Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 15:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Haj pany
Jako że wiadomo iż nabyłem 16stke, która pod względem silnikowym, a może i mechanicznym jest "średnia" będę potrzebował pomocy, gdyż zawsze stroniłem od tego motoru uważając go za zbyt drogi w utrzymaniu póki co dla mnie w porównaniu choćby do 1,8 mono czy 2,0 multi. Primo to brak biegów - lewarek wyraźnie ciężko pracuje. Nie sprawdzałem jeszcze oleju w skrzyni, daje się wbić tylko wsteczny bieg. Planuje jeszcze odkręcić pręt i sprawdzić "ręcznie" przez wybierak czy da się wbijać biegi bezpośrednio. Drugi niuans to pochylony silnik - zdaje sobie sprawę, że silnik jest osadzony na trzech poduchach, ale on tak dziwnie poleciał że nawet nie mam pomysłu na którą a żadnej nie widać. Jedyne co dojrzałem to resztki tej pod alternatorem ale silnik dalej na niej spoczywa. Misiek podsunął myśl, gdyż wie co nie co i ja także stawiam na to że jednak sprężanie już nie to (owa panewka - szybki remont), z tym wiąże także trudności w odpaleniu gdyż nie udało mi się jeszcze tego uczynić. Sugestie mile widziane bo widzę że może to być długa droga, naszpikowana ciekawymi wynalazkami. Nie chciałbym się poddać i wyjąć nie odpalony silnik. [img]http://www.renault19.pl/forum/attachments/dsc01423.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 20-08-2010 15:01 |
ttimon |
Dodany dnia 20-08-2010 15:20 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
do pomiaru sprężania odpalać nie musisz.. Będzie na zimnym ale zawsze coś będziesz wiedział.
Edytowane przez ttimon dnia 20-08-2010 15:53 Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
morfi609 |
Dodany dnia 20-08-2010 15:21 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
witam z tego co widze po zdjeciu silnik masz opadniety na strone rorzadu wiec mysle podobnie tak jak ty poduszka pod alternatorem ale równiez mozna sie spodziewac tez juz naderwanej tej z tyłu pod rozrusznikiem z biegami to ciezko powiedziec dlaczego tak chodza lub nie moze ktos jezdził bez oleju i troszke skrzynia dostala i przytarła sie najlepiej sprawdzi na sam poczatek olej czy jest niewiem ale nie wydaje mi sie zeby przez jedna panewke silnik nie opalił chyba ze tez jest totalnie zatarta i chwyciła troszke wał Treść dodana dnia 20-08-2010 15:24: sorki zle zrozumiałem odnosnie tej panewki ttimon dobrze mówi z tym sie zgodze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
ttimon |
Dodany dnia 20-08-2010 15:27 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
druga sprawa że jak motor aż tak leży jak mówisz to być może przez to biegi sobie poszły. Spróbuj jak napisałeś poruszać przy samym wybieraku skrzyni
Treść dodana dnia 20-08-2010 15:29: Dla sportu pasowało by zobaczyć czy wtryski pylą, sprawdzić przekaźniki ,iskrę i inne takie Edytowane przez ttimon dnia 20-08-2010 15:30 Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
jasko_r19 |
Dodany dnia 20-08-2010 15:41 |
Postów: 271 Data rejestracji: 23.06.2008 11:05 Skąd: - |
a może poprostu kolyska sie posypała i pekła miałem tak samo i silnik opadl podobnie jak u ciebie i też był problem z biegami ale umnie było ciezko z 1i2
było renault 19 było renault safrane,ale może jeszcze jakas renia bedzie
Moje auto: vw golf 3 aft, benzyna, 268000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 16:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zawziąłem sie dzisiaj bo akumulator słaby wziąłem do auta i [CENZURA] - wziąłem od ojca z dT na bogato a co! na benzynie nawet nie próbuje bo wiem że nie chodzi.
No ale zacząłem na gazie odpalać. No i najpierw zero reakcji. Wyjmuje fajki - wilgotne ... kochany wlot na masce, mimo że sucho dookoła. Sprobowałem profilaktycznie wysuszyc. Sprawdziłem czujnik wału - oke. No i coś mnie tchnęło. Pod maską tez jest elektrozawór a ja wyraźnie słyszałem tylko ten na butli. Wiec pod mache - przewody generalnie od gazu jak to od gazu - w rekach wylatują albo sie łamią. Poprawiłem co trzeba - pykają wszystkie, ja za rozruch - 2 sekundy krecenia i pali I powiem tak - mam wrażenie że kiedyś mój F3N klepał bardziej, tutaj wręcz niezauważalnie jak na moje ucho w porównaniu do 16stek które mialem okazje słuchać. Coś brzęczy z okolic paska/parownika bo jest za lampą pasażera od razu. Ale nic. Mówie poczekam aż sie zagrzeje. Obroty sobie falują miedzy 800-1100 co jakis czas. Ciśnienie oleju pokazuje dośc wysokie jak na wolne - ale i tak nie biore tego pod uwage póki co. Mówie wezme sie za te biegi no i zacząłem szarpac sie z tym dziadostwem. Odnalazłem trzeci bieg do ocalałego wstecznego. Tak więc wsteczny wyjazd z parkingu i rundka po osiedlu na trójce Pomijam fakt że wspomaganie chodzi BARDZO lekko - szok jakiś, a kapcie 195. Ze skrzyni wyraźnie dobiega dość dziwny dźwiek - wiec go nie katowałem tylko zajechałem pod blok i gasze. Póki co bajerzy mnie że pali i jakoś jeździ bo tego nie byłem pewny Nawet na tej trojce kurde odpał że w kubełek wcisnęło w porównaniu z moim mono. Póki co na razie do jakiegoś czwartku nie dłube bo nie mam czasu zupełnie, ale do tego czwartku chciałbym mieć jakiś plan działania - wiadomo - pompe sprawdze, mam na podmiane, wtryskiwacze - tez mam w razie czego. Chodziło mi bardziej o jakieś typowe sprawy 16V gdzie w innych tego mógłbym nie dojrzeć lub nie wiedzieć. Dodam jeszcze jakies foto i wstawie film. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
CyccX |
Dodany dnia 20-08-2010 16:02 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
życzę powodzenia
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 16:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie wiem czy to ironia ale dzieki, póki co za co sie wziąłem to musiałem doprowadzić do końca, nawet jakbym mial nie mieć tego motoru to musze wiedziec o nim wszystko.
Edytowane przez maestro dnia 20-08-2010 16:21 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
CyccX |
Dodany dnia 20-08-2010 16:14 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
nie, zadnej ironi
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
ttimon |
Dodany dnia 20-08-2010 16:15 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
no to miło ze strony strucla ,że nie jest takim struclem Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 16:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no i takie kwiatki
[img]http://images38.fotosik.pl/324/850b10fcc704e115.jpg[/img] is not a valid Image. To ten wtryskiwacz piąty? [img]http://images50.fotosik.pl/328/cb83e8cd1690b391.jpg[/img] is not a valid Image. Mam wrażenie że po tym przeciągnieciu do 8000obr sie dalej przesunał [img]http://images39.fotosik.pl/324/befdcf8586fcd52a.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images49.fotosik.pl/328/d358fbdcc7cb0cef.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images35.fotosik.pl/182/a29305e09d24e1bd.jpg[/img] is not a valid Image. Takie twórcze [img]http://images41.fotosik.pl/323/167a86a59223481a.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez maestro dnia 20-08-2010 16:21 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ttimon |
Dodany dnia 20-08-2010 16:22 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Silnik nie źle leży 5 wtrysk masz w dolnej części kol. dolotowego trza sobie wymacać Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
morfi609 |
Dodany dnia 20-08-2010 16:23 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
hehe tez miałem tak w jednej renówce puszczone weze od wody do reduktora ale szczerze według mnie nie jest to dobre rozwiazanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 16:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
na razie to moja jedyna szansa na odpalanie i "jazde" autem wiec musi zostac. najpierw te biegi odzyskać, potem o paliwie myslec
Treść dodana dnia 20-08-2010 19:35: Dorżnąłem gnoja do końca oparł sie o kielich-grodź koniec jazdy, chyba że spokojnie bo przy skrecaniu półosie napierdzielają od tego skrzywienia. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
morfi609 |
Dodany dnia 20-08-2010 20:23 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
no to pieknie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 20:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co do benzyny. Rozumiem że trzeba sprawdzić pompe, wtryskiwacze, regulator(?). Co jeszcze? Co z TPSem bo on mnie najbardziej boli i jakieś takie tam kabelki na zdjeciu przy tpsie dziwne.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
edzio |
Dodany dnia 20-08-2010 21:14 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Eno eno Maestro nie może poradzić sobie z kabelkami
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 21:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W 16V nie grzebałem nigdy na tyle żeby wiedzieć co od czego zależy
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piotrekTSA |
Dodany dnia 20-08-2010 21:35 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
u Ciebie coś było kombinowane chyba przy TPS'ie
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2010 21:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Komp gazu bierze sygnał bo tps sobie skacze jak podpiąłem pod kompa. tylko po co? odpinam tps i nie ma roznicy
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |