13 Maja 2024 22:23:52
Zdjęcia użytkowników
seba2ts Soban
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
problem z temperaturą 
adamor11
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2011 20:42
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Mam do was pytanie. Czy chłodnica mocno poniszczona ale nie cieknąca może być przyczyną szybkiego wzrostu temperatury. A w następstwie trudnego zbijania jej przez wentylator? Może miał ktoś porównanie, wymienił chłodnicę na np. nową i była duża różnica?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-05-2011 20:42
Awatar
grzes70
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2011 22:50
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Taka chłodnica o ile jest przytkana może być przyczyną problemów z chłodzeniem.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2011 23:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak swojej dałem ostatnio popalić (na bank nie dawala rady) to puściła na dole i rozgladam sie z inną.

Nowa 500->.... przyjemnie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 10:36
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Powiem że przytkana raczej nie, ostatnio robiłem odkamienianie chłodnicy . Pomysł miałem z auto świata, gościu napisał,żeby wlać na noc wodę z kwaskiem cytrynowym a kwasek rozpuszcza kamień. Zrobiłem tak, wymontowałem chłodnicę zalałem kwaskiem na drugi dzień wylatywało sporo kamienia. Wkładałem wąż z wodą w jeden kruciec drugim wylatywało, także przepływowość ma bo woda bez problemu wypływała. Ale zauważyłem też że poprzedni właściciel załatał już jedną dziurkę w chłodnicy poprzez wkręcenie śrubki. Napewno ta rurka już drozna nie jest. No i po za tym poniszczone, pozaginane aluminiowe żeberka. Część co się dało poodginałem część powyrywałem żeby był przelot powietrza ale mówię że dużo to nie dało. Termostat mam nowy. A powiedzcie jak będzie miała słabe ciśnienie oleju to może się silnik mocniej grzać?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 12:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pora zaczac od tego co to znaCZY grzac? mi teraz przy puszczajacej chlodnicy temperatura zachowuje sie normalnie. albo stoi na otwarciu termostatu albo stoi na kresce do włączania wentylatora. potrafi baaaardzo długo chodzić przy jeździe po mieście, wiec moze to najpierw by sprawdzić?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 12:18
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Nie no temperatura oscyluje w prawidłowym przedziale, wentylator załacza się ale chodzi mi oto że długo wachluje dopuki zbije temperature. A jak zbije to jakieś pięć minut i znowu wentylator się włącza. Chodzi mi o to czy nie za szybko rośnie ta temperatura?


Treść dodana dnia 25-05-2011 12:27:

A mam takie pytanko. W silnikach z klimą chłodnice były większe, tak mi się wydaje, moze byłby to sposób na lepsze odprowadzanie ciepła?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 12:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@adamor11: generalnie moje zdanie jest takie że ta chłodnica w 16V jest strasznie bidna. niestety ogrom miejsca i umiejscowienie elementów silnika uniemożliwia np zamontowanie chłodnicy z diesla (z diesla lub benzyny z klimą - są takie same) - to kawał chłodnicy, ze dwa razy grubsza od tej, no i wentylator jest taki że długo nie potrzeba zeby zbił temperature. No ale. To tylko 16V wiec miejsca na patenty mało.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 12:56
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no ale w 16v też montowali klime i większa chłodnica wchodzi, z tego co widziałem na skos ale wchodzi, chyba się nie myle, bo jak wchodzi to wymieniam na cos większego.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2011 13:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Spójrz dobrze na zdjęcia silników 16V z klimą. Nie różnią się tylko chłodnicą.

Ta szersza od wody przy klimie (albo od dT) najtańsza 400->

Myśle że nie ma sensu tak kombinować. Układ jest wydolny, wentylator pracuje wiec jest oke. Co innego jakby nie zbijal temperatury. Samo szukanie półśrodków to nie sposób Wink

Edytowane przez maestro dnia 25-05-2011 13:14
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: