Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 25-01-2011 21:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no tak. znowu zapomniałem że masz wolnossaka
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 25-01-2011 21:23 |
adzik840 |
Dodany dnia 25-01-2011 21:26 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
jestes wzrokowcem to znajdz elektryczne wspomaganie, i gdzie bys je upchnał
Edytowane przez adzik840 dnia 25-01-2011 21:30 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-01-2011 21:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wystarczy pucha filtra powietrza od dT/16v z klimą i juz sie robi miejsce na elektryczna pompe z reszta tak to jest rozwiazane.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
millo |
Dodany dnia 26-01-2011 00:59 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Czyli jak mam bez turbo, to klimatyzacja z 1,8i mi podejdzie? Chłodnica stamtąd też się zmieści i wszystko będzie pasować? A jeżeli tak, to co, poza sterownikiem wentylatora i otworem na obieg zamknięty, trzeba rzeźbić?
Kolego adzik840, piszesz, że jakoś sprytnie trzeba osprzęt zakładać. O co chodzi, bo nie widzę nic, poza tym, że wszystko ładnie się mieści? Edytowane przez millo dnia 26-01-2011 01:05 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 26-01-2011 09:59 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
tak podejdzie tylko nie wejdzie zwykła pompa wspomagania, dlatego @adzik840: pisze o zamontowaniu elektrycznej z dt albo 16v z klimą Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 26-01-2011 10:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chłodnica wody jest taka sama jak w dieslu przy klimatyzacji w silniku benzynowym 1,7-1,8 8V. Wiec to odpada. Jeśli adzik mówi że pasuje to pasuje. Ja twierze że jest tam wybitnie mało miejsca.
@millo: Możesz przeczytać temat od początku, albo chociaż pooglądać zdjęcia? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
millo |
Dodany dnia 26-01-2011 22:53 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Maestro, przejrzałem mniej lub bardziej dokładnie wszystkie tematy ze słowem "klima" w nazwie. Sęk w tym, że nie znalazłem kilku interesujących mnie rzeczy związanych z montażem klimatyzacji w wolnossącym dieslu. Nie chciałbym, by mnie zaskoczyła jakaś pierdoła, do której nie byłbym przygotowany (np. inne mocowanie kompresora w F8Q niż F3P albo konieczność zdjęcia pompy paliwa przy zakładaniu wszystkiego, bo inaczej się nie zmieści - tu zmyślam przykłady, ale takie pozorne głupoty byłyby niemiłą niespodzianką), więc się pytam. Pięknie jest tu napisane o elektryce w benzyniakach. WYDAJE mi się, że wystarczy urżnąć kabel biegnący do silnika i będzie gites-majonez. Wolałem jednak się upewnić i widzisz - okazało się, że muszę delikatnie pokombinować z zasilaniem elektrosprzęgiełka kompresora - ale o elektrykę się Ciebie jeszcze zapytam ;-). NIE WIEM, jak to jest z chłodnicami. Wypadałoby mieć wentylator chłodnicy z dwoma biegami. NIE WIEDZIAŁEM, czy z tej okazji wystarczy wziąć od dawcy klimy sam wentylator i czy będzie on pasować do mojej chłodnicy, czy też powinienem wziąć całą chłodnicę z wentylatorem. Jeżeli dobrze rozumiem powyższy post, to powinienem wytargać całą chłodnicę. NIE ROZUMIEM, co adzik840 miał na myśli pisząc, że osprzęt trzeba montować w odpowiedniej kolejności. Jak dla mnie to wygląda to tak, jak normalnie się powinno montować, przy czym ja nie mam pompy wspomagania ani turbo, więc może moje wyobrażenie jest mniej standardowe. Ale wolę się upewnić, bo może coś poza wspomaganiem (co mnie nie dotyczy) trzeba kombinować. Dzięki forum mogę tanim kosztem mieć klimę. Oczywiście chcę to zrobić samodzielnie, więc póki jest zimno i nie mam jak tego robić zamierzam zgromadzić wszystkie niezbędne części i wiedzę. Postaram się zrobić jakąś fotorelację, choć różnic pewnie jak na lekarstwo będzie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 26-01-2011 22:56 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
zeby miec drugi bieg wentylatora na chłodnicy muszisz miec po prostu odpowiedni rezystor pierwszego biegu a wentylator zostaje ten co masz Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 26-01-2011 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wszystko co potrzeba masz w tym temacie. Co masz wyciąc, gdzie i w którym miejscu.
Nie wiem czy łapy pasują (powinny bo doły silnikow są takie same) a jeśli adzik mówi że ma i pasują to muszą Co do elektryki to sie pomyśli. Nie rób nic na własną reke. Jest jeszcze jedna sprawa z elektryką związana. Masz diesla, w ph1. Odkryj osłone nad akumulatorem, wypnij kostke od wentylatora nawiewu. Sprawdz ile jest w niej przewodów. Jak 4-5 to masz problem. Jak jest pełna to jesteśmy w domu. Źle dedukujesz z chłodnicami. Chłodnica wody w 1,7 i 1,8 8V z klimatyzacją jest taka sama jak w dieslu. Wiec chłodnica wody zostaje, wentylator tez jest taki sam. Ustrojstwo które odpowiada za biegi montuje sie dodatkowo, bez ingerencji w sam silnik wentylatora. Warto jednak kupić go w komplecie żeby nie kombinowac (sam wentylator z rezystorem pierwszego biegu) - to to z czerwonymi kabelkami. Dodam że przy klimie masz też taki plastik wkoło wentylatora zasłaniający chłodnice, bez klimy go nie ma. W razie czego pisz Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adzik840 |
Dodany dnia 28-01-2011 19:39 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
Mocowanie kompresora musi byc od DT lub 16v ,reszta z f3p, chłodnica zostaje z klekota ,ale ucho montazowe od dt z klima zauwazcie ze ja mam chłodnice pod katem,i po zamontowaniu klimy pompa wtryskowa do regulacji ale to wytłumacze jak ktos dołoży klime
Edytowane przez adzik840 dnia 28-01-2011 19:40 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
millo |
Dodany dnia 29-01-2011 02:50 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Wszystkie trzy łapy wskazane w pierwszym poście tego tematu są inne? Czy też któraś z nich by przypasowała? O co chodzi z chłodnicą pod kątem? Nie zmieniałeś chłodnicy przy zakładaniu klimy, więc czemu zakładałeś ją pod kątem? I co regulowałeś w pompie? To ze względu na za małą moc, czy coś innego? Mocy na wolnych obrotach wystarcza do ruszania na samym sprzęgle z drugiego biegu, a do jazdy i na trzecim pod górkę, więc chyba klimę powinno utrzymać. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 29-01-2011 08:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
klima daje sporyyy opór
po za tym. chłodnica jest pod kątem (w dT i 16V także) bo sie przewody i weze nie zmieszczą miedzy chłodnicą a pompą. dodatkowo powinienes wywalić podgrzewacz filtra, ale jak Ci sie uda go zostawić to gites (dwa dodatkowe węże w tym rejonie) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
bej |
Dodany dnia 29-01-2011 09:31 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
@adzik: 16V ma calkiem inaczej montowany kompresor wiec nie zalozy sie go do diesel/dt bo nie bedzie do czego lapy napinajacej alternatora przykrecic.
Edytowane przez bej dnia 29-01-2011 09:32 >>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
adzik840 |
Dodany dnia 29-01-2011 16:47 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
Tak jak koledzy napisali założysz klime odpalisz klekota i na wolnych obrotach usłyszysz tyk sprzegla kompresora i w magiczny sposob dostrzezesz zapalone wszystkie kontrolki ,dlatego ze silnik nie da rady na wolnych ,Tak jak bej napisał od 16v nie podejda elementy moj bład
Do montazu kompresora potrzebne sa dwie łapki tylko od DT ,a alternator zostaje tam gdzie jest .pochylona chłodnica jest po to zeby drgajacy silnik nie napierniczał kompresorem w chłodnice renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
maestro |
Dodany dnia 29-01-2011 17:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@adzik840: w dT nawet bez klimy jest chłodnica z ukosa
Treść dodana dnia 31-01-2011 19:30: powiedzmy że kolektor w 16V można niejako porównac gabarytowo do pompy wtryskowej. widac na zdjeciu dlaczego chłodnica jest pod kątem. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
spyder |
Dodany dnia 21-02-2011 08:50 |
Postów: 20 Data rejestracji: 30.10.2009 20:59 Skąd: dolnośląskie Jelenia Góra |
maestro kilka pytań co do montażu klimy -co robić z wtyczką od wentylatora z oryginalnej instalacji (wyciąć czy zostawić luzem) -o jakim czujniku ciśnienia piszesz? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-02-2011 17:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
oryginalna wtyczka nie nada sie na nic. włączanie wentylatora trzeba stworzyc od nowa (opis na pierwszej stronie, pierwszy post). po za tym do wentylatora potrzebne są dwie kostki, bo wentylator ma dwa biegi.
czujnik ciśnienia czyli tzw presostat. nie pozwoli na włączenie klimy gdy nie ma czynnika, jest go za mało, gdy ciśnienie wzrośnie do górnej granicy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
spyder |
Dodany dnia 21-02-2011 22:26 |
Postów: 20 Data rejestracji: 30.10.2009 20:59 Skąd: dolnośląskie Jelenia Góra |
w takim wypadku mogę tą kostkę wykorzystać a przewody zaślepić. z tego co napisałeś to czujnik ciśnienia musi być gdzieś na przewodzie klimatyzacji (gdzieś w okolicach osuszacza?) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 21-02-2011 22:37 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
tak własnie tam.chłdnice klimy masz szczelna bo ja ja wudziałem to rurki miała uszkodzone
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
spyder |
Dodany dnia 21-02-2011 22:38 |
Postów: 20 Data rejestracji: 30.10.2009 20:59 Skąd: dolnośląskie Jelenia Góra |
w takim wypadku mogę tą kostkę wykorzystać a przewody zaślepić. z tego co napisałeś to czujnik ciśnienia musi być gdzieś na przewodzie klimatyzacji (gdzieś w okolicach osuszacza?) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |