Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 12-04-2011 10:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
odpinasz wtyczke krokowego. odpalasz silnik. regulujesz tą srubą tak aby obroty były na 3000obr. gasisz silnik. podpinasz kostke. odpalasz silnik. krokowy wyregulowany. well done.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 12-04-2011 10:27 |
baldwin_84 |
Dodany dnia 12-04-2011 16:58 |
Postów: 42 Data rejestracji: 30.06.2008 13:55 Skąd: śląskie Zabrze |
ok dzięki
Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
|
scatty |
Dodany dnia 08-05-2011 11:09 |
Postów: 190 Data rejestracji: 12.04.2010 11:01 Skąd: - |
"8a JAK MASZ GAZ, to do trzymając klapkę w filtrze powietrza w miejscu zimne powietrze wkręcasz wkręta unieruchamiając ją w tym położeniu. " Czyli mam zablokować klapkę gdy jest zamknięta czy mam ją otworzyć tym "guzikiem" ze sprężyną i wtedy zablokować żeby była cały czas otwarta? Jeżeli otwarta to całkowicie czyli blokując ciepłe powietrze? Czy pół na pół? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 08-05-2011 12:01 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Gaz lepiej miesza się z zimnym powietrzem, a nie z ciepłym, wiec blokujemy klapkę w pozycji zamkniętą, by silnik pobierał powietrze z wlotu powietrza, a nie znad kolektora.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 08-05-2011 15:26 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zasada jest prosta. Im zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu zawiera = tym lepiej sie spala = efektywność w góre.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
scatty |
Dodany dnia 08-05-2011 19:07 |
Postów: 190 Data rejestracji: 12.04.2010 11:01 Skąd: - |
okej. Ogólnie tematu to chyba moja zaślepka jest dobra (ta koło egr) bo jak ściągnę to czuć jak zasysa powietrze i momentalnie się zwiększają obroty po czym pomału spadają. Zakładam zaślepkę, lekko przydusza i znowu działa normalnie czyli zaślepka blokuje zasysanie. A co do tej zaślepki niżej koło krokowego to tam jest taka śruba duża, tak z 13mm chyba, i ją trzeba odkręcić i tam będzie zaślepka czy jak?
Odłączyłem na chwilę na zapalonym silniku kabel od 3 świecy i kompletnie nic się nie stało, jak go telepało i pierdziało z rury tak robiło to dalej. Ni cholery nie wiem jak się zabrać za tą zaślepkę koło krokowego Muszę wykręcić silniczek krokowy, żeby się za to zabrać czy w instrukcji wykręcenie siłownika jest tylko po to aby go przeczyścić? Mógłby ktoś trochę przetłumaczyć jak dla debila ten punkt bo czytam już go chyba 30 raz i nadal nie wiem o co chodzi: "5. kawałek rurki zaślepiasz z tyłu śrubką (razem z opaską), a drugą stronę z drugą opaską zakładasz na rurkę i dokręcasz opaskę. (Z jednej strony zaślepiasz rurkę, a drugą zakładasz na rurkę, z której ściągnąłeś starą zaślepkę)." Może nie rozumiem bo nie widzę tam ani rurki ani zaślepki Ta "zaślepka" co na zdjęciu to u mnie wygląda tak: śruba i od niej wychodzi jakiś kabelek co zaraz wchodzi do plastikowej rurki i idzie do wtyczki i idzie do jakiegoś czujnika temperatury czy coś. Edytowane przez scatty dnia 08-05-2011 22:55 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 09-05-2011 20:33 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Tu masz temat o EGR i są też schematy. http://www.renaul...d_id=20187
Będąc przy tym miejscu należy zauważyć na rysunku obok końca wężyka numer 19 znajduje się zaślepka oznaczona numerem 16. Jest to ta "sławna" zaślepka w kolektorze ssącym, przez którą w pierwszej kolejności wariują obroty, należy sprawdzić jej stan a najlepiej zaślepić przy tej okazji na nowo. Masz dobrą zaślepkę? Ile ona ma lat? Mi obroty nie falowały, ale w tym temacie masz zdjęcie mojej z ładną dziurką. Siłownik krokowy możesz zostawić i nie odkręcać, bo z tego co pamiętam, to jest dobry dostęp do tej zaślepki. Pkt 5: Jeśli masz taką nową zaślepkę, to zakładasz i masz spokój. Jeśli nie masz, to bierzesz kawałek wężyka i w jego koniec wkręcasz śrubkę by ją dobrze zaślepić. Drugi koniec zakładasz na króciec. Aby mieć 100% pewności, to założyłem dwie opaski jedną, aby śruba nie wypadła, a drugą ścisnąłem króciec. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
scatty |
Dodany dnia 09-05-2011 23:11 |
Postów: 190 Data rejestracji: 12.04.2010 11:01 Skąd: - |
Ale mi chodzi o tą zaślepkę nr2 nie o tą w kolektorze ssącym, tutaj ewidentnie jest coś pod/obok krokowego
[img]http://images12.fotosik.pl/41/c788ffcbac3e212f.jpg[/img] is not a valid Image. Czy coś mi się pomyliło i jest tylko jedna zaślepka i tylko w kolektorze ssącym? edit. "Druga sprawa. zaślepki są 2! koło EGR większa i mniejsza na wysokości krokowki." No i właśnie tej koło krokówki nie mogę znaleźć. Edytowane przez scatty dnia 09-05-2011 23:20 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 10-05-2011 20:01 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Postaraj się napisać gdzie to jest, może numer ze zdjecia http://www.renaul...187_02.jpg
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 10-05-2011 20:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wszystko jest rozrysowane w temacie a wy szukacie i szukacie...
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
scatty |
Dodany dnia 10-05-2011 21:59 |
Postów: 190 Data rejestracji: 12.04.2010 11:01 Skąd: - |
Może nie mogę znaleźć drugiej zaślepki bo najpierw trzeba usunąć cały egr i wężyki, a narazie egr nie ruszałem. Jednak jak ściągam po kolei kable od świec to auto chodzi jak traktor, więc "na 3 gary" nieaktualne, wszystkie działają. Zauważyłem, że TYLKO na gazie spadają obroty gdy wciskam sprzęgło w trakcie jazdy więc może reduktor na wykończeniu a ja szukam kwadratowych jaj w zaślepkach i egr'ach. Kupiłem zaślepkę nową, już założona ale żadnej zmiany na lepsze/gorsze.
Wywaliłem egr, wszystko ładnie wg instrukcji, pozaślepiane, niepotrzebne węże wywalone. Odpaliłem po robocie (blacha [płaskownik] już zaschła bo robiłem to na samym początku) no i w sumie nie chodzi na zimnym jakoś super płynnie, zobaczę jeszcze rano. Ogólnie zrobiłem rundkę parę km, nic się nie działo nadzwyczajnego, pod machą sucho, nic nie kopci, nic nie śmierdzi, chyba dobrze wykonana robota Żeby ściągnąć egr, prawą śrubę bez problemu się da odkręcić, drugą śrubę dużo ciężej, ale ja jestem uparty i tylko krokowego wyciągnąłem nic więcej. Zaskoczyło mnie to, że lewa śruba (od egr od strony krokowego) była większa, 16mm. Edytowane przez scatty dnia 11-05-2011 15:49 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
|
|
|
baldwin_84 |
Dodany dnia 31-12-2011 11:15 |
Postów: 42 Data rejestracji: 30.06.2008 13:55 Skąd: śląskie Zabrze |
Witam mam kilka pytan.
1 mianowicie zaslepilem otwory w kolektorze ssacym wg instrukcji ale falowanie nie ustalo. Chcialem zabrac sie za usowanie EGR ale po odlaczeniu wezyka (patrz foto) [img][/img]autko zaczelo rowno pracowac. zaslepilem wejscie po nim i na razie jest ok ( jakies 1500km), tylko na jak dlugo czy ktos z was juz to praktykowal 2. za pokrywa zaworow sa 2 trujniki jeden wyzej drugi nizej (normalne ) ten ponizej uszkodzil mi sie i wymienielem go na pierwszy lepszy o tej samej srednicy. pytanko czy te trojniki puszczaja we wszystkih kierunkach czy (nie wiem jak sie wyrazic ) ktorys z koncow puszcza tylko w jedna strone (chyba zrozumiale napisalem) . Ogolnie chodzi o to czy obojetnie jaki trujnik moze byc zamaiast tego starego. 3 . co to za czujniki bo caly czas jest mokry z zielonego plynu czyli w moim wypadku plynu chlodniczego. cos sie nie chca fotki wlaczyc wiec wrzuce je do galeri profilu mam nadzieje ze nie bedzie problemu Edytowane przez baldwin_84 dnia 31-12-2011 11:20 Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
|
maestro |
Dodany dnia 31-12-2011 12:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
trojniki nie są pierwsze lepsze, są kalibrowane ale to nie ma znaczenia. jezeli po zaslepieniu wszystko sie ustabilizowało to okey, pozaslepiaj wszystko co zostało wolne i bedzie git
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
maestro |
Dodany dnia 05-01-2012 23:11 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak zielony to od świateł cofania
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
baldwin_84 |
Dodany dnia 05-01-2012 23:23 |
Postów: 42 Data rejestracji: 30.06.2008 13:55 Skąd: śląskie Zabrze |
eee a co ma wspólnego zielony płyn ze światlami
Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 05-01-2012 23:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@baldwin_84: CZUJNIK zielony.A od płynów jak Ci się tak od razu kojarzy trzymaj się z daleka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kleju1969 |
Dodany dnia 09-01-2012 17:06 |
Postów: 4 Data rejestracji: 18.11.2011 22:15 Skąd: - |
Witam , podłączę się pod temat, bo niec chcę zakładać nowego a ten jest dość podobny. Mam problem z wysokimi obrotami jałowymi. Zrobiłem już chyba wszystko co wyczytałem na forum, ale rewelacji nie ma. Obroty były 1800 teraz są na 1600. Mój silnik to C3J, nie gazowany
uszczelki pod przepustnicą i pomiędzy kolektorami zmienione (raczej były dobre), czujnik temp płynu rez. 300 omów przy włączonym wentylatorze, mierzone w gnieździe kompa, więc OK styk w krokowym działa EGR zaślepiony wraz z rurkami zgodnie z piękną instrukcją KRZYCHUP - szacunek. ssanie na przepustnicy chyba trochę lepsze, niz przed, ale nie gaśnie :-( obroty po odpięciu krokowego 4000 a były 3000. regulacja śrubką na krokowym nie daje zmian brakuje mi pomysłów... poza tym pali pięknie, jeździ bez zarzutów, tylko na światłach denerwuje tymi obrotami. Co tu robić? Edytowane przez kleju1969 dnia 09-01-2012 17:11 |
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-01-2012 18:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jeżeli krecenie śrubką na krokowym nie daje zmian to w nim szukaj problemu. Ma być 3000obr na odpietym krokowym.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kleju1969 |
Dodany dnia 09-01-2012 19:42 |
Postów: 4 Data rejestracji: 18.11.2011 22:15 Skąd: - |
Regulowałem jeszcze raz, nie są idealnie 3000 ale między 3000 a 3200. Tak już może być? Bo jałowe dalej 1500-1600 |
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-01-2012 19:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wskazówka obrotomierza ma stać na 3000obr. nie moze wtedy nic falowac bo niby z jakiego powodu jezeli krokowy jest odpiety i na sztywno zatrzymany? jesli wtedy cos sie dzieje z obrotami to masz nieszczelnosc.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |