczyć, w co wątpię, pewnie będzie trzeba kupić drugie z innego lżejszego materiału...

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
PADI
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 16:03
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

na forum juz cos takiego bylo i o ile sie nie myle to wlasnie max mozna stoczyc 1,5 kilo... poszukaj a z reszta nawet taka ilosc jak pisze sprawi duza roznice oczywiscie pamietajac ze to "tylko" kolo zamachowe

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 16:26
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak jak pisze - kombinowanie w F3N z mechaniką to rzeźbienie w gównie jak dla mnie Wink Wybacz ale wiem co mam pod maską i za dużo sie nie wyciągnie z tego.

Jeżeli 3x wymieniałeś przewody to znaczy że kupowałeś za każdym razem jakiś shit.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: