23 Kwietnia 2024 22:40:06
Zdjęcia użytkowników
darek8511 ziutas
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Renault 19 CHAMADE 1.4 GTR - większa moc? 
gielab0019
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2010 15:26
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

maestro napisał/a:
Poki nie wstawisz zdjecia dokladnie tego co masz pod maska to nie dowiemy sie co masz. Gaźnik a wtrysk rózni sie drobnymi szczegółami dla człowieka która nie kuma czaczy.

A reszte tej dyskusji to...
Aaaaa. Nie ma takiego silnika 1,8 sprint.


Treść dodana dnia 16-10-2010 23:02:

gielab0019 napisał/a:
hehe ja mam 1870 to mam 1.8 hehehehe Grin


chyba 1,9. matematyki nie uczyli?

to zart byl a ty juz odrazu...

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-10-2010 15:26
Awatar
WoZnY
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2010 16:14
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ale się wątek rozkręcił. Powinien się szybko zakończyć na drugiej odpowiedzi - nie da się łatwo i tym bardziej tanio. Autor nadal z uporem maniaka dopytuje o strumienice, stożki. Kolego uświadom sobie że po prostu tym sobie nie poszalejesz. Zresztą to wystarczający silnik na Twoje pierwsze kroki. Z biegiem czasu dowiesz się, że osiągi to nie wszystko. Potrenuj na tym aucie, a zapewniam, że nie zostaniesz "królem prostej".

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
misha
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2010 11:20
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witajcie!
Temat poruszany wielokrotnie i tak jak pisze Wozny powinien się zakończyć po pierwszym poście Majstra, ale skoro kolega sobie życzy to napiszę jeszcze raz:
1. Stożek moż dać efekty tylko przy odpowiednio wyliczonym dolocie i jak jest odseparowany... mody które nie są dobrze przemyślane i przeliczone nic ci nie dadzą poza efektem dźwiękowym... Proponuję dedykowaną wkładkę K&N w miejsce seryjnego filtra to powinno trochę poprawić elastyczność.
2. wydech - w tym wieku kat może już być zabity więc można byłoby go wymienić na zamiennik dla wiekszej pojemności ew na tłumik przelotowy. Nie kombinuj z rurkami strumienicami itp bo to G daje jezeli nie ma znacznych zmian w elektronice, no moze tylko auto ryczy a i tak cc sporting cie objedzie a to tylko wstyd...

Co do osiagów, zanim zajmiesz się amatorskim tjuningiem to najpierw doprowadź auto do stanu użyteczności ale musisz zrobić następujące rzeczy tylko pamiętaj że ważna jest kolejność:
1. Sprawdzić spaliny i cisnienie w tłokach jeżeli ciśnienie jest ok to punkt 2 jezeli nie to juz wiesz co jest nie takSmile
2. sprawdzić i jeżeli jest taka potrzeba Kupić nowe świece proponuję NGK V-line (na razie ich nie montuj);
3. sprawdzić sondę Lambda jeżeli coś z nią nie tak kupić nową ale Bosha (lub inną dobrą a nie chińszczyznę)(na razie jej nie montuj);
4. sprawdzić i jeżeli jest taka potrzeba kupić nowy filtr powietrza (może być wkładka K&N)(na razie go nie montuj);
5. sprawdzić i jeżeli jest taka potrzeba kupić nową kopułkę i przewody WN na forum znajdziesz jakiej firmy(na razie ich nie montuj);
6. Kup filtr paliwa pewnie nigdy nie był wymieniany Smile (na razie go nie montuj);
7. Katalizator j.w. jeżeli jest potrzeba to wymieniamy na nowy... do tego potrzeba spawacza więc możesz zrobić to odrazu...
8. Teraz jazda testowa (przed wymianą kata), żeby zobaczyć jak auto chodzi przed wymianą ww części i montaż wszystkiego co napisałem + czyszczenie przepustnicy jeżeli jest zasyfiona i czujnika zasysanego powietrza.
8. jazda testowa gwarantuję ci że poczujesz różnicę...
Jeżeli napisałem coś nie tak to możecie mnie poprawićSmile
A co do żywotności C3J to one chodzą przeważnie do momentu kiedy rozrząd wytrzyma tj dłużej niż zajmuje rdzy zjedzenie renówki Smile To jest mega prosty silnik i to na łańcuchu, wymaga czasem regulacji zaworów i wymiany termostatu i tyle... Co do ich żywotnosci sięga nawet 400 000 bez remontu i to pewnie potwierdzi większość renufkowych znawców z forumSmile
Proponuję zróbmy taki temat w faq co zrobić żeby c3j jeździł lepiej...
Pozdrawiam
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
k_ma86
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2010 18:46
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

no w końcu ktoś chłopakowi napisał coś pożytecznegoSmile
chłopie jestem z tobą i życzę powodzenia Smile

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
Marek89
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2010 16:46
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 10.01.2008 09:00
Skąd: -

potwierdzam, mam c3j i od kupna wymieniam tylko płyny i filtry... i cały czas sie kreci... Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
DamianDXi
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:38
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Witam. Dawno mnie tu nie bylo. Mam do Was krotkie pytanie. jaki silnik wedzie na miejsce c3j?

...
 
Kujtek
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:40
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi każdy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:44
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Dzieki, A jakie macie opinie na temat 2.0 16V ten Volvovski silnik?

...
 
Kujtek
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi turbo? volvo ma same dobre silniki jeśli chodzi o benzynę

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:53
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Nie, zwykły ten z Laguny I, a powiedziałbyś mi jeszcze jakie ma oznaczenie ten 2.0 16V. No logicznie rzecz biorąc przy tym silniku to trzeba hamulce założyć lepsze, więc jakie polecacie?

...
 
Kujtek
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 19:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

uwaga, nie przypominam sobie żeby ktoś to kładł do 19stki także spodziewaj się mniejszej bądź większej improwizacji

chyba standardowo tam jest immo to 100-200zł na dzieńdobry za zdjęcie immo ze sterownika silnika

w lagunie ma oznaczenie N7Q, dla volvo jest to B4204S

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:02
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Więc wg. Ciebie opłaca się wymienić ten motorek? Przy tej masie auta z tym silnikiem to by już ładnie jechało.

...
 
Kujtek
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi coś mi się obiło o uszy że jak do jakiejś renówki kładli podobny (tzn 2.0 16v tylko turbo T4) to trzeba było półosie dorabiać, ale to najlepiej poszukaj, popytaj na forum clio bo tam chyba takie cudo było

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:14
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Mhm, bo mam okazję kupić od mamy auto, ale c3j dla mnie za mały.

...
 
Kujtek
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi ale za dużo przerabiania, chyba że masz warsztat do pełnej dyspozycji i dobrych znajomych którzy ci pomogą jak wyjdą jakieś kombinacje w stylu niepasujące półosie
takie coś pochłonie masę pracy oraz sporo kasy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:21
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

A inny większy silnik, który bez większych problemów by podszedł to jaki?

...
 
Kujtek
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi podaj lepiej budżet jaki masz na zabawy. no i ważne w jakim stanie masz "biorcę" bo jak dziurawy i rdzawy to czy sens się pakować?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
DamianDXi
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:27
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 16.10.2010 20:50
Skąd: -

Myślisz o mojej mamy R19 budę? To jest zdrowa, jakieś tam małe purchawki są, ale to do opanowania. Budżet? Wystarczający Wink

...
 
Kujtek
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@DamianDXi jak chcesz mieć silnik z turbo to ładuj B18FT z volvo 440/460/480, do tego pogrzeb przy tym silniku i będzie szał
jak masz większy budżet to pakujesz się w F4Rt czyli 2.0 16v turbo - silnik renault

jak wolisz wolnossące to najprościej F7P (1.8 16v) albo F7R (2.0 16v)
jak masz więcej kasy na wolnossący to F4R (np. z clio 172)

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2014 20:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Albo rozmawiamy albo wiesz lepiej i nie zadawaj pytań Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: