07 Maja 2024 16:47:56
Zdjęcia użytkowników
nicolas1985 Mnium87
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Projekt renault 19 rally 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2011 22:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@monterek5: F3R nie widział gazu poki nie wylądował u mnie, ale przed tym remont profilaktyczny był, zasadniczo przyjemność z jazdy jest na PB, gazu tak jak teraz uzywam sporadycznie, bo dojezdzam nim w sumie tylko do pracy i na miasto. Wielu już padaka z 1,2 na błotniku zostawiła, a to tylko 115koni...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-07-2011 22:32
Awatar
Toma
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 17:37
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 02.07.2011 10:28
Skąd: -

Hmm a wie ktos może jak polepszyć osiągi w renacie dokładnie mam silnik 1721 ccm 73 km.... bo tego auta juz napewno nie sprzedam a popróbować zawsze można..

Toma

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 301500km
 
lukat1988
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 18:42
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

@Toma: Poczytaj a doczytasz się, żeby wymienić silnik Smile

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
maestro
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 20:53
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Toma: z gówna bata nie ukrecisz. Tylko zmiana silnika.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Toma
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 22:13
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 02.07.2011 10:28
Skąd: -

A wie ktoś może jaka jest przyczyna ze "puszcza" niebieską chmure w sytuacji gdy jadę np 120 km/h i puszczę gaz i po chwili znów go wcisnę (ale nie za każdym razem)?

Toma

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 301500km
 
danielb1986
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 22:46
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@Toma: uszczelniacze zaworowe lub pierscienie

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
monterek5
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 23:00
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

jak chesz koneicznie dlubac swoj silnik to zacznij od dolotu i wydechu z prostych zeczy wywal filtr wloz storzek wytnij kata i wszytkie zbedne puszki zrob przelotowy wydech i poczujesz juz jakas roznice potem mozesz pomyslec o jakims lepszym kolektorze wydechowym a dopiero pozniej sie brac za dlubanie w samym silniku typu walek np i program

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
maestro
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 06:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@monterek5: prosze Cie Grin w F3Nie..... Pfft

@danielb1986: jak pod obciązeniem nie dymi to uszczelniacze na zaworach.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
s_konrad
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 07:10
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Tak sobie czytam i myślę, dużo już pomysłów było na forum ale niestety większość tak szybko upadła jak powstała. Z mojego może niezbyt bogatego zasobu wiedzy wiem, że moc silnika nie bierze się z samego powietrza (filtry stożkowe czy nawet mokre) lub z zwiększonej ilości paliwa (nowa mapa wtrysku czy BLOS). To wszystko jest tylko ułamkiem w całej masie zależności a nr 1 przy każdym tuningu jest osiąnięcie prawidłowej stechiometrii mieszanki a przez to też wzrost momentu obrotowego.
Wycinanie kata, strumienice, wydechy ULTER'a i różne inne dodatki muszą być dobrze obliczone i zsynchronizowane ze zdolnością przepływu gazów tak na wylocie jak i na dolocie do jednostki napędowej.
Być może moja wypowiedź wyda się komuś mało poprawna, jednak ma ona bardzo duże znaczenie dla obliczenia kosztów poprawienia parametrów pracy silnika zwłaszcza wtedy, kiedy rozprężenie wydechu nie daje efektów poprawy a wręcz może pogorszyć parametry pracy silnika a przez to też i osiągi.
Pozdrawiam i szerokości

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
edzio
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 07:50
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@monterek5: Jak kolega chce dłubać przy F#Nie to proponuję przerobić go na wielopunktPfft W miarę niskie koszty a efekt współmierny bo dodaje przynajmiej 15KMSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
Toma
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 09:28
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 02.07.2011 10:28
Skąd: -

już nie chodzi mi tyle o zwiększenie tej mocy chociaż miałem ochotę się z tym pobawić ale to chwilowe kopcenie... szczerze powiem że mam ją 4 lata i przez ten czas zmieniłem tylko rozrząd xP

Toma

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 301500km
 
jasko90
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 11:02
Awatar


Postów: 902

Data rejestracji: 02.06.2010 12:44
Skąd: łódzkie
Tomaszów Mazowiecki

@Toma: wiec jeśli nie chcesz jednak zwiększać mocy to po co o tym gadać? Chcesz jeździć szybciej - swapuj. A jesli nie to zadbaj o ten silnik który masz. Zmień świece, przewody, filtry i śmigaj dalej. Z F3N-em nic nie zdziałasz, nic mu nie poprawisz tylko bezsensownie wydasz kase

Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 1998r., benzyna, (1783/120KM), liftbac, benzyna, 212000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Toma: jak przez 4 lata nie zajrzałeś do oleju czy płynu chłodniczego, klockow hamulcowych to lepiej odstaw już auto na parking i nie ruszaj sie nim nigdzieWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
monterek5
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:45
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

chwilowy zapal jak to mowia ale jak czeba pare zl wyciagnac z portwela od razu mija Smile2 lepiej ta kase wzucic w stan samochodu zeby nim w miare bezpiecznie sie poruszac w twoim przypadku

Edytowane przez monterek5 dnia 30-07-2011 13:53
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: