29 Kwietnia 2024 19:22:29
Zdjęcia użytkowników
zieluch111 KartelihnO
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Kręcenie turbo? 
xxlgogoxxl
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 11:42
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

W passacie jak rozbierałem taką turbine, to było sterowane podciśnieniem. Szło ramię od gruszki i poruszało pierścieniem z łopatkami.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-06-2011 11:42
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 12:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kazda 19stka byla wyposazona w intercooler (dT)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 13:13
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Bylem u ojca w pracy w ramach mojej pracy (fajnie to brzmi Smile ) i moje zapędy skwitował krótkim: " Nie grzeb przy pompie to będziesz zimą odpalał" Grin co się stanie jeśli jedynie pokręce przy turbo, żeby pompy nie ruszać? A i zarzucił mi taki temat, że będzie olej ponoć palił Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
michor
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 13:16
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

xxlgogoxxl napisał/a:
W passacie jak rozbierałem taką turbine, to było sterowane podciśnieniem. Szło ramię od gruszki i poruszało pierścieniem z łopatkami.


Jak widać na załączonym obrazku.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
xxlgogoxxl
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 13:46
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No czyli jest możliwość wpięcia takiej sprężarki jak się trochę pokombinuje.

Co do odpalania zimą, to u Hifmana nie widziałem żadnego problemuSmilejak nie ma nieszczelności w układzie paliwowym, nie ma problemu ze świecami no to nie powinno być żadnych problemów.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
Hifman
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 14:24
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

@marcin90pl: Ryzyko zawsze jest, że coś się spierniczy. Co do odpalania zimą to bzdura. przy -20st. C odpalałem klekota na "cyka".


Zmienna geometria, hmm ok. Tylko skąd ja wezmę pod to całego kompa który będzie mi sterował podciśnieniem. Mega dużo grzebania i nie jest pewne jaki będzie efekt. Bo wszystko pięknie, sterowane podciśnieniem, tylko skąd ja w turboklekocie wezmę podciśnienie, tylko z vacumpompy. Co za tym idzie trzeba to podciśnienie jakoś sensownie przesterować i tutaj pojawiają się problemy. Sad

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 14:40
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

A jak z apetytem na olej? moja turbina teraz delikatnie rzyga olejem, bo jak przejedzie się szmatą w przewodzie do filtra powietrza (chyba, nie pamiętam czy to był ten, w każdym bądź razie taki szeroki owal) to szmata się brudzi na czarno i ojciec mówi, że to olej. Będzie bardziej rzygać czy po prostu wchłaniać olej do silnika?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
michor
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 14:40
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Panie.
To jest z VW.

Czysta mechanikaSmile

Rozbierasz gruszkę, przekladasz sprężynę i masz sterowane ciśnieniem a nie pod-ciśnieniemSmile
Z resztą w Vagu to chyba pod vacupompe jest podłączone więc...

Dodajsze sobie dla świetego spokoju MBC i ogien z pupy.


Treść dodana dnia 21-06-2011 14:42:

http://forum.tdi-...php?t=9161

Gogle w 5 minut mi znalazło.


Treść dodana dnia 21-06-2011 14:47:

http://forum.vwgo...hp?t=78603

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Hifman
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2011 15:31
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

@marcin90pl: To duże owalne to dolot z filtra powietrza. Jakbyś się przypatrzył to do tej rury doprowadzony jest wąż od odmy, stąd olej w tej rurze.

Każda turbawa musi sobie rzygnąć, taka tego natura.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2011 10:41
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Wykaże się lenistwem, ale czy znacie jakiś sklep ze wskaźnikami ciśnienia w turbo z całym potrzebnym osprzętem? Na necie można znaleźć od 60zł do 1000zł i nie wiem co wybraćSmile Nie wspominając o tym, że chciałbym kolor zielony podświetlenia, ale to już moje widzimisieGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2011 10:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kupujesz wskaźnik, wezyk i trojnik. i to wszystko co potrzebujesz z calego potrzebnego osprzetu Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2011 14:15
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Na necie jest wszytko co potrzeba. Każdy wskaźnik doładowania, będący zwykłym manometrem potrzebuje tylko wężyka i kabla do podświetlenia.

Jakikolwiek wskaźnik będzie grał. Ja mam Auto Gauge, zwykły manometr z niebieskim podświetleniem. Działa jak trzeba.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2012 17:49
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale czy samo bawienie się cięgnem od turbiny coś da? Grin I jakby ktoś dysponował zdjęciem, gdzie wogóle szukać turbiny i tego cięgna to byłoby fajniezawstydzony

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2012 20:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Turbina jest z tyłu silnika, przykrecona do kolektora, ciegno zobaczysz na pierwszym planie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 12:04
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

A jak tym kręcić, jeśli dobrze myślę, że to to? Smile No i w który wężyk wpiąć się manometrem?
[img]http://zapodaj.net/images/fe0582da45983.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez marcin90pl dnia 23-09-2012 12:04
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Kujtek
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 12:18
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wepnij się gdziekolwiek pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
marcin90pl
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 12:26
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Czyli np tu?
[img]http://zapodaj.net/images/e79f7c1343128.jpg[/img] is not a valid Image.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 21:30
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kujtek napisał/a:
wepnij się gdziekolwiek pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym


Nie zapominaj że w dieslu nie ma przepustnicy Smile

@marcin90pl może być. trójnik dajesz i heja

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 21:47
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Dzięki maestro za odpowiedź. Co do kręcenia cięgnem, to część gwintowana musi zostać przytrzymana kombinerkami, a drugimi kombinerkami trzeba kręcić element zakładany na klin? Wkręcać go, żeby ilość gwintu była mniejsza? Na zdjęciu zamieszczam element 1 i element 2, o których mówie Grin
[img]http://zapodaj.net/images/27518be44f1ea.jpg[/img] is not a valid Image.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 22:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ale nie bardzo rozumiem co chcesz zyskac? Sprawdz najpierw ile Ci bije turbina, bo sie okaze że marnie dmucha i tyle.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: