Menu główne
Forum
Klubowicze
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 23-06-2011 23:29 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@adamor11: A docierałeś może zawory samemu, czy w ogóle tego nie robiłeś ? Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-06-2011 23:29 |
adamor11 |
Dodany dnia 24-06-2011 17:12 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Oczywiście że docierałem, jechałem pastą zerówką bo jedynka była za gruba w moim przypadku, nie było dużo wżerów. Tak ogólnie to: wymieniłem panewki z szlifem wału, pierścienie, dotarłem zawory, wymieniłem uszczelniacze zaworowe, simeringi wałków, pompy oleju, wału; nowe sprzęgło, rozrząd, inna skrzynia biegów( tamta padła),wymiana łożysk alternatora i szczotek regulatora, wymiana tulejek i szczotek rozrusznika. Dodatkowo wypolerowałem pokrywę zaworów, wyczyściłem blok i pomalowałem farbą na wysokie temperatury, tak samo z kolektorem ssącym, wyczyściłem papierem i pomalowałem farbą w sprayu na wysokie temp.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 24-06-2011 17:16 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
A jak docierałeś zawory ? Tą taką docieraczką z przyssawkami ? Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 24-06-2011 19:57 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
To moze być dobra sprawa z tą przyssawką, ja tego nie miałem. Zakładałem kawałek węzyka dopasowanego na trzonek zaworu z drugiej strony wkręcałem wiertło w wężyk, wkręcałem wiertło w wiertarkę i heja trochę obrotów w prawo, trochę w lewo.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 24-06-2011 19:58 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
No oglądałem filmik na youtube, to gość wymiatał tym, tylko boję czy to nie będzie jakiś bubel Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 24-06-2011 20:04 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
to zamontuj na wiertarkę przepychaczkę do kibla podobna konstrukcja tylko troszkę większe Tak poważnie to powinieneś fajnie sobie tym poradzić ja żałowałem że tego nie kupiłem bo z tymi wężykami to było zabawy co nie miara. Napewno robota pójdzie z tym szybciej.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 24-06-2011 20:12 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
No i chyba tak zrobię. A teraz pytanie, jaką powierzchnię styku miałeś po dotarciu ? 2 mm ? 3 mm ? Bo różnie piszą w sumie... Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 24-06-2011 21:52 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ze 3 mm było, podejrzewam że moje zawory nadały by się do wymiany bo przylgnia jest trochę szeroka ale wydaje mi się że lepiej szersza ale dobra ( po dotarciu) niż węższa bez dotarcia zaworu. Zobaczę jak silniczek będzie pracował sam jestem naprawdę ciekaw. Po dotarciu zaworów bez załozenia sprężyn ( zawory swobodnie leżały w gniazdach) benzyna estrakcyjna nie przeciekała a to dobry znak.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 24-06-2011 21:56 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
No dobry, dobry. Zobaczymy jak to wyjdzie Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 28-06-2011 17:38 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Witam. Silnik już siedzi w budzie. Jak narazie, odpukać, chodzi idealnie co najważniejsze przy przegazówce nie kopci na niebiesko. Ale mam jeden problem i to z nowym sprzęgłem valleo. Po naciśnięciu pedału sprzęgła słychać mocne piszczenie, na początku to silnik schodził z obrotów tak coś ociera. Podejrzewam że słoneczko trze o wałek ze skrzyni biegów. Ale dlaczego? Skrzynia weszła bardzo lekko, za pierwszym razem. Po dokręceniu docisku do koła zamachowego, słoneczko pięknie sie zeszło. Nie wiem teraz czy to zostawić i niech się to dotrze czy zwalać skrzynie? Tak sie zastanawiam, może to nie jest sprzęgło do 16v ale jakby nie było to by raczej nie pasowało a wszystko było na zicher. Spisałem jakiś nr z pudełka sprzęgła 006730.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
SKUTI |
Dodany dnia 28-06-2011 18:38 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
adamor11 napisał/a: . Po naciśnięciu pedału sprzęgła słychać mocne piszczenie, na początku to silnik schodził z obrotów tak coś ociera. Podejrzewam że słoneczko trze o wałek ze skrzyni biegów. Ale dlaczego? Skrzynia weszła bardzo lekko, za pierwszym razem. Po dokręceniu docisku do koła zamachowego, słoneczko pięknie sie zeszło. Nie wiem teraz czy to zostawić i niech się to dotrze czy zwalać skrzynie? Tak sie zastanawiam, może to nie jest sprzęgło do 16v ale jakby nie było to by raczej nie pasowało a wszystko było na zicher. Spisałem jakiś nr z pudełka sprzęgła 006730. raczej tarcza trze o sruby kola zamachowego. Dotrzec sie nie dotrze raczej, bedzie chyba tylko gorzej To sprzeglo nie jest od 16v tylko R 5, 9, 11, 19, clio, traffic silniki 1,7 1,8 8v. Do 16v sprzeglo valeo 009312 pzdr Edytowane przez SKUTI dnia 28-06-2011 18:39 Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 09:37 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja pierdziele, jest tak jak mówisz z tym numerem. Ale zastanawiam się czy jest taka możliwość że śruby trą o tarczę? Powiedzcie mi czy sklep ma obowiązek przyjąć mi to sprzegło? Bo przecież to oni popełnili błąd. Powinni mi jeszcze dodatkowo za wymianę sprzęgła zapłacić.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 29-06-2011 12:05 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
@adamor11: chyba mają obowiązek bo nie sprzedali Ci tego co chciałeś. ja od teraz zawsze mam albo wymiar albo część, chcieli mi inne gumy na drążku wcisnąć, dlatego zawsze ale to zawsze mam ze sobą część którą chcę kupić. trochę to niewygodne ale jak sprzedadzą złą częśc to tez lipa. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 14:13 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Mam jeszcze do was pytanie. W sklepie powiedzieli że system pokazał im zamiennik sprzęgła i dlatego je dali. Mówia że nie różni się niczym od oryginału. To teraz wy mi powiedzcie proszę czym różni sie sprzęgło 16v od 8v. Jak nie będą chcieli wziąć to idę z tym do urzędu spraw konsumenta. I udupie gnoji. Pozdro
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 29-06-2011 14:31 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
zaraz postaram Ci się pomóc. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 15:16 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
mati byłbym wdzięczny bo nie wiem wogóle jak to sprawdzić
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
SKUTI |
Dodany dnia 29-06-2011 17:21 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
adamor11 napisał/a: Mam jeszcze do was pytanie. W sklepie powiedzieli że system pokazał im zamiennik sprzęgła i dlatego je dali. Mówia że nie różni się niczym od oryginału. To teraz wy mi powiedzcie proszę czym różni sie sprzęgło 16v od 8v. Jak nie będą chcieli wziąć to idę z tym do urzędu spraw konsumenta. I udupie gnoji. Pozdro Na przyszlosc z dystansem podchodz do tego co Ci mówia w sklepie. Te ich " systemy" maja to do tego ze jest w nich duzo bledow i wszystko zamienia sie na wszystko czasem. Zapytaj o poduszke amora do 16v to sie im ładnie zamieni na zwykła i te Ci sprzedadza, a owszem. jesli chodzi o sprzeglo - Czyms sie rozni pewnie, stawiam ze albo tarcza ma inne wymiary/wysokosc w miejscu gdzie sa te sprezynki, albo docisk bedzie troszke inny. Wystarczy 2-3mm roznicy przy tarczy, a przy docisku nawet niej, i juz jest problem. Jako przyklad podam Ci dwa ostatnie przypadki jakie mialem - jeden seat ibiza po 10 kkm od wymiany sprzeglo "padło" - sie okazalo ze to bylo sprzeglo od T4 - wymiarami bardzo podobne , ale jednak bylo te 3mm roznicy. Efekt byl podobny jak u ciebie - wciskasz sprzeglo piszczi nie wysprzegla do konca - tarcza tarła sprezynkami po srubach kola zamachowego. Ale w sklepie tak sie wlasnie pozamienialo w systemach ze tak ma byc. I co? kasa wywalona w bloto. Drugi - fiat ULYSSE 2,0 turbo - gosc kupil sprzeglo bo tanio mu w sklepie zaproponowali - okazalo sie ze sprzeglo bylo od Ducato 1,9 - tez bardzo podobne ale jednak byla subtelna roznica , w tarczy milimetr z grubosci, dwa z odsadzenia, i tez dupa A z ciekawosci ile dales za te sprzeglo? No i co mi sie nasunelo jeszcze - tarcza dobrze zalozona rozumiem? pzdr Edytowane przez SKUTI dnia 29-06-2011 17:24 Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
Mateo |
Dodany dnia 29-06-2011 18:38 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@SKUTI: Powiem Ci że musiałby się bardzo postarać by odwrotnie założyć o ile wogóle to możliwe.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 18:42 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Odwrotnie tarczy nie założysz bo poprostu nie pasuje. Kurcze wymontuje to sprzęgło i wystawię na sprzedaż, mam nadzieję że to piszczenie nie narobiło szkód. Za sprzęgło dałem 350 zł ale po zniżkach na warsztat bo tak kosztowało 420 czy 450 zł. Jak znajść jakieś wymiary sprzęgła od 16v i 8v?
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 29-06-2011 18:48 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
valeo 009312 VAL009312
cena przykladowa 466.28zl średnica 1 200mm Wersja: CPO średnica 2 200mm Ilość zębów: 26 Profil piasty: 20 x 21,91 lub np sachs 3000 154 001 cena 557.65 zl lub cos tanszego nexus F1R006NX 317.18 zl Edytowane przez monterek5 dnia 29-06-2011 18:50 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |