Menu główne
Forum
Klubowicze
Lee76 |
Dodany dnia 16-12-2009 09:32 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
Cena zależna od regionu, u nas sekwencja od 2.8tys. do góry , i nie jaka instalacji tylko jaki monter, najlepszy założy Ci najgorszą którą będzie lepiej pracowała od najlepszej instalacji złożonej przez praktykanta , musisz zebrac opinie ze swojego rejonu , taka jest moja sugestia
było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-12-2009 09:32 |
Zero |
Dodany dnia 16-12-2009 11:28 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Lee raczej F3P multi jest półsekwencją jak się nie myle i do kolegi który tam pisał dział 1-4 2-3 a generalnie zakładanie sekwencji nawet działającej razem ma sens
PS: Lee tak z ciekawości ty jesteś tym monterem czy tym praktykantem? PS2: dlaczego uważam że wtrysk gazu będzie lepszy: - brak jakiś powalonych zwężek w dolocie - dawka gazu lepiej dobierana - możliwość korekcji co pozwala uzyskać lepsze przyspieszenie na gazie jak na PB - brak jakich kolwiek śrubek którymi sobie ludzie lubią pokręcić a minus taki że trzeba pare stówek więcej dać i tyle Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 11:34 Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Lee76 |
Dodany dnia 16-12-2009 12:59 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
Zero napisał/a: Lee raczej F3P multi jest półsekwencją jak się nie myle i do kolegi który tam pisał dział 1-4 2-3 a generalnie zakładanie sekwencji nawet działającej razem ma sens PS: Lee tak z ciekawości ty jesteś tym monterem czy tym praktykantem? PS2: dlaczego uważam że wtrysk gazu będzie lepszy: - brak jakiś powalonych zwężek w dolocie - dawka gazu lepiej dobierana - możliwość korekcji co pozwala uzyskać lepsze przyspieszenie na gazie jak na PB - brak jakich kolwiek śrubek którymi sobie ludzie lubią pokręcić a minus taki że trzeba pare stówek więcej dać i tyle F3P nie jest półsekwencją - wieczorem podrzucę schemat , w twoim jeżeli to ten model 90km jest połówka Ja nie twierdzę że sekwencja nie jest lepsza od 2-gen., wręcz przeciwnie , ale powiedz mi jeżeli wiesz jak poradzisz sobie z regulacją na biegu jałowym gdy wtryskiwacze benzynowe ustalają czasy poniżej 1,7 ; owszem znam takie wtryskiwacze które w praktyce się sprawdzają ale daleko im do dobrych ( MATRIX) - te małe srebrne HD jakoś jeszcze działały ale po 20tkm i tak padały ...a reszta ? tylko z teorii wg.danych producenta powinna sobie poradzić ale tak nie jest i wówczas występuje problem o którym wcześniej wspominałem Ale Twoje argumenty w stylu zwężki na dolocie, korekta paliwowa, śrubki nie przemawiają do mnie ; jeżeli montujesz ? ( teraz moje pytanie ) to dobrze wiesz po co, a raczej dlaczego są robione zwężki na dolocie - ja nigdy tego nie robiłem i nie mam potrzeby. A lepsze przyśpieszenie jest możliwe również na śrubce do tego nie jest potrzebna sekwencja Korekta - nie ma problemu przy 2-gen , tak samo jakie śrubki , no chyba że mowa Stag-l lub Lecho Lambda ale to jak dobrze wiemy nie powinno się łapać do 2-gen, zostało stworzone na rynek dla zaspokojenia wymogów prawnych - diagnosta widzi krokówkę i kontroler i jest dobrze Abstrahując, rzeczą jasną i oczywistą jest że sekwencyjny wtrysk gazu jest lepszy od podciśnieniowego, ale nie wszystko do wszystkiego się nadaję, udzielałem tylko wypowiedzi dla autora wątku co moim zdaniem będzie odpowiednie ... poza tym to zrobiło się offtopicowo Pozdrawiam było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 16-12-2009 13:23 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
nie panowie dyskusja jest bardzo ciekawa wlasnie co do instalacji gazowych to trzeba poruszac takie tematy i debatowac bo jak wiemy gazownicy u nas w kraju to magicy ktorzy odradzaja sekwencje i mowia "moge zalozyc ale poco" a potem sie okazuje ze obudowy filtra gazu wybuchaja itp... " wtedy przyjezdzamy mowimy ze cos nie tak ze samochod nie ma mocy i ze wybuchy sa na co gazownik odpowiada " tak jest z gazem panie, a co do wychow to trzeba zalozyc 10 antywybuchow...". chce albo wrzucic f3p multi do r19 albo zmienic samochod na xsare z 97 ale z tego co mi wiadomo tam sa same wielopunkty z bezposrednim wtyrskiem . i jesli mam zakladac instalacje gazowa to chce dokladnie przebadac kazda mozliwoc, zeby potem nie pluc sobie w brode. szukam instalacji opytmalnej. nie chce zakladac taniej instalacji zeby potem plakac ze ciagle cos nie tak, albo kosmicznie drogiej ktora poprostu bd a i mozna bylo inna zalozyc ktora by zdawala egzamin.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
misha |
Dodany dnia 16-12-2009 14:47 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Lee76 napisał/a: F3P nie jest półsekwencją - wieczorem podrzucę schemat , w twoim jeżeli to ten model 90km jest połówka Zaraz zaraz mówimy o F3P multi 107-110 KM... a nie o f3n multi... Lee76 napisał/a: Ja nie twierdzę że sekwencja nie jest lepsza od 2-gen., wręcz przeciwnie , ale powiedz mi jeżeli wiesz jak poradzisz sobie z regulacją na biegu jałowym gdy wtryskiwacze benzynowe ustalają czasy poniżej 1,7 ; owszem znam takie wtryskiwacze które w praktyce się sprawdzają ale daleko im do dobrych ( MATRIX) - te małe srebrne HD jakoś jeszcze działały ale po 20tkm i tak padały ...a reszta ? tylko z teorii wg.danych producenta powinna sobie poradzić ale tak nie jest i wówczas występuje problem o którym wcześniej wspominałem wolne nie ma sprawy, da się - gorzej z górą bo trudno ustawić optymalną mapę żeby mało palił i dobrze jeździł fakt jest taki, że trzeba to dobrze zestroić... Lee76 napisał/a: Ale Twoje argumenty w stylu zwężki na dolocie, korekta paliwowa, śrubki nie przemawiają do mnie ; jeżeli montujesz ? ( teraz moje pytanie ) to dobrze wiesz po co, a raczej dlaczego są robione zwężki na dolocie - ja nigdy tego nie robiłem i nie mam potrzeby. A lepsze przyśpieszenie jest możliwe również na śrubce do tego nie jest potrzebna sekwencja Wiesz ja już trochę instalacji widziałem i to chyba najczęściej stosowany sposób zwiekszania podciśnienia na mikserze... Zwężka powoduje przyspieszenie przepływu powietrza przez mieszalnik gazowy i zmniejsza ryzyko cofania się gazu... Pewnie też wiesz, że z automatu masz wtedy gorsze osiagi na PB no chyba że masz blosa lub jakieś cudo strumieniowe... Wiadomo mozna załpozyć wiekszy mikser ale wtedy zwiekszasz troche ilość gazu i jak nie dopilnujesz regulacji to łatwiej o bum... Lee76 napisał/a: Abstrahując, rzeczą jasną i oczywistą jest że sekwencyjny wtrysk gazu jest lepszy od podciśnieniowego, ale nie wszystko do wszystkiego się nadaję, udzielałem tylko wypowiedzi dla autora wątku co moim zdaniem będzie odpowiednie ... poza tym to zrobiło się offtopicowo Wiesz, pisząc o instalacji że wystarczy 2 gen nie miałem zamiaru napisać że jest lepsza tylko, że wystarczy... A wiadomo, że gdyby sekwencja nie była lepsza to nadal używałoby się II gen. Wiesz, ze sekwencja daje ci wiekszą mozliwosc sterowania mieszanką. praktycznie nie ma możliwosci strzału (wiadomo, ze wszystko sie może zdarzyć ale szanse są mniejsze) no możliwośc ustawienia instalacji tak żeby nie było spalania stukowego jest znacznie łatwiejsza... Wiec jeżeli jest kasa to najlepiej sekwencja. Ja osobiście polecam Staga 300 na magicjetach i parownikiem z odpowiednim zapasem mocy... u mnie działa całkiem ok... Nie jest to górna półka ale raczej w konfiguracji z tymi wtryskami sie sprawdza... Przy zakładaniu gazu musisz zwrócic uwagę na montaż dysz - muszą być jak najbliżej wtrysku paliwa. przy wierceniu wchodzą w grę 2 opcje albo demontaż kolektora albo listwy wtryskowej... To jest dość ważne... Pozdr M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Lee76 |
Dodany dnia 16-12-2009 17:05 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
Dla zainteresowanych
F3P http://img689.ima...adf3p.jpg/ http://img689.ima...ector.jpg/ K7M http://img187.ima...e90km.jpg/ było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
Zero |
Dodany dnia 16-12-2009 17:10 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Lee samą zwężką w dolocie jest mikser
misha przy wierceniu ssącego chyba normalne że należy go wykręcić aby opiłki do niego nie powpadały PS: Lee nie zależnie czy jest to wtrysk pół sekwencyjny czy full group i tak jeżeli mam zamiar jeździć autem jeszcze troche to wolał bym wtrysk gazu założyć Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 17:12 Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Lee76 |
Dodany dnia 16-12-2009 17:19 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
jak znajdę gdzieś fotos oryginalnego miksera LandiRenzo dobieranego na hamowni przez producenta do multi1.8 to podrzucę , tam praktycznie nie ma zwężki ale jest ciut inaczej ułożona gładź-stożek - bynajmniej wiadomo o co chodzi - dlatego cena jego jest zawrotna
Podobny mikser miałem tylko już z BRC do Calibry,Astry GSI , również praktycznie bez zwężki cena prawie 250zł A tak to faktycznie - zwężką jest sam mikser chociażby z samej zasady działania instalacji itd Sorki miałem na myśli te wynalazki zakładane na wylot z filtra powietrza gdy pisałeś o zwężce raz widziałem gościa co mu przykręcili na wylot doniczkę plastikową ; ale różne wygibasy się widywało Tak apropo , skoro masz Diego , poza softem zmienili coś ? mam na myśli elektronikę ? bo niestety te poprzednie wersje były wadliwe i dlatego na nich zaprzestałem było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
Zero |
Dodany dnia 16-12-2009 17:21 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Lee od wersji 3.0 wprowadzili lepsze korekty i kilka nowych zabawek typu obsługe podgrzewacza listwy wtryskowej, korekte na Cut Off itp
Wersja 1.5 miała wadliwy soft robiła odcięcie wtrysków przy 4500 obr/min Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 17:22 Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Lee76 |
Dodany dnia 16-12-2009 17:29 |
Postów: 75 Data rejestracji: 16.10.2009 08:53 Skąd: - |
Zero napisał/a: Lee od wersji 3.0 wprowadzili lepsze korekty i kilka nowych zabawek typu obsługe podgrzewacza listwy wtryskowej, korekte na Cut Off itp Wersja 1.5 miała wadliwy soft robiła odcięcie wtrysków przy 4500 obr/min No chyba 1.5 choć juz nie pamiętam dokładnie, musiałbym zerknąć na stacjonarnym kompie, nie mniej jednak dosyłali wtedy jakieś poprawki-upgrade , ale najgorsze było że sterowniki się sypały i to nagminnie , wypuścili jakąś wadliwą wersje do której sam GURU się przyznał i miała być poprawka - toteż pytam bo już później nie brałem - bynajmniej czego Ci nie życzę gdybyś miał jakieś problemy ze sterowaniem wtryskiwaczy pisz śmiało , mam części wiem co się psuję , wówczas mnie sytuacja do tego zmusiła, nie mogłem klientów odsyłać na urlopy 2-tygodniowe \przepraszam za off.... było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |