02 Maja 2024 03:09:47
Zdjęcia użytkowników
lesio110 dj_mafiozo
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
katalizator a LPG 
boomer
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2005 20:28
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

witam chce usunac katalizator i w miejsce niego wstawic strumienice jezdze na LPG i chciałbym wiedziec czy po usunieciu kata bede mial lepsze osiagi, czy wzrosnie mi zuzycie paliwa, czy nie bedzie zadnych problemow z LPG?? prosze o opinie osob ktore maja lub mialy z czyms takim do czynienia dzieki pozdro




R19 1.7KAT '94
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-10-2005 20:28
Awatar
boomer
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 19:29
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

nie wiem czy to prawda ale dowiedziałem sie ze strumienica (ze wzgledu na to ze jest zrobiona z "siatki"Wink wyciaga lepiej spaliny nprzez co silnik lepiej sie wkreca na obroty, nie wiem czy to prawda ale coz jak na razie zbieram opinie. pozdro


R19 1.7 F3N
 
donald7000
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 22:21
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

Hugo napisał(a):
nie warto wstawic strumienicy Smile Wink lepiej wstawic zwykła rurke Smile to po 1 Wink po 2 spalanie bynajmniej u mnie spadło okolo 1 L a osogi sie poprawiły Wink pozdrawiam Wink


Czy uwazasz ze strumienice to sciema?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
donald7000
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 22:23
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

bnd23 napisał(a):
nie wiem czy to prawda ale dowiedziałem sie ze strumienica (ze wzgledu na to ze jest zrobiona z "siatki"Wink wyciaga lepiej spaliny nprzez co silnik lepiej sie wkreca na obroty, nie wiem czy to prawda ale coz jak na razie zbieram opinie. pozdro


R19 1.7 F3N


Znajdz sobie definicje strumienicy, chodzby naddzwiekowej i poczytaj o zasadach jej funkcjonowania.
Trzeba wiedziec gdzie ja wspawac, w ktorym miejscu, bo wspawywanie jej gdziekolwiek mija sie z celem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
donald7000
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 22:29
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

Napewno przelotowa rura bedzie lepszym i pewniejszym rozwiazaniem niz jakas strumienica. Ale jesli ktos naprawde chce pogrzebac przy wydechu to zabawe trzeba zaczac przynajmniej od zwiekszenia calej srednicy rury i jakims tlumiku przelotowym, np. BORLA.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
donald7000
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 22:44
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

Hugo, twoja rurka i magiczny rezystor ktory wlozyles (wedlug ciebie 10 koni wiecej ), dodaja ci pewnie tyle mocy ze juz nie bedziesz mial zadnych ale zeby skorzystac z mojej wczesniejszej propozycji??

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
donald7000
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 23:16
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

Hugo, ja nie wloze do swojego samochodu niczego co podnosi mnie na duchu, dla mnie licza sie konie ale tylko faktyczne, dlatego jedyny wykaldnik to hamownia.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
SKUTI
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2005 00:20
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

Witka

A ja tak z ciekawosci wywalilem kata i wrzucilem strumienice. Efekt mnie nie zadowala musze jeszcze nad wydechem popracowac ale pierwsze wrazenia z jazdy sa takie ze silnik lepiej sie wkreca na obroty zrobil sie troche zywszy. No i w pewnym zakresie obrotow przy puszczeniu gazu z tlumika wydobywa sie glos jak w rajdowkach WRCSmile
Spalania jeszcze nie sprawdzalem. Co do wad - jak na razie problem jest chyba ze zbyt mala pojemnoscia ukladu wydechowego. Przy puszczenie gazu przy np 5000 obr po prostu strzela w tlumik, ale tu chodzi o rure laczaca strumienice z koncowym, ale jak mowie uklad jest jeszcze nie dograny, na razie takie proby delikatne Smile

pozdrowka

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
forest
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2005 21:01
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 06.07.2005 10:11
Skąd: -

Panowie po wycięciu katalizatora silnik słychać z kilometra(brzęczy,metaliczny odgłos). Ja raz wyciąłem i zamiast katalizatora wspawałem rurę-TRAGEDIA. Na drugi dzień prosiłem faceta żebymi wspawał ten katalizator ponownie bo brzęczało wszystko jak cholera. Wstawianie zwykłej rurki NIE POLECAM. Nie wiem jak się ma sprawa z zamontowaniem zamiast katalizatora jakiś innych tłumików lub strumienic.

pozdrawiam
robert durlej
RENAULT 19 rok 93 F3n 1721cm

SKYPE: robertdurlej
Tel. 500 595352
 
donald7000
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2005 22:25
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

SKUTI napisał(a):
A ja tak z ciekawosci wywalilem kata i wrzucilem strumienice....
pierwsze wrazenia z jazdy sa takie ze silnik lepiej sie wkreca na obroty zrobil sie troche zywszy. No i w pewnym zakresie obrotow przy puszczeniu gazu z tlumika wydobywa sie glos jak w rajdowkach WRCSmile
Spalania jeszcze nie sprawdzalem. Co do wad - jak na razie problem jest chyba ze zbyt mala pojemnoscia ukladu wydechowego. Przy puszczenie gazu przy np 5000 obr po prostu strzela w tlumik, ale tu chodzi o rure laczaca strumienice z koncowym, ale jak mowie uklad jest jeszcze nie dograny, na razie takie proby delikatne Smile
pozdrowka


Zaloze sie ze efektem lepszego wkrecania sie na obroty jest swiadomosc zalozenia strumienicy i wydobywajacego sie dzwieku. HEHEHEHE rozbawiles mnie.
A tak powaznie to gratuluje koledzie sokolego oka przy obserwacji wkrecania sie na obroty.
Ogladasz TVN TURBO? Daje sie to zauwazyc.





Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
MARCO
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2005 11:42
Awatar


Postów: 878

Data rejestracji: 17.05.2005 00:01
Skąd: -

Wyrzucanie katalizatora? To nie dla mnie -jestem tego wielkim przeciwnikiem,ale mniejsza o to. Caly temat kreci sie wokol strumienic-ale nie wiem tak naprawde o czym mowa-czy o profesjonalnych naddzwiekowych strumienicach wydechu czy pseudostrumienicach luskowych? A moze te cygara z luskami wsrodku sa jednak strumienicami? Juz sie w tym pogubilem...
A co byscie powiedzieli gdyby zalozyc (pseudo)strumienice luskowa (ktora notabene lezy u mnie komorce) zamiast ostatniego tlumika?
Ciekaw jestem waszych opinii(no moze poza opinia Donalda)
Pozdr


Moje auto: FORD FOCUS 2.0 GHIA,Renault CLIO II 1.2 Ph2 Alize, benzyna
 
donald7000
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2005 17:59
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

MARCO napisał(a):
Wyrzucanie katalizatora? To nie dla mnie -jestem tego wielkim przeciwnikiem,...
A co byscie powiedzieli gdyby zalozyc (pseudo)strumienice luskowa (ktora notabene lezy u mnie komorce) zamiast ostatniego tlumika?
Ciekaw jestem waszych opinii(no moze poza opinia Donalda)
Pozdr


Zostaw katalizator a na koncu ukladu wydechowego podlacz odkurzacz ZELMER, bedzie wysmienicie wyciagal spaliny. Czy o taki efekt ci chodzilo?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
SKUTI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2005 20:58
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

donald7000 napisał(a):

Zaloze sie ze efektem lepszego wkrecania sie na obroty jest swiadomosc zalozenia strumienicy i wydobywajacego sie dzwieku. HEHEHEHE rozbawiles mnie.
A tak powaznie to gratuluje koledzie sokolego oka przy obserwacji wkrecania sie na obroty.
Ogladasz TVN TURBO? Daje sie to zauwazyc.

Widzisz, nie napisalem ze po wycieciu kata i wstawieniu strumienicy auto dostalo skrzydel. I nie trzeba sokolego oka aby stwierdzic ze autko lepiej /szybcie wkreca sie na obroty. To sie czuje .....
Ciesze sie ze Cie rozbawilem, ale tak sie sklada ze Ty masz swoje zdanie na ten temat i ok, szanuje to. Ja jak wyraznie napisalem zaczalem sie bawic zeby zobaczyc co , gdzie , jak. Zaczalem i napisalem co to wedlug mnie dalo, nie pisalem czy tak jest dobrze czy zle.Ot takie moje luzne wnioski Smile
A TVN TURBO oczywiscie ogladam, taki program o tiuningu - turboerotyk czy jakos tak Smile tylko jaki to ma zwiazek ze strumienica?

Pozdrowka



Edytowane przez SKUTI dnia 12-10-2005 21:00
Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
MARCO
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2005 02:17
Awatar


Postów: 878

Data rejestracji: 17.05.2005 00:01
Skąd: -

Hugo napisał(a):
[quote]MARCO napisał(a):

Ciekaw jestem waszych opinii(no moze poza opinia Donalda)


rozbawiłes mnie Marco Smile w końcu Donald to szpec Smile [quote]


No chyba od odkurzaczy zelmer i innych domowych sprzetow... Nie chce mi sie w chodzic w dyskusje z tym gosciem...
w kazdym razie zadalem takie pytanie ,bo w katalogu firmy jacky (chyba wszyscy znaja) sa takie strumki w ofercie i podaja rowniez schematy jak je zamontowac -miedzy inymi zamiast tlumika koncowego.

Edytowane przez MARCO dnia 14-10-2005 14:03

Moje auto: FORD FOCUS 2.0 GHIA,Renault CLIO II 1.2 Ph2 Alize, benzyna
 
boomer
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2005 21:43
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

widze ze zdania sa podzielone ale nikt nie wnosi zadnych uwag jesli chodzi wzrost zuzycia paliwa czy problemy z praca silnika na LPG,Cool wielkie dzieki za wszystkie posty
 
boomer
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2005 18:36
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

noi i stało się amputowałem kata a w jego miesce wsadziłem "zwykłą rurę" różnica nie jest wielka ale jest i to jest najważniejsze w końcu oto mi chodziło teraz się biore za kolejne "tanie przeróbki" mojej renówki co i jaki efekt uzyskam napewno opisze na forum pozdro...


R19 F3N 1.7
 
Maciej_R21
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2005 21:10
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Faktycznie to tanie i nie przemyślane "przróbki" .Kilka dni temu musiałem opróznic katalizator ,bo blacharz mi go potłukł i ceramika zaczeła sie sypać .
Po tej operacji elastycznośc silnika i jego moc spadły a to z prostej przyczyny ze silnik został za mocno odpręzony a spaliny nie sa "uspokajane" .Jezeli ktoś miał zapchany katalizator to owszem odczuje pozytywną roznice jednak gdyby teraz załozył katalizator sprawny to nastapiła by kolejna poprawa .Poza tym hałas układu sie zwiekszył a po nagłym depnięciu słychac odgłos pustej puchy .Moj katalizatory był w pelni sprawny i dlatego pisze co zauwazyłem ....pogorszenie osiągów i wzrost hałasu.Jak tylko znajdę fundusze zakładam katalizator spowrotem .w krytycznych sytuacjach przy nieco zuzytej sondzie ,po wywaleniu katalizatora podaje ona przeklamane wyniki (sprawdzone osobiście oscyloskopem).
 
mate64
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2005 21:57
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

No to i ja sie dołącze. Mój katalizator zaćżął nieprzyjemnie dzwonic na gazie, no cóż, trzeba było go wytłuc i wywalic bebechy.Sad. zamontowałem pusta puszke po nim i co ? TRAGEDIA!!! auto dzwoniło pierdziało i tak jak pisze Maciej spadły osiągi. Kiepsko się wkręcało na obroty i nie chciało wejśc powyżej 4500, przyspieszenie porównywalne do średnio zajeżdzonej favoritki lub łady (ok.55 KM). Silnik się odpręzyłi po prostu DUSIŁ!.

Co ciekawe przestały spadać mi obroty na gazie (przestała wariować sonda lambda).

Wróciłem do domu i co prędzej wspawałem kawałek rurki. No cóz brzęczy i wyje nadal, ale przynajmniej osiągi jako takie wróciły.

Przy nastepnym przypływie gotowizny kupuje nowego kata lub jakis tłumnik przelotowy.
 
mate64
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2005 22:43
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

A propos, świetny artykól na temat wydechó mozna znaleść tu:

http://www.fiat-f...wydech.htm


i tu:

http://www.fiat-f...dech_2.htm
 
mate64
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2005 22:58
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

Pytanie kieruje w strone tych którzy wiedza o co chodzi w temacie. w phI 1,4 byłk montoeany układ bez katalizatora, za to z 2 tłumikiem (środkowym). Co by bylo gdyby Wink wstawić zamiast katalizatora własnie ten tłumik z ph I do phII ? generalnie z katalogu bosala wynika ze taka przeróbka jest możliwa....

generalnie było by to tańsze rozwiązanie niż katalizator i odpadał by problem zapychania.....

W favoritce były 2 wersje wydechów, z katem i z tłumikiem, lepiej się sprawowała ta z tłumikiem.

Co wy na to?

Edytowane przez mate64 dnia 18-10-2005 23:00
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: