07 Maja 2024 14:09:54
Zdjęcia użytkowników
Pawel_Slowik mgabr
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Swap z 1.7 F3n na 1.8 F3P lub 2.0 8v z Laguny 
misiek_Pt
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 08:12
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

a czemu masz kolektor ssacy z 1.7 multi?

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-09-2009 08:12
Awatar
maestro
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 08:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

czytaj temat od poczatku ;] to akurat było dobre posuniecie jeśli potencjometr był dobry i nie było problemow z ustawieniem ;] plus wiązka od f3na... dziwne, ale kurnia czujki są praktycznie te same F3N multi / F3R

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zywiec
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 09:41
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

kurde no faktycznie jakos to jest zlozone. a czemu sa problemy z hulamiem silnika na benzynie?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
44edi44
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 10:12
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Problemy z benzyną są dlatego, bo sterownik jest od F3N mono i pompa paliwowa niestety też. Wszystkie cztery wtryskiwacze podłączyłem do do jednej wtyczki. Było to możliwe dlatego, że wtryskiwacz od F3Na miał rezystancje około 1,5 oma, a te z laguny około 15 omów, więc przy równoległym połączeniu wypadkowa rezystancja wynosi około 3,5 oma.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
Zywiec
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 10:25
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

a gdybys mial pompe od 16v i sterownik od f3n multi?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
44edi44
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 10:35
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Myślę, że wtedy mogłoby być dobrze ale ze sterownikiem trzeba by było mieć całą wiązkę i to wszystko przełożyć a to by wymagało już trochę pracy. Być może wystarczyło by zmienić tylko pompę.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
Zywiec
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 11:18
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

@44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil.

wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa.
a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 12:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Chwiillaaa. To wracamy do punktu wyjscia.

F3N mono sterownik + F3N mono wiązka?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
44edi44
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 13:41
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Zywiec napisał/a:
@44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil.

wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa.
a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni?


Oto lista części potrzebnych do swapu z f3n-l740 (73KM) na f3r (115KM):

- oczywiście silnik f3r, najlepiej goły ale z listwą wtryskową - niektóre części trzeba przełożyć od f3n (koło zamachowe i niektóre czujniki), a niektóre można przełożyć bo pasują (alternator, rozrusznik, kolektor wydechowy itp.), więc po co kupować.
- kompletny kolektor ssący od f3n multi (wraz z przepustnicą i czujnikiem położenia przepustnicy).
- filtr stożkowy i filterek na odmę albo obudowę filtra i filtr od f3n multi.
- jeżeli chodzi o LPG to potrzebny jest nowy mikser i pewnie reduktor bo ten stary może mieć za małą wydajność (u mnie tak jest).
- nie wiem czy da się podłączyć silniczek krokowy od wolnych obrotów od f3n multi (bez niego gdy silnik jest zimny ma bardzo niskie wolne obroty 500-600 obr/min, a czasami nawet potrafi zgasnąć, po przejechaniu 1-2 km jest już dobrze i wolne obroty są w granicy 800-900 obr/min).
- co do pompy paliwa też chyba trzeba zmienić.

Na drugie pytanie niestety nie potrafię odpowiedzieć bo nie mam możliwości sprawdzenia. Mogę jedynie podać osiągi: 0-100 km/h około 9,5 s, v-max nie sprawdziłem ale 190 km/h już jechałem i myślę że spokojnie dało by rade wyciągną ponad 200 km/h. Patrząc na osiągi katalogowe r19 z innymi silnikami źle chyba nie wypada.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
maestro
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 13:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pompa paliwa musi dawac 3 bary. Czyli F3P multi, F7P, F3R...

Wiesz osiągi osiągami. Liczy sie fakt że ten silnik jest nie wysilony za bardzo, i ma nisko momentWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
44edi44
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 13:59
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Co do pompy paliwa to zgadzam się a osiągi podałem tylko dlatego żeby można było określić czy silnik w takiej kombinacji ma faktycznie moc i moment obrotowy taki jaki powinien mieć.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
maestro
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2009 14:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Fajna sprawa. Jasne jest to, że gdybym miał dojście do taniego ale nie zarżnietego (of koz trzeba rozebrac i wymienić to i owo zawsze) silnika to z pewnością bym skombinował go do siebie Wink Gratulacje kombinacji ;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
44edi44
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2010 22:08
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Zywiec napisał/a:
@44edi44: wiec czekam na jakies informacje jakbyc cos zrobil.

wiec zrob mi liste zakupow co potrzebuje do takiego swapa.
a no i wogole czy przy takich modach silnik wogole ma te 115 koni?


Kolego Zywiec ostatnio miałem trochę wolnego czasu, wiec postanowiłem zrobić, aby silnik pracował na benzynie. Zebrałem trochę informacji i doszedłem do wniosku, że silnik f3r nie będzie poprawnie pracował na benzynie ze sterownikiem od f3n mono. Żeby to dobrze chodziło należało by założyć kompletny osprzęt od f3r. Ja poszedłem na łatwiznę i skompletowałem (część już miałem) osprzęt od f3n multi. Efekt jest zadowalający.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
maestro
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2011 23:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jako że temat powrócił w jakimś wątku to napisze swoje opinie.

Aby mieć F3Ra można pójść też moją drogą.
Szukamy bloku od F3Ra, a cała reszta od F3P multi (koniecznie z R19 - wtedy jest zero przeróbek gruszych).

Różnice to inny rozrzad (dluzszy pasek), i to by było na tyle. Kolektor wydechowy F3P mono = F3P multi = F3R. Głowica dobrze żeby była z 1,8 gdyż nie ma problemu z przyłączami bo w Lagunie jest jedno zaślepione i zastąpione wynalazkami w postaci dodatkowych węży.

Mam, hasa, polecam. Dół 2.0, reszta 1.8 multi z R19. Z elektryką zero problemu, na benzynie chodzi wzorowo (po bojach z głupim czujnikiem tempSmile), na gazie także, chociaż parownik mam zbyt słaby Smile

Tak wiec - przetarty szlak Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xxlgogoxxl
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2011 23:44
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No i ten silnik się zbiera. Dzisiaj się przejechałem Meganą Coupe z F3R'em i aż mi się morda cieszyłaPfft

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
maestro
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2011 00:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przy opcji 1,8multi oraz dół 2,0 i reszta 1,8 multi wyglad zasadniczo sie nie zmienia ani ciut ciut Pfft

[img]http://images38.fotosik.pl/858/c99ce3d93959cb80.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Deaver
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2011 09:47
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Ja się dopiszę dla wszystkich wahających się: WARTO! Po długich poszukiwaniach przesiadłem się z 1,7 F3N na 1,8 multi. Pierwsze co myślisz - nas nie dagoniat! Multi 1,8 a 2,0 pewnie tym bardziej to chyba najlepszy motor do 19. Pali tyle co F3N a popitalaaaa.... Przy swapie nie można zapomnieć o przynajmniej hamulcach. To na prawdę ważne, wręcz obowiązkowe na liście do zrobienia.

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
mati89tczew
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2011 12:43
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

no ja trochę, żałuję, że nie mam multi tylko mono ale na dzień dzisiejszy 28 pkt. karnych mi wystarczy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
44edi44
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2011 13:26
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 04.09.2009 20:55
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

To ja może napisze też coś od siebie. Jak u siebie zmieniałem silnik z F3N mono na F3R to chciałem pójść na łatwiznę i kombinowałem z osprzętem od F3N multi (w tym temacie jest to opisane), a i tak skończyło się na tym, że teraz mam pod maską kompletnego F3Ra (z ECU i początkiem wydechu włącznie). Z moich doświadczeń mogę napisać, że żeby 2.0 chodziło tak jak trzeba musi być kompletne z całym osprzętem, choć można też zrobić tak jak pisał maestro.

Moje auto: Daewoo Lanos, 1999r., 1.5 16v Turbo, hatchback 5d, benzyna+LPG, 195000km
 
misiek_Pt
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2011 16:18
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@maestro: który czujnik temp?

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: