12 Maja 2024 01:17:36
Zdjęcia użytkowników
booster70 madryt
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
remont silnika 16v 
adamor11
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2011 21:24
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Witam, mam do was parę pytań w związku moim generalnym remontem. Pierwsze pytanie to: jakim momentem dokręcić panewki główne i korbowe? Drugie: Czy docierał ktoś z was zawory na pastę polerską? Czy zdaje to egzamin bo byłem dziś zawieżć wał do szlifu i gościu powiedział mi żebym tym sposobem nie robił bo będzie jeszcze gorzej jak było. Co wy na to? Ogólnie to wymieniam pierścienie, panewki, uszczelniacze zaworów, wszelkie uszczelnienia silnika, rozrząd, sprzęgło,skrzyniaSmile

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-06-2011 21:24
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2011 22:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@adamor11: pogratulować. opracuj kosztorys, bo ja już dostałem z hurtowni wstepny po ulgach dla stalego klienta i troche mi sie w głowie i tak zakręciło od samych czesci (ale na oryginałach to wydaje sie niedrogo).

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 00:03
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

O docieraniu na pastę polerską to pierwszy raz słyszę. Natomiast miałem okazję docierać zawory w 126p oraz R19 na pastę do docierania zaworów (w konsystencji i granulacji przypomina pastę BHP). Obydwa zabiegi skończyły się powodzeniem. Swoją drogą jak szarpiesz się na taki remont, to chyba faktycznie lepiej byłoby zlecić frezowanie w warsztacie, koszta nie są pewnie jakieś ogromne.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
adamor11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 09:58
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Kosztorys:
pierścienie 317 zł inter cars
panewki =
uszczelka głowicy=
komplet rozrządu = 820zł Kupione po zniżkach na warsztat, (zaoszczędzone 300zł napewno)
sprzęgło valeo =
szlif wału 250 zł
planowanie głowicy 100zł
uszczelniacze zaworowe ( juz nie pamiętam w tamtym roku kupione)
Uszczelnienia silnika 150 zł
skrzynia biegów edziowa 100zł
łożyska alternatora, szczotki , tulejki rozrusznika ok. 100zł
Jeszcze muszę kupić: olej do silnika ( zastanawiam się czy lać minerał dalej jak był czy chociaż półsyntetyk), olej do skrzyni ( tranself) już napewno nie hipolSmile,świece, kable wysokiego napięcia.
Masakra w 2 tyś się nie zamknę.
Doradźcie mi jaki olej, jaki moment dokręcania panewek, co zrobić z głowicą? Za 400zł by mi zrobili w zakładzie tam gdzie szlifuje wał ale muszę zobaczyć najpierw czy nie mam luzu na prowadnicach bo jak mam to może warto było by inną głowicę dorwać. Mam jeszcze jedno pytanie . Wszystkie śruby od głowicy , jak puściły to szły lekko oprócz jednej iod strony kollektora wydechowego. Była okopcona tak jakby tam spaliny się wdostawały. Pozdro

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 10:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Odpuść sobie tanie oleje. 16V musi mieć porządny olej. Porządny Castrol albo Motul.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CyccX
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 10:51
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

rozrząd jakiś wybitnie drogi Ci wyszedł, a za to pierścienie jakieś tanie. chyba nie są firmy FM albo krzak

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 11:42
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

To co mogę mu teraz syntetyka wlać jak jeżdził na minerale cały czas? Teraz na panewkach miałem dość grube rysy, jakiś syf wlazł i zrobił szlif. Tam gdzie zawiozłem wał do szlifu to gościu mówił że ktoś mógł wlać syntetyk po minerale, wypłukało syf i wlazł pod panewki? Nie wiem czy to możliwe. Wlałbym coś dobrego ale boję się trochę że to pogorszy sprawę. Moze lepiej wlać minerał ale naprawdę dobry. Pierścienie zobaczę jakiej firmy, tylko takie mieli. Sprzęło, rozrzad, uszczelka pod głowicę z najlepszej półki dlatego tak drogo. Powiedzcie mi jedno jeszcze. Czy przed złożeniem głowicy trzeba oprużnić szklanki z oleju? Bo tak doradza mi mechanik a w książce od megi pisze żeby je jeszcze przed złożeniem zamoczyć w oleju żeby się napełniły.

Edytowane przez adamor11 dnia 08-06-2011 11:45
chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 12:03
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

wyciskasz stary olej, a przed zalozeniem w/g książki w świeżym oleju

po remoncie i dotarciu chcesz jeździć na mineralnym ?? czy coś źle zrozumialem

Edytowane przez CyccX dnia 08-06-2011 12:08
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Mateo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 12:10
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Rozrząd strasznie drogi. Przesada jak dla mnie. Za oryginał Renault zapłaciłem 450zł

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
monterek5
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 13:21
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

rozrzad przesadziles np skf komplety ostanio u siebie zmienialem normalna cena bez znizek stalych klientow itd 390 zl a olej tylko polsyntetyk i jak kazda renia lubi elf the best

Edytowane przez monterek5 dnia 08-06-2011 16:25
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 13:24
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ech.
Czytanie ze zrozumieniem....

panewki =
uszczelka głowicy=
komplet rozrządu = 820zł



to chyba z te 3 rzeczy a nie za sam rozrząd.


Treść dodana dnia 08-06-2011 13:25:

A.
nie:
pulsyntetyk


tylko:

pÓł syntetyk.

Polska trudna języka nie?

Edytowane przez michor dnia 08-06-2011 13:27
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 16:24
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

Polska trudna języka nie?


no jak sie ma englisz system Smile2 jakby byl tam plus a na koncu rowna sie to gitara ale jakies dziwne to rownanie Smile2

Edytowane przez ANDI dnia 13-08-2012 21:29
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 17:54
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja bym wlał minerała. Jakby nie patrzeć za 2-3kkm, po dotarciu i tak czeka Ciebie wymiana, wtedy wlejesz coś dobrego.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
CyccX
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 18:05
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

Sposobów na docieranie jest pełno.. ja też uważam że dotrzeć na mineralnym byle jakim z 2 wymianami na dystansie 1000km. Później półsyntetyk jak autko do "fabrycznej" jazdy, jak do pałowania do dobry sysntetyk i styk.a

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 20:47
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

820 zł to cena za rozrząd, sprzęgło i uszczelkę głowicy. Czyli wyciskam olej ze szklanek i wkładam do miski ze świeżym olejem? Czyli mają sobie zassać ten olej? Bo kolega mówi że trzeba wycisnąć i złożyć jak są puste bo jak tego nie zrobię to zrobi się rozpierducha w głowicy. Czyli gada bzdury? Druga sprawa z olejem. Wleje najpier minerał ale co moze być nawet lotosa? A pózniej półsyntetyka elfika. Jeszcze została sprawa dokręcania panewek, jakim momentem? Czy na maxa? ale raczej nieSmile


Treść dodana dnia 08-06-2011 21:01:

pierścionki


Treść dodana dnia 08-06-2011 21:02:

nie mogę dodać zdjęcia ma 800 kilo i nie wiem czemu nie wchodzi, zmieniłem nazwę i dupa

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 21:29
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

wrzuć fotkę na imageshack.

wyciskasz olej z szklanek starych to napewno. Twoj kolega ma po części racje, bo jak założysz puste szklaneczki to one się "ułożą" na nowo do przeszlifowanych zaworów itp. Jakbyś nie wycisnął oleju to wtedy napewno byla by sieczka [99% brak kompresji] jak wlozysz popyhacze do oleju to one i tak same się nie napełnią olejem boprzez ta małą pipkę raczej tam nic nie wleci. Ale nie zaszkodzi ja u siebie moczylem tydzien w sloiku z olejem poprostu żeby nie stały suche. I jest ok.

mineral na dotarcie cokolwiek, ja lalem jakiś GM ponoć dla opli - najtańsze co bylo


Treść dodana dnia 08-06-2011 21:32:

Wszystkie momenty są wypisane w sam naprawiam F7P, albo F7R.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 22:21
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk


Edytowane przez adamor11 dnia 08-06-2011 22:22
chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 22:28
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

pierscienie ok

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2011 22:34
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

cieszę sięSmile

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 09:43
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Panie- a policz tak sam silnik ile wyszedł?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: