12 Maja 2024 13:46:54
Zdjęcia użytkowników
hrynio8919 emZi
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
remont silnika 16v 
xxlgogoxxl
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2011 23:29
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@adamor11: A docierałeś może zawory samemu, czy w ogóle tego nie robiłeś ?

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-06-2011 23:29
Awatar
adamor11
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 17:12
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Oczywiście że docierałem, jechałem pastą zerówką bo jedynka była za gruba w moim przypadku, nie było dużo wżerów. Tak ogólnie to: wymieniłem panewki z szlifem wału, pierścienie, dotarłem zawory, wymieniłem uszczelniacze zaworowe, simeringi wałków, pompy oleju, wału; nowe sprzęgło, rozrząd, inna skrzynia biegów( tamta padła),wymiana łożysk alternatora i szczotek regulatora, wymiana tulejek i szczotek rozrusznika. Dodatkowo wypolerowałem pokrywę zaworów, wyczyściłem blok i pomalowałem farbą na wysokie temperatury, tak samo z kolektorem ssącym, wyczyściłem papierem i pomalowałem farbą w sprayu na wysokie temp.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
xxlgogoxxl
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 17:16
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

A jak docierałeś zawory ? Tą taką docieraczką z przyssawkami ?

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
adamor11
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 19:57
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

To moze być dobra sprawa z tą przyssawką, ja tego nie miałem. Zakładałem kawałek węzyka dopasowanego na trzonek zaworu z drugiej strony wkręcałem wiertło w wężyk, wkręcałem wiertło w wiertarkę i heja trochę obrotów w prawo, trochę w lewo.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
xxlgogoxxl
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 19:58
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No oglądałem filmik na youtube, to gość wymiatał tym, tylko boję czy to nie będzie jakiś bubel

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
adamor11
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 20:04
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to zamontuj na wiertarkę przepychaczkę do kiblaRotfl podobna konstrukcja tylko troszkę większeGrin Tak poważnie to powinieneś fajnie sobie tym poradzić ja żałowałem że tego nie kupiłem bo z tymi wężykami to było zabawy co nie miara. Napewno robota pójdzie z tym szybciej.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
xxlgogoxxl
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 20:12
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No i chyba tak zrobię. A teraz pytanie, jaką powierzchnię styku miałeś po dotarciu ? 2 mm ? 3 mm ? Bo różnie piszą w sumie...

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
adamor11
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 21:52
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ze 3 mm było, podejrzewam że moje zawory nadały by się do wymiany bo przylgnia jest trochę szeroka ale wydaje mi się że lepiej szersza ale dobra ( po dotarciu) niż węższa bez dotarcia zaworu. Zobaczę jak silniczek będzie pracował sam jestem naprawdę ciekaw. Po dotarciu zaworów bez załozenia sprężyn ( zawory swobodnie leżały w gniazdach) benzyna estrakcyjna nie przeciekała a to dobry znak.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
xxlgogoxxl
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2011 21:56
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No dobry, dobry. Zobaczymy jak to wyjdzie

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
adamor11
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2011 17:38
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Witam. Silnik już siedzi w budzie. Jak narazie, odpukać, chodzi idealnie co najważniejsze przy przegazówce nie kopci na niebieskoSmile. Ale mam jeden problem i to z nowym sprzęgłem valleoFrown. Po naciśnięciu pedału sprzęgła słychać mocne piszczenie, na początku to silnik schodził z obrotów tak coś ociera. Podejrzewam że słoneczko trze o wałek ze skrzyni biegów. Ale dlaczego? Skrzynia weszła bardzo lekko, za pierwszym razem. Po dokręceniu docisku do koła zamachowego, słoneczko pięknie sie zeszło. Nie wiem teraz czy to zostawić i niech się to dotrze czy zwalać skrzynie? Tak sie zastanawiam, może to nie jest sprzęgło do 16v ale jakby nie było to by raczej nie pasowało a wszystko było na zicher. Spisałem jakiś nr z pudełka sprzęgła 006730.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
SKUTI
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2011 18:38
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

adamor11 napisał/a:
. Po naciśnięciu pedału sprzęgła słychać mocne piszczenie, na początku to silnik schodził z obrotów tak coś ociera. Podejrzewam że słoneczko trze o wałek ze skrzyni biegów. Ale dlaczego? Skrzynia weszła bardzo lekko, za pierwszym razem. Po dokręceniu docisku do koła zamachowego, słoneczko pięknie sie zeszło. Nie wiem teraz czy to zostawić i niech się to dotrze czy zwalać skrzynie? Tak sie zastanawiam, może to nie jest sprzęgło do 16v ale jakby nie było to by raczej nie pasowało a wszystko było na zicher. Spisałem jakiś nr z pudełka sprzęgła 006730.


raczej tarcza trze o sruby kola zamachowego. Dotrzec sie nie dotrze raczej, bedzie chyba tylko gorzej Sad To sprzeglo nie jest od 16v tylko R 5, 9, 11, 19, clio, traffic silniki 1,7 1,8 8v. Do 16v sprzeglo valeo 009312

pzdr

Edytowane przez SKUTI dnia 28-06-2011 18:39
Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
adamor11
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 09:37
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja pierdziele, jest tak jak mówisz z tym numerem. Ale zastanawiam się czy jest taka możliwość że śruby trą o tarczę? Powiedzcie mi czy sklep ma obowiązek przyjąć mi to sprzegło? Bo przecież to oni popełnili błąd. Powinni mi jeszcze dodatkowo za wymianę sprzęgła zapłacić.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
mati89tczew
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 12:05
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@adamor11: chyba mają obowiązek bo nie sprzedali Ci tego co chciałeś.

ja od teraz zawsze mam albo wymiar albo część, chcieli mi inne gumy na drążku wcisnąć, dlatego zawsze ale to zawsze mam ze sobą część którą chcę kupić. trochę to niewygodne ale jak sprzedadzą złą częśc to tez lipa.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
adamor11
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 14:13
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Mam jeszcze do was pytanie. W sklepie powiedzieli że system pokazał im zamiennik sprzęgła i dlatego je dali. Mówia że nie różni się niczym od oryginału. To teraz wy mi powiedzcie proszę czym różni sie sprzęgło 16v od 8v. Jak nie będą chcieli wziąć to idę z tym do urzędu spraw konsumenta. I udupie gnoji. Pozdro

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
mati89tczew
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 14:31
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

zaraz postaram Ci się pomóc. Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
adamor11
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 15:16
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

mati byłbym wdzięcznySad bo nie wiem wogóle jak to sprawdzić

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
SKUTI
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 17:21
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

adamor11 napisał/a:
Mam jeszcze do was pytanie. W sklepie powiedzieli że system pokazał im zamiennik sprzęgła i dlatego je dali. Mówia że nie różni się niczym od oryginału. To teraz wy mi powiedzcie proszę czym różni sie sprzęgło 16v od 8v. Jak nie będą chcieli wziąć to idę z tym do urzędu spraw konsumenta. I udupie gnoji. Pozdro


Na przyszlosc z dystansem podchodz do tego co Ci mówia w sklepie. Te ich " systemy" maja to do tego ze jest w nich duzo bledow i wszystko zamienia sie na wszystko czasem. Zapytaj o poduszke amora do 16v to sie im ładnie zamieni na zwykła i te Ci sprzedadza, a owszem. jesli chodzi o sprzeglo - Czyms sie rozni pewnie, stawiam ze albo tarcza ma inne wymiary/wysokosc w miejscu gdzie sa te sprezynki, albo docisk bedzie troszke inny. Wystarczy 2-3mm roznicy przy tarczy, a przy docisku nawet niej, i juz jest problem. Jako przyklad podam Ci dwa ostatnie przypadki jakie mialem - jeden seat ibiza po 10 kkm od wymiany sprzeglo "padło" - sie okazalo ze to bylo sprzeglo od T4 - wymiarami bardzo podobne , ale jednak bylo te 3mm roznicy. Efekt byl podobny jak u ciebie - wciskasz sprzeglo piszczi nie wysprzegla do konca - tarcza tarła sprezynkami po srubach kola zamachowego. Ale w sklepie tak sie wlasnie pozamienialo w systemach ze tak ma byc. I co? kasa wywalona w bloto. Drugi - fiat ULYSSE 2,0 turbo - gosc kupil sprzeglo bo tanio mu w sklepie zaproponowali - okazalo sie ze sprzeglo bylo od Ducato 1,9 - tez bardzo podobne ale jednak byla subtelna roznica , w tarczy milimetr z grubosci, dwa z odsadzenia, i tez dupaSad

A z ciekawosci ile dales za te sprzeglo? No i co mi sie nasunelo jeszcze - tarcza dobrze zalozona rozumiem?

pzdr

Edytowane przez SKUTI dnia 29-06-2011 17:24
Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
Mateo
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 18:38
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

@SKUTI: Powiem Ci że musiałby się bardzo postarać by odwrotnie założyć o ile wogóle to możliwe.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
adamor11
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 18:42
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Odwrotnie tarczy nie założysz bo poprostu nie pasuje. Kurcze wymontuje to sprzęgło i wystawię na sprzedaż, mam nadzieję że to piszczenie nie narobiło szkód. Za sprzęgło dałem 350 zł ale po zniżkach na warsztat bo tak kosztowało 420 czy 450 zł. Jak znajść jakieś wymiary sprzęgła od 16v i 8v?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
monterek5
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2011 18:48
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

valeo 009312 VAL009312
cena przykladowa 466.28zl

średnica 1
200mm
Wersja:
CPO
średnica 2
200mm
Ilość zębów:
26
Profil piasty:
20 x 21,91

lub np sachs 3000 154 001 cena 557.65 zl
lub cos tanszego nexus F1R006NX 317.18 zl

Edytowane przez monterek5 dnia 29-06-2011 18:50
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: