24 Kwietnia 2024 19:30:03
Zdjęcia użytkowników
Kamillo26 grzbiet2010
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
[WAŻNE] Budujemy baze: Dane techniczne silników 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2010 01:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wskrzeszam dawny temat nadsyłania zdjęć silników.

Każdy kto ma jakieś dodatkowe informacje - niech dopisuje Smile

Phase 1 88-04.92 / Phase 2 04.92-96

C1G; C1J; C2J; C3J; E7F; E6J; E7J; K7M; F2N; F3N L740/1; F3N L742/3; F3N L746; F3P mono, F3P multi, F7P; F8Q; F8QT;




Aktualne dane które są zbierane to:
Typ: Czyli np F3P mono, w nawiasie oznaczenie umowne, w tym przypadku: (1,8S)
Możliwe podtypy silnika: czyli przy F3N mono np tylko L740 lub L741
Prawdopodobne daty produkcji: jeżeli wystepował i w ph1 i w ph2 to dopisek - Phase 1 i Phase 2 cała produkcja, jeśli w obu fazach ale nie w całej produkcji to konkretne lata np Phase 1 i Phase 2 88-93
Pojemność (ccm): Wiadomo.
Średnica tłoka: Wiadomo.
Skok tłoka: Wiadomo
Stopień sprężania: Wiadomo
Rodzaj zasilania: Ogólny podział - gaźnik (rodzaje, typy), jednopunktowy wtrysk paliwa, wielopunktowy wtrysk paliwa, diesel oraz turbodiesel. Nie wiem tylko czy przy wtryskach paliwa dokładnie rozróżniać (np Renix, Bosch, AEG czy inne lub np czy przy wielopunktach wszystkich jest półsekwencja czy co Pfft bo sam nie wiemSmile)
Moc (kW/KM przy obr/min): Wiadomo
Moment obrotowy (Nm przy obr/min): Wiadomo
Prędkość maksymalna (km/h): Tylko katalogowe wartości!
0-100km/h (s): Również tylko katalogowe wartości!
Pojemność układu smarowania (l): Katalogowe wartości.
Pojemność układu chłodzenia (l): Katalogowe wartości.
Klimatyzacja: Czy w ogóle była opcja (np w silnikach typu C nie było takiej możliwości) oraz ile mieści układ - tak jak w R19 ponoć 800ml.
ABS: Tak samo jak z klimą. Dodatkowym wyróżnikiem jest to czy ABS mógłbyć Bendixa czy Boscha - przypomne - w ph1 TYLKO Bendix, w ph2 oba systemy.
Katalizator: czy był montowany zawsze (Tak), czy była to loteria (Tak/Nie) lub nie montowano wcale (Nie).
Skrzynia automatyczna: Jeżeli silnik mógłbyć wyposażony w automat to także w ilo biegowy i jakiego typu (Tak, 3 biegi typ MB3) lub gdy nie było takiej możliwości (Nie).

Jeżeli chodzi o zdjęcia - jeżeli macie chęc i macie rzadkie lub zupełnie pospolite motory w miare fabrycznym i czystym stanie to mile widziane Smile Dobrymi ujęciami można wzorować sie chociażby na zdjęciach dT czy 1,8 multi. Tak żeby było widać wszystko ale nie pół trawnika obok Smile No i rozdzielczość - VGA troche odpadaSmile




Rodzina silników typu C (Cleon) - łańcuch rozrządu

Typ: C1G (1,2 TR)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: C1J (1,4)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: C2J (1,4)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: C3J (1,4)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]



Rodzina silników typu E (Energy) - pompa wody napędzana paskiem rozrządu

Typ: E7F (1,2e)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: E6J (1,4e)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: E7J (1,4e, 1,4eco)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]



Rodzina silników typu K - wywodząca się z silników typu E

Typ: K7M

Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]



Rodzina silników typu F - pasek rozrządu

Typ: F2N
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F3N mono (1.8)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F3N multi (GTX, TXE)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F3N/VOLVO (TXI)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F3P mono (1.8S)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F3P multi (1.8i)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F7P (16V) (dzielimy na ph1 (stara głowica) i ph2 (nowa głowica) - miska stal/aluminium)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F8Q (1.9D)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]


Typ: F8QT (TurboD, TurboDX, 1.9dT)
Rozwiń [ Pokaż/Ukryj ]

Edytowane przez Krzychup dnia 23-07-2011 07:29
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-05-2010 01:31
Awatar
piotr123
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 08:51
Awatar


Postów: 202

Data rejestracji: 27.04.2009 20:23
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Witam , co do silnika C1j ( typ OHV ) to wynalazlem takie ciekawostki-- lata produkcji od listopada 88 r. do stycznia 90 r.---- pojemnosc 1397-a nie 1390 (nie wiem moze sie myle )

Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
 
Kris_87r
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 13:20
Awatar


Postów: 146

Data rejestracji: 13.04.2009 10:55
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

Jeśli chodzi o C1J jak i C2J to pojemność silnika jest 1397

Silniki C2J w R19 były produkowane od 1988 do 1993

Pełne oznaczenie to C2J W772, zasilanie: Gaźnik WEBER 32 DRT

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C2J W772 (1397/60KM), hatchback 5d,
 
k_ma86
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 15:21
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

F2N (ogólnie)
slinik rzędowy 4cylindry
średnica cylindra 81mm
skok 83,5mm
pojemność 1721ccm
moc 75KM@5000obr/min
moment 131Nm@3250obr/min
sprężanie 9,5
zawory 8szt
ukł smarowania 5l
ukł chłodzenia 5,2-6,4l
zasilanie gaźnik - weber32TLDR / Solex32/34 Z13 (różne podtypy)

do F3N'a L742
wielopunkt Renix (nie tylko)
zespół przepustnicy - Weber 32/36 CFR2

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 20:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

f2n miał >90koni. nie wierzcie we wszystko co jest napisane w ksiązce wiśniowej etzolda.


Treść dodana dnia 03-06-2010 20:42:

No i dopisac musze. Aktualne dane które są zbierane to:
Typ: Czyli np F3P mono, w nawiasie oznaczenie umowne, w tym przypadku: (1,8S)
Możliwe podtypy silnika: czyli przy F3N mono np tylko L740 lub L741
Prawdopodobne daty produkcji: jeżeli wystepował i w ph1 i w ph2 to dopisek - Phase 1 i Phase 2 cała produkcja, jeśli w obu fazach ale nie w całej produkcji to konkretne lata np Phase 1 i Phase 2 88-93
Pojemność (ccm): Wiadomo.
Średnica tłoka: Wiadomo.
Skok tłoka: Wiadomo
Stopień sprężania: Wiadomo
Rodzaj zasilania: Ogólny podział - gaźnik (rodzaje, typy), jednopunktowy wtrysk paliwa, wielopunktowy wtrysk paliwa, diesel oraz turbodiesel. Nie wiem tylko czy przy wtryskach paliwa dokładnie rozróżniać (np Renix, Bosch, AEG czy inne lub np czy przy wielopunktach wszystkich jest półsekwencja czy co Pfft bo sam nie wiemSmile)
Moc (kW/KM przy obr/min): Wiadomo
Moment obrotowy (Nm przy obr/min): Wiadomo
Prędkość maksymalna (km/h): Tylko katalogowe wartości!
0-100km/h (s): Również tylko katalogowe wartości!
Pojemność układu smarowania (l): Katalogowe wartości.
Pojemność układu chłodzenia (l): Katalogowe wartości.
Klimatyzacja: Czy w ogóle była opcja (np w silnikach typu C nie było takiej możliwości) oraz ile mieści układ - tak jak w R19 ponoć 800ml.
ABS: Tak samo jak z klimą. Dodatkowym wyróżnikiem jest to czy ABS mógłbyć Bendixa czy Boscha - przypomne - w ph1 TYLKO Bendix, w ph2 oba systemy.
Katalizator: czy był montowany zawsze (Tak), czy była to loteria (Tak/Nie) lub nie montowano wcale (Nie).
Skrzynia automatyczna: Jeżeli silnik mógłbyć wyposażony w automat to także w ilo biegowy i jakiego typu (Tak, 3 biegi typ MB3) lub gdy nie było takiej możliwości (Nie).

Jeżeli chodzi o zdjęcia - jeżeli macie chęc i macie rzadkie lub zupełnie pospolite motory w miare fabrycznym i czystym stanie to mile widziane Smile Dobrymi ujęciami można wzorować sie chociażby na zdjęciach dT czy 1,8 multi. Tak żeby było widać wszystko ale nie pół trawnika obok Smile No i rozdzielczość - VGA troche odpadaSmile


Konkretne przypisy do C E i F, później pomieszamy w głownym poście:

Silniki z rodziny "F" zadebiutowały w 1983r. w luksusowych wersjach R9. Litera F, odnosi się do słowa "fonte" które po francusku oznacza żeliwo- a z tego materiału wykonane są właśnie bloki w praktycznie wszystkich wersjach i wariantach tej rodziny silników. Wyjątkiem są ostanie silniki oznaczane tym typem - 2.0 16v, produkowane od 1998r, które mają bloki ze stopó lekkich.
Rodzina F, to rodzina silników średniej gamy, używanych zarówno w wersjach luksusowych modeli średniej/niskiej klasy, a także w średnich wersjach modeli klasy średniej/wyższej.

Pojemności zamykają się w przedziale 1.7 - 2.0, chodciaż na niektóre rynki wyprodukowano także wersje 1.4 (nie mylić z 1.4 Cleon).
Charakterystyka:
1) 4 cylindry w rzędzie
2) stosunek skoku do średnicy tłoka - poniżej równości (skok większy od średnicy)
3) głowica ze stopów lekkich
4) suche tuleje cylindrów

Rozrząd był rozwiązany na 2 sposoby:
1 wałek, w przypadku wersji 8 zaworowych (ohc)
lub 2 wałki rorządu w przypadku wersji 16v (dohc)

Silniki serii F, po modyfikacjach, spełniały normy czystości Euro 1,2,3

Seria F, była "kręgosłupem" produkcji renault przez połowę lat 80, całe lata 90, a także w XXI wieku Smile

Silniki tej serii, zawitały także w szwecji i były montowane przez Volvo.

Z ciekawostek, i jako dowód jak udana była ta seria, w Renault Mégane Mk3 RS 2.0 16v Turbo jest montowane właśnie F4R-TSmile

Edytowane przez maestro dnia 06-06-2010 12:52
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piotrekTSA
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 22:43
Moderator Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

energy edytowane Smile jak coś znajdę więcej to dodam sporo informacji jest w książce Smile a jutro postaram się o zdjęcie E6J

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 22:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

własnie robie energy Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piotrekTSA
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 22:48
Moderator Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

aha do E6J nie mam dużo danych do E7J brakuje V-max i od 0 -100

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
Szabelka
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2010 22:52
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

może się przyda Smile

images37.fotosik.pl/296/1a16d4b37bce2a9dm.jpg images43.fotosik.pl/300/68ce0edf71d0b608m.jpg

Edytowane przez Szabelka dnia 03-06-2010 22:58
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
R9GTX
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 00:13
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Ja piernicze, mogłem zrobić zdjęcia tego c2j bo taki posiadam... Szkoda bo w częściach już on jest...


Treść dodana dnia 04-06-2010 00:18:

I się przyczepie jeszcze do jednego jeśli można Smile w mojej R9 jest f2n i on ma tych koni 98 Smile gaźnik oczywiście ale czy to ten sam silnik co w R19 był to pewności niemam Smile

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 00:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Spójrz na oznaczenia silnika i sie okaze.

Według danych ktore mam to F2N w R9 ma 88, 73(?) albo 80 koni. Zobacz co masz wybite po F2N XXXX, albo jaki gaźnik.

Edytowane przez Krzychup dnia 04-06-2010 11:42
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
R9GTX
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:09
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Możliwe że 88 ale wydawało mi się że 98. Dobra, już nie zaśmiecam wątku Pfft i postaram się sprawdzić.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:12
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

k_ma86 napisał/a:
F2N (ogólnie)
slinik rzędowy 4cylindry
średnica cylindra 81mm
skok 83,5mm
pojemność 1721ccm
moc 75KM@5000obr/min
moment 131Nm@3250obr/min
sprężanie 9,5
zawory 8szt
ukł smarowania 5l
ukł chłodzenia 5,2-6,4l
zasilanie gaźnik - weber32TLDR / Solex32/34 Z13 (różne podtypy)
(...)


To był F1N jak miał tego webera - tylko jedna przepustnica. Montowane głównie w R21. R19 GTS TSE ale tylko na wybranych rynkach. Zasadniczo do odróżnienia od F2N'a.

A co do R9 - F2N z weberem 28-32, nie montowany w R19- 83 KM/5000, 135 N*m przy 3750.

Edytowane przez michor dnia 04-06-2010 01:15
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:17
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Dlatego napisałem że może być inny niż w R19


Treść dodana dnia 04-06-2010 01:18:

Wogóle to w tych R9 były różne silniki. 1.6 energy i wiele wiele innych...

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:31
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Opis F-ek. Reszta w drodze - też będzie dla Cleonów i energii! Smile jeżeli uznacie za słuszne - dodać.

"Silniki z rodziny "F" zadebiutowały w 1983r. w luksusowych wersjach R9. Litera F, odnosi się do słowa "fonte" które po francusku oznacza żeliwo- a z tego materiału wykonane są właśnie bloki w praktycznie wszystkich wersjach i wariantach tej rodziny silników. Wyjątkiem są ostanie silniki oznaczane tym typem - 2.0 16v, produkowane od 1998r, które mają bloki ze stopó lekkich.
Rodzina F, to rodzina silników średniej gamy, używanych zarówno w wersjach luksusowych modeli średniej/niskiej klasy, a także w średnich wersjach modeli klasy średniej/wyższej.

Pojemności zamykają się w przedziale 1.7 - 2.0, chodciaż na niektóre rynki wyprodukowano także wersje 1.4 (nie mylić z 1.4 Cleon).
Charakterystyka:
1) 4 cylindry w rzędzie
2) stosunek skoku do średnicy tłoka - poniżej równości (skok większy od średnicy)
3) głowica ze stopów lekkich
4) suche tuleje cylindrów

Rozrząd był rozwiązany na 2 sposoby:
1 wałek, w przypadku wersji 8 zaworowych (ohc)
lub 2 wałki rorządu w przypadku wersji 16v (dohc)

Silniki serii F, po modyfikacjach, spełniały normy czystości Euro 1,2,3

Seria F, była "kręgosłupem" produkcji renault przez połowę lat 80, całe lata 90, a także w XXI wieku Smile

Silniki tej serii, zawitały także w szwecji i były montowane przez Volvo.

Z ciekawostek, i jako dowód jak udana była ta seria, w Renault Mégane Mk3 RS 2.0 16v Turbo jest montowane właśnie F4R-T Smile "



piotr123 napisał/a:
Witam , co do silnika C1j ( typ OHV ) to wynalazlem takie ciekawostki-- lata produkcji od listopada 88 r. do stycznia 90 r.---- pojemnosc 1397-a nie 1390 (nie wiem moze sie myle )


C1J, C2J, C6J - 1397 cm^3
C3J - 1390 cm^3

Są inne korby. 76 mm dla C3J zamiast 75,8 dla reszty. Dlatego inna pojemność Smile

Edytowane przez michor dnia 04-06-2010 01:34
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:50
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Niewiem czy to coś wniesie ale jeśli chodzi konkretnie o wersję to GTX jest...

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:52
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Renault 9 TX/TXE/GTX/GTE (1983-1989) i Renault 11 GTX/TXE (1983-86) Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 01:58
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Moja 84 Smile Te auta są nie do zajechania Smile

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Kris_87r
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 09:38
Awatar


Postów: 146

Data rejestracji: 13.04.2009 10:55
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

maestro napisał/a:

Możliwe podtypy silnika: W772, W776 oraz W790. Typ W790 był oferowany poza Europą i produkowany od 96 roku, moc 55 kW/75 KM.



Tego jestem pewien, nie było silnika o oznaczeniu W790, to był C2J 790 i to prawda miał 75 KM i był produkowany po 1996 roku po za Europą. Co do W776 to nie słyszałem o takim, było trza by sprawdzić dokładniej.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C2J W772 (1397/60KM), hatchback 5d,
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2010 23:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

PRzede wszystkim! Co do R9 i silników energy. Bzdura. PIERWSZY RAZ silnik ENERGY mialy montaż w R19 i był to rok 88. Wcześniej nie ma silników energy.

Co do reszty - ogarne.


Treść dodana dnia 06-06-2010 12:47:

upp bo sie temat rozrósł Wink


Treść dodana dnia 11-06-2010 17:25:




Treść dodana dnia 14-06-2010 13:58:

ups

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: