Menu główne
Forum
Klubowicze
WoZnY |
Dodany dnia 10-05-2011 23:20 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Jak w temacie auto prawie z dnia na dzień zaczęło mi olej spalać. Przytoczę nieco historii. W pierwszych dniach marca tego roku wymieniałem uszczelkę pod głową bo stara dała ciała. Auto pracowało po tym zabiegu ok. Mija około 1,5 miesiąca i widzę w lusterku jakieś zamazanie = ciągnę smugę. Od tamtej pory zrobiłem niedużo km i efekt coraz mocniejszy. Dzisiaj zacząłem rozbierać motor i zauważyłem iż jest go nieco w kolektorze ssącym, zatem przez odmę wciąga. Plan jest taki wymiana uszczelniaczy, pierścieni (przy okazji panewek korbowych) Posprawdzam czy nie ma jakiś mikropęknięć na tłokach lub głowicy i mam nadzieję, że to wystarczy. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-05-2011 23:20 |
michor |
Dodany dnia 11-05-2011 08:26 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
W zasadzie to tyle.
Ew. gniazda i zawory do przejrzenia czy nie są powypalane - ale to raczej będziesz widział od razu Energia z tego co pamiętam to ma wymienne mokre tuleje? Czy to Cleon miał? Sprawdź czy nie ma progów. O takich rzeczach jak komplet uszczelniaczy nie muszę mówic? W sumie jak masz już na wierzchu wszystko to zobaczy czy za dodatkowe 50-100 PLN ktoś by Ci nie wyważył wału z korbami razem [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 11-05-2011 17:54 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Dzięki za odpowiedź. Co do "motoru na wierzchu" to nie jest tak kolorowo. Do tego co zaplanowałem nie trzeba go z budy wyciągać, zresztą nie miałbym czym i gdzie go unieść. Zatem blok pozostaje na miejscu.
Energia - tak ten motor a tuleje cylindrowe. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
michor |
Dodany dnia 11-05-2011 18:16 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
W sensie wał z korbami (na wierzchu)
Chyba że będziesz targał tak przez miskę olejową? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
R11 |
Dodany dnia 11-05-2011 20:20 |
Postów: 53 Data rejestracji: 14.03.2010 19:17 Skąd: - |
A nie ma czasami dużych przedmuchów ze skrzyni korbowej, opary oleju wydmuchuje przez odme, a dalej idą one do filtra powietrza, a potem do dolotu? Sprawdź, czy nie masz oleju w filtrze powietrza. Moje auto: Renault 11 1.6D, Phase I, diesel
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 11-05-2011 22:06 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Dokładnie michor, targam przez miskę olejową, bo szybciej i mniej roboty. Zresztą nie widzę sensu wyciągać silnika z budy, jak nigdzie nawet nic mi się nie poci (poza cholernym uszczelniaczem wybieraka skrzyni, ale na to nie ma sposobu taniego i prostego).
Dzisiaj wymieniłem tylko uszczelniacze i rozebrałem dół. Na resztę zabrakło dzisiaj chęci. Jutro spadnie głowa i zobaczymy pierścienie. Podglądywałem od dołu gładź cylindrów i wszystko wygląda ok. Zobaczy się jutro może pierścienie pękły? R11 - wszystko wskazuje na przedmuchy, chociaż sprawdzałem kilkukrotnie jak "dmucha" spod korka i nie dmuchało wcale, ale z tym dymieniem też nie jest zawsze. Więc sprawa dość zagadkowa, Pojawiło się z nienacka i trzeba szukać. Jak rozbiorę to dam znać co było - o ile dojdę do tego. Aha wie ktoś może jaki jest dopuszczalny luz na prowadnicach zaworowych? Ja mam luz w granicach 0,05 - 0,1 - Dobrze czy źle? No i oglądałem od środka pompę olejową - teraz wiem jak jest zbudowana i jak działa EDIT: 12 Maja 2011 No to już wszystko jasne. Pierścienie olejowe wymiękły. Jeden z 4 miał delikatny zarys rowka, reszta gładka jak tyłek niemowlaka. Stąd pewnie spalanie oraz przedmuchy. Pewnie zaczął dymić i palić olej jak rowki w olejowych się skończyły. Ponownie włożyłem Goetze, ale jak będą takiej samej jakości jak poprzednie to za kolejne 80kkm czeka mnie wymiana Co wkładali w fabryce? Edytowane przez WoZnY dnia 12-05-2011 21:33 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |