Menu główne
Forum
Klubowicze
adamor11 |
Dodany dnia 07-06-2011 21:24 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Witam, mam do was parę pytań w związku moim generalnym remontem. Pierwsze pytanie to: jakim momentem dokręcić panewki główne i korbowe? Drugie: Czy docierał ktoś z was zawory na pastę polerską? Czy zdaje to egzamin bo byłem dziś zawieżć wał do szlifu i gościu powiedział mi żebym tym sposobem nie robił bo będzie jeszcze gorzej jak było. Co wy na to? Ogólnie to wymieniam pierścienie, panewki, uszczelniacze zaworów, wszelkie uszczelnienia silnika, rozrząd, sprzęgło,skrzynia
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 07-06-2011 21:24 |
maestro |
Dodany dnia 07-06-2011 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@adamor11: pogratulować. opracuj kosztorys, bo ja już dostałem z hurtowni wstepny po ulgach dla stalego klienta i troche mi sie w głowie i tak zakręciło od samych czesci (ale na oryginałach to wydaje sie niedrogo).
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 08-06-2011 00:03 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
O docieraniu na pastę polerską to pierwszy raz słyszę. Natomiast miałem okazję docierać zawory w 126p oraz R19 na pastę do docierania zaworów (w konsystencji i granulacji przypomina pastę BHP). Obydwa zabiegi skończyły się powodzeniem. Swoją drogą jak szarpiesz się na taki remont, to chyba faktycznie lepiej byłoby zlecić frezowanie w warsztacie, koszta nie są pewnie jakieś ogromne.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 08-06-2011 09:58 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Kosztorys:
pierścienie 317 zł inter cars panewki = uszczelka głowicy= komplet rozrządu = 820zł Kupione po zniżkach na warsztat, (zaoszczędzone 300zł napewno) sprzęgło valeo = szlif wału 250 zł planowanie głowicy 100zł uszczelniacze zaworowe ( juz nie pamiętam w tamtym roku kupione) Uszczelnienia silnika 150 zł skrzynia biegów edziowa 100zł łożyska alternatora, szczotki , tulejki rozrusznika ok. 100zł Jeszcze muszę kupić: olej do silnika ( zastanawiam się czy lać minerał dalej jak był czy chociaż półsyntetyk), olej do skrzyni ( tranself) już napewno nie hipol,świece, kable wysokiego napięcia. Masakra w 2 tyś się nie zamknę. Doradźcie mi jaki olej, jaki moment dokręcania panewek, co zrobić z głowicą? Za 400zł by mi zrobili w zakładzie tam gdzie szlifuje wał ale muszę zobaczyć najpierw czy nie mam luzu na prowadnicach bo jak mam to może warto było by inną głowicę dorwać. Mam jeszcze jedno pytanie . Wszystkie śruby od głowicy , jak puściły to szły lekko oprócz jednej iod strony kollektora wydechowego. Była okopcona tak jakby tam spaliny się wdostawały. Pozdro chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 08-06-2011 10:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Odpuść sobie tanie oleje. 16V musi mieć porządny olej. Porządny Castrol albo Motul.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
CyccX |
Dodany dnia 08-06-2011 10:51 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
rozrząd jakiś wybitnie drogi Ci wyszedł, a za to pierścienie jakieś tanie. chyba nie są firmy FM albo krzak
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 08-06-2011 11:42 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
To co mogę mu teraz syntetyka wlać jak jeżdził na minerale cały czas? Teraz na panewkach miałem dość grube rysy, jakiś syf wlazł i zrobił szlif. Tam gdzie zawiozłem wał do szlifu to gościu mówił że ktoś mógł wlać syntetyk po minerale, wypłukało syf i wlazł pod panewki? Nie wiem czy to możliwe. Wlałbym coś dobrego ale boję się trochę że to pogorszy sprawę. Moze lepiej wlać minerał ale naprawdę dobry. Pierścienie zobaczę jakiej firmy, tylko takie mieli. Sprzęło, rozrzad, uszczelka pod głowicę z najlepszej półki dlatego tak drogo. Powiedzcie mi jedno jeszcze. Czy przed złożeniem głowicy trzeba oprużnić szklanki z oleju? Bo tak doradza mi mechanik a w książce od megi pisze żeby je jeszcze przed złożeniem zamoczyć w oleju żeby się napełniły.
Edytowane przez adamor11 dnia 08-06-2011 11:45 chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 08-06-2011 12:03 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
wyciskasz stary olej, a przed zalozeniem w/g książki w świeżym oleju
po remoncie i dotarciu chcesz jeździć na mineralnym ? czy coś źle zrozumialem Edytowane przez CyccX dnia 08-06-2011 12:08 VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
Mateo |
Dodany dnia 08-06-2011 12:10 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Rozrząd strasznie drogi. Przesada jak dla mnie. Za oryginał Renault zapłaciłem 450zł
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
monterek5 |
Dodany dnia 08-06-2011 13:21 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
rozrzad przesadziles np skf komplety ostanio u siebie zmienialem normalna cena bez znizek stalych klientow itd 390 zl a olej tylko polsyntetyk i jak kazda renia lubi elf the best
Edytowane przez monterek5 dnia 08-06-2011 16:25 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 08-06-2011 13:24 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ech.
Czytanie ze zrozumieniem.... panewki = uszczelka głowicy= komplet rozrządu = 820zł to chyba z te 3 rzeczy a nie za sam rozrząd. Treść dodana dnia 08-06-2011 13:25: A. nie: pulsyntetyk tylko: pÓł syntetyk. Polska trudna języka nie? Edytowane przez michor dnia 08-06-2011 13:27 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 08-06-2011 16:24 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
Polska trudna języka nie? no jak sie ma englisz system jakby byl tam plus a na koncu rowna sie to gitara ale jakies dziwne to rownanie Edytowane przez ANDI dnia 13-08-2012 21:29 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 08-06-2011 17:54 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja bym wlał minerała. Jakby nie patrzeć za 2-3kkm, po dotarciu i tak czeka Ciebie wymiana, wtedy wlejesz coś dobrego.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
CyccX |
Dodany dnia 08-06-2011 18:05 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
Sposobów na docieranie jest pełno.. ja też uważam że dotrzeć na mineralnym byle jakim z 2 wymianami na dystansie 1000km. Później półsyntetyk jak autko do "fabrycznej" jazdy, jak do pałowania do dobry sysntetyk i styk.a
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 08-06-2011 20:47 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
820 zł to cena za rozrząd, sprzęgło i uszczelkę głowicy. Czyli wyciskam olej ze szklanek i wkładam do miski ze świeżym olejem? Czyli mają sobie zassać ten olej? Bo kolega mówi że trzeba wycisnąć i złożyć jak są puste bo jak tego nie zrobię to zrobi się rozpierducha w głowicy. Czyli gada bzdury? Druga sprawa z olejem. Wleje najpier minerał ale co moze być nawet lotosa? A pózniej półsyntetyka elfika. Jeszcze została sprawa dokręcania panewek, jakim momentem? Czy na maxa? ale raczej nie
Treść dodana dnia 08-06-2011 21:01: pierścionki Treść dodana dnia 08-06-2011 21:02: nie mogę dodać zdjęcia ma 800 kilo i nie wiem czemu nie wchodzi, zmieniłem nazwę i dupa chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 08-06-2011 21:29 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
wrzuć fotkę na imageshack.
wyciskasz olej z szklanek starych to napewno. Twoj kolega ma po części racje, bo jak założysz puste szklaneczki to one się "ułożą" na nowo do przeszlifowanych zaworów itp. Jakbyś nie wycisnął oleju to wtedy napewno byla by sieczka [99% brak kompresji] jak wlozysz popyhacze do oleju to one i tak same się nie napełnią olejem boprzez ta małą pipkę raczej tam nic nie wleci. Ale nie zaszkodzi ja u siebie moczylem tydzien w sloiku z olejem poprostu żeby nie stały suche. I jest ok. mineral na dotarcie cokolwiek, ja lalem jakiś GM ponoć dla opli - najtańsze co bylo Treść dodana dnia 08-06-2011 21:32: Wszystkie momenty są wypisane w sam naprawiam F7P, albo F7R. VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 08-06-2011 22:21 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
foty http://www.fotosi...145a2.html
http://www.fotosi...6e920.html http://www.fotosi...af5da.html http://www.fotosi...aac13.html http://www.fotosi...3519b.html Treść dodana dnia 08-06-2011 22:24: pierścienie made in germany to chyba gówno nie jest? Edytowane przez adamor11 dnia 08-06-2011 22:22 chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 08-06-2011 22:28 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
pierscienie ok
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 08-06-2011 22:34 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
cieszę się
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
michor |
Dodany dnia 09-06-2011 09:43 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Panie- a policz tak sam silnik ile wyszedł?
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |