28 Marca 2024 10:40:21
Zdjęcia użytkowników
Emil_R19_txe Dala
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Średnia żywotność C3J 
jarkoos
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 15:26
Awatar


Postów: 33

Data rejestracji: 08.07.2005 09:02
Skąd: -


Czesc!

Mam R19 z silnikiem C3J - do tej pory przejechane jest 166,5 tys. km. Zastanawiam sie jaka jest srednia zywotnosc tych silnikow. Ile mozna na nich jedzdzic bez jakichs wiekszych (kosztownych) remontow. Wiem, ze to zalezy od tego jak silnk byl traktowany w przeszlosci, ale chodzi mi o takie dane orientacyjne.
Np. ja na razie nic przy silniku nie robilem - jedyna rzecz to regulacja zaworów.

Pozdrawiam!

Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-09-2005 15:26
Awatar
kolep25
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 16:46
Awatar


Postów: 131

Data rejestracji: 14.05.2005 21:47
Skąd: mazowieckie
Błonie

Ja mam też C3J. Jak kupowałem w maju to miał 156kkm teraz ma 165kkm. Nic się nie dzieje, zadnych napraw... chlapie tylko spod korka wlewu oleju jak się go zdejmie.bierze oleju ok. pięćdziesiątki na 1000km, na 15letni samochód to chyba w normie...
Słyszałem ze żywotność tych silników to 250-300kkm, powinny spokojnie tyle wytrzymać, oczywiście normalnie korzystając z silnika... nie jest to jakiś potentat mocy, tylko 58KM!

Tomek
Renault 19
1390cm, C3J
1990
 
Maciej_R21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 17:22
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

300kkm to ten silnik powinien zrobić z palcem w .......wydechu Pfft
Oczywiscie jak ktoś nie wie co to wymiana filtrów ,oleju i regulacja zaworów to nie wróze długiej pszyszłosci .C3J ma 60KM
 
jarkoos
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 21:36
Awatar


Postów: 33

Data rejestracji: 08.07.2005 09:02
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
300kkm to ten silnik powinien zrobić z palcem w .......wydechu Pfft
Oczywiscie jak ktoś nie wie co to wymiana filtrów ,oleju i regulacja zaworów to nie wróze długiej pszyszłosci .C3J ma 60KM


Właśnie: co ile tysięcy kilometrów powinno sie regulować zawory w silniku C3J?


Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 22:58
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Gdybym miał taki silnik to kontrolowałbym na pewno przy kazdej wymianie oleju czyli co 10.000 .Nic to nie kosztuje a jest przynajmniej bezpiecznie .
 
Phase2
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 23:53
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 16.04.2005 21:37
Skąd: -

e... przy kazdej wymianie oleju zdejmowac pokrywe i kontrolowac zaworki ??
moze co 3 wymiany, bo to troche za czesto.

---
Renault 19 Bacarra Phase 2
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2005 23:59
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Dla silnika C3J to nie za często tym bardziej z duzym przebiegiem .Oczywiście każdy robi jak uważa .Jedni też jezdza na oleju 30kkm bo niby tak ma być ale to tylko cyferki a zycie zyciem .Kontrola zaworów to 30 minut roboty i mozna to zrobić np ., jak stary olej jest spuszczany z silnika
 
mate64
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2005 07:57
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

W favorit na gazie zaworki same domagały sie regulacji co 10000 km, po porstu zaczynały stukać głośno.

Ja mam w tym temacie nieco inne pytani. Jka sprawdzić "na ucho" stan łańcuszka i kół rozrządu? Wink
 
jaro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2005 09:59
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 23.01.2005 23:19
Skąd: opolskie
Opole

Witka,dopuki samonapinacz łańcuszka będzie dobry "na ucho" nic nie
usłyszyszSmile
moj autko teorertycznie ma 153kkm ,oleju nie bierze
i zachowuje się przyzwoicie Grin

Edytowane przez jaro dnia 13-09-2005 10:01
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2005 19:14
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Jak ci zacznie klekotać o obudowe to znaczy ze trzeba wymienic Grin
 
badi
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2005 21:59
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę.

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
jarkoos
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2005 23:36
Awatar


Postów: 33

Data rejestracji: 08.07.2005 09:02
Skąd: -

badi napisał(a):
Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę.


Pytanie totalnego laika: z tego co mi ludzie mówili, to w silnikach C3J nie wymienia sie paska rozrządu, bo jest "łańcuszek". O łańcuszku z kolei słyszałem, że się go po prostu nie wymienia. A jak jest na prawde w naszych C3J? Czy należy wymieniąc coś przy rozrządzie? Z powyższego tekstu wynika, że jednak tak - mam rację? Jeśli tak, to kiedy poznać, że rozrząd jest do wymiany?

Pozdrawiam i dzięki.

Edytowane przez jarkoos dnia 13-09-2005 23:36
Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995
 
Maciej_R21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 00:18
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Napisałem powyzej kiedy nalezy wymienić .
 
hepos
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 02:05
Awatar


Postów: 855

Data rejestracji: 13.09.2005 23:29
Skąd: -

A ja Wam powiem że mam silnik C1J przebieg 274 tyś km, przysiegam ze nie bierze grama oleju Grin, i rozrząd podobno nie ruszany od nowości, a silnik pracuje cicho I to mi się w Renault podoba. Mialem Escorta 1.8 16V DOHC to chodził głosniej Smile

[img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.

Renault 19 1.7 F3N LPG powered
+ elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag.

...Jakbym wiedział to bym się nie pytał www.renault19.pl/images/smiley/grin.gif...

Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
 
mirax
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 08:50
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 13.03.2005 02:06
Skąd: -

a powiedzcie co o tym sądzicie
mam C3J i 140 kkm, oleju nie bierze ale lekko mokro pod głowicą.
gdzies tak z okolicy lewej strony silnika dobiega taki metaliczny świst. tu na forumn wyczytałem że to uszczelka pomiędzy kolektorami, tylko że wg mnie to ten dźwięk dobiega bardziej z okolicy pompy wodnej niż "gaźnika". po odłączeniu pompy (zdjęciu paska klinowego) dalej to samo więc to nie pompa. pomyślałem więc że to piszczy napinacz rozrządu, alu ucha do pokrywy nie przykładałem jeszcze.
obroty mi lekko falują w granicach 850-1000, a jak wcisne hamulec to spadają ale też w tym zakresie. filtry świece nowe, kopółka wyczyszczona. siłownik jałowy po regeneracji. zawory do regulacji.
 
Maciej_R21
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 14:22
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Więc najpierw wyreguluj zawory.Co do hałasu rozrządu to zawsze będzie on bardziej hałasował niż pasek i koła zębate .Trudno coś pwoiedzieć bo tak samo trudno określić jaki to hałas (słowami).Szkoda że nie masz stetoskopu ,zwykłego lekarskiego ,bo wowczas mozna osłuchać silnik kawałek po kawałku i dokładnie stwierdzić skąd dobiegaja dziwne odgłosy .
 
badi
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 19:22
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

jarkoos napisał(a):
badi napisał(a):
Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę.


Pytanie totalnego laika: z tego co mi ludzie mówili, to w silnikach C3J nie wymienia sie paska rozrządu, bo jest "łańcuszek". O łańcuszku z kolei słyszałem, że się go po prostu nie wymienia. A jak jest na prawde w naszych C3J? Czy należy wymieniąc coś przy rozrządzie? Z powyższego tekstu wynika, że jednak tak - mam rację? Jeśli tak, to kiedy poznać, że rozrząd jest do wymiany?

Pozdrawiam i dzięki.


Oczywiście w C3J mamy łańcuch rozrządu, który "teoretycznie" nie powinien być wymieniany. W praktyce jednak najczęściej trzeba to zrobić. Jak rozpoznać? No coż... Maciej R21N R19 F126 wyjasnił chyba wszystko. Trzeba działać trochę na wyczucie.

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
Fizol
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2016 00:20
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Odkopuje temat po 9 latach Smile Auto od 16lat w domu i silnik nigdy nie zawiódł. Spalanie mieszane normalna jazda 7,2L/100km

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
solaris
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2017 01:09
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

zapomniałeś dodać jaki jest przebieg, ile razy cofany. do tego z ilu sztuk sklejany (spawany) dodatkowe informacje pod tytułem ilości szpachli na nadkolach. Może byc wartość w kilogramach. Silnik za pewne chodzi bo to stara "prawdziwa" motoryzacja

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
grzes70
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2017 07:51
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@solaris Nie każdy widzi związek pomiędzy żywotnością silnika a ilością szpachli w nadkolach.Tak że bądź uprzejmy powstrzymać się od złośliwości.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: