29 Marca 2024 09:42:55
Zdjęcia użytkowników
DPM69 ridick999
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
demontaż uszkodzonej stacyjki 
Szabelka
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 15:18
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

Wczoraj pod marketem posłuszeństwa odmówiła mi stacyjka, po włożeniu kluczyka nie szło nim poruszyć. Objechałem okoliczne szroty jednak albo nie było juz w renówkach stacyjek, albo były bez klucza. Przebłysk geniuszu pozwolił mi wykombinować że pożycze stacyjkę (tutaj dzięki momix za chęć pomocy) i odstawię samochód pod dom na czas poszukiwania nowej. Tutaj się zaczęły problemy gdyż... aby wyciągnąć stacyjkę trzeba przekręcić kluczyk aby odblokować blokujace bolce. Co zatem można zrobić w przypadku jeśli klucz nie chce się przekręcić a trzeba wyjąć stacyjkę? Smile

BTW kluczyk udało mi się przekręcić kiedy próbowałem zdemontować stacyjkę 'siłą' (młotkiem) i teraz mam swego rodzaju immobilizer - bez przywalenia młotkiem kluczyk się nie przekręca Wink to jest jednak rozwiązanie tymczasowe i krótkotrwałe (ciekawe ile takich odpaleń stacyjka wytrzyma Wink ) i czasem trzeba trochę postukać, cięzko za każdym razem tak odpalać i jeździć bez obudowy przy kierownicy Wink co więc można zrobić w przypadku jak kluczyk się nie chce przekręcić?

Edytowane przez Szabelka dnia 30-06-2009 15:18
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-06-2009 15:18
Awatar
herubini89
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 16:53
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

No właśnie,kluczyk musi być gdzieś tak przed zapłonem i można wcisnąć bolczyk,żeby ztacyjkę wyciągnąć.Jak się nie bedzie dało przekręcić,to po prostu musisz kombinowaćSmile Nic innego mi do głowy nie przychodzi.Ja bym Ci radził jednak wymienić już tą stacyjkę,chyba żebyś ją naprawił,bo jak grot uwalisz...

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 19:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

..to tylko palnik.

Także wyjmuj póki możesz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dlugi2050
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 19:51
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 12.06.2007 22:20
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

mam stacyjke z kluczykiem jakby co.

DIAGNOSTYKA ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ-odczyt-kasowanie błedów-itd-itp-sprzęt BOSCH-wszystkie marki

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 1600km
 
GONZO
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 20:10
Awatar


Postów: 966

Data rejestracji: 08.06.2007 23:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

jak chcesz "z jednej parafii" to mam stacyjkę, 2 wkładki i zamek bagażnika ===>PW

... Powrócił GONZO marnotrawny Wink i nikt już nie jest bezpieczny Grin ...

................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorszeGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
 
Szabelka
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 21:27
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

no toście mnie pocieszyli Frown myslałem że znajdze się jakiś trik na to... na razie muszę ryzykować, auta odstawić na kołki nie mogę...

GONZO PW poszło...

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 21:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ostatecznie mozna poradzić coś innego.

Dwa grube, nie długie kable (po poł metra starczy)
Chcesz odpalić to najpierw łączysz jeden żółty z czerwonym (tak żeby sie kontrolki zapaliły) - tak wtykasz na stałe (żęby nie wypadło w czasie drogi)
a drugim grubym łączysz czerwony z pomarańczowym/brązowym. Tylko uwaga, bo wtedy kreci rozrusznik, jak załapie silnik to musisz szybko wyjac z brązowego ale nadal musi być żółty + czerwony.

to przypadek gdy padnie Ci nagle na zadupiu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TeBe
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 21:58
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

Ja miałem rozwiercaną stacyjke jak się rozleciała i nie można było przekręcić kluczyka.

Uważaj przy kupowaniu nowej. Ja kupiłem za 140zł, ale kluczyki były tragiczne - po kilku odpaleniach się powyginały.

Poza tym zawsze możesz podpiąć nową stacyjkę normalnie do wtyczek pod kierownicą, nawet jak stara stacyjka jeszcze siedzi na swoim miejscu.

[small][center]Pozdrawiam
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2009 12:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

warto by to awaryjne odpalanie gdzies dodać/zapisać

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
akos41
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-07-2011 20:10
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 24.07.2011 19:52
Skąd: -

maestro napisał/a:
Ostatecznie mozna poradzić coś innego.

Dwa grube, nie długie kable (po poł metra starczy)
Chcesz odpalić to najpierw łączysz jeden żółty z czerwonym (tak żeby sie kontrolki zapaliły) - tak wtykasz na stałe (żęby nie wypadło w czasie drogi)
a drugim grubym łączysz czerwony z pomarańczowym/brązowym. Tylko uwaga, bo wtedy kreci rozrusznik, jak załapie silnik to musisz szybko wyjac z brązowego ale nadal musi być żółty + czerwony.

to przypadek gdy padnie Ci nagle na zadupiu.


Witam-mimo,że to stary post,jednak należy wprowadzić małą poprawkę do powyższego opisu.Szczerze powiedziawszy można zrobić odpalanie,tak jak ma to miejsce w ciągniku i jest to najpewniejszy sposób na kłopot ze stacyjką.Ja osobiście to zrobiłem i jest super-mam przynajmniej pewność,że znowu mnie zaskoczy brak możliwości włożenia kluczyka w stacyjkę.

Wracając do opisu połączeń przewodów-powyższy opis jest ok.Aczkolwiek autor postu zapomniał o bardzo ważnej rzeczy.
Odpalanie i wiele innych funkcji zadziała,ale nie zadziałają kierunkowskazy i dmuchawa powietrza.
A dlaczego?Ano dlatego,iż należy podłączyć również ostatni,czwarty przewód o kolorze żółtym z zielonymi paskami.
Najlepiej połączyć (zewrzeć) żółty z owym żółtym z zielonymi paskami,a następnie połączyć je z czerwonymSmile2.
Po tej małej modyfikacji wszystko działa jak należy,i w sumie stacyjka staje się bezużyteczna.

Mam nadzieję,że mój opis komuś się przyda.:>

Pozdrawiam
 
misiek_Pt
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-07-2011 20:18
Moderator Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

ja ostatnio tak auto odpalałem bo własciciel zgubił kluczyk. a po odpaleniu sie znalazłGrin

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
szafranbtm
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-07-2011 23:35
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 22.09.2010 01:48
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

odpalic na kable ok ale bez kluczyka jest blokada kierownicy przynajmniej u mnie troche stacyjek wymienilem w renowkach bez kluczyka jest na to sposob dosc drastyczny ale jest a wiec
od spodu tam gdzie sa bolce jest taki jakby zgrzew na kolumnie demontujesz obudowe bierzesz srubokret przykladasz do tego zgrzewu ona poczatku tak jak wkladasz kluczyk i uderzasz mlotkiem zgrzew sie rozchodzi trzeba troche popukac zeby doszlo do tych bolców rozszerzasz przy bolcach i wychodzi wkladasz potem nowa stacyjke i sciskasz kolumne kluczem francuzkim u mnie dzialalo aha i najlepiej jak z nowej stacyjki zdemontujesz ten bolec z blokady kierownicy na wypadek kolejnej awari

Edytowane przez szafranbtm dnia 25-07-2011 17:34
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 25000km
 
silent1
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 17:59
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 19.11.2010 19:33
Skąd: pomorskie
Pruszcz Gdański

Jako, że dzisiaj przed centrum handlowym stacyjka też odmówiła mi posłuszeństwa to dodam, że wystarczy włożyć kluczyk, delikatnie przekręcić (bo dalej nie chciał) i już kierownica się nie blokuje. Z kabelkami jak wcześniej opisane i dojechałem do domu. Oczywiście przy małej prędkości bo bałem się, że tak delikatne przekręcenie kluczyka spowoduje jego cofnięcie i mógłby wypaść a wtedy kierownica zablokowana Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 22:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kluczyk sam nie wypadnie (zapadka i dziurka na końcu kluczykaSmile) a poki kluczyk jest w stacyjce to sie nie zablokuje kierownikWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
silent1
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2011 21:46
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 19.11.2010 19:33
Skąd: pomorskie
Pruszcz Gdański

Ale jak się cofnie do pozycji początkowej to już wypadnie Grin a ja mogłem go przekręcić jedynie o jakieś 2-3 mm... jeszcze przed pozycją w której chowają się te bolce na dole.
Dzisiaj postukałem trochę młotkiem jak to opisano powyżej ale efekt mam taki, że kluczyk utkwił.. teraz nie mogę go ani przekręcić ani wyjąć Grin
Dobrze, że utkwił w pozycji pozwalającej na jazdę Pfft
Kolega się śmieje, że teraz mogę sobie dorobić włącznik i będę odpalał auto na przycisk, taki tuning GrinSmile

A tak na serio to dzwoniłem dzisiaj na pobliski złomowiec i koleś chciał 100 zł za stacyjkę... trochę dużo...

A jak działa w ogóle ta blokada kierownicy? Rozumiem, że jak wyciągnę stacyjkę to kierownica będzie cały czas zablokowana? Czy tą blokadę załącza dopiero odpowiednie ustawienie jakiejś zębatki czy bolca w stacyjce?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2011 22:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@silent1: blokada nastepuje po wyjeciu kluczyka automatycznie.

stówa? niektorzy mają na forum za tyle komplet zamkow ze stacyjka i dwoma kluczami Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
raider
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2012 23:58
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 28.11.2007 09:11
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

Cześć. Dziś zdążyło mi się coś podobnego. Wkład stacyjki się zaciął i klucz ani drgnie. Na dodatek blokada kierownicy złapała i porażka z odpaleniem. Śrubke blokującą od strony zegarów wykręciłem, dwie zapadki od dołu się chowają ale stacyjka nie wychodzi. Trzyma ja kulka zabezpieczającą od góry (ok 0.5cm na prawo nad wkładem). Nadłamałem ten aluminiowy kołnierz i nawet szczeliniomierz kupiłem żeby to odblokować, ale po 3godz walki odpuściłem. Laweta i koniec. W domu wiertarką trepanację zrobiłem i jutro zakładam nową. Koszt ok 85zł z dwoma kluczami.
Taki urok starszych aut...
I jak tu ich nie kochać.Smile

"Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty,
niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
krzysiek056
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 13:29
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 31.01.2007 21:50
Skąd: dolnośląskie
Bolesławiec

No niestety muszę przyznać, że bardzo często przed rozebraniem czegokolwiek warto zasięgnąć porady specjalisty. Dzisiaj zacięła mi się stacyjka tak, że ani rusz. Pojechałem do ślusarza, ten dorobił klucz o trochę innym zarysie i gitarra, stacyjka odblokowanaGrin Właśnie ją wymontowałem i do niego zawiozłem, do odbioru w poniedziałek. Koszt całej operacji to "aż" 50zł, no i kluczyk oryginalny zostajeGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 141000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 22:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@raider: jaka kulka trzyma? tam jest śrubka na malutkiego torxa po drugiej stronie co te zapadki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piotrula
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2014 22:34
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 22.11.2014 22:23
Skąd: podlaskie
Łomża

Mam pytanko, a mianowicie. Zlamal mi sie klucz w drzwiach od kierowcy, ale jakos dostalem sie do srodka auta. Wymontowalem wkladke z drzwi od pasazera i dorobiono mi kluczyk i zakodowano wedlug starego immo. Wrocilem do samochodu a tu zonk kluczyk i stary zlamany i nowy nie chce wejsc do konca w stacyjce a co za tym idzie przekrecic zeby odpalic czy tez wymienic stacyjke i zalaczyla sie blokada kierownicy. Czego to moze byc przyczyna w wkladce kluczyk ok wchodzi itp. I co do tego odpalania na kable. Jak odpale na kable co z immo i blokada kierownicy?uczeń
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: