Menu główne
Forum
Klubowicze
mareczek |
Dodany dnia 26-07-2010 11:46 |
Postów: 301 Data rejestracji: 03.12.2009 10:42 Skąd: małopolskie Wadowice |
Pewnie zbesztacie mnie za ten post, ale powiem jak było u mnie z paliwem 95 i 98. Zaczne od tyego że mam silnik F3P.
Dynamiczność i przyspieszenie auta na 95 była całkiem spoko. Po zatankowaniu auta do pełna, przejechałem 523 km, udałem się ponownie na ten sam cpn i również na tym samym dystrybutorze wlałem 38.70l. wniosek z tego taki, że średnie spalanie wyniosło 7.4l/100km. Następnie po wyjeżdżeniu paliwa prawie na maksa (wlałem 50l), zatankowałem vervy 98 do pełna. I znów sytuacja: przejechanie 575 zatankowanie 40,13l co daje średnie spalanie 6.98l/100km. Autem poruszałem się tylko ja, po tej samej trasie co wcześniej (dojazdy do pracy) w swoim stylu jazdy (nie pytać jakim), więc różnica w spalaniu jest. Jeśli chodzi o koszty to różnica jest niewielka bo zyskuje się około 20 groszy na 100km przy wadowickich cenach paliwa. Jednak przyspieszenie auta jest dużo lepsze, a kto twierdzi że mi się zdaje to już jego sprawa. Ave żółty
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 110180km
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-07-2010 11:46 |
norbi18 |
Dodany dnia 26-07-2010 12:21 |
Postów: 547 Data rejestracji: 06.09.2007 19:59 Skąd: podkarpackie Nisko |
jak lejesz 98 to masz pewność że coś koło 95 oktanów tam jest (taka jakość paliwa w Polsce) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 228997km
|
michor |
Dodany dnia 26-07-2010 12:43 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Mateo napisał/a: Hmm. powiem wam dziwną akcje. Na zwykłym paliwie po wciśnięciu gazu do spodu (na luzie) silnik kręcił się siłą rozpędu do 7400obr/min (gdzie odcinke ma przy 7000), natomiast na shell v-power racing potrafił dojść nawet do 7800obr/min. No i rzeczywiście dlatego warto lac V-powera.... Dżizas. 0.5 litra to jest nijaka różnica. Deszcz, wiatr, ciśnienie w oponach, otwieranie/zamykanie okien, a zwłaszcza temperatura mogą wpływac na takie rzeczy - 0.5 litra to jest nic. Edytowane przez michor dnia 26-07-2010 12:44 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
mareczek |
Dodany dnia 26-07-2010 15:28 |
Postów: 301 Data rejestracji: 03.12.2009 10:42 Skąd: małopolskie Wadowice |
Jakbyś michor przeczytał dokładnie to byś wiedział ze nie chodzi o te pół litra "Dzizas"
A skoro taki mądry jesteś to zwróć uwagę że tam pisze verva a nie v-power. Pora się obudzić żółty
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 110180km
|
michor |
Dodany dnia 26-07-2010 15:57 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tobie pora się obudzic.
V-power był do cytowanego tekstu gdzie rzekomo jest lepszy bo 16v sie dokreca z rozpedu do 7800 a nie 7400 rpm. Czytaj a potem atakuj. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
szafran29 |
Dodany dnia 02-11-2010 09:17 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
jak dobrze pamietam to czesi maja pb91, jest tez u nich 99 lalem to do micry jak jezdzilem i szla jak burza a renie zaleje przy okazji jak bede pb91 i zobacze jak bedzie chodzic.... Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
maestro |
Dodany dnia 02-11-2010 09:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ludzie. R19 to R19 a nie porównujecie do innych nowszych wynalazków. F3N ma "dziesiąt" lat.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 02-11-2010 09:40 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Dodam jeszcze jeden ciekawy fakt. Z reguły leję do auta zwykłą 95.
Za rezerwie dotoczyłem się na shella, zalałem za 150zł. Jeszcze pojeździłem po mieście i powrót do domu. Do czego zmierzam. Człowiek jeździ swoim autem na co dzień i zna je jak nikt inny, wie kiedy będzie odcinka wiec odpowiednio wcześnie zmienia bieg. Jakie było moje zdziwienie kiedy wracając co chwila spóźniałem się ze zmianą biegu, co chwila odcinka. Nawet kumpel co ze mną jechał spytał się mnie dlaczego tak robię. Nie wiem może to tylko moje złudzenie, ale sadzę że od 6500obr/min do 7000obr/min jest lepiej. Dół pozostał bez zmian ale do odcinki nie trzeba go było "ciągnąć" tak długo. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 02-11-2010 09:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
16V to inna partia materiału
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pirogt |
Dodany dnia 26-12-2012 14:23 |
Postów: 36 Data rejestracji: 24.12.2012 09:39 Skąd: mazowieckie Wyszków |
Ja co prawda nie testowałem na R19 paliw bo nie posiadam tego auta ale też mam dwa ciekawe spostrzeżenia. 1. W zeszłym roku rozbierałem wartburga dwusuwa który stał 6 lat nieodpalany. Z baku zlałem około 7l mieszanki i nie miałem co z nią zrobić więc wlałem do swojego uno 1,0 90rok silnik fire na wtrysku, w baku było ok 5l może, bo już ruda się świeciła dłuższy czas. Auta mi nie było szkoda bo i tak silnik bierze prawie 2l oleju na 1000km i potrzeba mu remontu. Jaki efekt? - żaden, kompletnie. Żadnych szarpnięć, żadnych zamuleń i spalanie też było w normie. Auto jeździ do dziś i dalej jak żarło, żre olej... Teraz by przyspieszyć zgon silnika od 15tyś km dolewam tylko oleju spuszczonego z pozostałych 3 moich aut (diesel, benzyna, mineralne i syntetyki wsio), ale to już inny temat. 2. Dwa lata temu kupiłem sobie zabawkę mustanga 3,8 z 98 roku. Właściciel poprzedni włożył maaaaaasę kasy w ten samochód, wymienił każdą uszczelkę, nadrdzewiałą śrubkę itp i przestrzegł mnie żeby koniecznie lać Pb98 bo niby wtryskiwacze coś tam delikatne są jakieś założone. Jako że auto było głównie do poprawy humoru czasem jeżdżone to mi nie przeszkadzało lanie droższego paliwa. Raz w trasie zagapiłem się i już miałem końcówkę paliwa więc zalałem z musu Pb95. Z początku nic nie czułem bo i tak tempomat w trasie, po jakichś 20km światła ja deptam a tu auto jakby lepiej przyspiesza. Potem już w domu pobawiłem się z gazem i auto zaczynało piszczeć przy samym dodaniu gazu na dwójce, wcześniej dało się tak tylko na jedynce więc coś w tym jest. Zużycie paliwa też wydaje mi się że spadło (notuję każde tankowania i zliczam średnią z min 500km), ale to granice tak 0,2-0,25 mniej przy spalaniu w trasie przy 90km/h z tempomatem w granicach 7,86-8,21 l/100km. Wcześniej nigdy nie udało się zejść poniżej 8,05l/100km a rozbieżność spalania byłą 8,05-8,48l/100km przy tym samym stylu jazdy. Z drugiej strony pamiętam jak nieodbijający tłoczek hamulcowy zwiększył mi spalanie w fieście 1,1 z 94r o 1,2l/100km. |
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 26-12-2012 15:43 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
z 98 i 95 jest taka sama róznica jak z olejem sttetycznym a minerealnym, ten można i ten można, a najlepiej taki jak przwiduje producent auta
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 26-12-2012 15:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
do doładowanych silników wlewac cokolwiek gorszego od półsyntetyku no to sie nie uśmiecha.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |