Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 13-03-2015 16:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
rozbierał ktoś kiedyś panel klimy ph2? interesuje mnie jak wygląda płytka pokrętłem siły nawiewu przełącza się tam rezystorki? panel klimy nie powinien działać ze zwykłym ogrzewaniem tak? tzn. nie powinno być reakcji na kręcenie pokrętłem wentylatora? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-03-2015 16:08 |
milas92 |
Dodany dnia 13-03-2015 16:16 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
@Kujtek mi nie działa na panelu od klimy jak mam zwyky wentylator.
ph2 to samo Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-03-2015 22:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a mam pytanie, bo widzę że się pojawia coś takiego jak wiązka podszybia ja tego nie miałem, tylko od wiązki spod deski co wychodzi zza akumulatora szła kostka do takiego czarnego pudełeczka i dopiero od pudełeczka były dwa kable, jeden do wentylatora i klapy, a drugi (chyba) do czujnika temperatury wsadzanego w lodówkę normalne? bo w pierwszym poście to wiązka taka długa z przekaźnikami Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 15-03-2015 22:51 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek przekaźniki sa w tym czarnym pudełku i na obudowie wentylatora też. To jest własnie wiązka podszybia dla klimy. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-03-2015 22:52 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a no to mogę zrobić fotkę jutro i wrzucić jak wygląda ori jak trzeba póki to mam na zewnątrz sterownik silnika jest taki sam do wersji z klimą, bez klimy oraz z automatem? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 16-03-2015 00:42 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
takie coś?
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 16-03-2015 00:44 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak, czwórka, u mnie to chyba inaczej wygląda ciut
Treść dodana dnia 16 marzec 2015 23:59: mam prośbę ma ktoś odrysowaną tą dziurę na obieg wewnętrzny? [img]http://images39.fotosik.pl/152/ee1d9bff136371fem.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images48.fotosik.pl/156/8a7eeb08b8133a9cm.jpg[/img] is not a valid Image. do tego pytanie, jest jakaś opcja na prowizoryczny filtr kabinowy? bo otwierałem teraz lodówkę i aż się przeraziłem ile brudu tam potrafi się zatrzymać na żeberkach Edytowane przez Kujtek dnia 16-03-2015 23:59 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 17-03-2015 11:59 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Kujtek napisał(a): Treść dodana dnia 16 marzec 2015 23:59: do tego pytanie, jest jakaś opcja na prowizoryczny filtr kabinowy? bo otwierałem teraz lodówkę i aż się przeraziłem ile brudu tam potrafi się zatrzymać na żeberkach heh, wczoraj to samo robiłem masakra jakaś zeszła jesien sie tam zebrała, ale lodówka czysciutka.. będę potrzebował wszystkiech uszczelek nowych , gdzie dostane? Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 26-03-2015 23:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Tak wygląda stary osuszacz na R12, zaspokoiłem swoją ciekawość to i z wami podzielę się zdjęciami co tam w środku jest (27 tydzień 92 roku... na pewno był do wywalenia, kilka lat temu...) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 27-03-2015 02:20 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Ktoś nie zmieniał osuszacza od 92"?
Odważnie! Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 24-06-2015 22:39 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
http://i.imgur.co... http://i.imgur.co... http://i.imgur.co... pacjent będzie żyć? przy odkręcaniu puściły nity na tym wsporniku, teraz chciałem je rozwiercić i na nowo nity dać to puściły na mocowaniu tego wspornika do ramki chłodnicy :/ a tam nie wymienię bez rozbierania całkowicie ramki Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 25-06-2015 09:23 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
będzie żyła no niestety, tak to jest z tymi rurkami Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 25-06-2015 11:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
czyli to norma? uff, bo jak mi się zgięło przy odkręcaniu to aż się spociłem :/
teraz będę trzymać sobie kluczem żeby się nie gięło przy skręcaniu, z drugiej strony trzeba będzie morsa użyć bo ten wspornik się zachował w całości udało mi się wyciągnąć chłodnicę klimy bez rozpinania układu chłodzenia a wentylator na chłodnicy nie odpali bez zrobienia zworki w tym presostacie tak? Edytowane przez Kujtek dnia 25-06-2015 12:07 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 25-06-2015 12:09 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
nom, chyba, że go czujnik w chłodnicy uruchomi ale to na max prędkość Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 25-06-2015 15:57 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jakby komuś zabrakło tych klipsów do spięcia dwóch połówek obudowy lodówki to niech się nie martwi, na zwykłym wentylatorze jest chyba z 5 sztuk, są identyczne to samo z uszczelką między obudową lodówki a mieszalnikiem powietrza, ta uszczelka dookoła jest taka sama Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
misha |
Dodany dnia 12-09-2016 16:46 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witajcie mam pytanie odnośnie wentylatora nawiewu, temat przeczytałem ale nie znalazłem nic co by mi rozjaśniło cokolwiek w głowie... Więc jest tak wentylator mi się nie włącza, wymieniłem czujnik w chłodnicy i fioletowy przekaźnik i było chwilę ok ale teraz jak zwieram czujnik przy chłodnicy to włącza mi się klima - czasem bo nie zawsze - natomiast sam wentylator chodzi wtedy tylko na 1 biegu. Jak podaję napięcie na styki wentylatora prosto 12V to nie rusza. Jakieś 2 tygodnie temu potrafił mi się odpalić na dłuższą chwilę (np 8 godzin) i rozładowywał a teraz już się nie włącza. Jak przekaźnik fioletowy jest zwarty (podanie masy na oba fioletowe przewody albo zwora na układ roboczy biały i czerwony - zamiast przekaźnika) pojawia mi się +12 na silniku wentylatora i czujniku przy nim (własnie przy okazji do czego on służy). Co więcej jak podaję masę na fioletowy przekaźnik (przewód też fioletowy a właściwie dwa jeden od czujnika a drugi nie wiem do końca skąd bo wiązki nie rozprułem całej) to załącza mi klimę i wentylator. Jak poruszam przekaźnikiem to dzieje się to samo tzn zapina się sprzęgło od klimy i włącza wentylator na 1 biegu. Normalnie zgłupiałem i nie wiem co jeszcze sprawdzić... Możecie mi wyjaśnić czego są pozostałe przekaźniki w skrzynce? Wiem, że drugi od lewej na zdjęciu dostaje czerwony plus po bezpieczniku od wentylatora 40A ale podanie mu masy nie powoduje nic Kompletnie o co w tym chodzi... Może ktoś z was coś podpowie? Generalnie chłodzenie silnika wczoraj robiłem przez ogrzewanie kabiny a przy tej temperaturze to słabe rozwiązanie temperatura nie skoczyła mocno ale bałem się, żeby nic nie przegrzać... Pozdrawiam M
misha dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez misha dnia 13-09-2016 13:54 Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 13-09-2016 15:26 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@misha wentylator nawiewu w kabinie czy wentylator chłodnicy klimy?
ten bezpiecznik 40a po prawej od czego? fioletowy nie był czasem od pompy paliwa? generalnie kompresor klimy powinien być uruchamiany przez przekaźnik z jednej strony przekaźnik dostaje +12v po zapłonie, z drugiej masę od sterownika silnika żeby zapiąć sprzęgło Treść dodana dnia 13 wrzesień 2016 15:26: http://images34.f...44e950.jpg schemat klimy, chyba twojego po 92 roku tez dotyczy Edytowane przez Kujtek dnia 13-09-2016 15:26 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 13-09-2016 15:35 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Kujtek od pomy paliwa jest brązowy
Nie pownno być bezpiecznika w wolnym miejscu? Nie jest on przypadkiem od wentylatora? " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
misha |
Dodany dnia 13-09-2016 18:42 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
O fcuk schemat i to po niemiecku
Wiec tak Nie działa wentylator chłodnicy. Do wentylatora chłodnicy dochodzą 2 przewody biało-czarny (masa) i biały z fioletowego przekaźnika 50A. Do fioletowego przekaźnika dochodzą obwód sterujący czerwony cienki (+) i 2 różowo-fioletowe jeden do czujnika temperatury a drugi nie wiem gdzie i obwód roboczy biały do wentylatora czerwony + po bezpieczniku 40A Noo i tu się zaczynają cuda jak zwieram czujnik temperatury w chłodnicy to opala się kompresor i klimy i wentylator chłodnicy. Z bezpiecznika od klimatyzacji 40A (na zdjęciu) jeden czerwony wychodzi do przekaźnika brązowego 25 A. Który nie wiem do czego służy. Kurde dziwne to bardzo że jak powinien włączyć się wentylator chłodnicy na 2 bieg to włącza się klimatyzacja. I co gorsze nie zawsze tak się dzieje w opisie montażu klimatyzacji jest mowa o 3 przekaźnikach ale poza fioletowym nie ogarniam tych pozostałych który jest który. Jak działa sterowanie wentylatoa chlodnicy jak jest włączany 1 a jak 2 bieg czy 1 jest sterowany 25A a 2bieg 40A? Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 13-09-2016 18:51 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@misha mój błąd, też nie mam bezpiecznika w prawym narożniku..
co do wentylatora - w chłodnicy masz czujnik temperatury cieczy który odpala wentylator ( na dole od strony pasażera). Jest tam wtyczka na dwa przewody (chyba czarny i pomarańcz). Zrób mostek na tej kostce i zobacz czy odpali wentylator. Sprawdzałeś tam " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |