25 Kwietnia 2024 09:25:12
Zdjęcia użytkowników
blutucz spookin
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Tuning: Wałek z F3N multi w mono założony! 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2009 23:32
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witam,

Krótkie pytanie dla posiadaczy dialogsysa.
Jeżeli byłby ktoś tak wspaniale miły i mi sprawdził nr wałków rozrządu dla tych 3 opcji...

tzn wystarczy czy są takie same dla F3N mono i multi oraz F3P mono i multi.

byłbym mega wdzięcznySmile

Bo mi po głowie chodzi taki karkołomny pomysł Pfft

Edytowane przez michor dnia 29-09-2009 00:54
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-09-2009 23:32
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2009 23:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Z tego co wiem to tłoki i skok są takie same w obu f3nach i takie same w obu f3pekach.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2009 23:57
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
Z tego co wiem to tłoki i skok są takie same w obu f3nach i takie same w obu f3pekach.


Ty Pany no siłą rzeczy jak pojemność ta samaSmile

Nic mi nowego nie napisałeś Pfft

Wałek rozrządu to mnie interesuje Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 00:00
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Sądze że wałki są takie same. 16V ma właściwie bebechy f3pka, stąd awaryjnośćPfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 00:07
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

a ja bym powiedział że niemożliwe.

Ja nie wierzę że 20 koni w przypadku f3p
i 17-22KM w przypadku F3N'a wynikają wyłącznie z kolektorów i zasilania wielopunktowego.

a co z F2N? gaźnik i 95KM?

Ale moja teoria się nie potwierdzi dopóki nie będą sprawdzone nr z dialogsysa....


Treść dodana dnia 14-09-2009 00:09:

powtarzam -> dół dołem ale chodzi o wałki...

Na BANK F3N multi ma inną charakterystykę niż mono -> z tego co słyszałem bardziej wysokoobrotową więc logika nakazuje że wałek też jest inny....

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
herubini89
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 00:16
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

1721 i 1794ccm mają inne fazy rozrządu.Ale dokładnych danych wałków nie znam.A po mojemu to silniki w naszych Reniach są bardzo różne.A już F7P z F3P mono i multi nie ma dużo wsólnego,osprzęt inny,pompa paliwa ma ten sam wydatek w F7P i F3P multi i tyle.F7P to inna bajka.


Treść dodana dnia 14-09-2009 00:20:

Tak samo mój F2N ma inne fazy niż F3N,stopień sprężania inny,kolektory się różnią,gaznik co prawda włąśnie jest dobrym sposobem na zwiększenie mocy,ale sam by tyle nie zrobił.Poza tym,myślę,że jakby tak momodzic przy zapłonie,wałkach,głowicy ogólnie,to z takiego F3N-a dało by sie więcej wycisnąć(oczywiście biorąc pod uwage idealny stan i wywalenie z mety zasranego EGR-a).

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 00:27
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

egr wywalony (odłączony)

Więc właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
Plan i pomysł jest taki żeby przeszczepić wałek z mocniejszego silnika.
Nie spodziewam się masakrycznych przyrostów mocy, ale -> wałek z multi (f3n czy F3P) albo z F2N + mała modyfikacja zapłonu powinna coś z niego wykrzesać.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
herubini89
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 00:42
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Tak podejrzewałem,ze żaden klubowicz już EGR-a nie maWink
Właśnie zapłon,co by tu wykombinować.Raczej metodą prób i błedów trzeba by się bawić.Zgodziłbym sie z Tobą co do tego,że F3N multi ma bardziej wysokoobrotową charakterystykę.Co prawda jest dalej zajebiście elastyczny w porównaniu do silników niektórych konkurentów z tamtych lat,ale jakby właśnie lubił się kręcić z ochotą,bardziej niż mono.No ale on też przez przepustnicę i 4 wtryski jest żywszy na gazie... Generalnie jak bym ja sie bawił,to bym taki wałek wstawił,no bo w czym problem-tanio i w ogóle.Właśnie ciekawi mnie jak też porobili ze stopnowaniem wałków w przyapdku F3N-ów i F2N.Bo ten mój to generalnie od 1000rpm dzarsko idzie nawet na czwórce(skrzynia to 5.bieg-3000obr.) i kręcić mogę,ile wlezie.Taki stary dzikusGrin Fajnie by coś było z efektem zrobić w tym F3N,bo satysfakcja,że hej.Jak byłem mały jeszcze,to tata z wójkiem(a jego bratem) tak się po głowach drapali na F3N w 21-no bo wiadomo,masa niecałe 200kg większa od 19-nastki,no i chciało sie więcej.Wtedu już EGR wywalali,sondę wyrzuciliRotfl,do oporu materiał z głowicy ściągli,tłoki nadwymiar były chyba,także szlif też,koło zamachowe z czegoś innego,generalnie tygodniami silnik częściej na rolcangu wisiał,niż hulał w w Reńce...
Ciężka sprawa


Treść dodana dnia 14-09-2009 01:18:

http://fr.calameo...6e431922d6

Poczytaj,bo ciekawą ściągawkę znalazłem.Może będzie coś interesującegoWink

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 13:54
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

plan jest bardziej ambitny.

Wałek + modyfikacja czujnika połozenia wału która da ok 5-6 do 8 stopni kąta (tak na oko bazując na kreskach na obudowie)

Do tego: obudowa od wtrysku bez wtrysku Pfft tzn wtrysk wyjęty, całe mocowanie wtrysku wycięte i obudowa wyszlifowana, roztoczona tak jak by go nigdy nie było.

Jak jeszcze funduszy starczy to w następnym etapie blos.

I to powinno mu dać nowy oddech.
Minus taki (albo plus) że Pb pójdzie won na stałe...

mam już taką głupotkę jak oszukiwacz mapa, i coś tam niby daje ale nie wiem czy bardzo Pfft

a ideałem bylby wariator... ale to 300 PLN minimum więc najpierw postaram się wszystkie inne opcje wykorzystać.

Muszę się dowiedzieć jak czujnik temperatury wpływa na kąt zapłonu bo może da się go w ten sposób zmienić Smile głupim rezystorkiem Pfft

Tylko wtedy co z krokowym bo będzie chodzić cały czas jak na zimnym....

EDIT:

Bardzo bardzo bardzo ciekawa lekturaSmile
Tak se poczytałem poczytałem i się okazuje że F2N miał tłoki na kompresję 10:1 Shock

Takie co dorwać to by było fajnie Smile i już wiadomo skąd te 95 KM Pfft

ale wszędzie piszą żę głowica jest "nieplanowalna" Pfft

Jeszcze raz wielkie dziękISmile

Edytowane przez michor dnia 14-09-2009 14:16
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ttimon
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 14:16
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

F3N 740 7700713904
F3N 741 7700713904

F2N 722 7700741400

F3P 704 7700856175
F3P 706 7700856174
F3P 760 7700856174
F3P 700 7700859566
F3P 765 7700713904

Jak widzisz trochę pokombinowali Smile

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 14:18
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ttimon jesteś moim BOGIEM! Grin Grin Grin Grin

Dzięki prze wielkie! Grin

ps. kupie wałek od f2n albo f3n multi albo f3pSmile

(hmmmm praktycznie każdy inny do 1.7, 1.8 niż f3n mono Pfft)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ttimon
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 14:23
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

luzik 3 minuty roboty. Tylko teraz fajnie by mieć jakiś wałek z któregoś z tych silników i wałek z f3n w rękach i pomierzyć i porównać je

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 15:34
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

multi na bank ma inne wzniosy i współotwarcie niż mono to jestem na 100000000000% pewnien.

po dokładniejszej lekturze książki powyżej wychodzi że f3n multi ma bardzo fajny ostry wałek w porównaniu do emeryckiego f3n mono

Podsumowując takiego szukam! Smile

małe porównanie wałka f3n mono i multi
AOA: 4 vs 8
RFA: 40 vs 52
AOE: 40 vs 52
RFE: 4 vs 8
(stopni)

i dla referencji wałki z 16vSmile
AOA: 1
RFA: 46
AOE: 43
RFE: 3

Jak widać w multi mamy 16 stopniowe współotwarcie w stosunku do 8 stopniowego w mono,
+ do tego lepsze wyprzedzeniaSmile

SAM MIÓD Smile

+ wałek przestawiamy o ząbek czyli ~9 stopni i się robi rakieta Grin

Oby się zmieściło wszystko.
Ale jeżeli mnie pamięć nie myli to były przypadki na forum źle złożonego rozrządu? i chodziło?

Edytowane przez michor dnia 14-09-2009 18:24
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
edzio
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 18:41
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Jakby coś to posiadam takowy wałekSmile a nawet cała głowicęSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2009 18:46
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dawaj na pw ile chcesz za wałekSmile


Treść dodana dnia 14-09-2009 18:47:

Tylko jeszcze kurka ideał tłoki de colmara dorwać na 10,5:1 kompresję i byłaby żyleta Smile

Ale to już remont oznaczałoby ...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 00:19
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

ambitnie to wszystko wyglada ;D ciekawy jestem jak to wyjdzie ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 00:23
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

niestetySmile

przeróbka jest baardzo mało ambitnaPfft wałek gotowy i nie ma dobieraniaSmile z góry wiadomo co włożyć.

A przestawianie/przefazowywanie wałka ma zastosowanie tylko i wyłącznie do zasilania lpg.
Na Pb przewiduję że będzie marnie chodził.

W skrócie, chodzi o to żeby zawór wydechowy pozostał dłużej zamknięty (LPG spala się wolniej)
przez to bardziej wykorzystujemy suw pracy, a zawór wydechowy nie dostaje tak po tyłkuSmile
Jedym słowem LPG zdąży się dopalić.
Ergo: będzie lepiej ale:
Kwestia czy te 9 stopni pozwoli żeby się zawory pomieściły wszędzie.

Ew jak dostanę wałek od edzia to się wymyśli sposób na regulowane kółko rozrządu Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ttimon
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 01:33
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

czyli łopatologicznie rzecz biorąc f2n ma bardziej ostre wałki niż 16v... Wink

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
k_ma86
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 02:24
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

regulowane kolka widziałem kiedyś na allegro.. kolo przerabiał oryginalne w dość prosty sposóbSmile ale liczył sobie trochę za to..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 10:20
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ttimon napisał/a:
czyli łopatologicznie rzecz biorąc f2n ma bardziej ostre wałki niż 16v... Wink


w sumie można by tak powiedzieć Smile

ale tutaj nie zapominajmy o tym że 16v ma nieporównywalnie większą powierzchnię zaworów, co troszeczkę nam zmienia postać rzeczy Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: