19 Wrzesie 2019 21:58:07
Zdjęcia użytkowników
Szabelka kamil1652
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile

gielab0019 [off] 29-08-2019 13:22
Deaver, 11999 Grin

[A] Lesiu11 [off] 24-08-2019 09:05
Deaver, do dogadania

Deaver [off] 20-08-2019 12:50
Lesiu, jaka cena dla forumowicza?

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin

BANIO@ [off] 04-08-2019 17:18
Chłopaki potrzebna jest blenda do Ph2 i dwa przednie błotniki w dobrym stanie w kolorze 777 Smile

mirekk123 [off] 02-08-2019 00:44
Dzień dobry Grin

adrianus [off] 26-06-2019 13:40
Siemanko wszystkim, czesc i czołem! Witam serdecznie po latach nieobecności, po latach wróciłem do R19 i już się z nią nie rozstanę Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[F] Montaż fabrycznej klimatyzacji 1,8s/1,8i 88-110KM 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2011 21:23
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no tak. znowu zapomniałem że masz wolnossaka Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-01-2011 21:23
Awatar
adzik840
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2011 21:26
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

jestes wzrokowcem to znajdz elektryczne wspomaganie, i gdzie bys je upchnał

Edytowane przez adzik840 dnia 25-01-2011 21:30
renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2011 21:28
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wystarczy pucha filtra powietrza od dT/16v z klimą i juz sie robi miejsce na elektryczna pompe Wink z reszta tak to jest rozwiazane.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
millo
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 00:59
Awatar


Postów: 84

Data rejestracji: 26.02.2009 02:51
Skąd: -

Czyli jak mam bez turbo, to klimatyzacja z 1,8i mi podejdzie? Chłodnica stamtąd też się zmieści i wszystko będzie pasować? A jeżeli tak, to co, poza sterownikiem wentylatora i otworem na obieg zamknięty, trzeba rzeźbić?
Kolego adzik840, piszesz, że jakoś sprytnie trzeba osprzęt zakładać. O co chodzi, bo nie widzę nic, poza tym, że wszystko ładnie się mieści?

Edytowane przez millo dnia 26-01-2011 01:05
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
 
Lesiu11
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 09:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

tak podejdzie tylko nie wejdzie zwykła pompa wspomagania, dlatego @adzik840: pisze o zamontowaniu elektrycznej z dt albo 16v z klimą

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 10:32
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Chłodnica wody jest taka sama jak w dieslu przy klimatyzacji w silniku benzynowym 1,7-1,8 8V. Wiec to odpada. Jeśli adzik mówi że pasuje to pasuje. Ja twierze że jest tam wybitnie mało miejsca.

@millo: Możesz przeczytać temat od początku, albo chociaż pooglądać zdjęcia?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
millo
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 22:53
Awatar


Postów: 84

Data rejestracji: 26.02.2009 02:51
Skąd: -

Maestro, przejrzałem mniej lub bardziej dokładnie wszystkie tematy ze słowem "klima" w nazwie. Sęk w tym, że nie znalazłem kilku interesujących mnie rzeczy związanych z montażem klimatyzacji w wolnossącym dieslu. Nie chciałbym, by mnie zaskoczyła jakaś pierdoła, do której nie byłbym przygotowany (np. inne mocowanie kompresora w F8Q niż F3P albo konieczność zdjęcia pompy paliwa przy zakładaniu wszystkiego, bo inaczej się nie zmieści - tu zmyślam przykłady, ale takie pozorne głupoty byłyby niemiłą niespodzianką), więc się pytam.
Pięknie jest tu napisane o elektryce w benzyniakach. WYDAJE mi się, że wystarczy urżnąć kabel biegnący do silnika i będzie gites-majonez. Wolałem jednak się upewnić i widzisz - okazało się, że muszę delikatnie pokombinować z zasilaniem elektrosprzęgiełka kompresora - ale o elektrykę się Ciebie jeszcze zapytam ;-).
NIE WIEM, jak to jest z chłodnicami. Wypadałoby mieć wentylator chłodnicy z dwoma biegami. NIE WIEDZIAŁEM, czy z tej okazji wystarczy wziąć od dawcy klimy sam wentylator i czy będzie on pasować do mojej chłodnicy, czy też powinienem wziąć całą chłodnicę z wentylatorem. Jeżeli dobrze rozumiem powyższy post, to powinienem wytargać całą chłodnicę.
NIE ROZUMIEM, co adzik840 miał na myśli pisząc, że osprzęt trzeba montować w odpowiedniej kolejności. Jak dla mnie to wygląda to tak, jak normalnie się powinno montować, przy czym ja nie mam pompy wspomagania ani turbo, więc może moje wyobrażenie jest mniej standardowe. Ale wolę się upewnić, bo może coś poza wspomaganiem (co mnie nie dotyczy) trzeba kombinować.

Dzięki forum mogę tanim kosztem mieć klimę. Oczywiście chcę to zrobić samodzielnie, więc póki jest zimno i nie mam jak tego robić zamierzam zgromadzić wszystkie niezbędne części i wiedzę. Postaram się zrobić jakąś fotorelację, choć różnic pewnie jak na lekarstwo będzie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
 
Lesiu11
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 22:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

zeby miec drugi bieg wentylatora na chłodnicy muszisz miec po prostu odpowiedni rezystor pierwszego biegu a wentylator zostaje ten co masz

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2011 22:59
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wszystko co potrzeba masz w tym temacie. Co masz wyciąc, gdzie i w którym miejscu.

Nie wiem czy łapy pasują (powinny bo doły silnikow są takie same) a jeśli adzik mówi że ma i pasują to muszą Wink

Co do elektryki to sie pomyśli. Nie rób nic na własną reke.
Jest jeszcze jedna sprawa z elektryką związana. Masz diesla, w ph1. Odkryj osłone nad akumulatorem, wypnij kostke od wentylatora nawiewu. Sprawdz ile jest w niej przewodów. Jak 4-5 to masz problem. Jak jest pełna to jesteśmy w domu.

Źle dedukujesz z chłodnicami. Chłodnica wody w 1,7 i 1,8 8V z klimatyzacją jest taka sama jak w dieslu. Wiec chłodnica wody zostaje, wentylator tez jest taki sam. Ustrojstwo które odpowiada za biegi montuje sie dodatkowo, bez ingerencji w sam silnik wentylatora. Warto jednak kupić go w komplecie żeby nie kombinowac (sam wentylator z rezystorem pierwszego biegu) - to to z czerwonymi kabelkami. Dodam że przy klimie masz też taki plastik wkoło wentylatora zasłaniający chłodnice, bez klimy go nie ma.
www.renault19.pl/images/28725-01.jpg

W razie czego pisz Wink


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adzik840
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2011 19:39
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

Mocowanie kompresora musi byc od DT lub 16v ,reszta z f3p, chłodnica zostaje z klekota ,ale ucho montazowe od dt z klima zauwazcie ze ja mam chłodnice pod katem,i po zamontowaniu klimy pompa wtryskowa do regulacji ale to wytłumacze jak ktos dołoży klime

Edytowane przez adzik840 dnia 28-01-2011 19:40
renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
millo
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 02:50
Awatar


Postów: 84

Data rejestracji: 26.02.2009 02:51
Skąd: -

Wszystkie trzy łapy wskazane w pierwszym poście tego tematu są inne? Czy też któraś z nich by przypasowała?
O co chodzi z chłodnicą pod kątem? Nie zmieniałeś chłodnicy przy zakładaniu klimy, więc czemu zakładałeś ją pod kątem?
I co regulowałeś w pompie? To ze względu na za małą moc, czy coś innego? Mocy na wolnych obrotach wystarcza do ruszania na samym sprzęgle z drugiego biegu, a do jazdy i na trzecim pod górkę, więc chyba klimę powinno utrzymać.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 08:57
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

klima daje sporyyy opór Wink

po za tym. chłodnica jest pod kątem (w dT i 16V także) bo sie przewody i weze nie zmieszczą miedzy chłodnicą a pompą. dodatkowo powinienes wywalić podgrzewacz filtra, ale jak Ci sie uda go zostawić to gites (dwa dodatkowe węże w tym rejonie)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
bej
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 09:31
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

@adzik: 16V ma calkiem inaczej montowany kompresor wiec nie zalozy sie go do diesel/dt bo nie bedzie do czego lapy napinajacej alternatora przykrecic.

Edytowane przez bej dnia 29-01-2011 09:32
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
adzik840
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 16:47
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

Tak jak koledzy napisali założysz klime odpalisz klekota i na wolnych obrotach usłyszysz tyk sprzegla kompresora i w magiczny sposob dostrzezesz zapalone wszystkie kontrolki ,dlatego ze silnik nie da rady na wolnych ,Tak jak bej napisał od 16v nie podejda elementy moj bład
Do montazu kompresora potrzebne sa dwie łapki tylko od DT ,a alternator zostaje tam gdzie jest .pochylona chłodnica jest po to zeby drgajacy silnik nie napierniczał kompresorem w chłodnice

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 17:23
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@adzik840: w dT nawet bez klimy jest chłodnica z ukosa Wink


Treść dodana dnia 31-01-2011 19:30:

powiedzmy że kolektor w 16V można niejako porównac gabarytowo do pompy wtryskowej. widac na zdjeciu dlaczego chłodnica jest pod kątem.

images50.fotosik.pl/584/e14e1740302ed827.jpg

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
spyder
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 08:50
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 30.10.2009 20:59
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

maestro kilka pytań co do montażu klimy
-co robić z wtyczką od wentylatora z oryginalnej instalacji (wyciąć czy zostawić luzem)
-o jakim czujniku ciśnienia piszesz?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 17:52
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42199

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

oryginalna wtyczka nie nada sie na nic. włączanie wentylatora trzeba stworzyc od nowa (opis na pierwszej stronie, pierwszy post). po za tym do wentylatora potrzebne są dwie kostki, bo wentylator ma dwa biegi.

czujnik ciśnienia czyli tzw presostat. nie pozwoli na włączenie klimy gdy nie ma czynnika, jest go za mało, gdy ciśnienie wzrośnie do górnej granicy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
spyder
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 22:26
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 30.10.2009 20:59
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

w takim wypadku mogę tą kostkę wykorzystać a przewody zaślepić.
z tego co napisałeś to czujnik ciśnienia musi być gdzieś na przewodzie klimatyzacji (gdzieś w okolicach osuszacza?)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
misiek_Pt
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 22:37
Moderator Awatar

Klubowicz #0272

Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

tak własnie tam.chłdnice klimy masz szczelna? bo ja ja wudziałem to rurki miała uszkodzone

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
spyder
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 22:38
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 30.10.2009 20:59
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

w takim wypadku mogę tą kostkę wykorzystać a przewody zaślepić.
z tego co napisałeś to czujnik ciśnienia musi być gdzieś na przewodzie klimatyzacji (gdzieś w okolicach osuszacza?)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: