Menu główne
Forum
Klubowicze
grzes70 |
Dodany dnia 15-08-2010 19:29 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Sprawa wydawałoby się prosta bo wielokrotnie opisywana.Jednak co chwilę pojawia się pytanie jak zmierzyć napięcie ładowania.Od razu opiszę też typowe usterki obwodu ładowania.
Dosępne mi publikacje jako prawidłowe minimalne napięcie ładowania podają 13.6V-14.0V jednak najczęsciej jest to 13.8V;maksymalne napięcie ładowania to 14.6V-14.8V. Zakres napięcia ładowania 13.8V-14.6V Jak dokonujemy pomiaru?Uruchamiamy silnik;wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu(światła,dmuchawa,ogrzewanie szyby...wszystko co tylko znajdziemy w samochodzie)-robimy to aby mieć choć trochę ujednolicone warunki pomiaru;odczekujemy ok 3 minuty i dopiero mierzymy.Akumulator kwasowy ma pewną zdolność samoregeneracji i mniej więcej po takim czasie "dojdzie do siebie" po rozruchu.Jeśli tego czasu nie odczekamy nic wielkiego się nie stanie,pomiar będzie delikatnie zaniżony.Wykonujemy dwa pomiary:jeden na zaciskach alternatora,drugi na klemach akumulatora.Wynik powinien być identyczny albo bardzo zbliżony.Duża różnica tych napięć świadczy o przerwie/złym styku na odcinku alternator-akumulator. Typowe usterki obwodu ładowania i ich objawy: Lampka kontrolna nie gaśnie -uszkodzony regulator -zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie -zwarcie diod prostowniczych -zwarcie diod wzbudzenia -przerwa w obwodzie wirnika/wzbudzenia -zwarcie wirnika do masy Lampka kontrolna stale zgaszona -spalona żarówka sygnalizacyjna -przerwa w obwodzie kontroli ładowania -zwarcie diod prostowniczych -zwarcie stojana do masy Lampka kontrolna zapala się przy określonych obrotach -zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie -uszkodzony regulator -zwarcie diod -przerwa w uzwojeniu jednej fazy stojana Lampka kontrolna świeci słabo -przerwa w obwodzie wirnika/wzbudzenia -zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie -uszkodzony regulator Jak widzimy niektóre usterki mogą dawać różne objawy i takie szybkie określenie co się dzieje wymaga pewnego doświadczenia.A czasem jest niemożliwe bez oględzin i pomiarów. Edytowane przez Krzychup dnia 15-08-2010 21:27 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-08-2010 19:29 |
tomek1405 |
Dodany dnia 15-08-2014 16:24 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Powiedzcie mi zmierzylem miernikiem diody w altku 90A valeo
przewodzenie w jedna strone mostek lewy+ 1. 559 2. 560 3. 559 mostek prawy - 1. 566 2. 567 3. 589 pomiedzy plusem a minusem na pierscieniu tez przejscie jest. Wiec wyglada moim zdaniem ze mostki sa sprawne czy sie myle? Przypomne tylko ze wszystko zgaszone... ladowanie wydnosilo na aku 13,5V po wyiagneciu i ponownym podlaczeniu altka wskoczylo 13,8V wszystkie styki oczyscilem juz predzej nie bylo efektu. W czym szukac przyczyny jeszcze? Z altka obecnie wychodzi 14V przy ladowaniu na aku 13,8V Treść dodana dnia 15 sierpień 2014 19:12: Mnostwo osob chetnych do pomocy jak zawsze ale juz wiem takie wskazania sa prawidlowe dla ludzi ktorzy beda kiedys przerabiac temat. Edytowane przez tomek1405 dnia 15-08-2014 20:12 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-08-2014 23:09 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
specyficzny problem, jak widać nie wałkowany to i kto ma wiedzieć i skąd? nie przesadzaj hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 15-08-2014 23:23 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zmierz spadek napiecia na kablach.
Czyli plus miernika do plusa alternatora a minus do plusa aku. 0,2 v roznicy to jest Nic [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |