Menu główne
Forum
Klubowicze
misiek_Pt |
Dodany dnia 06-09-2009 08:12 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
a czemu masz kolektor ssacy z 1.7 multi
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-09-2009 08:12 |
maestro |
Dodany dnia 06-09-2009 08:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
czytaj temat od poczatku ;] to akurat było dobre posuniecie jeśli potencjometr był dobry i nie było problemow z ustawieniem ;] plus wiązka od f3na... dziwne, ale kurnia czujki są praktycznie te same F3N multi / F3R
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zywiec |
Dodany dnia 06-09-2009 09:41 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
kurde no faktycznie jakos to jest zlozone. a czemu sa problemy z hulamiem silnika na benzynie?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
44edi44 |
Dodany dnia 06-09-2009 10:12 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
Problemy z benzyną są dlatego, bo sterownik jest od F3N mono i pompa paliwowa niestety też. Wszystkie cztery wtryskiwacze podłączyłem do do jednej wtyczki. Było to możliwe dlatego, że wtryskiwacz od F3Na miał rezystancje około 1,5 oma, a te z laguny około 15 omów, więc przy równoległym połączeniu wypadkowa rezystancja wynosi około 3,5 oma. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 06-09-2009 10:25 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
a gdybys mial pompe od 16v i sterownik od f3n multi?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
44edi44 |
Dodany dnia 06-09-2009 10:35 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
Myślę, że wtedy mogłoby być dobrze ale ze sterownikiem trzeba by było mieć całą wiązkę i to wszystko przełożyć a to by wymagało już trochę pracy. Być może wystarczyło by zmienić tylko pompę. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 06-09-2009 11:18 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
@44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil.
wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa. a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-09-2009 12:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chwiillaaa. To wracamy do punktu wyjscia.
F3N mono sterownik + F3N mono wiązka? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
44edi44 |
Dodany dnia 06-09-2009 13:41 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
Zywiec napisał/a: @44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil. wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa. a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni? Oto lista części potrzebnych do swapu z f3n-l740 (73KM) na f3r (115KM): - oczywiście silnik f3r, najlepiej goły ale z listwą wtryskową - niektóre części trzeba przełożyć od f3n (koło zamachowe i niektóre czujniki), a niektóre można przełożyć bo pasują (alternator, rozrusznik, kolektor wydechowy itp.), więc po co kupować. - kompletny kolektor ssący od f3n multi (wraz z przepustnicą i czujnikiem położenia przepustnicy). - filtr stożkowy i filterek na odmę albo obudowę filtra i filtr od f3n multi. - jeżeli chodzi o LPG to potrzebny jest nowy mikser i pewnie reduktor bo ten stary może mieć za małą wydajność (u mnie tak jest). - nie wiem czy da się podłączyć silniczek krokowy od wolnych obrotów od f3n multi (bez niego gdy silnik jest zimny ma bardzo niskie wolne obroty 500-600 obr/min, a czasami nawet potrafi zgasnąć, po przejechaniu 1-2 km jest już dobrze i wolne obroty są w granicy 800-900 obr/min). - co do pompy paliwa też chyba trzeba zmienić. Na drugie pytanie niestety nie potrafię odpowiedzieć bo nie mam możliwości sprawdzenia. Mogę jedynie podać osiągi: 0-100 km/h około 9,5 s, v-max nie sprawdziłem ale 190 km/h już jechałem i myślę że spokojnie dało by rade wyciągną ponad 200 km/h. Patrząc na osiągi katalogowe r19 z innymi silnikami źle chyba nie wypada. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-09-2009 13:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pompa paliwa musi dawac 3 bary. Czyli F3P multi, F7P, F3R...
Wiesz osiągi osiągami. Liczy sie fakt że ten silnik jest nie wysilony za bardzo, i ma nisko moment Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
44edi44 |
Dodany dnia 06-09-2009 13:59 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
Co do pompy paliwa to zgadzam się a osiągi podałem tylko dlatego żeby można było określić czy silnik w takiej kombinacji ma faktycznie moc i moment obrotowy taki jaki powinien mieć. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-09-2009 14:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Fajna sprawa. Jasne jest to, że gdybym miał dojście do taniego ale nie zarżnietego (of koz trzeba rozebrac i wymienić to i owo zawsze) silnika to z pewnością bym skombinował go do siebie Gratulacje kombinacji ;]
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
44edi44 |
Dodany dnia 09-02-2010 22:08 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
Zywiec napisał/a: @44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil. wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa. a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni? Kolego Zywiec ostatnio miałem trochę wolnego czasu, wiec postanowiłem zrobić, aby silnik pracował na benzynie. Zebrałem trochę informacji i doszedłem do wniosku, że silnik f3r nie będzie poprawnie pracował na benzynie ze sterownikiem od f3n mono. Żeby to dobrze chodziło należało by założyć kompletny osprzęt od f3r. Ja poszedłem na łatwiznę i skompletowałem (część już miałem) osprzęt od f3n multi. Efekt jest zadowalający. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 26-05-2011 23:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jako że temat powrócił w jakimś wątku to napisze swoje opinie.
Aby mieć F3Ra można pójść też moją drogą. Szukamy bloku od F3Ra, a cała reszta od F3P multi (koniecznie z R19 - wtedy jest zero przeróbek gruszych). Różnice to inny rozrzad (dluzszy pasek), i to by było na tyle. Kolektor wydechowy F3P mono = F3P multi = F3R. Głowica dobrze żeby była z 1,8 gdyż nie ma problemu z przyłączami bo w Lagunie jest jedno zaślepione i zastąpione wynalazkami w postaci dodatkowych węży. Mam, hasa, polecam. Dół 2.0, reszta 1.8 multi z R19. Z elektryką zero problemu, na benzynie chodzi wzorowo (po bojach z głupim czujnikiem temp), na gazie także, chociaż parownik mam zbyt słaby Tak wiec - przetarty szlak Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 26-05-2011 23:44 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
No i ten silnik się zbiera. Dzisiaj się przejechałem Meganą Coupe z F3R'em i aż mi się morda cieszyła Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-05-2011 00:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przy opcji 1,8multi oraz dół 2,0 i reszta 1,8 multi wyglad zasadniczo sie nie zmienia ani ciut ciut
[img]http://images38.fotosik.pl/858/c99ce3d93959cb80.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Deaver |
Dodany dnia 27-05-2011 09:47 |
Postów: 243 Data rejestracji: 12.12.2008 12:19 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Ja się dopiszę dla wszystkich wahających się: WARTO! Po długich poszukiwaniach przesiadłem się z 1,7 F3N na 1,8 multi. Pierwsze co myślisz - nas nie dagoniat! Multi 1,8 a 2,0 pewnie tym bardziej to chyba najlepszy motor do 19. Pali tyle co F3N a popitalaaaa.... Przy swapie nie można zapomnieć o przynajmniej hamulcach. To na prawdę ważne, wręcz obowiązkowe na liście do zrobienia.
Pośpiech upokarza.
Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 27-05-2011 12:43 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
no ja trochę, żałuję, że nie mam multi tylko mono ale na dzień dzisiejszy 28 pkt. karnych mi wystarczy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
44edi44 |
Dodany dnia 27-05-2011 13:26 |
Postów: 72 Data rejestracji: 04.09.2009 20:55 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
To ja może napisze też coś od siebie. Jak u siebie zmieniałem silnik z F3N mono na F3R to chciałem pójść na łatwiznę i kombinowałem z osprzętem od F3N multi (w tym temacie jest to opisane), a i tak skończyło się na tym, że teraz mam pod maską kompletnego F3Ra (z ECU i początkiem wydechu włącznie). Z moich doświadczeń mogę napisać, że żeby 2.0 chodziło tak jak trzeba musi być kompletne z całym osprzętem, choć można też zrobić tak jak pisał maestro. Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
|
|
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 27-05-2011 16:18 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@maestro: który czujnik temp?
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |