11 Maja 2024 14:09:09
Zdjęcia użytkowników
dominik_zdw_czesci bartus8915
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dochodzenie do prawdy czyli próba przywrócenia F7P do stanu używalności 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 15:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Haj pany

Jako że wiadomo iż nabyłem 16stke, która pod względem silnikowym, a może i mechanicznym jest "średnia" będę potrzebował pomocy, gdyż zawsze stroniłem od tego motoru uważając go za zbyt drogi w utrzymaniu póki co dla mnie w porównaniu choćby do 1,8 mono czy 2,0 multi.

Primo to brak biegów - lewarek wyraźnie ciężko pracuje. Nie sprawdzałem jeszcze oleju w skrzyni, daje się wbić tylko wsteczny bieg. Planuje jeszcze odkręcić pręt i sprawdzić "ręcznie" przez wybierak czy da się wbijać biegi bezpośrednio.

Drugi niuans to pochylony silnik - zdaje sobie sprawę, że silnik jest osadzony na trzech poduchach, ale on tak dziwnie poleciał że nawet nie mam pomysłu na którą a żadnej nie widać. Jedyne co dojrzałem to resztki tej pod alternatorem ale silnik dalej na niej spoczywa.

Misiek podsunął myśl, gdyż wie co nie co i ja także stawiam na to że jednak sprężanie już nie to (owa panewka - szybki remontWink), z tym wiąże także trudności w odpaleniu gdyż nie udało mi się jeszcze tego uczynić.

Sugestie mile widziane bo widzę że może to być długa droga, naszpikowana ciekawymi wynalazkami. Nie chciałbym się poddać i wyjąć nie odpalony silnik.

[img]http://www.renault19.pl/forum/attachments/dsc01423.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-08-2010 15:01
Awatar
ttimon
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 15:20
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

do pomiaru sprężania odpalać nie musisz.. Będzie na zimnym ale zawsze coś będziesz wiedział.

Edytowane przez ttimon dnia 20-08-2010 15:53
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
morfi609
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 15:21
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

witamSmile z tego co widze po zdjeciu silnik masz opadniety na strone rorzadu wiec mysle podobnie tak jak ty poduszka pod alternatorem ale równiez mozna sie spodziewac tez juz naderwanej tej z tyłu pod rozrusznikiem Smile

z biegami to ciezko powiedziec dlaczego tak chodza lub nie moze ktos jezdził bez oleju i troszke skrzynia dostala i przytarła sie Pfft najlepiej sprawdzi na sam poczatek olej czy jestSmile

niewiem ale nie wydaje mi sie zeby przez jedna panewke silnik nie opalił chyba ze tez jest totalnie zatarta i chwyciła troszke wał Smile


Treść dodana dnia 20-08-2010 15:24:

sorki zle zrozumiałem odnosnie tej panewki Smile ttimon dobrze mówi z tym sie zgodze Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
ttimon
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 15:27
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

druga sprawa że jak motor aż tak leży jak mówisz to być może przez to biegi sobie poszły. Spróbuj jak napisałeś poruszać przy samym wybieraku skrzyni


Treść dodana dnia 20-08-2010 15:29:

Dla sportu pasowało by zobaczyć czy wtryski pylą, sprawdzić przekaźniki ,iskrę i inne takie

Edytowane przez ttimon dnia 20-08-2010 15:30
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
jasko_r19
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 15:41
Awatar


Postów: 271

Data rejestracji: 23.06.2008 11:05
Skąd: -

a może poprostu kolyska sie posypała i pekła miałem tak samo i silnik opadl podobnie jak u ciebie i też był problem z biegami ale umnie było ciezko z 1i2

było renault 19 było renault safrane,ale może jeszcze jakas renia bedzie

Moje auto: vw golf 3 aft, benzyna, 268000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zawziąłem sie dzisiaj bo akumulator słaby wziąłem do auta i [CENZURA] - wziąłem od ojca z dT Grin na bogato a co! na benzynie nawet nie próbuje bo wiem że nie chodzi.

No ale zacząłem na gazie odpalać. No i najpierw zero reakcji. Wyjmuje fajki - wilgotne Frown... kochany wlot na masce, mimo że sucho dookoła. Sprobowałem profilaktycznie wysuszyc. Sprawdziłem czujnik wału - oke. No i coś mnie tchnęło. Pod maską tez jest elektrozawór a ja wyraźnie słyszałem tylko ten na butli. Wiec pod mache - przewody generalnie od gazu jak to od gazu - w rekach wylatują albo sie łamią. Poprawiłem co trzeba - pykają wszystkie, ja za rozruch - 2 sekundy krecenia i pali Grin
I powiem tak - mam wrażenie że kiedyś mój F3N klepał bardziej, tutaj wręcz niezauważalnie jak na moje ucho w porównaniu do 16stek które mialem okazje słuchać. Coś brzęczy z okolic paska/parownika bo jest za lampą pasażera od razu. Ale nic. Mówie poczekam aż sie zagrzeje. Obroty sobie falują miedzy 800-1100 co jakis czas. Ciśnienie oleju pokazuje dośc wysokie jak na wolne - ale i tak nie biore tego pod uwage póki co.

Mówie wezme sie za te biegi no i zacząłem szarpac sie z tym dziadostwem. Odnalazłem trzeci bieg do ocalałego wstecznego. Tak więc wsteczny wyjazd z parkingu i rundka po osiedlu na trójce Grin Pomijam fakt że wspomaganie chodzi BARDZO lekko - szok jakiś, a kapcie 195. Ze skrzyni wyraźnie dobiega dość dziwny dźwiek - wiec go nie katowałem tylko zajechałem pod blok i gasze. Póki co bajerzy mnie że pali i jakoś jeździ bo tego nie byłem pewny Smile Nawet na tej trojce kurde odpał że w kubełek wcisnęło w porównaniu z moim mono.

Póki co na razie do jakiegoś czwartku nie dłube bo nie mam czasu zupełnie, ale do tego czwartku chciałbym mieć jakiś plan działania - wiadomo - pompe sprawdze, mam na podmiane, wtryskiwacze - tez mam w razie czego. Chodziło mi bardziej o jakieś typowe sprawy 16V gdzie w innych tego mógłbym nie dojrzeć lub nie wiedzieć.

Dodam jeszcze jakies foto i wstawie film.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CyccX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:02
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

życzę powodzenia Wink

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie wiem czy to ironia ale dzieki, póki co za co sie wziąłem to musiałem doprowadzić do końca, nawet jakbym mial nie mieć tego motoru to musze wiedziec o nim wszystko.

Edytowane przez maestro dnia 20-08-2010 16:21
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CyccX
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:14
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

nie, zadnej ironi SmileSmile

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
ttimon
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:15
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

no to miło ze strony strucla ,że nie jest takim struclem Smile

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:17
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no i takie kwiatki

[img]http://images38.fotosik.pl/324/850b10fcc704e115.jpg[/img] is not a valid Image.

To ten wtryskiwacz piąty?
[img]http://images50.fotosik.pl/328/cb83e8cd1690b391.jpg[/img] is not a valid Image.

Mam wrażenie że po tym przeciągnieciu do 8000obr sie dalej przesunał Grin
[img]http://images39.fotosik.pl/324/befdcf8586fcd52a.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images49.fotosik.pl/328/d358fbdcc7cb0cef.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://images35.fotosik.pl/182/a29305e09d24e1bd.jpg[/img] is not a valid Image.

Takie twórcze Grin

[img]http://images41.fotosik.pl/323/167a86a59223481a.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez maestro dnia 20-08-2010 16:21
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ttimon
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:22
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Silnik nie źle leży Grin 5 wtrysk masz w dolnej części kol. dolotowego trza sobie wymacać

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
morfi609
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:23
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

hehe tez miałem tak w jednej renówce puszczone weze od wody do reduktoraPfft ale szczerze według mnie nie jest to dobre rozwiazanie Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 16:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

na razie to moja jedyna szansa na odpalanie i "jazde" autem wiec musi zostac. najpierw te biegi odzyskać, potem o paliwie myslec Smile


Treść dodana dnia 20-08-2010 19:35:

Dorżnąłem gnoja do końca Grin oparł sie o kielich-grodź Grin koniec jazdy, chyba że spokojnie bo przy skrecaniu półosie napierdzielają od tego skrzywienia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
morfi609
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 20:23
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

no to pieknie Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 20:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co do benzyny. Rozumiem że trzeba sprawdzić pompe, wtryskiwacze, regulator(?). Co jeszcze? Co z TPSem bo on mnie najbardziej boli Grin i jakieś takie tam kabelki na zdjeciu przy tpsie dziwne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
edzio
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 21:14
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Eno eno Maestro nie może poradzić sobie z kabelkami?Smile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 21:17
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W 16V nie grzebałem nigdy na tyle żeby wiedzieć co od czego zależy Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piotrekTSA
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 21:35
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

u Ciebie coś było kombinowane chyba przy TPS'ie

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 21:39
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Komp gazu bierze sygnał bo tps sobie skacze jak podpiąłem pod kompa. tylko po co? odpinam tps i nie ma roznicy

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: