12 Maja 2024 20:09:03
Zdjęcia użytkowników
adiks7 rafallas
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
TPS czyli czujnik położenia przepustnicy 16V 
Bot
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 21:46
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@maestro: no sporo racji masz Smile

ja to poki czegos nie sprobuje to jestem laik , potem moze cos od siebie dodam. ale teraz wiem ze tps mozna ustawic ,mam dwa jakies powalone , kupie 'wskaznic' z bazaru za 5 zlotych i bedzie smigac Grin


btw co by nie zrobil i tak wiem ze problemu z gasniciem na lpg nie poradze...

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-12-2010 21:46
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 22:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a mi jak na złosc nic sie na lpg nie dzieje Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 22:09
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@maestro: Ty Kierownik chyba jestes osoba ktora na najczesiiej zmienia podpis pod soba Grin
[ wrr sick klawa u dzieczyny rwiccy mozna dostac]
jutro dorwe miernik i ustawie tpsa i dam znac!

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 22:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ja sie boje ruszac hahahGrin jutro jak sie uda podmienie kompa i wstawie krokowy jak bozia każe Grin


Treść dodana dnia 09-12-2010 23:30:

moj ma niby ok 290ohm na puszczonym, i ok 4500ohm na max

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 21:04
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

z tym miernikiem sie u mnie troche przedluzylo ;d dzis po krotkiej walce na chybil trafil pokombinowalem. chwile zajelo zanim nauczylem sie obslugi multimetra ;d
U mnie sprawa z obrotami byla taj ze ustawione sruba na przepustnicy - cos kolo 1000rpm. Jak na gazie jezdzilem to mialem na 1400 gdzies zeby nie gasl po wysprzegleniu.

Pare minut zajelo zanim ustawilem na 0.19 ,juz tak zostawilem bo ciezko trafic. Na poczatku troche nie wiedzialem jak ustawiac bo raz pokazywalo tak 0.2 ,a raz 0.6 i skakalo ale potem zostalo na tych 0.6 wiec dostosowalem do tego ustawienie tpsu. Jutro jeszcze sprawdze ile tam bedzie bo juz dzis lozysko zmienialem i sie wymarzlem.
Praca silnika - dla mnie mile zaskoczenie. po tygodniu postoju samochodu odpalil i odrazu wskoczyl na obroty 1200 ,a zazwyczaj mial ten 1000 i po pierwszym strzale gasl. Teraz zachowal sie prawidlowo imo.

Pojezdzilem dzis troche , rozgrzal sie i obroty jalowe cos kolo 900 Smile

Reasumujac - warto bylo kupic ten miernik , nie wiem jak bedzie dalej , nie jezdzilem za duzo dam znac jak bedzie sie dzialo dalej.

Troche lipa bo na nizszych obrotach lekko pali sie ladowanie.. ale mysle ze przez slaby aku.

Dalej nie wiem jak z jazda na gazie , bo nie mam gazu , takze srawa dalej otwarta.

W najblizszych dniach pojezdze , zobacze czy bedzie czuc roznice jak ja pokrecic wyzej , moze cos lepiej bedzie Smile

sory ze bez znakow i ze tak dlugo ;d

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2011 21:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No i widzisz Grin gitara! ja musze tą srubke podkrecic, bo mam tak że nawet jak puszczona jest przepustnica to nie dotyka do niej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2011 20:35
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

No i tak. Troche pojezdzilem , mocy po ustawieniu tpsu nie mialem gdzie sprawdzic bo rwie przyczepnosc tak jak rwala. Obroty bardzo mi sie podobaja.
Jednak wczoraj jezdzilem troche wiecej i zaczela sie dlawic jakby paliwa nie dostawala chwilami , po krotkiej trasie odpialem tps bo sie jechac nie dalo bo mnie to denerwowalo. Sprawdzilem i znow sie przestawilo na 0.15 /0.16 Dzis znow ustawilem pojezdzilem i znow to samo... jutro zobacze jakie tam napiecie. Mam nadzieje ze to wina nie dokrecenia , jutro lepsze srubki sprobuje dac bo na tych troche wyrobiona gwiazdka juz.

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
michor
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2011 10:36
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Myslę że na ciepło toto trzeba ustawić.
Na zimnym może mieć inna rezystancję/oporność itp.
A że róznica niewielka może mieć znaczenie.


Albo spadki napięcia na wyłaczonym silniku - dlatego moim zdaniem w sumie na odpalonym cieplym silniku?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
rav00000
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 20:34
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

@michor mam pytanie odnoście tych nitów, które połączyłeś nóżką od rezystora - jesteś pewien, że między tymi nitami ma być przejście ?

Ja dziś rozmontowałem swojego tpsa - był fabryczny jeszcze nigdy nie grzebany- też nie mam przejścia między tymi pinami zaznaczonymi na foto. Póki co wyczyściłem środek TPSa bo były tam jakieś paprochy (dziwne bo ustrojstwo bardzo hermetycznie było zamknięte), dodatkowo przetarłem ścieżki ekstrakcyjną. Póki co nie łączyłem tych nóżek zaznaczonych wyżej na foto.
ogólnie to walczę z zawieszaniem się obrotów po ostrym grzaniu rury na 1500, stąd zabrałem się za rozebranie TPSa

może ktoś jeszcze grzebał przy tym ustrojstwie i sprawdzał przejście między tymi pinami na foto ?

Edytowane przez rav00000 dnia 20-02-2011 20:35
Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

miernikiem badałeś czy wizualnie? trzeba sie dobrze przyjrzeć bo są tam słabo widoczne połączenia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rav00000
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:42
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

miernikiem

Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nawet na moich słabych zdjęciach z pierwszego postu widac.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rav00000
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:47
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

przejścia nie ma miedzy tymi pinami u mnie mimo to idzie normalnie ustawić na 0,20 tego TPSa jednak przy otwartej mam niecałe 4,5V i to mnie dziwi

Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ja mam niewiele wiecej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rav00000
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:54
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

ale te piny masz połączone ?

Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 21:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

mam tak jak michor pisał, bo razem do tego doszliśmy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rav00000
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 22:00
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

i obroty się nie zawieszają na 1500 ?


Treść dodana dnia 20-02-2011 22:05:

z której strony lepiej lutować :

Strona "A":
[img]http://images47.fotosik.pl/649/ded18ce83032bda2m.jpg[/img] is not a valid Image.

czy Strona "B"
images39.fotosik.pl/642/b37a02651987ef52m.jpg

Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 22:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

niet


Treść dodana dnia 20-02-2011 22:07:

z której wygodniej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rav00000
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2011 22:08
Awatar


Postów: 283

Data rejestracji: 19.07.2009 14:58
Skąd: -

dzięki za info Smile


Treść dodana dnia 20-02-2011 22:45:

polutowane, rezystancja 100 ohmów na puszczonej dźwigni i 4060 ohmów na dźwigni wychylonej na maksa mierzone na kablach skrajnych (zielony i czerwony)

jutro test w aucie Smile


Treść dodana dnia 21-02-2011 09:08:

no i po teście w aucie

niestety nie jest kolorowo , zmodowanego TPSa nie można ustawić na wymagane 0,20V , cały czas 0,00V pokazuje Sad
na środkowym pinie jest +5V a dalej sygnał gdzieś ginie i na skrajnych 0,00V

Edytowane przez rav00000 dnia 20-02-2011 22:47
Moje auto: Renault Megane DTI 98KM 2000rok, diesel, 191000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2011 17:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

musiałeś cos niedokładnie zrobic.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: