12 Maja 2024 11:10:40
Zdjęcia użytkowników
waszpanroki2 waldi95
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
remont silnika 16v 
maestro
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 15:55
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@adamor11: jak zrobisz sam i tak jak bozia każe to nie ma opcji niezadowolenia Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-06-2011 15:55
Awatar
adamor11
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 16:52
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Bozia każe się w niedzielę modlić bo niedzielna praca w gówno się obraca, miałem już tego nie raz przykład np . z maglem ale co mogę zrobić jak w sobotę człowiekowi zyć nie dadzą tylko arbeit i arbeit


Treść dodana dnia 10-06-2011 17:47:

Panowie czy mogę w ogóle brać momenty dokręcania śrub z F7R? Głównie chodzi mi o głowicę i śruby łożysk głównych i korbowych.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 17:48
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

to dorwałeś panewki na 2 szlif ?

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 17:54
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tak jest, jutro odbiór niemieckiej firmy Gliko czy jakoś tak 260zł komplet


Treść dodana dnia 10-06-2011 19:47:

Czyli mogę dokręcać śruby momentami z F7R? Nie przeciągnę?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 20:57
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

niet,

aczkolwiek beware !! śrubki tego typu powinno się stosować tylko raz [podobnie jak szpile glowicy- ale kto tego przestrzega..] więc jak będziesz czuł że przeciągasz to odpuść..

Nie wiem czy kiedyś kręciłeś tego typu śrubki Smile, one tak troche inaczej niż inne srubki się dokręcają. Jak już złapią opór to ja to tak odczułem że jakby się jeszcze "naciągały" przez jakiś tam obrót, kiedy opór jest stały i można to łatwo pomylić z tym że gwint się rwie [sam za pierwszym razem się wystrachałem że szpilka mi puszcza]. Ale pewnie o tym już wiedziałeś

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 21:14
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

chodzi ci o to że pewnie tego momentu już nie uzyskam, to co stosować niższy próg np o 10 N niż jest czy po prostu jechać na wyczucie? Głowica to wiadomo że odpowiedni moment ale panewki ? Wydaje mi się że za mocno się pieszcze pewnie i tak czasu na zabawe nie bedzie. Nie chcę zarwać bo będzie problem.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
WoZnY
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 21:25
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

adamor dokręcaj momentem jak podaje książka i się nie martw. Jakby każdy mechanik wymieniał śruby i szpilki to remonty byłyby dwa razy droższe. Szpilki wytrzymują dwa trzy kręcenia. Stopy korb i półpanewek kilka razy. Obudowy półpanewek są tak spasowane, że za mocno nie dasz rady ścisnąć panewek - jedyna opcja to że nie naoleisz ich, bądź szlif będzie zbyt słaby. To tyle.

A co do głowicy to będziesz miął moment pewnie relatywnie mały i obrót o konkretny kąt potem.

Edytowane przez WoZnY dnia 10-06-2011 21:26
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
CyccX
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 21:36
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

wyjdzie w praniu

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2011 22:21
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dzięki chłopaki, w poniedziałek powiem co poszło a co nie, foty też jakieś dam, pozdro


Treść dodana dnia 13-06-2011 20:24:

Dół silnika złożony, ale: Moment dokręcenia korb podany w książce był 70Nm panewki główne 60Nm , korby dokręciłem na 60 Nm bo zerwał bym gwint na 100% to jest ogromna siła nie wiem czy żle doczytałem czy rzeczywiście tak mocno się je dokręca ( może nowe śruby tak ). No a po za tym panewki wału mniejszym momentem? Korby i główne dokręciłem na 60Nm. NIe zrobiłem zdjęć zaworów i gniazd zaworowych ale ogólnie to: uszczelniacze wcale nie trzymały zaworu, były już tak twarde, kolektor ssący mam cały zawalony nagarem z olejem, nie wiem czy uda mi się go przepłukać, chcę zalać go na noc ropą i na drugi dzaień karczerem ile sięgnę w środku wymyć( mam nadzieję że nie zacznie korodować) Tak samo zawory co nie które jeszcze przylgnię jakąś miały ale większość zawalona nagarem .Powiedzcie mi czy głowicę mogę też spryskać środkiem do mycia silników a póżniej po karczera ? A i jeszcze jedno: Jaką metodą mogę sam wypolerować kanały wlotowe i wylotowe?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 20:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

aluminium nie koroduje Wink


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 20:53
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ale się utlenia czy cuś!

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 20:54
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

ściernica listkowa na trzpieniu i szlifierka, zazwyczaj ejst problem z tym drugim. Wiertarka niestety ma troche za niskie obroty i praca jest nieefektywna.

co do dokręcania korb to tak jak pisałem wcześniej Wink

a głowicy ja osobiście bym tak nie mył, u mnie bynajmniej za 20zl kosztuje usługa mycia głowicy w wannie ultradźwiękowej

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 21:40
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nagar też odpadanie po ultradźwiękach?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
WoZnY
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 22:40
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Co do tych momentów dokręcania, to po prostu się bałeś czy śruba jakoś już dziwacznie szła? Nie czepiam się tylko pytam z ciekawości. U mnie blok jest żeliwny zaś śruby z porządnej stali, wątpię nawet jakbym chciał czy zwykłej długości grzechotką dałbym radę zerwać te gwinty. Korby też mają mocne śruby. No ale 10Nm to nie jest chyba krytyczne.

A co do ultra dźwięków to myją również nagar.

Edytowane przez WoZnY dnia 13-06-2011 22:40
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
CyccX
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 22:40
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

ale o jakim nagarze mówisz ? na zaworach ? czy komorach spalania. pewnie nie..

ja komory mialem oczyszczone mechanicznie, i glowica poszla rozebrana, bez zaworów. głównie w celu usunięcia resztek opiłków z kanałow chłodzenia i olejowych po obrobieniu glowicy frezem.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
SKUTI
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2011 21:40
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

adamor11 napisał/a:

Dół silnika złożony, ale: Moment dokręcenia korb podany w książce był 70Nm panewki główne 60Nm , korby dokręciłem na 60 Nm bo zerwał bym gwint na 100% to jest ogromna siła


witaj

70 Nm to pikus, mozesz smialo ciagnac , na pewno nie zerwie gwintu. siwece sie lekko przykreca a wg ksiazek to jakos kolo 20 Nm, a to tylko tak lekko pyk raczką jestSmileno chyba zebys mial te sruby juz 5 razy dokrecane i wyciagniete, ale w 99% przypadkow spokojnie wytrzymuja podany przez ksiazke moment

pzdr

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
RafalS16
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2011 23:27
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ja co do momentów dokręcania to powiem tyle że 5 razy głowicę tymi samymi szpilkami dokręcałem, tylko raz ją planowałem i nigdy mi się nic nie stało z uszczelką itp.
Tak więc 70% tych wszystkich reguł i zasad jest dla picu. Oczywiście są inne silniki, w których nieprzestrzeganie pewnych zasad może się zemścić.

Edytowane przez RafalS16 dnia 22-06-2011 23:32
Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
adamor11
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2011 21:26
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk


chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2011 22:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

"jestem pod wrażeniem"

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2011 22:34
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Mam taką nadzieję że odwdzięczy mi się przez długi czas(dobrą, równą , bez brania oleju) pracą bo nie powiem że namęczyłem się żeby doprowadzić go da takiego stanu. Smile

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: