12 Maja 2024 18:10:51
Zdjęcia użytkowników
kogar devon00
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Spalanie oleju, pytanie do praktyków 
WoZnY
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2011 23:20
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Jak w temacie auto prawie z dnia na dzień zaczęło mi olej spalać. Przytoczę nieco historii. W pierwszych dniach marca tego roku wymieniałem uszczelkę pod głową bo stara dała ciała. Auto pracowało po tym zabiegu ok. Mija około 1,5 miesiąca i widzę w lusterku jakieś zamazanie = ciągnę smugę. Od tamtej pory zrobiłem niedużo km i efekt coraz mocniejszy. Dzisiaj zacząłem rozbierać motor i zauważyłem iż jest go nieco w kolektorze ssącym, zatem przez odmę wciąga. Plan jest taki wymiana uszczelniaczy, pierścieni (przy okazji panewek korbowych) Posprawdzam czy nie ma jakiś mikropęknięć na tłokach lub głowicy i mam nadzieję, że to wystarczy. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-05-2011 23:20
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2011 08:26
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

W zasadzie to tyle.
Ew. gniazda i zawory do przejrzenia czy nie są powypalane - ale to raczej będziesz widział od razuSmile

Energia z tego co pamiętam to ma wymienne mokre tuleje?
Czy to Cleon miał?

Sprawdź czy nie ma progów.
O takich rzeczach jak komplet uszczelniaczy nie muszę mówic? Pfft

W sumie jak masz już na wierzchu wszystko to zobaczy czy za dodatkowe 50-100 PLN ktoś by Ci nie wyważył wału z korbami razemSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
WoZnY
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2011 17:54
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Dzięki za odpowiedź. Co do "motoru na wierzchu" to nie jest tak kolorowo. Do tego co zaplanowałem nie trzeba go z budy wyciągać, zresztą nie miałbym czym i gdzie go unieść. Zatem blok pozostaje na miejscu.

Energia - tak ten motor a tuleje cylindrowe.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2011 18:16
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

W sensie wał z korbami (na wierzchu)Pfft

Chyba że będziesz targał tak przez miskę olejową?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2011 20:20
Awatar


Postów: 53

Data rejestracji: 14.03.2010 19:17
Skąd: -

A nie ma czasami dużych przedmuchów ze skrzyni korbowej, opary oleju wydmuchuje przez odme, a dalej idą one do filtra powietrza, a potem do dolotu? Sprawdź, czy nie masz oleju w filtrze powietrza.

Moje auto: Renault 11 1.6D, Phase I, diesel
 
WoZnY
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2011 22:06
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Dokładnie michor, targam przez miskę olejową, bo szybciej i mniej roboty. Zresztą nie widzę sensu wyciągać silnika z budy, jak nigdzie nawet nic mi się nie poci (poza cholernym uszczelniaczem wybieraka skrzyni, ale na to nie ma sposobu taniego i prostego).
Dzisiaj wymieniłem tylko uszczelniacze i rozebrałem dół. Na resztę zabrakło dzisiaj chęci. Jutro spadnie głowa i zobaczymy pierścienie. Podglądywałem od dołu gładź cylindrów i wszystko wygląda ok. Zobaczy się jutro może pierścienie pękły?

R11 - wszystko wskazuje na przedmuchy, chociaż sprawdzałem kilkukrotnie jak "dmucha" spod korka i nie dmuchało wcale, ale z tym dymieniem też nie jest zawsze. Więc sprawa dość zagadkowa, Pojawiło się z nienacka i trzeba szukać.

Jak rozbiorę to dam znać co było - o ile dojdę do tego.

Aha wie ktoś może jaki jest dopuszczalny luz na prowadnicach zaworowych? Ja mam luz w granicach 0,05 - 0,1 - Dobrze czy źle? No i oglądałem od środka pompę olejową - teraz wiem jak jest zbudowana i jak działa Grin


EDIT: 12 Maja 2011

No to już wszystko jasne.
Pierścienie olejowe wymiękły. Jeden z 4 miał delikatny zarys rowka, reszta gładka jak tyłek niemowlaka. Stąd pewnie spalanie oraz przedmuchy. Pewnie zaczął dymić i palić olej jak rowki w olejowych się skończyły. Ponownie włożyłem Goetze, ale jak będą takiej samej jakości jak poprzednie to za kolejne 80kkm czeka mnie wymiana Grin Co wkładali w fabryce?

Edytowane przez WoZnY dnia 12-05-2011 21:33
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: