Menu główne
Forum
Klubowicze
marcin90pl |
Dodany dnia 23-09-2012 22:30 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
No właśnie chcę sprawdzić ile bije (fabrycznie powinno chyba być 0.9 bara) i spróbować podwyższyć o 0.1 albo 0.2 i zobaczyć czy coś to daje. A jeśli nie to będę miał bajer na desce rozdzielczej Nie chcę za bardzo się pompą bawić bo dopiero zapłaciłem zimą 400zł za ustawienie pompy i wymianę zaworka zwrotnego bo podobno puszczał paliwo z powrotem i nie odpalał jak postał przez noc. A tak przy okazji jeśli nie zwiększę dawki paliwa, a turbinę podbije to zacznie szarpać czy coś gorszego zrobi? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-09-2012 22:30 |
maestro |
Dodany dnia 23-09-2012 22:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
400PLN za ustawienie pompy
Zmierz ciśnienie, wtedy mozna kombinowac. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 23-09-2012 23:16 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
twierdził, że cały silnik wziął na maszyne sprawdzającą kompresję silnika (podobno wyszło 31 bar) i całą pompę rozłożył i sprawdzał, aż doszedł, że ktoś odwrotnie miał założony zaworek zwrotny i dlatego puszczał paliwo. Próbowałem zejść z ceny ale chłop był uparty. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-09-2012 23:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@marcin90pl wystarczy wtryski wykrecic i sprawdzić sprezanie (tak po chłopsku tlumacząc)
ciekawe co to za maszyna, i czy do tego wyjmował silnik z auta ehh Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 23-09-2012 23:47 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Mądry polak po szkodzie można by rzec Mam taki manometr do sprawdzania ciśnienia w oponach, podejdzie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 24-09-2012 13:22 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Powiem tak. Jak nie wiesz jak się bawić turbiną, nie baw się, tylko zrobisz sobie koszta.
Generalnie wszystko gdzieś było, chyba nawet ze zdjęciami, gdzie najlepiej i najwygodniej wejść "gałgiem". Od opon nie da rady, musi być zwykły manometr na wąż. Może kilka rad i teorii niezbędnej jak już chcesz grzebać: Waste Gate tylko upuszcza spaliny w celu zabezpieczenia przed przeładowaniem. Innymi słowy spaliny zamiast napędzać wirnik turbiny, przechodzą kanałem upuszczającym bezpośrednio w wydech. Wkręcajac cięgno powodujesz, że ciśnienie potrzebne do otwarcia/uchylenia WG wzrasta. Cięgna od WG nie odkręcisz kombinerkami, zapomnij. Element, który jest wewnętrznie nagwintowany i nakręcany na pręt od gruszki WG jest skontrowany nakrętką i zapunktowany na gwincie. Kontrę należy odkręcić a zapunktowane miejsca rozwiercić inaczej urwiesz pręt od gruszki. WG to bardzo upośledzona konstrukcja. Na fabrycznych nastawach zaczyna uchylać się znacznie wcześniej niż te 0.9bara, przez co osiągnięcie max doładowania trwaaa. Najlepsze rozwiązanie to kupno MBC za jakieś niewielkie pieniądze i regulowanie ciśnienia płynnie według własnych potrzeb, czy upodobań. MBC pozwala regulować doładowanie maksymalne, jednak nie podaje ciśnienia na WG, aż do momentu, gdy na MBC pojawi się ciśnienie graniczne. Wtedy ciśnienie idzie na WG i ogranicza doładowanie. Takie rozwiązanie pozwala łatwo regulować sobie ciśnienie, kombinować itd. Do tego nie masz efektu uchylenia na WG. Dzięki MBC zyskujesz możliwość eleganckiej regulacji i nie tracisz boosta przy doładowaniach niższych niż graniczne. Kolejna ważna kwestia to to, że samo doładowanie nie da mega efektów. Trzeba zwiększyć dawkę na pompie. Jak coś sobie przypomnę to dopiszę. Edytowane przez Hifman dnia 24-09-2012 13:25 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 24-09-2012 14:36 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Ok, więc koszta dodatkowe...na razie funduszy brak Patrzałem za MBC to już za 70-80zł można dostać, ale do tego manometr około 80zł, trójnik, zaciski i 200zł nie moje a na razie nie mam takiej wolnej kwoty Co do pompy...jak już pisałem boję się jej tykać, bo pamiętam doskonale zimowe problemy z odpalaniem i szarpaniem po odpaleniu Na razie chyba sobie odpuszczę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 26-09-2012 18:18 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
a do ile można podkręcic turbo, i o ile dawke zwiekszyc paliwa, i jak to zwiekszac na oko czy jakims sposobem,
i jeszcze takie pyatanie jakby zwiekszył cisnienie paliwa dało by to cos czy nie bardzo Edytowane przez luksad2200 dnia 26-09-2012 18:20 sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 26-09-2012 23:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 teoretycznie dało. ja dałem w układ pompe paliwa miedzy bakiem a pompą wtryskową i zasiliłem ją na 50%. obroty na wolnych z 900 wskoczyły na 1100, auto wyraźnie inaczej pracowało i inaczej jeździło, niestety tak podniesione ciśnienie (a raczej wymuszony obieg) zaczęło powodować szybkie pocenie się pompy, więc w zimę było tylko praktykowane przed pierwszym odpaleniem.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 26-09-2012 23:28 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
chodziło mi odniesienie żeby wtryskiwacz się otwierał przy wiekszym cicnieniu np 150bar
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 11-10-2012 11:13 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Żeby wtryskiwacz otwierał się na 150bar musi być ustawiony na 150bar, w pompie tego nie ustawisz tylko i wyłącznie regulacja wtryskiwaczy.
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 11-10-2012 19:21 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
tak chodzi mi regulacja podkładkami na wtryskiwaczu
Treść dodana dnia 16-03-2013 16:54: sprawdziłem dzisiaj u siebie w meganie doładowanie turbo i wyszła lipa dołaowanie wychodzi 0,3 bara max, wiec chyba turbo do wymiany czy mogłem cos zrobic źle przy pomiarach, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 16-03-2013 17:01 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@luksad2200 głupie pytanie.
Na postoju czy w trakcie jazdy? Słabe doładowanie- raczej waste gate otwarty. Umierające turbo raczej wali olejem. Sprawdź luz na wirniku i tyle. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 16-03-2013 17:21 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
na postoju i w trakcie jazdy,
waste gate raczej chodzi prawidłowo, da sie go ruszyc w taki sposób żeby otwarł zawór upustowy, chyba ze sie jakos mógł uszkodzic Treść dodana dnia 16-03-2013 17:22: probowałem też regulowac zaworem mbc ale ni to nie dało sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 16-03-2013 18:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 w ktorym miejscu mierzyłeś?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 16-03-2013 18:36 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
miedzy vaste gats a kolektorem dolotowym
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
lukat1988 |
Dodany dnia 17-03-2013 07:58 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Jeżeli ktoś kiedyś kręcił cięgnem to może być za długie i zawór się nie domyka. Najlepiej zdjąć cięgło na zgaszonym silniku na delikatnie naprężone.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 17-03-2013 14:16 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
cięgn jest delikatnie naprężone, wiec to raczj winna turbo, pójdzie do wymiany lub regeneracja
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
lukat1988 |
Dodany dnia 17-03-2013 14:36 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
@luksad2200 Prędzej bym się intrcoolera czepiał, że przypchany, nieszczelny. Turbina plułaby olejem, głośno pracowała (ocierający wirnik o korpus). A może sam zawór jest wadliwy i za wcześnie się otwiera
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 17-03-2013 14:42 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
sprawdze jeszcze interculer, ale jak jest zajebany to pewnie turb olej puszcza
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |