19 Kwietnia 2024 20:03:28
Zdjęcia użytkowników
ALBI Rolf
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Kręcenie turbo? 
marcin90pl
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 12:29
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Witam.
W miniony weekend byłem w szkole, gdzie wszyscy studenci są zmotoryzowani i na przerwie wywiązała się taka luźna rozmowa na temat osiągów samochodów. Najbardziej zabił nas swoją opowieścią kolega jeżdżący golfem III 1.9 td który to niby podkręcił turbo i zwiększył dawkę paliwa zyskując z 70-75 koni do 120 koni. Twierdził, że u niego wystarczyło bardziej wykręcić trzpień w turbinie i pod zbiornikiem na czymś od dawkowania paliwa odkręcić śrubkę, aby można było do oporu otworzyć przepływ. Turbina niby wymaga podłączenia wtedy czujnika ciśnienia, ponieważ fabrycznie chodzi na 0.8bara a teraz ma 1.2. Słabo się znam na budowie samochodu i silnika, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. A jednak mam pytanie Smile czy jest taka opcja w R19? Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-06-2011 12:29
Awatar
xxlgogoxxl
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 12:35
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Pytaj HifmanaSmileOn ma, kręcił i wie bardzo mocno dużo na ten tematSmile

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
marcin90pl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 12:55
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Poszło PW do Hifmana Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Hifman
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 13:50
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Turbinę kręcisz przez wkręcenie cięgna WG turbiny. Do takich zabaw niezbędny jest wskaźnik doładowania, gdyż na jego podstawie będziesz ustawiał optymalną pozycję dźwigni. Sprawa wygląda tak, że im bardziej wkręcisz (napniesz) cięgno, tym później spaliny zaczną uchodzić "za turbiną".

Kolejny "myk" to skręcenie LDA. Zdejmujesz plastikowy kapturek ze śruby, odkręcasz nakrętkę kontrującą, wykręcasz śrubę na imbus o nie więcej niż 2,5 obrotu, bo inaczej możesz rozkręcić LDA i tą metodą zwiększasz dawkę na doładowaniu.

Kolejna sprawa podkręcenie pompy.

Generalnie o wszystkim już pisałem wielokrotnie na forum wystarczy poszukać dobrze. W temacie regeneracji LDA, jet o jego ustawianiu. W moim temacie też zdaje się, jest wszystko opisane krok po kroku.
Jak będę miał czas to poszukam.


Treść dodana dnia 20-06-2011 14:00:

http://www.renaul...d_id=30269

Tutaj temat o o regeneracji LDA. Na zdjęciu numer 3 widać ową śrubę z nakrętką, którą należy wykręcić.


Treść dodana dnia 20-06-2011 14:30:

Na zdjęciu pod tym żółtym kapselkiem znajduje się śruba na duży imbus, odkręcasz to, spuszczasz ON z pompy wtryskowej, auto na piątym biegu przestawiasz tak, żeby pokazało Ci się w otworze miejsce na klucz imbusowy, czwórkę. Kręcisz w prawo i zwiększasz dawkę. To wszystko na pompie Lucasa.

Planuje zrobić z tych porad tutorial, oraz kolejny jak wymieniać uszczelniacze z cieknącej pompy wtryskowej, konkretnie to spod dźwigni gazu i ssania. Jednak to wszystko nie teraz ani jutro...

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 23:53
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Czyli co do kosztów to jedynie wskaźnik ciśnienia? Trzeba do niego tęgiej głowy czy wystarczy podłączyć gdzieś w wężyk jakiś? Póki co zbieram informacjeSmile Kręcić cokolwiek będę dopiero jak się wszystkiego dowiemSmile Interesuje mnie też dość mocno jak bardzo skraca się żywotność silnika i jego elementów. Nie chcę zarżnąć maszyny, a mieć jedynie lepszego kopa (Vmax na prostej wynosi u mnie 185km/h wg GPS'u oraz 190km/h wg wskazówek i tej wartości nie muszę podwyższać, chyba, że idzie to w parze z przyspieszeniem Smile ). Z tego co się orientowałem na forach różnych wieśwagenów to garett t2 u nich chodzi fabrycznie na 0.8 bara. W renówce jest podobnie? I do jakiego ciśnienia można to kręcić bez obaw o żywotność turbiny? Wiem, że to dużo pytań, ale się trochę nakręciłem na toSmile Ostatnie pytanie: istnieje coś takiego jak MBC (Manual Booster Control) czy jakoś tak, warto się w to bawić? Ponoć wystarczy wpiąć w jakiś wężyk i regulować pokrętłem Smile .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2011 23:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie powinno sie skrocic nic jesli poprawnie bedzie uzytkował. jedynie spalanie moze delikatnie pyknac jak bedziesz palował.

w 19stce podobno wali do 1bara.
po za tym ja swoją jechałem licznikowe 190 i na pewno nie byl to koniec

podpiecie wskaźnika doladowania to zamontowane trojnika i podpiecie wezyka. tyleWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:05
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Czyli widzę, że zabawa całkiem tania i jedynie robocizny wymagaSmile Dzięki temu forum udało mi się już tyle rzeczy ponaprawiać i pomodzić w aucie, że mam nadzieję, iż i tym razem sobie poradzę samSmile Najgorzej będzie przekonać ojca diagnostę, że chcę to zrobić w swoim aucie (generalnie przeciwny ingerencją w fabryczne rzeczy i zawsze miałem z nim wojnę o modzenie, no ale w końcu to moje auto Smile ). Nie wie nikt jakiego przyrostu mocy się można spodziewać? Czy silnik zrobi się bardziej elastyczny, czy po prostu zwiększy przyspieszenie na wysokich obrotach (pow. 2 tys)?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

elastyczność w góre.

teoretyzujemy tylko ale jak hifman porobił wszystko co robił to celowałem mu tak w te 100koni w ciemno Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:10
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Czytałem tylko pobieżnie temat Hifmana, ale widziałem, że więcej rzeczy tam robił Smile Mi te 30-40 koni więcej w zupełności wystarczy i mam nadzieje uzyskać je kręcąc trzpień w turbo i przy pompie paliwa Smile 1.9dT 130 km to już może zrobić wrażenie Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

30-40KM? skąd Ty chcesz takie wielkie wartości wykrzesać?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:21
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Nie pamiętam na którym forum to widziałem, ale chyba u Hifmana, że na hamowni osiągał na benzynowym silniku 140 km. A może mi się pomyliło Smile w każdym bądź razie wyjdzie w praniu jak zmieniło się przyspieszenie autaSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

moment. bo nie ogarniam o czym Ty teraz mowisz?

Czemu mieszasz benzyne z dieslem, i nie wiadomo generalnie z jakiej gruszki i pietruszki?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Koucz
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 00:45
Awatar


Postów: 541

Data rejestracji: 28.09.2009 20:19
Skąd: małopolskie
Jordanów

Tyle to nie ma szans przez kręcenie, na pewno moment zwiększysz, można też dać kolektor od megane to pomaga na moment obrotowy słyszałem od pewnego mechanika

ps. chociaż to 100 jak by było żwawe to w dieslu na pewno fajnie idzie, w benzynie szału nie robi tyle ale tam nie ma turbo i tego momentu

Edytowane przez Koucz dnia 21-06-2011 00:46
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
 
marcin90pl
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 07:34
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Wybacz, późna pora i duże ambicje Grin 100km oczywiście cel do osiągnięcia Smile Czyli mówicie, że elastyczne 100km w dieselu sprawuje się lepiej niż ta sama moc w benzynie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 08:39
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zdecydowanie.
Wyobraź sobie mondeo mk3 kombi i 115KM.

Diesel jakoś się tam odpycha.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Hifman
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 08:40
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Sprawa wygląda następująco, ze tymi zabiegami mocy specjalnie nie zwiększasz (może o 10-20km), zwiększasz elastyczność i moment obrotowy.

Teraz to ja kminię co tu zrobić, żeby poprawić dół (1200 - 2000rpm). Pfft

No i turbawa w dT bije wg. literatury 0,95 bara. Jednak możesz mieć tą wartość mocno zaniżoną, ponieważ u mnie na oryginalnym turbo też biło tylko 0,7 bara, a na WG nic nie było robione. Z czasem widocznie zaślepka pełniąca rolę zaworu zaczyna puszczać i nie jest w stanie do tego dobić, co dała mu fabryka.

Edytowane przez Hifman dnia 21-06-2011 08:53
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
DieselPower
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 09:08
Awatar


Postów: 511

Data rejestracji: 26.10.2009 23:48
Skąd: -

proponuje dołożenie IC zawsze coś da a napewno nie zaszkodzi

SPRZEDAM PEUGEOTA 306 1.9 DT 92 KM -ALARM, CENTRALNY, NAVI,EL.SZYBER I INNE..
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/306/101297

Moje auto: Renault 19 1.9D RL <<>>Peugeot 306 1.9 XRdt, diesel, 256100km
 
Hifman
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 09:12
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Ja IC mam fabrycznie.

Swoją drogą muszę się wziąć za podkręcenie dawki na mojej drugiej pompie. Pfft

Edytowane przez Hifman dnia 21-06-2011 09:14
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 10:32
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Skąd się dowiem czy mam IC ? Manometr potrzebuje zasilania czy wystarczy mu ciśnienie? Gdzie się nim wpina?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 10:54
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Masz.
zobacz sobie koło lewej lampy co siedzi.

Teraz to ja kminię co tu zrobić, żeby poprawić dół (1200 - 2000rpm).



niestety - VGT tylko zostaje.

mniejsze turbo/Słabe doładowanie - szybsza reakcja - lepszy dół. (w sensie reakcja)

Duże trubo/duże doładowanie - musi się napompować - góra.

MUsiał byś może pokombinowac z Turbami.
Ale chyba tylko VGT zostaje :/

nie kojarzę wogóle jak to sterowane jest - czy podciśnieniem czy elektronicznie...


Treść dodana dnia 21-06-2011 10:58:

www.tdiclub.com/TDIFAQ/VNT15PIC3.jpg

Coś takiego.
Garret VNT-15- montowane w Vagach 1.9 TDI (m.in.)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: