Menu główne
Forum
Klubowicze
Pv6 |
Dodany dnia 01-11-2009 21:46 |
Postów: 55 Data rejestracji: 22.04.2009 15:55 Skąd: - |
Mam pytanie o silnik Energy 1.4 klawiatura która popycha zawory była przymocowana takimi śrubkami z otworem w środku. Dwie z nich mają wyrobiony gwint i w ogóle się nie trzymają. Czy jak zastąpie je normalnymi to nic się nie stanie? - akurat jest tam tak że dwa gniazda gdzie przychodzą śruby nie łączą się bezpośrednio z wałkiem. poprostu nie mam mozliwosci nigdzie takich srubek dostac... one maja otwor przez środek i jeszcze jeden w poprzek taki mały. Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-11-2009 21:46 |
Zaba |
Dodany dnia 01-11-2009 22:20 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
a nie są to otwory którymi olej leci? nie znam się ale jak jest otwór to raczej musi być, nikt nie daje zmodyfikowanej śruby tylko po to żeby odleżyc silnik a otwór w śrubie to doświadczony tokarz zrobi w kilka minut, tyle że teraz coraz trudniej o dobrych fachowców...
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
WoZnY |
Dodany dnia 01-11-2009 22:58 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Był już przypadek na forum, że ktoś zastąpił te śruby zwykłymi i silnik mu stanął a raczej wałek, bo smarowania nie miał. Te otwory są KONIECZNE! Co do gwintów to też miałem ten problem. Te śruby dokręca się bardzo małym momentem bodaj 14Nm i często po prostu mechanicy je przekręcają. W moim przypadku po prostu naprawiłem gwint takim czymś: HELICOIL
Tylko cena powalająca. Nie wiem jak to zrobili ale gwintownik ma nieco inny skok/kształt i zwykłym nie idzie tego tak dobrze zrobić - próbowałem, skończyło się na wydaniu 170pln ale czasem się przydaje Można by spróbować tulejować tylko dobrego tokarza szukać. Osobiście polecam przegwintować na M10 i dorobić ten kanalik olejowy. Na tokarce to kilka chwil, można by się nawet pokusić jakąś wiertarką stołową. Aha byłbym zapomniał zwróć uwagę, ze te drążone śruby mają mniejszy skok gwintu niż te bez drążenia. Drążone to jak dobrze pamiętam M8x1 te nie drążone M8x1.25 To tak jakbyś chciał naprawiać. Edytowane przez WoZnY dnia 01-11-2009 23:07 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Pv6 |
Dodany dnia 01-11-2009 23:43 |
Postów: 55 Data rejestracji: 22.04.2009 15:55 Skąd: - |
tzn wałek jest smarowany z tego co widze tylko na 3 gniazdach i tam bym dał te sruby olejowe ktore mam dobre. a dwie zamienic na normalne. dokładnie M8x1.
na tych dwoch gniazdach co chce dac normalne to w ogole sie nie maja kontaktu z wałkiem - od spodniej strony gniazda w głowicy mógłbym dołożyc nakrętke. No właśnie jakiś sku.. wczesniej wy.. ten gwint. W obecnym momencie mam wyjętą głowice i chce przerobic gwint pod M8x1. Ktos wczesniej wsadził w ogole M8x1.5 czy jakos tak. Koszt nie jest taki duzy - nowe gwinty mi zrobi na warsztacie za 50zł takze nie oplaci sie nowej glowicy kupowac. Pytanie tylko wlasnie o te sruby... Czy jak je przewierce to beda sie trzyamc w ogole ... Aha byłbym zapomniał zwróć uwagę, ze te drążone śruby mają mniejszy skok gwintu niż te bez drążenia. Drążone to jak dobrze pamiętam M8x1 te nie drążone M8x1.25 To tak jakbyś chciał naprawiać. jak drazone i niedrazone? Wszystkie powinny byc drazone chyba Treść dodana dnia 03-11-2009 17:53: Juz Zrobione temat do zamkniecia. Edytowane przez Pv6 dnia 01-11-2009 23:47 Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 06-11-2009 23:19 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Dla wyjaśnienia . Dźwigienki zaworowe jako oś obrotu mają taką rurkę. Rurka przytwierdzona jest do głowicy za pomocą 5 śrub. Zewnętrze śruby oraz środkowa to śruby M8x1 i do tego drążone. Olej poprzez te śruby z podpór wałka rozrządu dostaje się do ów rurki, a tamtędy smaruje oś obrotu dźwigienek zaworowych (tzw. koników) Pozostałe dwie śruby nie pełnią już roli kanałów smarujących i oryginalnie były tam śruby M8x1.25 (pewnie dlatego aby się nie pomylić i nie zamienić drążonych z niedrążonymi).
Podziel się informacjami w jaki sposób gwinty naprawiłeś. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Pv6 |
Dodany dnia 08-11-2009 22:15 |
Postów: 55 Data rejestracji: 22.04.2009 15:55 Skąd: - |
NO więc opisze wszystko. Pozostałe dwie śruby to nie są zwykłe - mają taki specjalny przelot przy łepku by olej przelewal sie przez ta rurke. U mnie wyrwany był gwint nr 1,2,4 od rozrządu. Otwory zostały rozwiercone na 10 a potem wstawiono metalowe wstawki nagwintowane jak fabryka podała. Sruby były ok poza jedną którą przeleciałem narzynką. Koszt wstawek u tokarza - 40zł. ogólny koszt to: uszczelka głowicy (25zl), uszczelka dolotu i wydechowego (30zł) uszczelkda pod dekiel (10zł) = 65zł łącznie z wstawkami 105zł. plus owkurwianie przez 3dni przy rozbieraniu i skladaniu.. czesto mam wrazenie ze te silniki energy to jednorazowki.. Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-11-2009 22:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
uszczelka głowicy (25zl), widze że pożałowałeś na porządną...uszczelkda pod dekiel (10zł) tutaj także.Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 09-11-2009 08:44 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ten przelot co piszesz to po prostu takie podcięcie. W praktyce sprawdzałem i jakbyś zwykłą wkręcił to nadal przelot pozostaje. Mniejsza o to. Co do uszczelek to popieram majstra bo dobra pod dekiel kosztuje 25pln, a co dopiero pod główkę. Niemniej życzę niezbyt szybkiego ściągania główki.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
jasio |
Dodany dnia 09-11-2009 09:12 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
No niby nigdzie nie ma a w ASO pytałeś?
Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
Zosmet |
Dodany dnia 01-04-2015 17:57 |
Postów: 1 Data rejestracji: 01.04.2015 16:55 Skąd: małopolskie Tarnów |
Witam,
jeżeli ktoś potrzebuje dorobić śruby drążone z dowolnym gwintem, to zapraszam do kontaktu. Wytwarzam śruby drążone z możliwością podłączenia manometru, za pomocą przewodów tekalan. Śruba drążona - Norma DIN 7643 Śruby podwójnie drążone - Norma DIN 7643 LINK: Śruby drążone redukcyjne - Norma DIN 7643 Do tego typu połączeń stosuje się końcówki banjo DIN 7642 Edytowane przez Zosmet dnia 01-04-2015 19:20 Wytwarzam śruby drążone, smarowniczki, banjo bolts, zawory etc.
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |