Menu główne
Forum
Klubowicze
SKUTI |
Dodany dnia 29-06-2011 19:02 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
Mateo napisał/a: @SKUTI: Powiem Ci że musiałby się bardzo postarać by odwrotnie założyć o ile wogóle to możliwe. teoretycznie masz racje, ale zapytalemm bo nie takie rzeczy sie widzialo nie pamietam jak w 16v ale jest duzo aut w ktorych mozna zle zalozyc nawet o tym nie wiedzac, dlatego tez zazwyczaj na tarczy pisze jakos "motorsaite" i "getriebesaite" czy jakos tak. Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
renault19.pl | Dodany dnia 29-06-2011 19:02 |
Lesiu11 |
Dodany dnia 29-06-2011 19:12 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ale to dziwne ze docisk Ci pasował bo ten od F3N jest kompletnie inny, porównaj do tego starego ten nowy, sama tarcza to chyba tylko kwestia ilosci sprezynek, chociaz i to nie wiem czy tylko w dieselu jest ich więcej
Edytowane przez Lesiu11 dnia 29-06-2011 19:14 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 19:38 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Tym starym dociskiem to chyba nie mam co się sugerować bo wytrzymał mi trzy lata i też sprzęgło padło. W słoneczku docisku zrobiło się jajo. Tzn Słoneczko docisku tarło o wałek od skrzyni biegów i też nie wiem jaka była tego przyczyna. Może też nie był oryginalny do 16v i się zesrał. Wymieniali mi wtedy sprzęgło w warsztacie i nie wiedziałem wtedy że tak motają w sklepach z częściami z 16v a 8v. Tylko że po tamtej wymianie nie było słychać jakiegoś tarcia a teraz ewidentnie. Monterek podał wymiary sprzęgła do 16v a do wersji 8v są identyczne czy są różnice? A co do załozenia odwrotnie tarczy to nie ma takiej opcji po drugie kolega mechanik jeszcze to oglądał i mówił że słoneczko sie ładnie zeszło i że będzie gitara a tu dupa. Kolega machanik twierdzi że to słoneczko docisku trze o wałek skrzyni ale jak? Skrzynia jest założona inna więc nie ma opcji że wałek jest krzywy. Wał był na szlifie wiec krzywy chyba też nie jest bo by wyszło na maszynie. Jak macie mozliwość to podajcie różnice bo szukam w necie i nigdzie nie mogę zajść wymiarów.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
SKUTI |
Dodany dnia 29-06-2011 19:41 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
sloneczko tarlo o walek skrzyni czy o ta tulejke po ktorej przesuwa sie lozysko sprzegla?
Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
WoZnY |
Dodany dnia 29-06-2011 19:46 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Jak dla mnie to nie docisk jest problemem. Bo jak naciskasz łożyskiem na słoneczko to je wręcz oddalasz od skrzyni. Jak dla mnie coś jest nie tak z tarczą. Po prostu jak rozsprzęglasz to docisk z kołem zamachowym pozostaje w ruchu obrotowym a tarcza staje w miejscu i tam gdzieś następuje tarcie. Tutaj szukałbym przyczyny. Kiedyś podobny efekt miałem w 126p gdy wsadzałem tarcze sprzęgłową z tłumikiem drgań od Bisa do zwykłego docisku. Część ze sprężynkami tarła przez pierwsze 100km o wewnętrzny otwór docisku dopóki się nie dotarły, może u Ciebie coś podobnego. Komplet był fabrycznie zaklejony czy ktoś przed Tobą do niego zaglądał?
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
SKUTI |
Dodany dnia 29-06-2011 19:53 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
dziwne tylko to niby tarcie sloneczka o walek, to niemozliwe przeciez...
Ale ja tez obstawiam raczej tarcze pzdr Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
adamor11 |
Dodany dnia 29-06-2011 19:53 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tarło o tuleje na której przesuwa się łożysko, sprzęgło zaklejone = zafoliowane
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
SKUTI |
Dodany dnia 29-06-2011 22:04 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
adamor11 napisał/a: tarło o tuleje na której przesuwa się łożysko to praktycznie niemozliwe, miedzy łapkami docisku a ta tulejka jest minimum po 2mm przerwy , tulejka stoi w miejscu. Moim zdanie zamiast gdybac trzeba chyba zwalic te skrzynie, cos musi byc nie tak z tym sprzeglem, i nadal stawiam na te sprezynki od tarczy jezdzace po srubach kola zamachowego. A moze sruby od kola jakies inne/wyzsze dales? Edytowane przez SKUTI dnia 29-06-2011 22:07 Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
adamor11 |
Dodany dnia 01-07-2011 07:27 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Do użytkowników renatek 16 zaworowych: Różnice pomiędzy sprzęgłem 16v a 8v. Rozmawiałem z przedstawicielem handlowym firmy valeo. Są trzy zasadnicze różnice:
- tarcza wykonana w innej technologii ( utwardzona ) - docisk wytrzymuje o 40 Nm więcej - piasta tarczy o 2 mm grubsza NIc innego mi nie pozostało jak wyciągnąć to sprzęgło i walczyć ze sklepem. Jak nie na drodze pokojowej to na sądowej. Bo nikt urzytkownika renault 19 16v nie będzie nabijał w słoik . Chyba że potrzebuje ktoś sprzęgło takowe jak ja posiadam to możemy sie dogadać. Autko na tym sprzęgle tylko odpalone i ze trzy razy naciśnięte sprzęgło, więc podejrzewam że nic mu się nie stało. Nie wiem jeszcze na 100% ale w ten weekend będę musiał wytargać skrzynię. Odkręcić sprzęgło i poruszać sprawę bo czas działa na moją niekorzyść. Jak mozecie to dajcie krótki opis wyciągnięcia skrzyni. Podejrzewam że będę musiał opuścić sanki od strony skrzyni, odkręcić tylną łapę, tłumik,półosie. Zastanawiam się czy chłodnicę wyjmować żeby jeszcze jej szlak nie trafił jak będę przechylać silnik? chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-07-2011 15:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pierwszym elementem jaki demontujesz jest zawsze chłodnica i spuszczenie płynu.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |