02 Maja 2024 08:20:12
Zdjęcia użytkowników
justyna Molique
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Co to za dydek ? 
baran_kolo
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2005 07:23
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Witam, do czego słuzy ten dydek na gaźniku, znajduje sie on po prawej stronie gaźnika patrząc od przodu samochodu, po wlotem od filtru powietrza - oznaczone strzałką, albo co to jest za pokrętło oznaczone znakiem zapytania. [img]http://www.sprinter.republika.pl/allegro/DSC01784.JPG[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez baran_kolo dnia 14-09-2005 07:36
Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-09-2005 07:23
Awatar
baran_kolo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2005 19:47
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Witam, odkręciłem fiiltr powietrza zeby sprawdzić do czego moze być ta rurka. Kiedy przyłożyłem palec, zassało mi go - czyli przez tą rurke zasysa powietrze, nie wiem jednak czy ona powinna być zatkana czy podłaczona do czegoś.

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
Maciej_R21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2005 20:14
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

A wolne obroty masz ok ?? Bo jest to kanał podcisnieniowy więc silnik ssie tam lewe powietrze .Zdarzały się samochody w ktorych ze skrzyni biegów szedł przewód wlasnie do gaznika i opary oleju ze skrzyni były spalane .Przy wtryskach zazwyczaj wychodzi tam rurka ktora jest zaślepiona(w skrzyni).Mozesz to spokojnie zaślepić jezeli nie masz pomysłu gdzie to podłaczyć Wink.
 
baran_kolo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2005 21:52
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

No właśnie nie mam zbyt dobrych wolnych obrotów, właściwię to mam pop..... a na dodatek to kopci mi z rury.

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
psiemek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2005 20:22
Awatar


Postów: 163

Data rejestracji: 31.01.2005 23:43
Skąd: dolnośląskie
Lubin

A to "pokrętło" to drugi koniec ośki przepustnicy. W niektórych wersjach (wtrysk renix-bendix) w tym miejscu był czujnik położenia przepustnicy. We wtrysku siemensa nie był on już potrzebny.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 260000km
 
jarson_szakal
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2005 23:46
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 06.04.2005 15:01
Skąd: -

witam!
tez mam takie cudo i powiem szczerze ze mam tam podlaczony jakis przewod tzn wezyk i jak sie nie myle idzie do takiego smiesznego czarnego pudeleczka po lewej strone zbiornicza wyrownawczego do ktorego jest podlaczone gniazdo z kabelkami. i powiem tak po zmianie uszczeli pod glowica mam strasznie duze obroty silnika wydaje mi sie ze " papraki" (mechanicy)zjebali mi kolektory tzn nie uszczelnili ich . bylem u innych majstrow zgarneli 50 zl nic nie zrobili rozregulowali gaz i by ich huj zapalil bo tak musze sie wyrazic mialem u gazownikow opierdol ze dalem im grzebac. ale meczy mnie taka sprawa (bo 3 majstrow patrzylo i nie wiedza dlaczego te obroty sa duze ) jezeli kolekrory ssace sa ok to przy zatkaniu filtra powietrza silnik powinien zadusic sie tak i tak u mnie jest . i czytam na ten temat i nie moge rozgrysc chyba dam im zeby te kolektory zobaczyli bo juz nie wiem sam. a jeszcze jedno jak mi wylaczyli z obieku te czarne pudelko o ktorym wspomnialem to silnik sie ustabilizowal ale powiedzieli ze wtedy na benzynce nie bede mial ssania czy to prawda? pozdrawiam

<Renatka R19 1,4 60KM C3J gaz>
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 00:25
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Na 100% masz uszkodzoną uszczelke między kolektorami ssacym i wydechowym i nie chodzi tu o polączenie kolektorów z głowicą tylko o połączenie między kolektorami jesteś już -nastym przypadkiem takiego uszkodznia i w silnikach C3J i C1J jest to klasyką.
W pierwszym poście zasugerowałem się tym że ktoś nap[isał "gaźnik" a nie zwróciłem uwagi że na zdjęciu widać regulator cisnienia .Więc tez kroćciec jest to podłączenie czujnika podcisnienia tzw. MAP sensora .Jest to jedno z waźniejszych urządzeń w samochodzie .Przy pracy na PB ,reguluje skład mieszanki oraz wpływa na kąt zapłonu w zalezności od obciązenia silnika .Przy pracy na Pb podaje także informacje o odcięciu paliwa podczas hamowania silnikiem do ok. 1500obr.
 
jarson_szakal
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 00:41
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 06.04.2005 15:01
Skąd: -

czyli jednym slowem bez ingerencji majstrow sie nie obedzieSad znowu cos popsuja sam bym najchetniej to zrobil ale nigdy tego nie rozbieralem i jakbym cos rozjebal to dopiero by sie biedy narobilo. a jeli mozesz to powiedz czy ta uszczelke da sie wymienic nie rozbierajac klawiatury , glowicy itp. dzieki pozdro

<Renatka R19 1,4 60KM C3J gaz>
 
Maciej_R21
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 01:14
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Oczywiście ze tak .Należy zdemontowac całą przepustnicę lub gaźnik w zaleznosci co tam mamy .Potem trzeba odkręcić oba kolektory od głowicy (trudne dojście) .Nalezy takze odłączyc kolektor wydechowy od "rury",po czym wyjąc oba kolektory .Sa one skręcone razem a między nimi znajduje się uszczelka ktora własnie padła albo porobiły się wzery i tamtędy silnik zasysa spaliny do kolektora ssacego,może się okazać ze bedzie trzeba wymienić też uszczelke miedzy kolektorami a glowica jednak niejest ona droga ok. 20 zł .
 
jarson_szakal
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 12:22
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 06.04.2005 15:01
Skąd: -

czy kanal w czyms mi pomoze czy wszystko uda sie z gory zrobic? ale zaworow nie tykam jak bede robil co czy tez? bo jesli zdejme wtrysk caly to bede mial dojscie do tych kolektorow. korwa musze pogrzebac bo szkoda kasy na majstrow "paprakow" ktorzy nie dbaja o kogos samochod! dzieki

<Renatka R19 1,4 60KM C3J gaz>
 
baran_kolo
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 15:11
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Dziękuje za wszystkie wypowiedzi w sprawie dydka - podsumowując można go bez obaw zasklepić?

U mnie chyba również przyda się uszczelnienie kolektorów bo tez mam duże obroty i pewnie łapie powietrze, ale zapytam się jeszcze o coś ? Czy kopcenie na benzynie w kolorze baaardzo ciemnym ( na gazie nie zauważyłem) jest również objawem "lewego" powietrza. Przed wysokimi obrotami nie kopciło.


Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
Maciej_R21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 16:27
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Kolektory trzeba zdjąc oba na raz i to w całosci czyli odkręcając je od układu wydechowego i głowicy .Kanał na pewno się przyda bo dojscie do śrub ktore trzymają kolektory przy głowicy jest nie ciekawy .Czarny dym z wydechu jest oznaką nie podlaczonego czujnika podcisnienia czyli tego co powinno być podłaczone tam gdzie masz puste miejsce .Zobacz czy przy cewce zapłonowej nie masz luźnej wtyczki z 3ma stykami ,jezeli tak to powinien byc tam własnie podlaczony czujnik a ten z kolei węzykiem do kolektora .Czarny dym oczywiscie jest gdy kolektory są nieszczelne i silnik zasysa zamiast czystego powietrza ,spaliny.Mozna to łatwo sprawdzić .Zapal silnik zostaw go na biegu jałowym i zakryj foilią cała przepustnice .Silnik będzie pracował ,znakiem tego że pobiera on spaliny do ukladu dolotowego.Przy tego typu nieszczelności występuje też czarny olej
Nawet po wymianie oleju w krotkim czasie robi on sie czarny .
 
baran_kolo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 18:03
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Intryguje mnie gdzie ja mogłem mieć ten czujnik bo wydaje mi się że go nie było od początku (mam gaz), czy wystarczy go zasklepić ? czy szukać takiego czujnika ?

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
Maciej_R21
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2005 21:40
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Jezeli masz wtrysk a nie gaźnik to czujnik ten MUSI być .Jak pisałem wczesniej jest to jeden z ważniejszych czujników odpowiadający m.in za zmiane kata zapłonu w zaleznosci od obciązenia silnika .Oryginalnie czujnik montowany jest koło cewki WN i serwa hamulcowego .a wyglada dokładnie tak jak ten na aukcji :
http://www.allegr...m=65431084
 
baran_kolo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2005 10:03
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Widziałem gdzieś ten czujnik, sprawdze dokładnie.

Sprawdzałem również ten bajer z folią oto wyniki:
-na benzynie lekko sie przydusił , ale chodził
-na gazie pochodził chwile i zgasł.

To ja już nie wiem Sad

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
baran_kolo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2005 22:07
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Dzięki Panie MAriuszu, autko dzisiaj wesoło pracuje. Do mojego "dydka" przymocowałem rurke (której wcześniej nie widziałem) i jak ręką odjął. Silnik gra i buczy Smile

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
baran_kolo
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2005 12:26
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Witam ponownie i wracam do tematu, po około 4 dniach znowu obroty mi wzrosły - ale uwaga tylko do 1500. Na gazie i na benzie. Sprawdzałem swieżo założony przewód i jest OK, teraz nie wiem co to może być.

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
jarson_szakal
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2005 17:01
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 06.04.2005 15:01
Skąd: -

to pewnie te kolektory . ja tez mam z tym problem (pisalem wyzej) musze to koniecznie zrobic bo wyje jak holera na luzie. we wtorek sie biore napisze jak zrobie . pozdro

<Renatka R19 1,4 60KM C3J gaz>
 
jarson_szakal
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2005 19:24
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 06.04.2005 15:01
Skąd: -

witam ! to znowu jaGrin. mam zrobiona renatkeGrin okazalo sie ze miedzy tymi cholernymi kolektorami byla wydmuchana uszczelka-mechanicy nie lada sie nacharowali 10 h z zegarkiem w reku-80zl chcieli 70 ale dalem im jeszcze na browara bo jestem zadowolony. pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc.

<Renatka R19 1,4 60KM C3J gaz>
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: