22 Luty 2019 23:52:04
Zdjęcia użytkowników
Maro Krotos89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

tomek1405 [off] 20-02-2019 19:16
kamiroz, tak Silver

PrzemekR19 [off] 14-02-2019 19:30
kamiroz, stawiam że użytkownik SILVER

ipkis666 [off] 14-02-2019 18:51
Witam ponownie wszystkich ^^

Marko [off] 31-01-2019 22:39
A silnik wezmę z oryginała i włożę do mastera. Reflektorki poczekają na dodatnie temperatury bo nie lubię plastików demontować na chłodno.

Marko [off] 31-01-2019 22:37
instalacja nie ruszana wtyczki sie nie da odwrotne założyć wymyśliłem a potem se ze znajomych jaja robiłem nie potrafili zgadnąć co no ale ja bym też nie zgadł jak bym nie wiedział. W każdym razie następnym razem kupie slave za 20 PLN made in

Marko [off] 31-01-2019 22:34
jonowaty nie dobra wiadomość Pfft choć silniczek z centrala mastera już rozbierałem i to dwa razy bo raz jak poskładałem to odwrotnie włożyłem magnesy i jak zamykałem to u kierowcy się otwierał z 5 minut nad tym dumałem no bo k..a jak?

oriikriss [off] 30-01-2019 09:43
Hejka Grin

kamiroz [off] 26-01-2019 11:47
Kto trzyma swoje renówki koło elektrociepłowni we Wrocku? wiem, że dwie kiedyś stały z naklejką R19klub Wink

edzio [off] 26-01-2019 11:15
Alo alo

jonowaty [off] 24-01-2019 14:34
Marko, zacznij od zmiany silniczka regulacji na inny sprawny


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Swap 1.9d na 1.9td - wskazówki, instrukcje, doświadczenia. 
los3r
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 16:02
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Witam.

Z racji tego, że planowany remont silnika praktycznie przekroczy koszt kupna innego silnika wpadłem na pomysł włożenia wersji z turbo Wink
Teraz moje pytanie do znawców tematu - co (oprócz silnika rzecz jasna Smile) potrzebuję kupić, aby móc podłączyć Td w miejsce zwykłego diesla?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-10-2009 16:02
Awatar
bej
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 16:32
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Jesli kupisz silnik z osprzetem tzn wiazka, intercoolerem przewodami wodnymi, chlodnica wody, pompka recyrkulacji to wsumie nic nie bedziesz potrzebowal Smile A i pamietaj ze w td byla inna skrzynia biegow ale od zwyklego diesla tez podejdzie Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
los3r
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 17:11
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Czyli wnioskuję, że obieg wody jest tam inaczej rozwiązany tak? A co z powietrzem? Zauważyłem, że przy dT jest inna obudowa filtra powietrza. Są jeszcze jakieś różnice?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 17:12
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wszystko z pod maski musisz miec krótko mówiąc.

Edytowane przez maestro dnia 21-10-2009 17:12
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
los3r
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 17:16
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Najlepiej chyba będzie w takim razie dorwać jakąś Renię na części ze sprawnym silnikiem Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
bej
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 18:13
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Dokladnie albo silnik ze wszystkim co od niego odchodzi Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
los3r
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:13
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Czy ktoś z forum robił już coś takiego? Chodzi mi o ewentualne problemy napotkane po drodze, o których gdyby było wiadomo wcześniej, dałoby się uniknąć Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:15
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie robił.

Jak masz wszystko to nie ma problemów.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
bej
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:22
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Ja tak robilem Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:28
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

z d na dT ?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
bej
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:29
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

nom najpierw byl 1,7 F3N potem zwykly D a potem dT Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:30
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

i ja nic nie wiem...

Rotfl, zwracam honor

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
bej
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2009 22:40
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Zamiana z F3N na F8Q:
http://www.renaul...d_id=12023
A tu proba przerobienia zwyklego D na dT ktora skonczyla sie zamiana calego silnika:
http://www.renaul...d_id=17818

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
los3r
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 14:19
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Jak wygląda wytrzymałość tego całego turbo? Po ilu kilometrach najczęściej pada? Jaki jest koszt nowego/używanego w dobrym stanie?


Treść dodana dnia 22-10-2009 14:50:

Używki widzę w okolicach 600 PLN więc raczej zakup ew. nowej turbiny odpada ;/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
bej
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 15:38
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

A czemu ma pasc turbo po kilku kilometrach?? Ja juz jezdze rok na silniku dT i nic mi sie z turbo nie dzieje.

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
Adam_DBWA
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 16:42
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 29.03.2009 22:00
Skąd: -

jezeli nie jestes typem co wsiada do ayta i butuje je odrazu to nie ma prawa ci sie turbina popsuc Smile2 chyba ze lozysko lub cos w niej padnie. Jak uzytkujesz normlanie autko czyli czekasz az sie nagrzeje zanim zaczniesz butowac to dlugo pojezdzisz na turbnceSmile2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 178000km
 
los3r
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 17:43
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

Diesel nie jest silnikiem dla takich 'typów' Wink Chodzi o to, że tak naprawdę nie będę wiedział jak poprzedni właściciel użytkował silnik i chcę się przygotować na ewentualny wydatek. Kolejna sprawa, która mi przyszła na myśl - czy turbina jest podatna na uszkodzenia przy biciu samochodu w tył bądź bok? Pytam na wypadek, gdybym zdecydował się kupić tłuczone auto ze sprawnym silnikiem.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
bej
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 21:42
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Sprawdz luzy w turbinie jesli sa tzn ze turbo jest juz zajezdzone jesli nie ma to raczej nie powinno byc z nim problemow.

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
Platyn
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2009 23:26
Awatar


Postów: 200

Data rejestracji: 10.04.2009 16:16
Skąd: -

Luzy luzami. Niewielkie luzy poprzeczne są dopuszczalne natomiast luzy wzdłuż osi wirnika dyskwalifikują turbo maksymalnie.
Turbo może mieć też luzy w normie a i tak może być zajeżdżone.
Najważniejsze żeby nie lało, a pchanie ciśnienia to już można samemu sprawdzić.
Nowe turbo przy zwrocie starej turbiny w autoryzowanym serwisie Garret'a to coś około 2300 zł.
A zakup "nowej" ;P przy zwrocie starej od 800 do 1200.
Tak że z tą używką za 600 to ja bym się nie pchał chyba że ktoś wpisał jedno zero za dużo Grin Pfft

Renault 19; 1.9dT; '93
Wspomóż menela i bądź menelem Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 190000km
 
los3r
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2009 09:55
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 24.12.2008 14:46
Skąd: -

"Nowa" rozumiem jako regenerowana używka Wink Te 600 na podstawie aukcji na Allegro.
Kolejna rzecz - układ wydechowy jest taki sam w zwykłym dieslu co w dT? I tak obecny pójdzie do wymiany bo coś w nim już dzwoni i ogólnie jest w kiepskim stanie nawet wizualnie, więc chcę się zorientować czy powinienem szukać dla turbo diesla, czy też nieważne czy z T ale diesla.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 196000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: