Menu główne
Forum
Klubowicze
jarkoos |
Dodany dnia 12-09-2005 15:26 |
Postów: 33 Data rejestracji: 08.07.2005 09:02 Skąd: - |
Czesc! Mam R19 z silnikiem C3J - do tej pory przejechane jest 166,5 tys. km. Zastanawiam sie jaka jest srednia zywotnosc tych silnikow. Ile mozna na nich jedzdzic bez jakichs wiekszych (kosztownych) remontow. Wiem, ze to zalezy od tego jak silnk byl traktowany w przeszlosci, ale chodzi mi o takie dane orientacyjne. Np. ja na razie nic przy silniku nie robilem - jedyna rzecz to regulacja zaworów. Pozdrawiam! Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-09-2005 15:26 |
kolep25 |
Dodany dnia 12-09-2005 16:46 |
Postów: 131 Data rejestracji: 14.05.2005 21:47 Skąd: mazowieckie Błonie |
Ja mam też C3J. Jak kupowałem w maju to miał 156kkm teraz ma 165kkm. Nic się nie dzieje, zadnych napraw... chlapie tylko spod korka wlewu oleju jak się go zdejmie.bierze oleju ok. pięćdziesiątki na 1000km, na 15letni samochód to chyba w normie...
Słyszałem ze żywotność tych silników to 250-300kkm, powinny spokojnie tyle wytrzymać, oczywiście normalnie korzystając z silnika... nie jest to jakiś potentat mocy, tylko 58KM Tomek Renault 19 1390cm, C3J 1990 |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 12-09-2005 17:22 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
300kkm to ten silnik powinien zrobić z palcem w .......wydechu Oczywiscie jak ktoś nie wie co to wymiana filtrów ,oleju i regulacja zaworów to nie wróze długiej pszyszłosci .C3J ma 60KM |
jarkoos |
Dodany dnia 12-09-2005 21:36 |
Postów: 33 Data rejestracji: 08.07.2005 09:02 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): 300kkm to ten silnik powinien zrobić z palcem w .......wydechu Oczywiscie jak ktoś nie wie co to wymiana filtrów ,oleju i regulacja zaworów to nie wróze długiej pszyszłosci .C3J ma 60KM Właśnie: co ile tysięcy kilometrów powinno sie regulować zawory w silniku C3J? Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995 |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 12-09-2005 22:58 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Gdybym miał taki silnik to kontrolowałbym na pewno przy kazdej wymianie oleju czyli co 10.000 .Nic to nie kosztuje a jest przynajmniej bezpiecznie . |
Phase2 |
Dodany dnia 12-09-2005 23:53 |
Postów: 20 Data rejestracji: 16.04.2005 21:37 Skąd: - |
e... przy kazdej wymianie oleju zdejmowac pokrywe i kontrolowac zaworki
moze co 3 wymiany, bo to troche za czesto. ---
Renault 19 Bacarra Phase 2 |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 12-09-2005 23:59 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Dla silnika C3J to nie za często tym bardziej z duzym przebiegiem .Oczywiście każdy robi jak uważa .Jedni też jezdza na oleju 30kkm bo niby tak ma być ale to tylko cyferki a zycie zyciem .Kontrola zaworów to 30 minut roboty i mozna to zrobić np ., jak stary olej jest spuszczany z silnika |
mate64 |
Dodany dnia 13-09-2005 07:57 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
W favorit na gazie zaworki same domagały sie regulacji co 10000 km, po porstu zaczynały stukać głośno. Ja mam w tym temacie nieco inne pytani. Jka sprawdzić "na ucho" stan łańcuszka i kół rozrządu? |
|
|
jaro |
Dodany dnia 13-09-2005 09:59 |
Postów: 103 Data rejestracji: 23.01.2005 23:19 Skąd: opolskie Opole |
Witka,dopuki samonapinacz łańcuszka będzie dobry "na ucho" nic nie
usłyszysz moj autko teorertycznie ma 153kkm ,oleju nie bierze i zachowuje się przyzwoicie Edytowane przez jaro dnia 13-09-2005 10:01 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 13-09-2005 19:14 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Jak ci zacznie klekotać o obudowe to znaczy ze trzeba wymienic |
badi |
Dodany dnia 13-09-2005 21:59 |
Postów: 139 Data rejestracji: 21.01.2005 18:43 Skąd: - |
Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę.
Pozdrawiam
Badi Renault 19 1.4 RL LPG ZAVOLI |
|
|
jarkoos |
Dodany dnia 13-09-2005 23:36 |
Postów: 33 Data rejestracji: 08.07.2005 09:02 Skąd: - |
badi napisał(a): Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę. Pytanie totalnego laika: z tego co mi ludzie mówili, to w silnikach C3J nie wymienia sie paska rozrządu, bo jest "łańcuszek". O łańcuszku z kolei słyszałem, że się go po prostu nie wymienia. A jak jest na prawde w naszych C3J? Czy należy wymieniąc coś przy rozrządzie? Z powyższego tekstu wynika, że jednak tak - mam rację? Jeśli tak, to kiedy poznać, że rozrząd jest do wymiany? Pozdrawiam i dzięki. Edytowane przez jarkoos dnia 13-09-2005 23:36 Jarek
Renault 19, 1.4, C3J, LPG, 1995 |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 14-09-2005 00:18 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Napisałem powyzej kiedy nalezy wymienić . |
hepos |
Dodany dnia 14-09-2005 02:05 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
A ja Wam powiem że mam silnik C1J przebieg 274 tyś km, przysiegam ze nie bierze grama oleju , i rozrząd podobno nie ruszany od nowości, a silnik pracuje cicho I to mi się w Renault podoba. Mialem Escorta 1.8 16V DOHC to chodził głosniej
[img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
mirax |
Dodany dnia 14-09-2005 08:50 |
Postów: 64 Data rejestracji: 13.03.2005 02:06 Skąd: - |
a powiedzcie co o tym sądzicie mam C3J i 140 kkm, oleju nie bierze ale lekko mokro pod głowicą. gdzies tak z okolicy lewej strony silnika dobiega taki metaliczny świst. tu na forumn wyczytałem że to uszczelka pomiędzy kolektorami, tylko że wg mnie to ten dźwięk dobiega bardziej z okolicy pompy wodnej niż "gaźnika". po odłączeniu pompy (zdjęciu paska klinowego) dalej to samo więc to nie pompa. pomyślałem więc że to piszczy napinacz rozrządu, alu ucha do pokrywy nie przykładałem jeszcze. obroty mi lekko falują w granicach 850-1000, a jak wcisne hamulec to spadają ale też w tym zakresie. filtry świece nowe, kopółka wyczyszczona. siłownik jałowy po regeneracji. zawory do regulacji. |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 14-09-2005 14:22 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Więc najpierw wyreguluj zawory.Co do hałasu rozrządu to zawsze będzie on bardziej hałasował niż pasek i koła zębate .Trudno coś pwoiedzieć bo tak samo trudno określić jaki to hałas (słowami).Szkoda że nie masz stetoskopu ,zwykłego lekarskiego ,bo wowczas mozna osłuchać silnik kawałek po kawałku i dokładnie stwierdzić skąd dobiegaja dziwne odgłosy . |
badi |
Dodany dnia 14-09-2005 19:22 |
Postów: 139 Data rejestracji: 21.01.2005 18:43 Skąd: - |
jarkoos napisał(a): badi napisał(a): Mój C3J ma 193 000 km. Nie bierze oleju, chodzi ok. Wymieniłem rozrząd przy około 180 000. Po prostu było już go słychać. Koszt takiej wymiany to 110 zł+40 zł za wymianę. Pytanie totalnego laika: z tego co mi ludzie mówili, to w silnikach C3J nie wymienia sie paska rozrządu, bo jest "łańcuszek". O łańcuszku z kolei słyszałem, że się go po prostu nie wymienia. A jak jest na prawde w naszych C3J? Czy należy wymieniąc coś przy rozrządzie? Z powyższego tekstu wynika, że jednak tak - mam rację? Jeśli tak, to kiedy poznać, że rozrząd jest do wymiany? Pozdrawiam i dzięki. Oczywiście w C3J mamy łańcuch rozrządu, który "teoretycznie" nie powinien być wymieniany. W praktyce jednak najczęściej trzeba to zrobić. Jak rozpoznać? No coż... Maciej R21N R19 F126 wyjasnił chyba wszystko. Trzeba działać trochę na wyczucie. Pozdrawiam
Badi Renault 19 1.4 RL LPG ZAVOLI |
|
|
Fizol |
Dodany dnia 22-09-2016 00:20 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Odkopuje temat po 9 latach Auto od 16lat w domu i silnik nigdy nie zawiódł. Spalanie mieszane normalna jazda 7,2L/100km
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
solaris |
Dodany dnia 18-03-2017 01:09 |
Postów: 643 Data rejestracji: 25.01.2006 11:35 Skąd: dolnośląskie Brzeg Dolny |
zapomniałeś dodać jaki jest przebieg, ile razy cofany. do tego z ilu sztuk sklejany (spawany) dodatkowe informacje pod tytułem ilości szpachli na nadkolach. Może byc wartość w kilogramach. Silnik za pewne chodzi bo to stara "prawdziwa" motoryzacja
r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx
Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-03-2017 07:51 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@solaris Nie każdy widzi związek pomiędzy żywotnością silnika a ilością szpachli w nadkolach.Tak że bądź uprzejmy powstrzymać się od złośliwości. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |