Menu główne
Forum
Klubowicze
pedro1505 |
Dodany dnia 22-04-2011 09:39 |
Postów: 1 Data rejestracji: 28.03.2011 00:23 Skąd: - |
Witam!. Po wymianie silnika (u doświadczonego mechanika), występuje dziwny objaw: na zimnym, pracującym silniku wsteczny wchodzi gładziutko bez oporów, po rozgrzaniu-przejechaniu kilkunastu km., przy próbie wrzucenia zgrzyt i silne szarpnięcie jeśli włączenie jest szybko. Jesli wolno, najpierw pukniecie, potem terkot i zgrzyt. Przy wyłączonym slniku bez oporów, gładko wchodzi. Sprzęgło było niedawno wymienione (komplet), przed wymianą silnika ok. 4 - mce. Bardzo proszę o konstruktywne sugestie. R-19, F3N 1,7 benzyna-gaz, 1994 fazaII.
renata 19 II F3N
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 252000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-04-2011 09:39 |
grzes70 |
Dodany dnia 24-05-2011 12:39 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Podepnę się pod temat bo objawy takie same.Oględziny wskazują na trzpień teflonowy na którym opiera się łapa sprzęgła,takie wizualne porównanie z inną skrzynią też.Mój jest wyraźnie krótszy.Można go jakoś wymienić bez wyjmowania skrzyni z auta?I jak to zrobić żeby było dobrze?
Ktoś się orientuje jakie wymiary ma nowy trzpień?I jaki jest jego numer katalogowy? Edytowane przez grzes70 dnia 24-05-2011 19:02 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
adamor11 |
Dodany dnia 24-05-2011 19:57 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ja mam identyko i właśnie przez takie jeżdzenie rozwaliłem skrzynie, moje sprzęgło ma trzy lata a to trochę krótko żeby już się zużyło. Jak odpiąłem linkę z łapy to zaobserwowałem ze ma straszny luz lata w we wszystkie strony, wydaje mi się że nie powinno tak być, ja już szukam innego sprzęgła a może ono jest dobre tylko tak jak mówisz ten trzpień? Pomóżcie może ktoś rozwiązał ten problem. Ja myślałem że może docisk pada, od wysokiej temp traci swoje właściwości i nie wysprzęgla.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 24-05-2011 23:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
podawałem numery tego teflonu. w aso 4 czy 5pln i zwykle mają od reki.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
grzes70 |
Dodany dnia 24-05-2011 23:46 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
7700715851 krótszy z otworem i 7700875163 dłuższy z metalowym zakończeniem.Tyle znalazłem na tą chwilę. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
adamor11 |
Dodany dnia 25-05-2011 10:37 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
dzięki panowie za pomoc, ale co one mogą być przyczyną tego że auto po rozgrzaniu nie będzie wysprzęglać?
Treść dodana dnia 25-05-2011 17:49: hellojest tam kto? chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 26-05-2011 00:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
podłoż coś pod linke, i sprawdz rezultat.
pedał chodzi ciezko czy lekko? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adamor11 |
Dodany dnia 27-05-2011 18:59 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Mam juz podłozone i dalej lipa, na rozgrzanym silniku na sprzęgle samochód się toczy. Kupiłem te teflony do skrzyni, na tym opiera się łapa. NIe wiem jeszcze jak wygląda w mojej skrzynie ten teflon ale nie sądze że to problem w tym, podejrzewam u mnie padnięty docisk. Pedał chodzi ciężko, na pedale nie ma luzu.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 27-05-2011 21:57 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Mechanikiem nie jestem, albo co najwyżej mechanikiem-samoukiem-praktykiem ale jeszcze nigdy nie widziałem uszkodzonego docisku. Tzw słoneczko po przyciśnięciu centralnego punktu ze pomocą prostej dźwigni odciąga element cierny docisku od tarczy i tyle. Jeżeli auto ciągnie przy włączonym sprzęgle, to albo linka jest elastyczna i brakuje skoku, albo pancerz był rozciągnięty i teraz luzy się niwelują, albo łapa ma wyrobione podparcie i też brakuje skoku. Do głowy przychodzi mi jeszcze rozhartowane słoneczko i wówczas ono się wygina zamiast odciągnąć docisk. Trzeba po kolei eliminować problem. Z doświadczenia wiem iż aby zaglądnąć do docisku wystarczy zdjąć gumową osłonę łapy, ale koniecznie nocą i świecąc latarką zobaczyć co tam się dzieje. W dzień nic nie zobaczymy bo ludzkie oko przestawione jest na widzenie w ostrym świetle.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |