25 Kwietnia 2024 08:25:18
Zdjęcia użytkowników
adams202 blaster
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Kręcenie turbo? 
marcin90pl
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 22:30
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

No właśnie chcę sprawdzić ile bije (fabrycznie powinno chyba być 0.9 bara) i spróbować podwyższyć o 0.1 albo 0.2 i zobaczyć czy coś to daje. A jeśli nie to będę miał bajer na desce rozdzielczej Grin Nie chcę za bardzo się pompą bawić bo dopiero zapłaciłem zimą 400zł za ustawienie pompy i wymianę zaworka zwrotnego bo podobno puszczał paliwo z powrotem i nie odpalał jak postał przez noc. A tak przy okazji jeśli nie zwiększę dawki paliwa, a turbinę podbije to zacznie szarpać czy coś gorszego zrobi?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-09-2012 22:30
Awatar
maestro
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 22:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

400PLN za ustawienie pompy Shock

Zmierz ciśnienie, wtedy mozna kombinowac.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 23:16
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

twierdził, że cały silnik wziął na maszyne sprawdzającą kompresję silnika (podobno wyszło 31 bar) i całą pompę rozłożył i sprawdzał, aż doszedł, że ktoś odwrotnie miał założony zaworek zwrotny i dlatego puszczał paliwo. Próbowałem zejść z ceny ale chłop był uparty.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 23:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@marcin90pl wystarczy wtryski wykrecic i sprawdzić sprezanie (tak po chłopsku tlumacząc)

ciekawe co to za maszyna, i czy do tego wyjmował silnik z auta



Rotfl

ehh

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2012 23:47
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Mądry polak po szkodzie można by rzecSmile Mam taki manometr do sprawdzania ciśnienia w oponach, podejdzie? Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Hifman
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2012 13:22
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Powiem tak. Jak nie wiesz jak się bawić turbiną, nie baw się, tylko zrobisz sobie koszta.

Generalnie wszystko gdzieś było, chyba nawet ze zdjęciami, gdzie najlepiej i najwygodniej wejść "gałgiem".

Od opon nie da rady, musi być zwykły manometr na wąż.

Może kilka rad i teorii niezbędnej jak już chcesz grzebać:

Waste Gate tylko upuszcza spaliny w celu zabezpieczenia przed przeładowaniem. Innymi słowy spaliny zamiast napędzać wirnik turbiny, przechodzą kanałem upuszczającym bezpośrednio w wydech.

Wkręcajac cięgno powodujesz, że ciśnienie potrzebne do otwarcia/uchylenia WG wzrasta.

Cięgna od WG nie odkręcisz kombinerkami, zapomnij. Element, który jest wewnętrznie nagwintowany i nakręcany na pręt od gruszki WG jest skontrowany nakrętką i zapunktowany na gwincie. Kontrę należy odkręcić a zapunktowane miejsca rozwiercić inaczej urwiesz pręt od gruszki.

WG to bardzo upośledzona konstrukcja. Na fabrycznych nastawach zaczyna uchylać się znacznie wcześniej niż te 0.9bara, przez co osiągnięcie max doładowania trwaaa.

Najlepsze rozwiązanie to kupno MBC za jakieś niewielkie pieniądze i regulowanie ciśnienia płynnie według własnych potrzeb, czy upodobań. MBC pozwala regulować doładowanie maksymalne, jednak nie podaje ciśnienia na WG, aż do momentu, gdy na MBC pojawi się ciśnienie graniczne. Wtedy ciśnienie idzie na WG i ogranicza doładowanie. Takie rozwiązanie pozwala łatwo regulować sobie ciśnienie, kombinować itd. Do tego nie masz efektu uchylenia na WG.
Dzięki MBC zyskujesz możliwość eleganckiej regulacji i nie tracisz boosta przy doładowaniach niższych niż graniczne.

Kolejna ważna kwestia to to, że samo doładowanie nie da mega efektów. Trzeba zwiększyć dawkę na pompie.

Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Edytowane przez Hifman dnia 24-09-2012 13:25
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2012 14:36
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Ok, więc koszta dodatkowe...na razie funduszy brak Smile Patrzałem za MBC to już za 70-80zł można dostać, ale do tego manometr około 80zł, trójnik, zaciski i 200zł nie moje a na razie nie mam takiej wolnej kwoty Smile Co do pompy...jak już pisałem boję się jej tykać, bo pamiętam doskonale zimowe problemy z odpalaniem i szarpaniem po odpaleniu Smile Na razie chyba sobie odpuszczę Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
luksad2200
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 18:18
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

a do ile można podkręcic turbo, i o ile dawke zwiekszyc paliwa, i jak to zwiekszac na oko czy jakims sposobem,
i jeszcze takie pyatanie jakby zwiekszył cisnienie paliwa dało by to cos czy nie bardzo

Edytowane przez luksad2200 dnia 26-09-2012 18:20
sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 23:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 teoretycznie dało. ja dałem w układ pompe paliwa miedzy bakiem a pompą wtryskową i zasiliłem ją na 50%. obroty na wolnych z 900 wskoczyły na 1100, auto wyraźnie inaczej pracowało i inaczej jeździło, niestety tak podniesione ciśnienie (a raczej wymuszony obieg) zaczęło powodować szybkie pocenie się pompy, więc w zimę było tylko praktykowane przed pierwszym odpaleniem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 23:28
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

chodziło mi odniesienie żeby wtryskiwacz się otwierał przy wiekszym cicnieniu np 150bar

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Hifman
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 11:13
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Żeby wtryskiwacz otwierał się na 150bar musi być ustawiony na 150bar, w pompie tego nie ustawisz tylko i wyłącznie regulacja wtryskiwaczy.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 19:21
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

tak chodzi mi regulacja podkładkami na wtryskiwaczu


Treść dodana dnia 16-03-2013 16:54:

sprawdziłem dzisiaj u siebie w meganie doładowanie turbo i wyszła lipa dołaowanie wychodzi 0,3 bara max, wiec chyba turbo do wymiany czy mogłem cos zrobic źle przy pomiarach,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
michor
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2013 17:01
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@luksad2200 głupie pytanie.

Na postoju czy w trakcie jazdy?

Słabe doładowanie- raczej waste gate otwarty.

Umierające turbo raczej wali olejem.
Sprawdź luz na wirniku i tyle.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
luksad2200
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2013 17:21
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

na postoju i w trakcie jazdy,

waste gate raczej chodzi prawidłowo, da sie go ruszyc w taki sposób żeby otwarł zawór upustowy, chyba ze sie jakos mógł uszkodzic


Treść dodana dnia 16-03-2013 17:22:

probowałem też regulowac zaworem mbc ale ni to nie dało

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2013 18:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 w ktorym miejscu mierzyłeś?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2013 18:36
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

miedzy vaste gats a kolektorem dolotowym

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
lukat1988
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2013 07:58
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Jeżeli ktoś kiedyś kręcił cięgnem to może być za długie i zawór się nie domyka. Najlepiej zdjąć cięgło na zgaszonym silniku na delikatnie naprężone.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
luksad2200
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2013 14:16
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

cięgn jest delikatnie naprężone, wiec to raczj winna turbo, pójdzie do wymiany lub regeneracja

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
lukat1988
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2013 14:36
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

@luksad2200 Prędzej bym się intrcoolera czepiał, że przypchany, nieszczelny. Turbina plułaby olejem, głośno pracowała (ocierający wirnik o korpus). A może sam zawór jest wadliwy i za wcześnie się otwiera

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
luksad2200
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2013 14:42
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

sprawdze jeszcze interculer, ale jak jest zajebany to pewnie turb olej puszcza

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: