Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 13-09-2009 23:32 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam,
Krótkie pytanie dla posiadaczy dialogsysa. Jeżeli byłby ktoś tak wspaniale miły i mi sprawdził nr wałków rozrządu dla tych 3 opcji... tzn wystarczy czy są takie same dla F3N mono i multi oraz F3P mono i multi. byłbym mega wdzięczny Bo mi po głowie chodzi taki karkołomny pomysł Edytowane przez michor dnia 29-09-2009 00:54 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-09-2009 23:32 |
maestro |
Dodany dnia 13-09-2009 23:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Z tego co wiem to tłoki i skok są takie same w obu f3nach i takie same w obu f3pekach.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 13-09-2009 23:57 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
maestro napisał/a: Z tego co wiem to tłoki i skok są takie same w obu f3nach i takie same w obu f3pekach. Ty Pany no siłą rzeczy jak pojemność ta sama Nic mi nowego nie napisałeś Wałek rozrządu to mnie interesuje [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-09-2009 00:00 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Sądze że wałki są takie same. 16V ma właściwie bebechy f3pka, stąd awaryjność
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 00:07 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
a ja bym powiedział że niemożliwe.
Ja nie wierzę że 20 koni w przypadku f3p i 17-22KM w przypadku F3N'a wynikają wyłącznie z kolektorów i zasilania wielopunktowego. a co z F2N? gaźnik i 95KM? Ale moja teoria się nie potwierdzi dopóki nie będą sprawdzone nr z dialogsysa.... Treść dodana dnia 14-09-2009 00:09: powtarzam -> dół dołem ale chodzi o wałki... Na BANK F3N multi ma inną charakterystykę niż mono -> z tego co słyszałem bardziej wysokoobrotową więc logika nakazuje że wałek też jest inny.... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
herubini89 |
Dodany dnia 14-09-2009 00:16 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
1721 i 1794ccm mają inne fazy rozrządu.Ale dokładnych danych wałków nie znam.A po mojemu to silniki w naszych Reniach są bardzo różne.A już F7P z F3P mono i multi nie ma dużo wsólnego,osprzęt inny,pompa paliwa ma ten sam wydatek w F7P i F3P multi i tyle.F7P to inna bajka.
Treść dodana dnia 14-09-2009 00:20: Tak samo mój F2N ma inne fazy niż F3N,stopień sprężania inny,kolektory się różnią,gaznik co prawda włąśnie jest dobrym sposobem na zwiększenie mocy,ale sam by tyle nie zrobił.Poza tym,myślę,że jakby tak momodzic przy zapłonie,wałkach,głowicy ogólnie,to z takiego F3N-a dało by sie więcej wycisnąć(oczywiście biorąc pod uwage idealny stan i wywalenie z mety zasranego EGR-a). Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 00:27 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
egr wywalony (odłączony)
Więc właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Plan i pomysł jest taki żeby przeszczepić wałek z mocniejszego silnika. Nie spodziewam się masakrycznych przyrostów mocy, ale -> wałek z multi (f3n czy F3P) albo z F2N + mała modyfikacja zapłonu powinna coś z niego wykrzesać. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
herubini89 |
Dodany dnia 14-09-2009 00:42 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Tak podejrzewałem,ze żaden klubowicz już EGR-a nie ma
Właśnie zapłon,co by tu wykombinować.Raczej metodą prób i błedów trzeba by się bawić.Zgodziłbym sie z Tobą co do tego,że F3N multi ma bardziej wysokoobrotową charakterystykę.Co prawda jest dalej zajebiście elastyczny w porównaniu do silników niektórych konkurentów z tamtych lat,ale jakby właśnie lubił się kręcić z ochotą,bardziej niż mono.No ale on też przez przepustnicę i 4 wtryski jest żywszy na gazie... Generalnie jak bym ja sie bawił,to bym taki wałek wstawił,no bo w czym problem-tanio i w ogóle.Właśnie ciekawi mnie jak też porobili ze stopnowaniem wałków w przyapdku F3N-ów i F2N.Bo ten mój to generalnie od 1000rpm dzarsko idzie nawet na czwórce(skrzynia to 5.bieg-3000obr.) i kręcić mogę,ile wlezie.Taki stary dzikus Fajnie by coś było z efektem zrobić w tym F3N,bo satysfakcja,że hej.Jak byłem mały jeszcze,to tata z wójkiem(a jego bratem) tak się po głowach drapali na F3N w 21-no bo wiadomo,masa niecałe 200kg większa od 19-nastki,no i chciało sie więcej.Wtedu już EGR wywalali,sondę wyrzucili,do oporu materiał z głowicy ściągli,tłoki nadwymiar były chyba,także szlif też,koło zamachowe z czegoś innego,generalnie tygodniami silnik częściej na rolcangu wisiał,niż hulał w w Reńce... Ciężka sprawa Treść dodana dnia 14-09-2009 01:18: http://fr.calameo...6e431922d6 Poczytaj,bo ciekawą ściągawkę znalazłem.Może będzie coś interesującego Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 13:54 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
plan jest bardziej ambitny.
Wałek + modyfikacja czujnika połozenia wału która da ok 5-6 do 8 stopni kąta (tak na oko bazując na kreskach na obudowie) Do tego: obudowa od wtrysku bez wtrysku tzn wtrysk wyjęty, całe mocowanie wtrysku wycięte i obudowa wyszlifowana, roztoczona tak jak by go nigdy nie było. Jak jeszcze funduszy starczy to w następnym etapie blos. I to powinno mu dać nowy oddech. Minus taki (albo plus) że Pb pójdzie won na stałe... mam już taką głupotkę jak oszukiwacz mapa, i coś tam niby daje ale nie wiem czy bardzo a ideałem bylby wariator... ale to 300 PLN minimum więc najpierw postaram się wszystkie inne opcje wykorzystać. Muszę się dowiedzieć jak czujnik temperatury wpływa na kąt zapłonu bo może da się go w ten sposób zmienić głupim rezystorkiem Tylko wtedy co z krokowym bo będzie chodzić cały czas jak na zimnym.... EDIT: Bardzo bardzo bardzo ciekawa lektura Tak se poczytałem poczytałem i się okazuje że F2N miał tłoki na kompresję 10:1 Takie co dorwać to by było fajnie i już wiadomo skąd te 95 KM ale wszędzie piszą żę głowica jest "nieplanowalna" Jeszcze raz wielkie dziękI Edytowane przez michor dnia 14-09-2009 14:16 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
ttimon |
Dodany dnia 14-09-2009 14:16 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
F3N 740 7700713904 F3N 741 7700713904 F2N 722 7700741400 F3P 704 7700856175 F3P 706 7700856174 F3P 760 7700856174 F3P 700 7700859566 F3P 765 7700713904 Jak widzisz trochę pokombinowali Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 14:18 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ttimon jesteś moim BOGIEM!
Dzięki prze wielkie! ps. kupie wałek od f2n albo f3n multi albo f3p (hmmmm praktycznie każdy inny do 1.7, 1.8 niż f3n mono ) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
ttimon |
Dodany dnia 14-09-2009 14:23 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
luzik 3 minuty roboty. Tylko teraz fajnie by mieć jakiś wałek z któregoś z tych silników i wałek z f3n w rękach i pomierzyć i porównać je Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 15:34 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
multi na bank ma inne wzniosy i współotwarcie niż mono to jestem na 100000000000% pewnien.
po dokładniejszej lekturze książki powyżej wychodzi że f3n multi ma bardzo fajny ostry wałek w porównaniu do emeryckiego f3n mono Podsumowując takiego szukam! małe porównanie wałka f3n mono i multi AOA: 4 vs 8 RFA: 40 vs 52 AOE: 40 vs 52 RFE: 4 vs 8 (stopni) i dla referencji wałki z 16v AOA: 1 RFA: 46 AOE: 43 RFE: 3 Jak widać w multi mamy 16 stopniowe współotwarcie w stosunku do 8 stopniowego w mono, + do tego lepsze wyprzedzenia SAM MIÓD + wałek przestawiamy o ząbek czyli ~9 stopni i się robi rakieta Oby się zmieściło wszystko. Ale jeżeli mnie pamięć nie myli to były przypadki na forum źle złożonego rozrządu? i chodziło? Edytowane przez michor dnia 14-09-2009 18:24 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
edzio |
Dodany dnia 14-09-2009 18:41 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Jakby coś to posiadam takowy wałek a nawet cała głowicę
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2009 18:46 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dawaj na pw ile chcesz za wałek
Treść dodana dnia 14-09-2009 18:47: Tylko jeszcze kurka ideał tłoki de colmara dorwać na 10,5:1 kompresję i byłaby żyleta Ale to już remont oznaczałoby ... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Zywiec |
Dodany dnia 15-09-2009 00:19 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
ambitnie to wszystko wyglada ;D ciekawy jestem jak to wyjdzie ;D
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 15-09-2009 00:23 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
niestety
przeróbka jest baardzo mało ambitna wałek gotowy i nie ma dobierania z góry wiadomo co włożyć. A przestawianie/przefazowywanie wałka ma zastosowanie tylko i wyłącznie do zasilania lpg. Na Pb przewiduję że będzie marnie chodził. W skrócie, chodzi o to żeby zawór wydechowy pozostał dłużej zamknięty (LPG spala się wolniej) przez to bardziej wykorzystujemy suw pracy, a zawór wydechowy nie dostaje tak po tyłku Jedym słowem LPG zdąży się dopalić. Ergo: będzie lepiej ale: Kwestia czy te 9 stopni pozwoli żeby się zawory pomieściły wszędzie. Ew jak dostanę wałek od edzia to się wymyśli sposób na regulowane kółko rozrządu [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
ttimon |
Dodany dnia 15-09-2009 01:33 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
czyli łopatologicznie rzecz biorąc f2n ma bardziej ostre wałki niż 16v... Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
k_ma86 |
Dodany dnia 15-09-2009 02:24 |
Postów: 737 Data rejestracji: 26.05.2009 20:06 Skąd: wielkopolskie Swarzędz |
regulowane kolka widziałem kiedyś na allegro.. kolo przerabiał oryginalne w dość prosty sposób ale liczył sobie trochę za to..
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przód Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 15-09-2009 10:20 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ttimon napisał/a: czyli łopatologicznie rzecz biorąc f2n ma bardziej ostre wałki niż 16v... w sumie można by tak powiedzieć ale tutaj nie zapominajmy o tym że 16v ma nieporównywalnie większą powierzchnię zaworów, co troszeczkę nam zmienia postać rzeczy [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |