28 Marca 2024 23:46:59
Zdjęcia użytkowników
uniustomiss zielony587
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Sprzęgło. Komplet HART 
ribes
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 14:22
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 15.04.2008 18:16
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Witam.

Chciałbym podzielić się z Wami historią związaną z wymianą kompletu sprzęgła jaka mi się przytrafiła.

Jakiś czas temu pojawił się mały kłopot z wrzucaniem niektórych biegów, aż pewnego razu w trakcie jazdy próbowałem wrzucić IV bieg - a tu nic opór. Od tego momentu, zmiana biegów mozliwa była tylko na "sucho", przy zgaszonym silniku.

Diagnoza: wypadła sprężyna z korpusu tarczki sprzęgła
(w pierszej chwili, objawy sugerowały uszkodzenie docisku
tarczy).

Wymieniłem cały komplet sprzęgła na zestaw koreański marki HART
Nie ukrywam, że cena była bardzo atrakcyjna, a sprzedawca gwarantował, że nie miał do tej pory żadnych zwrotów.

Po zmontowaniu całości zauważyłem, że:
- dźwignia dociskająca łożysko oporowe ma mniejszy skok,
- pod zaczep linki sprzęgła na dżwigni musiałem dołożyć pierścień
dystansujący
- od tej pory całość pracowała miękko i przyjemnie.

Szczęśliwie przejechałem około 800 km.
W czasie jazdy (V bieg) usłyszałem metaliczny pisk z przodu auta. Próbowałem wrzucic na "luz", a tu -znany objaw- opór, nie mogłem wcisnąć pedału sprzęgła. Pomyslałem: "no, ładnie znowu sprężynka wypadłaSad"

Wczoraj ponownie rozebrałem sprzegło. Sami zobaczcie co zaczęło spadać mi na głowę...

[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/54d4acbd1be54298.html[/img]
http://www.fotosi...54298.html



I tu mam pytania

- czy ktoś miał podobną awarię?
- może coś źle zmonotwałem? (ale całość działała
bardzo ładnie, dlatego stawiam na winę materiałową
trefnej tarczki)
- czy to mozliwe, aby tarczka rozpadła się w całości

--------------------------------------------

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-01-2010 14:22
Awatar
szulgus
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 14:31
Awatar


Postów: 1505

Data rejestracji: 23.03.2009 14:51
Skąd: łódzkie
Łódź

Po 1 kolego unikaj tej firmy Smile Najgorsza z najgorszych

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
 
djbobson
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 14:36
Awatar


Postów: 530

Data rejestracji: 30.05.2009 12:02
Skąd: małopolskie
Gorlice

ooooo widze ciekawy temacik powstał i bedzie mi przydatny zapewne bo w mojej reni (jedyne co mnie martwi) słychac pisk łozyska dociskowego przy wciśnietym pedale na zimnym silniku (tak podejrzewam ze to to) wiec moze sie dowiem co kto poleca mając z tym styczność...Grin

Moja była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, 1.8s F3P (1794/90KM), hatchback 5d, 181000km[*]
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 255000km

AUTO NA GASSRotfl

Moje auto: VW Passat 1.9 TDI 2007r. sedan 5d., diesel, 157397km
 
ribes
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 14:42
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 15.04.2008 18:16
Skąd: wielkopolskie
Poznań

szulgus napisał/a:
Po 1 kolego unikaj tej firmy Smile Najgorsza z najgorszych


Mało tego, z opinii forumowiczów wiedziałem, mniej więcej wśród jakich marek wybierać, ale po prostu, dałem się namówić pod wpływem emocji.
Swoja drogą argumenty sprzedawców są rewelacyjne.
Jeden próbował mi sprzedać za 320 zł komplet sprzęgła do Twingo, argumentując, że Valeo to już nie Valeo, tylko Cedex.
Kupiłem jednak tego Cedexa Valeo za 280 zł w Komornikach
(gdyby ktoś chciał namiar na sklep to piszcie).
W kartoniku Valeo znalazła sie nawet plastikowa rurka do wycentrowania tarczki. Drobiazg, ale bardzo przydatny.
Test trwa-ciekawe czy wytrwa więcej, niż sprzęgło w mojej R19.

--------------------------------------------

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
 
djbobson
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 14:44
Awatar


Postów: 530

Data rejestracji: 30.05.2009 12:02
Skąd: małopolskie
Gorlice

przyjrze sie tematowiWinkRotfl

Moja była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, 1.8s F3P (1794/90KM), hatchback 5d, 181000km[*]
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 255000km

AUTO NA GASSRotfl

Moje auto: VW Passat 1.9 TDI 2007r. sedan 5d., diesel, 157397km
 
LUKAS22
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2010 21:09
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 07.09.2009 23:21
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pracują w sklepie z częściami słysząc "chce najtańsze sprzęgło" szlak mnie trafia. człowiek zaoszczędzi jakieś 80-100 zł a i tak niedługo przyjdzie z pretensjami bo mu się tarcza rozleciała albo łożysko szumi. Panowie jeżeli chodzi o Renault to tylko VALEO ewentualnie CEDRESA. Wszystkie inne się nie nadają. Nawet luk czy sachs nie będzie tak żywotny. A jeżeli chodzi o sprzęgła typu Hart, Statim czy Mapco to stanowczo odradzam. A jeżeli chodzi o sprzedawców. Są tacy którzy dobrze doradzą ale są tacy którzy wcisną ci G.....no w złotej oprawie.

Długa Droga Kadett, E34, Bravo,E34,Uno, Senator,Kadett i w końcu Renault :-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
 
kosiarz79
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2010 15:57
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

jak kogos nie stac he he niech se sama tarcz i lozysko wymieni a nie badziewia wkladaRotfl

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
themati93r
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 10:30
Awatar


Postów: 248

Data rejestracji: 07.03.2014 15:22
Skąd: lubuskie
Rzepin

Że tak się dopisze, wymieniłem sprzęgło na w/w firmę tzn Harta i jak narazie żadnych objawów zjeba*** nie ma wszystko jest ok docisk chodzi całkiem przyzwoicie bierze precyzyjnie biegi wchodzą jak masło łożysko oporowe było w zestawie które rozebralem i przesmarowalem nowym staremu do łożysk wszystko jak na razie jest ok przejechałem juz ponad 1200km i cały czas jest ok nawet spaliłem lekko gumę i cały czas jest w jak najlepszym porządku oby tak do końca. Wiec opinia tej firmy się poprawiła

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
 
grzes70
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 11:56
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Obawiam się że rozbieranie i smarowanie łożyska oporowego nie było dobrym pomysłem.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
lukasz609
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 12:19
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@themati93r kolega też miał harta i rozerwało docisk po chyba 3 miesiącach a docisk uszkodził obudowę skrzyni ja bym radził jak najdalej od tej firmy Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
themati93r
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 12:57
Awatar


Postów: 248

Data rejestracji: 07.03.2014 15:22
Skąd: lubuskie
Rzepin

Eh zobaczymy no kurde może poprawili jakość bo za komplet zapłaciłem 280 zł. Kurde moze akurat moje sprzęgło wytrwa długo i dużo km. Kiedyś miałem uno i sprzęgło satima czy coś takiego pisali różni ludzie, że docisk jest jak kocie g... I nikt nigdy nie przejechał więcej niż tys km a ja przejechałem 27tys i nadal było wszystko okej :/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
 
milas92
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 13:50
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

ja miałem w zestawie takie klocki dodatkowo do tarcz magnetti, to je od razu odłożyłem na bok i zamowiłem normalne Grin

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
TermiFNFAL
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2015 19:22
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dopłacasz 100 zł do kompletu sprzęgła i masz sachs'a Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: