Menu główne
Forum
Klubowicze
adamor11 |
Dodany dnia 24-05-2011 20:42 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Mam do was pytanie. Czy chłodnica mocno poniszczona ale nie cieknąca może być przyczyną szybkiego wzrostu temperatury. A w następstwie trudnego zbijania jej przez wentylator? Może miał ktoś porównanie, wymienił chłodnicę na np. nową i była duża różnica?
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-05-2011 20:42 |
grzes70 |
Dodany dnia 24-05-2011 22:50 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Taka chłodnica o ile jest przytkana może być przyczyną problemów z chłodzeniem. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-05-2011 23:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak swojej dałem ostatnio popalić (na bank nie dawala rady) to puściła na dole i rozgladam sie z inną.
Nowa 500->.... przyjemnie. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adamor11 |
Dodany dnia 25-05-2011 10:36 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Powiem że przytkana raczej nie, ostatnio robiłem odkamienianie chłodnicy . Pomysł miałem z auto świata, gościu napisał,żeby wlać na noc wodę z kwaskiem cytrynowym a kwasek rozpuszcza kamień. Zrobiłem tak, wymontowałem chłodnicę zalałem kwaskiem na drugi dzień wylatywało sporo kamienia. Wkładałem wąż z wodą w jeden kruciec drugim wylatywało, także przepływowość ma bo woda bez problemu wypływała. Ale zauważyłem też że poprzedni właściciel załatał już jedną dziurkę w chłodnicy poprzez wkręcenie śrubki. Napewno ta rurka już drozna nie jest. No i po za tym poniszczone, pozaginane aluminiowe żeberka. Część co się dało poodginałem część powyrywałem żeby był przelot powietrza ale mówię że dużo to nie dało. Termostat mam nowy. A powiedzcie jak będzie miała słabe ciśnienie oleju to może się silnik mocniej grzać?
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2011 12:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pora zaczac od tego co to znaCZY grzac? mi teraz przy puszczajacej chlodnicy temperatura zachowuje sie normalnie. albo stoi na otwarciu termostatu albo stoi na kresce do włączania wentylatora. potrafi baaaardzo długo chodzić przy jeździe po mieście, wiec moze to najpierw by sprawdzić?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adamor11 |
Dodany dnia 25-05-2011 12:18 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Nie no temperatura oscyluje w prawidłowym przedziale, wentylator załacza się ale chodzi mi oto że długo wachluje dopuki zbije temperature. A jak zbije to jakieś pięć minut i znowu wentylator się włącza. Chodzi mi o to czy nie za szybko rośnie ta temperatura?
Treść dodana dnia 25-05-2011 12:27: A mam takie pytanko. W silnikach z klimą chłodnice były większe, tak mi się wydaje, moze byłby to sposób na lepsze odprowadzanie ciepła? chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2011 12:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@adamor11: generalnie moje zdanie jest takie że ta chłodnica w 16V jest strasznie bidna. niestety ogrom miejsca i umiejscowienie elementów silnika uniemożliwia np zamontowanie chłodnicy z diesla (z diesla lub benzyny z klimą - są takie same) - to kawał chłodnicy, ze dwa razy grubsza od tej, no i wentylator jest taki że długo nie potrzeba zeby zbił temperature. No ale. To tylko 16V wiec miejsca na patenty mało.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adamor11 |
Dodany dnia 25-05-2011 12:56 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no ale w 16v też montowali klime i większa chłodnica wchodzi, z tego co widziałem na skos ale wchodzi, chyba się nie myle, bo jak wchodzi to wymieniam na cos większego.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2011 13:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Spójrz dobrze na zdjęcia silników 16V z klimą. Nie różnią się tylko chłodnicą.
Ta szersza od wody przy klimie (albo od dT) najtańsza 400-> Myśle że nie ma sensu tak kombinować. Układ jest wydolny, wentylator pracuje wiec jest oke. Co innego jakby nie zbijal temperatury. Samo szukanie półśrodków to nie sposób Edytowane przez maestro dnia 25-05-2011 13:14 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |