Menu główne
Forum
Klubowicze
marcin90pl |
Dodany dnia 20-06-2011 12:29 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Witam. W miniony weekend byłem w szkole, gdzie wszyscy studenci są zmotoryzowani i na przerwie wywiązała się taka luźna rozmowa na temat osiągów samochodów. Najbardziej zabił nas swoją opowieścią kolega jeżdżący golfem III 1.9 td który to niby podkręcił turbo i zwiększył dawkę paliwa zyskując z 70-75 koni do 120 koni. Twierdził, że u niego wystarczyło bardziej wykręcić trzpień w turbinie i pod zbiornikiem na czymś od dawkowania paliwa odkręcić śrubkę, aby można było do oporu otworzyć przepływ. Turbina niby wymaga podłączenia wtedy czujnika ciśnienia, ponieważ fabrycznie chodzi na 0.8bara a teraz ma 1.2. Słabo się znam na budowie samochodu i silnika, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. A jednak mam pytanie czy jest taka opcja w R19? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-06-2011 12:29 |
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 20-06-2011 12:35 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
Pytaj HifmanaOn ma, kręcił i wie bardzo mocno dużo na ten temat Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 20-06-2011 12:55 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Poszło PW do Hifmana Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 20-06-2011 13:50 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Turbinę kręcisz przez wkręcenie cięgna WG turbiny. Do takich zabaw niezbędny jest wskaźnik doładowania, gdyż na jego podstawie będziesz ustawiał optymalną pozycję dźwigni. Sprawa wygląda tak, że im bardziej wkręcisz (napniesz) cięgno, tym później spaliny zaczną uchodzić "za turbiną".
Kolejny "myk" to skręcenie LDA. Zdejmujesz plastikowy kapturek ze śruby, odkręcasz nakrętkę kontrującą, wykręcasz śrubę na imbus o nie więcej niż 2,5 obrotu, bo inaczej możesz rozkręcić LDA i tą metodą zwiększasz dawkę na doładowaniu. Kolejna sprawa podkręcenie pompy. Generalnie o wszystkim już pisałem wielokrotnie na forum wystarczy poszukać dobrze. W temacie regeneracji LDA, jet o jego ustawianiu. W moim temacie też zdaje się, jest wszystko opisane krok po kroku. Jak będę miał czas to poszukam. Treść dodana dnia 20-06-2011 14:00: http://www.renaul...d_id=30269 Tutaj temat o o regeneracji LDA. Na zdjęciu numer 3 widać ową śrubę z nakrętką, którą należy wykręcić. Treść dodana dnia 20-06-2011 14:30: Na zdjęciu pod tym żółtym kapselkiem znajduje się śruba na duży imbus, odkręcasz to, spuszczasz ON z pompy wtryskowej, auto na piątym biegu przestawiasz tak, żeby pokazało Ci się w otworze miejsce na klucz imbusowy, czwórkę. Kręcisz w prawo i zwiększasz dawkę. To wszystko na pompie Lucasa. Planuje zrobić z tych porad tutorial, oraz kolejny jak wymieniać uszczelniacze z cieknącej pompy wtryskowej, konkretnie to spod dźwigni gazu i ssania. Jednak to wszystko nie teraz ani jutro... Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 20-06-2011 23:53 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Czyli co do kosztów to jedynie wskaźnik ciśnienia? Trzeba do niego tęgiej głowy czy wystarczy podłączyć gdzieś w wężyk jakiś? Póki co zbieram informacje Kręcić cokolwiek będę dopiero jak się wszystkiego dowiem Interesuje mnie też dość mocno jak bardzo skraca się żywotność silnika i jego elementów. Nie chcę zarżnąć maszyny, a mieć jedynie lepszego kopa (Vmax na prostej wynosi u mnie 185km/h wg GPS'u oraz 190km/h wg wskazówek i tej wartości nie muszę podwyższać, chyba, że idzie to w parze z przyspieszeniem ). Z tego co się orientowałem na forach różnych wieśwagenów to garett t2 u nich chodzi fabrycznie na 0.8 bara. W renówce jest podobnie? I do jakiego ciśnienia można to kręcić bez obaw o żywotność turbiny? Wiem, że to dużo pytań, ale się trochę nakręciłem na to Ostatnie pytanie: istnieje coś takiego jak MBC (Manual Booster Control) czy jakoś tak, warto się w to bawić? Ponoć wystarczy wpiąć w jakiś wężyk i regulować pokrętłem . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-06-2011 23:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie powinno sie skrocic nic jesli poprawnie bedzie uzytkował. jedynie spalanie moze delikatnie pyknac jak bedziesz palował.
w 19stce podobno wali do 1bara. po za tym ja swoją jechałem licznikowe 190 i na pewno nie byl to koniec podpiecie wskaźnika doladowania to zamontowane trojnika i podpiecie wezyka. tyle Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 21-06-2011 00:05 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Czyli widzę, że zabawa całkiem tania i jedynie robocizny wymaga Dzięki temu forum udało mi się już tyle rzeczy ponaprawiać i pomodzić w aucie, że mam nadzieję, iż i tym razem sobie poradzę sam Najgorzej będzie przekonać ojca diagnostę, że chcę to zrobić w swoim aucie (generalnie przeciwny ingerencją w fabryczne rzeczy i zawsze miałem z nim wojnę o modzenie, no ale w końcu to moje auto ). Nie wie nikt jakiego przyrostu mocy się można spodziewać? Czy silnik zrobi się bardziej elastyczny, czy po prostu zwiększy przyspieszenie na wysokich obrotach (pow. 2 tys)? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-06-2011 00:07 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
elastyczność w góre.
teoretyzujemy tylko ale jak hifman porobił wszystko co robił to celowałem mu tak w te 100koni w ciemno Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 21-06-2011 00:10 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Czytałem tylko pobieżnie temat Hifmana, ale widziałem, że więcej rzeczy tam robił Mi te 30-40 koni więcej w zupełności wystarczy i mam nadzieje uzyskać je kręcąc trzpień w turbo i przy pompie paliwa 1.9dT 130 km to już może zrobić wrażenie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-06-2011 00:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
30-40KM? skąd Ty chcesz takie wielkie wartości wykrzesać?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 21-06-2011 00:21 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Nie pamiętam na którym forum to widziałem, ale chyba u Hifmana, że na hamowni osiągał na benzynowym silniku 140 km. A może mi się pomyliło w każdym bądź razie wyjdzie w praniu jak zmieniło się przyspieszenie auta Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-06-2011 00:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
moment. bo nie ogarniam o czym Ty teraz mowisz?
Czemu mieszasz benzyne z dieslem, i nie wiadomo generalnie z jakiej gruszki i pietruszki? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Koucz |
Dodany dnia 21-06-2011 00:45 |
Postów: 541 Data rejestracji: 28.09.2009 20:19 Skąd: małopolskie Jordanów |
Tyle to nie ma szans przez kręcenie, na pewno moment zwiększysz, można też dać kolektor od megane to pomaga na moment obrotowy słyszałem od pewnego mechanika
ps. chociaż to 100 jak by było żwawe to w dieslu na pewno fajnie idzie, w benzynie szału nie robi tyle ale tam nie ma turbo i tego momentu Edytowane przez Koucz dnia 21-06-2011 00:46 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 21-06-2011 07:34 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Wybacz, późna pora i duże ambicje 100km oczywiście cel do osiągnięcia Czyli mówicie, że elastyczne 100km w dieselu sprawuje się lepiej niż ta sama moc w benzynie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 21-06-2011 08:39 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zdecydowanie.
Wyobraź sobie mondeo mk3 kombi i 115KM. Diesel jakoś się tam odpycha. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Hifman |
Dodany dnia 21-06-2011 08:40 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Sprawa wygląda następująco, ze tymi zabiegami mocy specjalnie nie zwiększasz (może o 10-20km), zwiększasz elastyczność i moment obrotowy.
Teraz to ja kminię co tu zrobić, żeby poprawić dół (1200 - 2000rpm). No i turbawa w dT bije wg. literatury 0,95 bara. Jednak możesz mieć tą wartość mocno zaniżoną, ponieważ u mnie na oryginalnym turbo też biło tylko 0,7 bara, a na WG nic nie było robione. Z czasem widocznie zaślepka pełniąca rolę zaworu zaczyna puszczać i nie jest w stanie do tego dobić, co dała mu fabryka. Edytowane przez Hifman dnia 21-06-2011 08:53 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
DieselPower |
Dodany dnia 21-06-2011 09:08 |
Postów: 511 Data rejestracji: 26.10.2009 23:48 Skąd: - |
proponuje dołożenie IC zawsze coś da a napewno nie zaszkodzi
SPRZEDAM PEUGEOTA 306 1.9 DT 92 KM -ALARM, CENTRALNY, NAVI,EL.SZYBER I INNE..
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/306/101297 Moje auto: Renault 19 1.9D RL <<>>Peugeot 306 1.9 XRdt, diesel, 256100km
|
Hifman |
Dodany dnia 21-06-2011 09:12 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Ja IC mam fabrycznie.
Swoją drogą muszę się wziąć za podkręcenie dawki na mojej drugiej pompie. Edytowane przez Hifman dnia 21-06-2011 09:14 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 21-06-2011 10:32 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Skąd się dowiem czy mam IC ? Manometr potrzebuje zasilania czy wystarczy mu ciśnienie? Gdzie się nim wpina? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 21-06-2011 10:54 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Masz.
zobacz sobie koło lewej lampy co siedzi. Teraz to ja kminię co tu zrobić, żeby poprawić dół (1200 - 2000rpm). niestety - VGT tylko zostaje. mniejsze turbo/Słabe doładowanie - szybsza reakcja - lepszy dół. (w sensie reakcja) Duże trubo/duże doładowanie - musi się napompować - góra. MUsiał byś może pokombinowac z Turbami. Ale chyba tylko VGT zostaje :/ nie kojarzę wogóle jak to sterowane jest - czy podciśnieniem czy elektronicznie... Treść dodana dnia 21-06-2011 10:58: Coś takiego. Garret VNT-15- montowane w Vagach 1.9 TDI (m.in.) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |