29 Kwietnia 2024 22:15:07
Zdjęcia użytkowników
Haziaj WataPLbn
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Jak zaślepić zawór w kolektorze ssącym? czyszczenie silnika krokowego 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 12-04-2011 10:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

odpinasz wtyczke krokowego. odpalasz silnik. regulujesz tą srubą tak aby obroty były na 3000obr. gasisz silnik. podpinasz kostke. odpalasz silnik. krokowy wyregulowany. well done.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-04-2011 10:27
Awatar
baldwin_84
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 12-04-2011 16:58
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 30.06.2008 13:55
Skąd: śląskie
Zabrze

ok dzięki

Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
 
scatty
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2011 11:09
Awatar


Postów: 190

Data rejestracji: 12.04.2010 11:01
Skąd: -

"8a JAK MASZ GAZ, to do trzymając klapkę w filtrze powietrza w miejscu zimne powietrze wkręcasz wkręta unieruchamiając ją w tym położeniu. "

Czyli mam zablokować klapkę gdy jest zamknięta czy mam ją otworzyć tym "guzikiem" ze sprężyną i wtedy zablokować żeby była cały czas otwarta? Jeżeli otwarta to całkowicie czyli blokując ciepłe powietrze? Czy pół na pół?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
 
Krzychup
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2011 12:01
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Gaz lepiej miesza się z zimnym powietrzem, a nie z ciepłym, wiec blokujemy klapkę w pozycji zamkniętą, by silnik pobierał powietrze z wlotu powietrza, a nie znad kolektora.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2011 15:26
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zasada jest prosta. Im zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu zawiera = tym lepiej sie spala = efektywność w góre.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
scatty
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2011 19:07
Awatar


Postów: 190

Data rejestracji: 12.04.2010 11:01
Skąd: -

okej. Ogólnie tematu to chyba moja zaślepka jest dobra (ta koło egr) bo jak ściągnę to czuć jak zasysa powietrze i momentalnie się zwiększają obroty po czym pomału spadają. Zakładam zaślepkę, lekko przydusza i znowu działa normalnie czyli zaślepka blokuje zasysanie. A co do tej zaślepki niżej koło krokowego to tam jest taka śruba duża, tak z 13mm chyba, i ją trzeba odkręcić i tam będzie zaślepka czy jak?

Odłączyłem na chwilę na zapalonym silniku kabel od 3 świecy i kompletnie nic się nie stało, jak go telepało i pierdziało z rury tak robiło to dalej. Ni cholery nie wiem jak się zabrać za tą zaślepkę koło krokowego Sad
Muszę wykręcić silniczek krokowy, żeby się za to zabrać czy w instrukcji wykręcenie siłownika jest tylko po to aby go przeczyścić? Mógłby ktoś trochę przetłumaczyć jak dla debila ten punkt bo czytam już go chyba 30 raz i nadal nie wiem o co chodzi: "5. kawałek rurki zaślepiasz z tyłu śrubką (razem z opaską), a drugą stronę z drugą opaską zakładasz na rurkę i dokręcasz opaskę. (Z jednej strony zaślepiasz rurkę, a drugą zakładasz na rurkę, z której ściągnąłeś starą zaślepkę)."

Może nie rozumiem bo nie widzę tam ani rurki ani zaślepki Angry2

Ta "zaślepka" co na zdjęciu to u mnie wygląda tak: śruba i od niej wychodzi jakiś kabelek co zaraz wchodzi do plastikowej rurki i idzie do wtyczki i idzie do jakiegoś czujnika temperatury czy coś.

Edytowane przez scatty dnia 08-05-2011 22:55
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
 
Krzychup
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2011 20:33
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Tu masz temat o EGR i są też schematy. http://www.renaul...d_id=20187

www.renault19.pl/images/68_20187_02.jpg
Będąc przy tym miejscu należy zauważyć na rysunku obok końca wężyka numer 19 znajduje się zaślepka oznaczona numerem 16. Jest to ta "sławna" zaślepka w kolektorze ssącym, przez którą w pierwszej kolejności wariują obroty, należy sprawdzić jej stan a najlepiej zaślepić przy tej okazji na nowo.


Masz dobrą zaślepkę? Ile ona ma lat? Mi obroty nie falowały, ale w tym temacie masz zdjęcie mojej z ładną dziurką.
Siłownik krokowy możesz zostawić i nie odkręcać, bo z tego co pamiętam, to jest dobry dostęp do tej zaślepki.
Pkt 5: Jeśli masz taką nową zaślepkę, to zakładasz i masz spokój. Jeśli nie masz, to bierzesz kawałek wężyka i w jego koniec wkręcasz śrubkę by ją dobrze zaślepić. Drugi koniec zakładasz na króciec. Aby mieć 100% pewności, to założyłem dwie opaski jedną, aby śruba nie wypadła, a drugą ścisnąłem króciec.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
scatty
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2011 23:11
Awatar


Postów: 190

Data rejestracji: 12.04.2010 11:01
Skąd: -

Ale mi chodzi o tą zaślepkę nr2 nie o tą w kolektorze ssącym, tutaj ewidentnie jest coś pod/obok krokowego

[img]http://images12.fotosik.pl/41/c788ffcbac3e212f.jpg[/img] is not a valid Image.
Czy coś mi się pomyliło i jest tylko jedna zaślepka i tylko w kolektorze ssącym?


edit.

"Druga sprawa. zaślepki są 2! koło EGR większa i mniejsza na wysokości krokowki." No i właśnie tej koło krokówki nie mogę znaleźć.

Edytowane przez scatty dnia 09-05-2011 23:20
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
 
Krzychup
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2011 20:01
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Postaraj się napisać gdzie to jest, może numer ze zdjecia http://www.renaul...187_02.jpg


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2011 20:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wszystko jest rozrysowane w temacie a wy szukacie i szukacie...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
scatty
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2011 21:59
Awatar


Postów: 190

Data rejestracji: 12.04.2010 11:01
Skąd: -

Może nie mogę znaleźć drugiej zaślepki bo najpierw trzeba usunąć cały egr i wężyki, a narazie egr nie ruszałem. Jednak jak ściągam po kolei kable od świec to auto chodzi jak traktor, więc "na 3 gary" nieaktualne, wszystkie działają. Zauważyłem, że TYLKO na gazie spadają obroty gdy wciskam sprzęgło w trakcie jazdy więc może reduktor na wykończeniu a ja szukam kwadratowych jaj w zaślepkach i egr'ach. Kupiłem zaślepkę nową, już założona ale żadnej zmiany na lepsze/gorsze.

Wywaliłem egr, wszystko ładnie wg instrukcji, pozaślepiane, niepotrzebne węże wywalone. Odpaliłem po robocie (blacha [płaskownik] już zaschła bo robiłem to na samym początku) no i w sumie nie chodzi na zimnym jakoś super płynnie, zobaczę jeszcze rano. Ogólnie zrobiłem rundkę parę km, nic się nie działo nadzwyczajnego, pod machą sucho, nic nie kopci, nic nie śmierdzi, chyba dobrze wykonana robota Wink
Żeby ściągnąć egr, prawą śrubę bez problemu się da odkręcić, drugą śrubę dużo ciężej, ale ja jestem uparty i tylko krokowego wyciągnąłem nic więcej. Zaskoczyło mnie to, że lewa śruba (od egr od strony krokowego) była większa, 16mm.

Edytowane przez scatty dnia 11-05-2011 15:49
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 214141km
 
baldwin_84
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2011 11:15
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 30.06.2008 13:55
Skąd: śląskie
Zabrze

Witam mam kilka pytan.
1 mianowicie zaslepilem otwory w kolektorze ssacym wg instrukcji ale falowanie nie ustalo. Chcialem zabrac sie za usowanie EGR ale po odlaczeniu wezyka (patrz foto) [img][/img]autko zaczelo rowno pracowac. zaslepilem wejscie po nim i na razie jest ok ( jakies 1500km), tylko na jak dlugo czy ktos z was juz to praktykowal?
2. za pokrywa zaworow sa 2 trujniki jeden wyzej drugi nizej (normalne Pfft) ten ponizej uszkodzil mi sie i wymienielem go na pierwszy lepszy o tej samej srednicy. pytanko czy te trojniki puszczaja we wszystkih kierunkach czy (nie wiem jak sie wyrazic ) ktorys z koncow puszcza tylko w jedna strone (chyba zrozumiale napisalem) . Ogolnie chodzi o to czy obojetnie jaki trujnik moze byc zamaiast tego starego.
3 . co to za czujniki bo caly czas jest mokry z zielonego plynu czyli w moim wypadku plynu chlodniczego.

cos sie nie chca fotki wlaczyc wiec wrzuce je do galeri profilu mam nadzieje ze nie bedzie problemu

Edytowane przez baldwin_84 dnia 31-12-2011 11:20
Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2011 12:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

trojniki nie są pierwsze lepsze, są kalibrowane ale to nie ma znaczenia. jezeli po zaslepieniu wszystko sie ustabilizowało to okey, pozaslepiaj wszystko co zostało wolne i bedzie git Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2012 23:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak zielony to od świateł cofania

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
baldwin_84
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2012 23:23
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 30.06.2008 13:55
Skąd: śląskie
Zabrze

eee a co ma wspólnego zielony płyn ze światlami

Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
 
grzes70
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2012 23:33
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@baldwin_84: CZUJNIK zielony.A od płynów szampan jak Ci się tak od razu kojarzy trzymaj się z daleka Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
kleju1969
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 17:06
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 18.11.2011 22:15
Skąd: -

Witam , podłączę się pod temat, bo niec chcę zakładać nowego a ten jest dość podobny. Mam problem z wysokimi obrotami jałowymi. Zrobiłem już chyba wszystko co wyczytałem na forum, ale rewelacji nie ma. Obroty były 1800 teraz są na 1600. Mój silnik to C3J, nie gazowany
uszczelki pod przepustnicą i pomiędzy kolektorami zmienione (raczej były dobre),
czujnik temp płynu rez. 300 omów przy włączonym wentylatorze, mierzone w gnieździe kompa, więc OK
styk w krokowym działa
EGR zaślepiony wraz z rurkami zgodnie z piękną instrukcją KRZYCHUP - szacunek.
ssanie na przepustnicy chyba trochę lepsze, niz przed, ale nie gaśnie :-(
obroty po odpięciu krokowego 4000 a były 3000. regulacja śrubką na krokowym nie daje zmian
brakuje mi pomysłów...
poza tym pali pięknie, jeździ bez zarzutów, tylko na światłach denerwuje tymi obrotami.
Co tu robić?

Edytowane przez kleju1969 dnia 09-01-2012 17:11
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 18:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jeżeli krecenie śrubką na krokowym nie daje zmian to w nim szukaj problemu. Ma być 3000obr na odpietym krokowym.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kleju1969
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 19:42
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 18.11.2011 22:15
Skąd: -

Regulowałem jeszcze raz, nie są idealnie 3000 ale między 3000 a 3200.
Tak już może być? Bo jałowe dalej 1500-1600
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 19:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wskazówka obrotomierza ma stać na 3000obr. nie moze wtedy nic falowac bo niby z jakiego powodu jezeli krokowy jest odpiety i na sztywno zatrzymany? jesli wtedy cos sie dzieje z obrotami to masz nieszczelnosc.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: