Menu główne
Forum
Klubowicze
ttimon |
Dodany dnia 09-12-2010 15:00 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Aby sprawdzić wydajność pompy odpinany z listwy wtryskowej przewód powrotny (ten bliżej środka - na zdjęciu zaznaczony na czerwono). Robimy to w miarę ostrożnie tak żeby nie uwalić się wachą, która na pewno odrobinę chlapnie. Przewód sobie zostawiamy jakoś żeby nie kapał tylko. Następnie podłączamy w jego miejsce jakiś przewód (grunt żeby nie był zbyt szeroki bo paliwo będzie nam uciekać i pomiar nie będzie wiarygodny). Kiedy już podłączymy wąż wkładamy jego drugi koniec najlepiej do pustej czystej 2litrowej butelki (po coli albo jabcoku jeżeli takie występują). Potem wyciągamy bezpiecznik pompy paliwa (jest w czarnej skrzynce pod maską) Niestety nie mam zdjęcia z tego miejsca więc jeżeli ktoś ma wątpliwość który to przekaźnik może zawsze przed rozpoczęciem całej operacji wyciągać po kolei i włączając zapłon nasłuchiwać pompy. Jak jej w końcu nie usłyszy to znaczy że znalazł przekaźnik Zatem gdy już mamy butelkę wiemy który to przekaźnik, przychodzi czas na pomiar. Pompę uruchamiamy zwierając styki w skrzynce z tego pamiętam to 3 i 5 postaram się dodać jakiś rysunek. Do tej operacji najlepiej mieć drugą osobę. Jedna zwiera pompę i mierzy np czas, druga trzyma butelkę i wąż opowiadając kawał który trawa dokładnie 30 sekund Czas w jakim robimy próbę to 30 sekund. Jeżeli regulator i pompa są w 100% sprawne powinny wyrzygać minimum 0,6l/30sekund tagi: wydajność pompy, pompa paliwa, jak sprawdzić pompę,regulator paliwa, Treść dodana dnia 09-12-2010 15:03: Ktoś się przyczepi że jak mamy niesprawny regulator to może to wpłynąć na wynik pomiaru - będzie miał pewnie rację. Niestety nie dotarłem do informacji ile powinna wypluć sama pompa omijając regulator. Można zrobić test bo być może znacznej różnicy nie ma. Prosiłbym także osoby które wykonały test wpisały swoje wyniki co pozwoli nam upewnić się że pozyskane normy są prawidłowe. EDIT: Sama pompa na przewodzie przy listwie w 30sekund powinna wylać około 1.8L
ttimon dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez ttimon dnia 12-01-2011 15:05 Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-12-2010 15:00 |
maestro |
Dodany dnia 09-12-2010 15:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
az sprawdze!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ttimon |
Dodany dnia 09-12-2010 15:08 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
o to chodziło
dla pełnej jasności sposób włączenia pompy na rysunku Treść dodana dnia 12-01-2011 15:06: wprowadziłem poprawne dane do pierwszego postu, okazuje się że autodata miała błędne info dotyczące ilości paliwa Edytowane przez ttimon dnia 09-12-2010 16:24 Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 26-03-2011 19:46 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
no to wyniki pomiaru na przewodzie powrotnym wcale nie leci wacha;/
a sama pompa na przewodzie na listwie wylewa 1.1 L/30 sekund stara pompa wylała 1.2 L w ciągu 30 sekund oczywiście bez filtra paliwa sama pompa wszystkie pomiary wykonane po kilka razy Edytowane przez piotrekTSA dnia 26-03-2011 19:47 SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |