23 Kwiecie 2019 21:24:07
Zdjęcia użytkowników
RafalS16 Slawekp
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 16-04-2019 16:04
Robsajson, u mnie to już jest igielka Grin 10k wpakowane i całe auto mechanicznie wymienione Grin

Robsajson [off] 15-04-2019 23:22
gielab0019, Ja się chwilowo wyleczyłem z Volvo a mogłem niedawno kupić 850 2.0T T5 230 KM.W sumie się cieszę,że tego nie zrobiłem.Z Laguny jestem bardzo zadowolony, pomimo kilku mankamentów.

gielab0019 [off] 07-04-2019 21:50
Robsajson, https://www.otomo.
..BOGnl.html
mi się coś takiego marzy Smile

Robsajson [off] 07-04-2019 19:31
gielab0019, Ja się ostatnio przesiadłem z V40 do Laguny II Ph2 Smile

satanix [off] 07-04-2019 19:11
U mnie e7j,f3n,f3p zimne trzeba było kręcić,ciepłe dosłownie sekunda i z zasady nie tykam puki pali,jeżdzi Wink,jak padnie,a nie wiem co Zły(f3p multi),to wymieniłem silnik Wink.Te typy tak mają,części nowe-stare zawsze zimne muszę kręcić,ale zaw

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
jakaś wskazówka.. ...oczywiście przestała paliś od kopa na zimnym... po nocy jak sie wkurze to ją po prostu zezłomuje... ile mozna a tu mi nie styka a tam mi nie działa... im ma lepiej tym jest gorzej...

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
ja mam jeszcze 19 stkę.... i dostała znowu świra aku nowy świece nowe kable sprawne nowy map sensor czujnikk wału wyczuszczona kopułka z nagarów. od kidy wyczysciłem mase nie pali od kopa tylko trzeba pokrecić na zimnym... a było tak fajnie.jake

gielab0019 [off] 04-04-2019 00:00
Radson, duzo nowych os mam na swoim fp

Radson [off] 03-04-2019 19:06
gielab0019, z tymi lagunami 1 też zaczyna robić się mało może nie tak jak R19 ale widać tendencję spadkową

gielab0019 [off] 03-04-2019 00:18
Robsajson, teraz lagun 1 jest na peczki Grin tak jak kiedyś 19 Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
uturbienie silnika 1,9d 
luksad2200
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2011 23:26
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

Mam zamiar uturbic silnik 1,9d , prosze o wasze opinie i sugestie, czy ktos już tak robił ?

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 11-06-2011 23:26
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 00:47
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

probowali.
madrzejsi ode mnie w kwestii diesla w 19stce mowią ze glowica niby sie rozni, ale czym? nie wiem, powtarzam. jest uzytkownik (wylecial mi z glowy) - ma 1,9d z dokładaną klimą - wie sporo na temat klekota i szczegolow.

ogolnie niegdyś doszliśmy do wniosku ze prosciej kupic drugi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
Swierzak90
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 02:25
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

adzik chyba ma klime w klekocie

Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
luksad2200
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 09:36
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

to ja napisze do czego doszedłem,
1.Głowice są identyczne, wielkości zaworów te same, mocowania kolektorów te same itd.
2. Psuje by odprężyć głowice, ale jeśli już mamy założoną uszczelkę z trzema dziurami, nie trzeba tego robić.
3.Olejenie, bez problemu do rozwiązania, zasilanie jest na pompie zakręcone korkiem, powrót, jedna z rurek odpowietrzenia silnika.
4. Pompa wtryskowa, nie trzeba ruszać pod warunkiem nie zastosowania intelkulera, małe prawdopodobieństwo uzyskania w przedziale 1750-3500 zbyt ubogiej mieszanki.
5.Wydech mam grubszy niż, standardowa 19.

Powiedzcie mi jak wygląda sytuacja chłodzenie płynu chłodzącego jak jest to rozwiązane i czy trzeba wkładać jakąś chłodnice oleju dodatkowo.

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
pavko
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 10:37
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

tłoki w 1.9 D wystają w GMP z bloku od 0.3 do ponad 1 mm w 1.9 dT do 0.2 mm... 1.9dT jest odprężane na uszczelce - więc albo 1.9D z mało wystającymi tłokami + najwyższa uszcelka albo kanapka z 2 uszczelek...
I w sumie ważna rzecz przy tego typu projekcie - śruby głowicy są JEDNORAZOWE...

Edytowane przez pavko dnia 12-06-2011 10:38
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
adzik840
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 11:26
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

ten klient co ma klime to ja, adzik probował uturbic klekota i sie skonczyło tragicznie bo głowica musi byc od dt takzwana rozprezna,uszczelke pod głowica az wypaliło ,a silnik kopa miał tylko przez 100km nie polecam takich zabiegow,zeby uturbic klekota ,ze starego silnika zostaje nam tylko blok ,a i tak jest inny system smarowania w dt natrysk na denko,czyli konczac potrzebujemy głowice 500zł,turbo z 300zł ,inny filtr powietrza,IC,,nowy rozrzad z 300zł,nowe hamulce bo sie na zwykłych mozna zabic,jak jest klima to jest problem wspomagania, w skrucie kup dawce wyremontuj silnik i jezdzij

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
luksad2200
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 11:32
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

i takiej porady chciałem usłyszeć,(silnik nie wytrzyma tego) wiec robię przekładkę silnika, akurat mam na stanie silnik 1,9td, w bardzo dobrym stanie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 16:33
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak posiadasz obok drugi to sie nie ma co zastanawiac. przerobek jest sporo (powrót smarowania idzie prosto w miske wiec i tak wiercenie w bloku Wink)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
luksad2200
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 16:35
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

kolego chyba nie doczytałeś co pisałem, żadnych wierceń powrót, od odpowietrzenia, tylko jak nie wytrzyma, silnik to robię przekładkę silnika.

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2011 16:38
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200: no to życze Ci powodzenia podpinać to razem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
luksad2200
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:02
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

to ja biorę się za przekładkę, powinienem jutro wam dać znać jak mi poszło,

Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 10:02
sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:10
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ale jednak wrodzona ciekawość nie daje mi spokoju.

oświeć mnie bo może sobie sam to wymysliłem - powrot turbiny chcesz podpiąć do odpowietrzenia ktore już istnieje?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
luksad2200
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:13
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

przeczytaj cały post dokładnie, tak chciałem podpiąc, ale adzik wytłumaczył, ze silnik nie wytrzyma włożenia samego turbo, dlatego przekładam cały silnik kompletny F8QT (turbo 90KM)

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:16
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

czyli krótko mówiąc chcialeś zachlapać pol silnika razem z odmą i dolotem olejem ktory by wracał z turbiny. dziwne wrazenie odnosze że nie wiesz jak to dziala.

ale powodzenia w przekladce. to wiele bezpieczniejsze jak widze w Twoim przypadku.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
luksad2200
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:18
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

nic bym nie zachlapał, są 2 odpowietrzenia 1 jest powrotem wiec nie masz racji,

i tak mogę się założyć ze mimo mojego młodego wieku, więcej zrobiłem silników F8Q niż ty,

Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 10:20
sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 10:24
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak jedno jest powrotem, a drugie odmą, szkoda tylko że łączą sie w jedno.

i tak moge sie załozyć że mimo tego że jestem młodszy od Ciebie to nie leżałem pod monopolem od najmłodszych lat i nie jestem synusiem tatusia czy mamusi ktory tylko potrafi gadac. Narobiłem sie przy 19stkach i innych wynalazkach. dT mam pod maską wiec nie mów mi co jak jest podpięte, mimo że bardziej siedze w benzynach. nie jestem teoretykiem. powrót by byl jakbyś w miske bezposrednio mial przyłącze. widziałeś jaka zakuwana rurka robi za powrót? oszalałeś chyba że chciałaś to dac razem z gumowym "powrotem".

jak wjezdzasz na ambicje wiekowe to coś z Toba nie tak, może dlatego jestes tutaj a nie na meganeklubpolska.
daruj sobie takie teksty bo tak sobie przychylności nie znajdziesz.


aha i jeszcze jedno. w takim razie ja tez jestem maestro-mechanik skoro Ty sie za takiego uważasz.


i jednak jeszcze na koniec. nie zapominaj ze 1,9D w 19stce i 1,9D w megane jednak posiadaja roznice.

Edytowane przez maestro dnia 13-06-2011 10:28
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
luksad2200
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 12:41
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

w sumie rok różnicy, ale nie oto chodzi, megance silnik sie różni, gdyż nie ma odpowietrzenia na zewnątrz tylko w srodku, a poza tym mam silnik od 19, wiec jest tak samo jak u ciebie, nie mówie ze bym wkładał do gumowego węża, bo by sie ztopił w tym masz racjie, to jest oczywiste, ale sprawdziłem ta rurka prost w miske chodzi, ale ta dyskusja jest troche bez sensu, gdyż wycofałem sie z tego pomysłu uturbienia zwykłego diesla, bo to by było za dużo przeróbek i kasy musiałbym włożyć,

jak dobrze pójdzie dzisiaj bede miał juz w aucjie td,
silniik juz wyciągnąłem, został tylko do przespawania lekko wydech i wstawiac td


to napisz mi kolego, cos na temat interkulera, czy zakładac do niego czy nie warto, czy 19 miały intelkuler czy nie,
bo planuje wstawic filtr stożkowy u siebie, i itelkuler, czy to bedzie dobre połęcznie, i w jakim miejscu najlepiej wstawic intelkuler żeby zimne powietrze łapał

Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 13:02
sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
michor
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 13:53
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Miały. fabrycznie za lampą kierowcy montowany.
I skoro miały to wartoSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
luksad2200
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 14:11
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

ok rozumie tylko nie wiem teraz dlaczego nazywają sie td, a nie tdi

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
millo
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 14:21
Awatar


Postów: 84

Data rejestracji: 26.02.2009 02:51
Skąd: -

Nazywają się dT. Poza tym TDI już było zajęte Pfft . Każdy producent nazywa jak chce. W dCi nie ma literki T, a turbina tam świszczy. W GDI jest D, a to benzyniak. Tak więc literki to nie jedyny wyznacznik tego, czy jest turbo i intercooler.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: