26 Kwiecie 2019 15:14:25
Zdjęcia użytkowników
mati_ Marcin87
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 16-04-2019 16:04
Robsajson, u mnie to już jest igielka Grin 10k wpakowane i całe auto mechanicznie wymienione Grin

Robsajson [off] 15-04-2019 23:22
gielab0019, Ja się chwilowo wyleczyłem z Volvo a mogłem niedawno kupić 850 2.0T T5 230 KM.W sumie się cieszę,że tego nie zrobiłem.Z Laguny jestem bardzo zadowolony, pomimo kilku mankamentów.

gielab0019 [off] 07-04-2019 21:50
Robsajson, https://www.otomo.
..BOGnl.html
mi się coś takiego marzy Smile

Robsajson [off] 07-04-2019 19:31
gielab0019, Ja się ostatnio przesiadłem z V40 do Laguny II Ph2 Smile

satanix [off] 07-04-2019 19:11
U mnie e7j,f3n,f3p zimne trzeba było kręcić,ciepłe dosłownie sekunda i z zasady nie tykam puki pali,jeżdzi Wink,jak padnie,a nie wiem co Zły(f3p multi),to wymieniłem silnik Wink.Te typy tak mają,części nowe-stare zawsze zimne muszę kręcić,ale zaw

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
jakaś wskazówka.. ...oczywiście przestała paliś od kopa na zimnym... po nocy jak sie wkurze to ją po prostu zezłomuje... ile mozna a tu mi nie styka a tam mi nie działa... im ma lepiej tym jest gorzej...

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
ja mam jeszcze 19 stkę.... i dostała znowu świra aku nowy świece nowe kable sprawne nowy map sensor czujnikk wału wyczuszczona kopułka z nagarów. od kidy wyczysciłem mase nie pali od kopa tylko trzeba pokrecić na zimnym... a było tak fajnie.jake

gielab0019 [off] 04-04-2019 00:00
Radson, duzo nowych os mam na swoim fp

Radson [off] 03-04-2019 19:06
gielab0019, z tymi lagunami 1 też zaczyna robić się mało może nie tak jak R19 ale widać tendencję spadkową

gielab0019 [off] 03-04-2019 00:18
Robsajson, teraz lagun 1 jest na peczki Grin tak jak kiedyś 19 Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[F] Montaż fabrycznej klimatyzacji 1,8s/1,8i 88-110KM 
Kujtek
#81 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2015 16:08
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

rozbierał ktoś kiedyś panel klimy ph2? interesuje mnie jak wygląda płytka
pokrętłem siły nawiewu przełącza się tam rezystorki?
panel klimy nie powinien działać ze zwykłym ogrzewaniem tak? tzn. nie powinno być reakcji na kręcenie pokrętłem wentylatora?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-03-2015 16:08
Awatar
milas92
#82 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2015 16:16
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Kujtek mi nie działa na panelu od klimy jak mam zwyky wentylator.
ph2 to samo

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#83 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 22:34
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a mam pytanie, bo widzę że się pojawia coś takiego jak wiązka podszybia
ja tego nie miałem, tylko od wiązki spod deski co wychodzi zza akumulatora szła kostka do takiego czarnego pudełeczka i dopiero od pudełeczka były dwa kable, jeden do wentylatora i klapy, a drugi (chyba) do czujnika temperatury wsadzanego w lodówkę
normalne?
bo w pierwszym poście to wiązka taka długa z przekaźnikami

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Lesiu11
#84 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 22:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Kujtek przekaźniki sa w tym czarnym pudełku i na obudowie wentylatora też. To jest własnie wiązka podszybia dla klimy.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#85 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 22:52
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a no to mogę zrobić fotkę jutro i wrzucić jak wygląda ori jak trzeba póki to mam na zewnątrz Smile

sterownik silnika jest taki sam do wersji z klimą, bez klimy oraz z automatem?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
milas92
#86 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 00:42
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

takie coś?

i.imgur.com/KKWSFaJ.png

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#87 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 00:44
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tak, czwórka, u mnie to chyba inaczej wygląda ciut


Treść dodana dnia 16 marzec 2015 23:59:

mam prośbę

ma ktoś odrysowaną tą dziurę na obieg wewnętrzny?

images39.fotosik.pl/152/ee1d9bff136371fem.jpg

images48.fotosik.pl/156/8a7eeb08b8133a9cm.jpg


do tego pytanie, jest jakaś opcja na prowizoryczny filtr kabinowy? bo otwierałem teraz lodówkę i aż się przeraziłem ile brudu tam potrafi się zatrzymać na żeberkach

Edytowane przez Kujtek dnia 16-03-2015 23:59
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
milas92
#88 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 11:59
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Kujtek napisał(a):
Treść dodana dnia 16 marzec 2015 23:59:
do tego pytanie, jest jakaś opcja na prowizoryczny filtr kabinowy? bo otwierałem teraz lodówkę i aż się przeraziłem ile brudu tam potrafi się zatrzymać na żeberkach


heh, wczoraj to samo robiłem Grin masakra jakaś zeszła jesien sie tam zebrała, ale lodówka czysciutka..

będę potrzebował wszystkiech uszczelek nowych , gdzie dostane?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#89 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2015 23:59
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Tak wygląda stary osuszacz na R12, zaspokoiłem swoją ciekawość to i z wami podzielę się zdjęciami co tam w środku jest Smile
(27 tydzień 92 roku... na pewno był do wywalenia, kilka lat temu...)

i.imgur.com/YFQW6Do.jpg
i.imgur.com/6DgwVO5.jpg
i.imgur.com/14MLk2f.jpg
i.imgur.com/jDzpX3B.jpg
i.imgur.com/DkaW1vm.jpg
i.imgur.com/ttfPBMD.jpg
i.imgur.com/LSPmZo8.jpg
i.imgur.com/qo23Jq6.jpg
i.imgur.com/5ik6fKd.jpg
i.imgur.com/ioYy0A9.jpg
i.imgur.com/9AQ7Tb3.jpg

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
milas92
#90 Drukuj posta
Dodany dnia 27-03-2015 02:20
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Ktoś nie zmieniał osuszacza od 92"? Grin
Odważnie!

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#91 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2015 22:39
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

http://i.imgur.co...

http://i.imgur.co...

http://i.imgur.co...

pacjent będzie żyć?
przy odkręcaniu puściły nity na tym wsporniku, teraz chciałem je rozwiercić i na nowo nity dać to puściły na mocowaniu tego wspornika do ramki chłodnicy :/
a tam nie wymienię bez rozbierania całkowicie ramki

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Lesiu11
#92 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2015 09:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

będzie żyła Smile

no niestety, tak to jest z tymi rurkami

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#93 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2015 11:43
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

czyli to norma? uff, bo jak mi się zgięło przy odkręcaniu to aż się spociłem :/
teraz będę trzymać sobie kluczem żeby się nie gięło przy skręcaniu, z drugiej strony trzeba będzie morsa użyć bo ten wspornik się zachował w całości

udało mi się wyciągnąć chłodnicę klimy bez rozpinania układu chłodzenia Smile


a wentylator na chłodnicy nie odpali bez zrobienia zworki w tym presostacie tak?

Edytowane przez Kujtek dnia 25-06-2015 12:07
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Lesiu11
#94 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2015 12:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

nom, chyba, że go czujnik w chłodnicy uruchomi ale to na max prędkość

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#95 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2015 15:57
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jakby komuś zabrakło tych klipsów do spięcia dwóch połówek obudowy lodówki to niech się nie martwi, na zwykłym wentylatorze jest chyba z 5 sztuk, są identyczne

to samo z uszczelką między obudową lodówki a mieszalnikiem powietrza, ta uszczelka dookoła jest taka sama

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
misha
#96 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2016 16:46
Awatar

Klubowicz #0049

Postów: 1059

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witajcie mam pytanie odnośnie wentylatora nawiewu, temat przeczytałem ale nie znalazłem nic co by mi rozjaśniło cokolwiek w głowie...
Więc jest tak wentylator mi się nie włącza, wymieniłem czujnik w chłodnicy i fioletowy przekaźnik i było chwilę ok ale teraz jak zwieram czujnik przy chłodnicy to włącza mi się klima - czasem bo nie zawsze - natomiast sam wentylator chodzi wtedy tylko na 1 biegu.
Jak podaję napięcie na styki wentylatora prosto 12V to nie rusza. Jakieś 2 tygodnie temu potrafił mi się odpalić na dłuższą chwilę (np 8 godzin) i rozładowywał a teraz już się nie włącza. Jak przekaźnik fioletowy jest zwarty (podanie masy na oba fioletowe przewody albo zwora na układ roboczy biały i czerwony - zamiast przekaźnika) pojawia mi się +12 na silniku wentylatora i czujniku przy nim (własnie przy okazji do czego on służy?).

Co więcej jak podaję masę na fioletowy przekaźnik (przewód też fioletowy a właściwie dwa jeden od czujnika a drugi nie wiem do końca skąd bo wiązki nie rozprułem całej) to załącza mi klimę i wentylator. Jak poruszam przekaźnikiem to dzieje się to samo tzn zapina się sprzęgło od klimy i włącza wentylator na 1 biegu. Normalnie zgłupiałem i nie wiem co jeszcze sprawdzić...

Możecie mi wyjaśnić czego są pozostałe przekaźniki w skrzynce? Wiem, że drugi od lewej na zdjęciu dostaje czerwony plus po bezpieczniku od wentylatora 40A ale podanie mu masy nie powoduje nic? Kompletnie o co w tym chodzi...
Może ktoś z was coś podpowie? Generalnie chłodzenie silnika wczoraj robiłem przez ogrzewanie kabiny a przy tej temperaturze to słabe rozwiązanie temperatura nie skoczyła mocno ale bałem się, żeby nic nie przegrzać...
Pozdrawiam
M
misha dodał/a następującą grafikę:
20160911_110609.jpg

Edytowane przez misha dnia 13-09-2016 13:54
Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 306 1.6 saint tropez
Kiedyś jeszcze będzie Baccara

Moje auto: Espace IV 3,5 V6 Initiale, benzyna+LPG, 250000km
 
Kujtek
#97 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2016 15:26
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@misha wentylator nawiewu w kabinie czy wentylator chłodnicy klimy?
ten bezpiecznik 40a po prawej od czego?
fioletowy nie był czasem od pompy paliwa?

generalnie kompresor klimy powinien być uruchamiany przez przekaźnik
z jednej strony przekaźnik dostaje +12v po zapłonie, z drugiej masę od sterownika silnika żeby zapiąć sprzęgło


Treść dodana dnia 13 wrzesień 2016 15:26:

http://images34.f...44e950.jpg
schemat klimy, chyba twojego po 92 roku tez dotyczy

Edytowane przez Kujtek dnia 13-09-2016 15:26
GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
jonowaty
#98 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2016 15:35
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek od pomy paliwa jest brązowy

Nie pownno być bezpiecznika w wolnym miejscu? Nie jest on przypadkiem od wentylatora?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
misha
#99 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2016 18:42
Awatar

Klubowicz #0049

Postów: 1059

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

O fcuk schemat i to po niemiecku Smile
Wiec tak Nie działa wentylator chłodnicy.
Do wentylatora chłodnicy dochodzą 2 przewody biało-czarny (masa) i biały z fioletowego przekaźnika 50A.
Do fioletowego przekaźnika dochodzą obwód sterujący czerwony cienki (+) i 2 różowo-fioletowe jeden do czujnika temperatury a drugi nie wiem gdzie i obwód roboczy biały do wentylatora czerwony + po bezpieczniku 40A
Noo i tu się zaczynają cuda jak zwieram czujnik temperatury w chłodnicy to opala się kompresor i klimy i wentylator chłodnicy.

Z bezpiecznika od klimatyzacji 40A (na zdjęciu) jeden czerwony wychodzi do przekaźnika brązowego 25 A. Który nie wiem do czego służy.

Kurde dziwne to bardzo że jak powinien włączyć się wentylator chłodnicy na 2 bieg to włącza się klimatyzacja. I co gorsze nie zawsze tak się dzieje w opisie montażu klimatyzacji jest mowa o 3 przekaźnikach ale poza fioletowym nie ogarniam tych pozostałych który jest który.
Jak działa sterowanie wentylatoa chlodnicy jak jest włączany 1 a jak 2 bieg czy 1 jest sterowany 25A a 2bieg 40A?

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 306 1.6 saint tropez
Kiedyś jeszcze będzie Baccara

Moje auto: Espace IV 3,5 V6 Initiale, benzyna+LPG, 250000km
 
jonowaty
Dodany dnia 13-09-2016 18:51
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@misha mój błąd, też nie mam bezpiecznika w prawym narożniku..


co do wentylatora - w chłodnicy masz czujnik temperatury cieczy który odpala wentylator ( na dole od strony pasażera). Jest tam wtyczka na dwa przewody (chyba czarny i pomarańcz). Zrób mostek na tej kostce i zobacz czy odpali wentylator. Sprawdzałeś tam ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: