Menu główne
Forum
Klubowicze
Arek175 |
Dodany dnia 05-02-2011 19:28 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Chciałbym się was poradzić, auto mi się bardzo podoba ale mam pewien kłopot. Moim zdaniem słyszę stuki w tym silniku, regularny stuk razem z większymi obrotami, słychać go jakby w głowicy, w dole głowicy po środku silnika. Jak dobrze słyszałem to po stronie kolektora wydechowego najbardziej. Stuk ten również słychać w środku samochodu, jest regularny i taki "pojedynczy". Ja myślę że to zawór a konkretniej wydechowy. W związku z tym mam pytanie, czy jak zdejmę pokrywę zaworów koniecznie musi być nowa uszczelka? I najważniejsze, czy to może być zawór? Brzmi podobnie jak by diesel lecz tam wszystkie dzwonią, i czy mogło się to stać tylko na jednym zaworze? Dziękuję.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-02-2011 19:28 |
maestro |
Dodany dnia 05-02-2011 19:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mogą to być zawory. Mogą to być panewki.
Póki nie zdejmiesz dekla i nie pomierzysz luzów zaworowych nie bedzie wiadomo co i ile. Może po prostu luzy sie pokasowały i wali w tłok? Uszczelke jak żywa to możesz zostawić. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 05-02-2011 19:45 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Uszczelka jest jak najbardziej ok, nie cieknie więc zostawię. Gdyby panewki to myślę że by ten stuk był w dole silnika.
Stuk ten jest na zimnym i ciepłym silniku. Dodam to że poprzedni właściciel nalał oleju pod max na miarce pomiarowej. Da się troszkę "spuścić" nie odkręcając korka w misce? A mógł by mi ktoś napisać jak konkretnie ustawić te zawory w razie czego? Korzystałem z wyszukiwarki ale nie znalazłem konkretnej instrukcji, wiem że trzeba zacząć od pierwszego cylindra czyli po stronie kopułki. Po prostu kręcę wałem zgodnie z obrotami silnika aż krzywka wałka rozrządu będzie po...przeciwnej stronie dźwigienki zaworu Wtedy mierze? yyy... :-) Wiem że zawór ssący 0.10 mm a wydechowy 0.25 mm Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-02-2011 20:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
poki nie przekroczysz maxa nie ma sie czym martwic.
w typu F jest ssący 20 a wydechowy 40, w E nie wiem. W Inne techniczne jest książka do pobrania. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piotrekTSA |
Dodany dnia 05-02-2011 21:12 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
zawór dolotowy 0,10
zawór wylotowy 0,25 sprawdzamy oczywiście na silniku zimnym w Energy SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Arek175 |
Dodany dnia 05-02-2011 21:43 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Zajmę się tym w poniedziałek i od razu napiszę w tym temacie. Ja w dowodzie mam wpisane 44 kw czyli 58 koni i pojemność 1397 ccm. Na silniku pisze Energy, silnik jest na gaźniku. Wszystko się zgadza? Chciałem się dowidzieć jaki mam typ silnika ale po tych informacjach i tabelach na forum to juz nic nie wiem. E6J?
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-02-2011 21:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
miałeś zmieniany silnik, bo według dowodu jest C3J a według tego co opisujesz E6J.
podaj 4 5 6 i 7 znak VINu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piotrekTSA |
Dodany dnia 05-02-2011 21:53 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
http://www.renaul...ticle_id=4 który z tych?
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Arek175 |
Dodany dnia 05-02-2011 22:04 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Znaki z VIN'u B537
Z obrazka wynika że mam E6J czyli 80 km i u mnie jeszcze na kolektorze wydechowym jest taka "blacha" a od niej rura pociągnięta do puszki z filtrem powietrza. Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-02-2011 22:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
E6J 82konie fabrycznie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 07-02-2011 13:11 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Witam ponownie. Zdaję raport z mojego niecnego czynu przy silniku. Luzy za zaworach wydechowych były większe niż dopuszczalne i na ssących również. Poprawiłem to i stuk ustał, słuchać jedynie jak klawiatura sobie pracuje :-)
Lecz na wiosnę zrobię to bardzo dokładnie. Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 07-02-2011 21:42 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
U mnie też klawiatura nie jest cicha. Próbowałem nie raz dowiedzieć się dlaczego i nigdy do tego nie doszedłem. Może Tobie się uda, liczę wówczas na wskazówki.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
oca69 |
Dodany dnia 15-02-2011 19:36 |
Postów: 80 Data rejestracji: 02.07.2009 16:14 Skąd: - |
ja miałęm podobny problem jeżeli przy wiekszych obrotach odglos sie nasila to panewka ;/ a u ciebie wozony to mogo byc popychacze zaworow Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 17-02-2011 22:37 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Co masz na myśli pisząc popychacze zaworów? Wałek rozrządu poprzez krzywki przekazuje napęd na dźwigienki (popularnie zwane koniki) Natomiast dźwigienki naciskają bezpośrednio na trzonek zaworu. Więc co niby tam może klekotać? Aha dodam iż bardziej klepie gdy silnik z obrotów schodzi.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Arek175 |
Dodany dnia 01-03-2011 21:51 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Witam ponownie. Stuk się pojawil, albo po prostu zdawalo mi się że zamilkl, jutro ściągam pokrywę zawrów i obadam wszystko dokadniej, sprawdzę znów zawory i przy okazji walek. Powiedzcie mi proszę na co najbardziej zwracać uwagę przy walku i jak go dobrze sprawdzić. Oczywiście bez ściągania.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
LightSound |
Dodany dnia 18-03-2011 14:44 |
Postów: 3 Data rejestracji: 18.03.2011 14:30 Skąd: - |
Witam!
Co by to nie zakładać nowego tematu, zapytam w tym, bo mam podobny problem. Mam ten sam silnik co autor tematu, i też mam stuki - natomiast wiem że są na panewkach - opłaca się to robić? Bo mam okazyjnie do zakupu silnik na jedno punkcie E7J i teraz pytanie jak z przekładką? Interesuje mnie, czy mogę zamienić do tego e7j gaznik od e6j? czy bede musial cos jeszcze przerabiac? Przekładałem kilka silników, ale nie zmieniałem nigdy w nich nic, bo wymienialem na identyczne. Liczę na szybką odpowiedz, co i jak. Pozdrawiam, LightSound EDIT: zauważyłem wątek: http://www.renaul...rowstart=0 Czyli z tego co rozumiem pozostaje mi przełożenie dołu obu silników bo musiałbym dokupić sporo osprzętu? Edytowane przez LightSound dnia 18-03-2011 14:57 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 240000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 19-03-2011 00:07 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
he eh najpierw to sprawdz luzy wlej porzadny olej i zobacz czy masz cale sprezyny zaworowe bo akurat tak samo jak w megance 1,6 lubia sobie poprostu pekac ten typ tak ma i stukac tez lubi bo juz tak ma
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
LightSound |
Dodany dnia 19-03-2011 13:07 |
Postów: 3 Data rejestracji: 18.03.2011 14:30 Skąd: - |
Zaraz po tym jak zaczęła stukać, wyregulowałem zawory, bo myślałem że to one. Ale niestety stuk pochodzi z dolnej części silnika i przesuwa się razem z jazda, czasem najglosniejszy jest w przedziale 1000-1500obr a czasem 2500-3000obr. Dodatkowo na zakrętach świeci się kontrolka poziomu oleju, więc to panewka. Olej jest - na miarce prawie max. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 240000km
|
|
|
bolo3030 |
Dodany dnia 15-11-2011 18:46 |
Postów: 150 Data rejestracji: 11.02.2010 20:28 Skąd: małopolskie Kraków |
witam ja również się dołączę mam meganke 1,4 eco e7j na jedno punkcie i od jakiegoś czasu też słyszę raczej jakieś nierównomierne zgrzyty nie jestem za bardzo pewien z której strony silnika .występują one tylko na zimnym silniku po jakiś pięciu minutach te tag zwane dziwne zgrzyty zanikają . nie mam pojęcia co to morze być , zawory czy coś innego , pewien gość mówił mi ze w tym silniku zawory same się regulują , ale ja nie wiem ile w tym prawdy . Moje auto: renault megane ph1 1.4 16v 2000r, benzyna, 141000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |