Menu główne
Forum
Klubowicze
Malprix |
Dodany dnia 25-07-2011 14:06 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
Witam. Z ogromu wolnego czasu jakim teraz dysponuje oraz nudy wpadłem na pomysł aby podświetlić logo Renault na kierownicy w mojej Reni Z tego co już się zorientowałem będzie troche roboty ale jakoś się to zrobi Nie wiem czy we wszystkich kierownicach się da to zrobić ale w wersji z kierownicą bez air baga jest takie logo z prześwitem dzięki czemu można by je podświetlić. Planuję podświetlić to jakąś diodą. Tylko teraz nie wiem w jakie kable sie wpiąć. myślałem o tych od włącznika świateł, tylko nie wiem które to kabelki bo do włącznika świateł i kierunkowskazów biegną 2 wiązki kablów i nie wiem które są od czego Poniżej zamieszczam zdjęcie, więc było by fajnie jakby ktoś podpowiedział mi, które są od świateł i który to plus i minus Z góry dzięki za wszelką pomoc i porady Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-07-2011 14:06 |
Snorky |
Dodany dnia 25-07-2011 14:32 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
A wziąłeś pod uwagę 2 rzeczy?
1. "oczojebność" w nocy - zależy jak bardzo będzie świeciło 2. kable, które wskazałeś się nie kręcą, a kierownica tak - jak rozwiążesz problem owijania się kabli wokół kierownicy przy skręcaniu? Co do źródła prądu to może wykorzystaj zasilanie podświetlenia tablicy rozdzielczej? Tam bez problemu dojdziesz gdzie masz +12V a gdzie masę. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Bubek |
Dodany dnia 25-07-2011 14:32 |
Postów: 234 Data rejestracji: 16.03.2009 00:42 Skąd: łódzkie Łódź |
tak tylko po co
Allways 4fun Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 160000km
|
Snorky |
Dodany dnia 25-07-2011 14:34 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@Bubek
Malprix napisał/a: Z ogromu wolnego czasu jakim teraz dysponuje oraz nudy(...) Ot i tyle Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Malprix |
Dodany dnia 25-07-2011 14:46 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
Nad problemem owijania kabli już myślałem i jest na to sposób. Przez środek kierownicy idzie mały 'tunel' i gdzies pod zegarami jest małe wyjście. Więc myślę, że udało by się to jakoś zrobić W sumie racja, że chyba lepiej będzie się wpiąć w zegary. A co do 'oczojebności' to mnie to raczej nie będzie przeszkadzało Po za tym nie użyje Bóg wie jakiej diody, tak tylko żeby świeciło i cieszyło oko Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
Snorky |
Dodany dnia 25-07-2011 14:49 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Jeśli nie będzie "oczojebne" i zgra się z resztą to spoko. Gorzej jak będzie walić po oczach - gwarant, że to szybko wtedy wywalisz
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Malprix |
Dodany dnia 25-07-2011 14:54 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
No jeżeli tak będzie to pewnie wywale Ale myślę, że nie będzie tak źle Jak mi się uda to zamieszcze jakieś foto. Po za tym lubię 'grzebać' przy Reni a puki co nie wpadłem na żaden inny pomysł przy czym by tu podłubać Treść dodana dnia 25-07-2011 17:09: I chyba nici z mojego planu. Otóż 'tunel', którym chciałem poprowadzić kable nie ma dojścia do wcześniej wspomnianego otworu. Po za tym coś nie mogę odkręcić kierownicy, żeby dokładniej to zbadać. Chyba od nowości nikt jej nigdy nie odkręcał i się zakleszczyła na dobre. Używałem WD40 i ani drgnie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-07-2011 17:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie rozumiesz jednej podstawowej rzeczy. Kolumna musi mieć łożyskowanie, bo inaczej beda sie kable non stop skrecały i o nieszczęście nie dużo potrzeba.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Malprix |
Dodany dnia 25-07-2011 17:48 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
Wiem o co chodzi. Tylko już tak mam, że dopuki sam tego nie doświadczę to się nie przekonam Ale już zrezygnowałem z tego. A tak na przyszłość to nie wie ktoś jakby można odkręcić tą kierownicę ? Gdybym np. chciał sobie zamienić kierownicę na wersje williamsa? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-07-2011 17:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Bierzesz klucz i odkrecasz proste.
21. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Malprix |
Dodany dnia 27-07-2011 13:01 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
No właśnie nie było to takie proste Bo śruba była mocno zakleszczona ale jakoś się udało I po zbadaniu stwierdziłem, że jednak nic z tego nie będzie. Ale wpadłem na pomysł by podświetlić klamki wewnątrz auta. Bo już nie raz spotkałem się z sytuacją gdy ktoś szukał klamki nocą Tylko znów pytanko pod co sie podpiąć W przednich drzwiach można by się wpiąć jakoś pod elektryczne szyby a z tyłu może pod centralny zamek ? Co o tym myślicie, można tak czy nie bardzo ? Jestem laikiem dlatego pytam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
Snorky |
Dodany dnia 27-07-2011 13:09 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Lepiej puść kable z podświetlenia zegarów lub włącznika świateł - nie będziesz miał non stop napięcia na ledach. Też o tym myślałem, ale u mnie idzie już tyle kabli do drzwi (elektryka szyb, centralny zamek, podświetlenie pod drzwiami, elektryczne lusterka, a dojdzie jeszcze domykanie szyb ), że narazie plan ten został zawieszony
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-07-2011 14:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Snorky: Żeby zrobić to używając kostek (Twoje pomysły) oryginalnych to już jest nie wykonalne
@Malprix: przestaje mi sie podobać Twoj tok rozumowania To wygląda tak jakbyś opierdzielił hurtownie ledów i na siłe chciał coś z nimi zrobić Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Malprix |
Dodany dnia 27-07-2011 14:38 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
Maestro, jak to mówią lubię "choinki" Puki co w mojej Reni mam tylko inny kolor podświetlenia zegarów (biało-niebieski) i niebieskie neony pod nogami kierowcy i pasażera A tak dla uspokojenia Twoich obaw, nie obrabowałem hurtowni ledów No ale sam powiedz, że podświetlenie klamek to nie taki zły pomysł W końcu 'lepsiejsze' samochody mają to w standardzie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
Snorky |
Dodany dnia 27-07-2011 14:39 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@Maestro - dlatego piszę, że już mam tyle kabli, ze hej
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Kali |
Dodany dnia 27-07-2011 14:41 |
Postów: 3457 Data rejestracji: 07.08.2010 21:30 Skąd: lubelskie Radzyń Podlaski |
kup farbę świecącą w ciemnościach i po problemie
LRA11899<3
Moje auto: Renault Laguna II 1.9 dCi (88kW/120KM),, diesel, 211000km
|
Malprix |
Dodany dnia 27-07-2011 16:31 |
Postów: 116 Data rejestracji: 01.04.2011 12:36 Skąd: - |
Hehe można i tak Ale to by było za proste A ja nie mam co robić z czasem więc pobawie się z diodami Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
michor |
Dodany dnia 27-07-2011 17:13 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Snorky napisał/a: Lepiej puść kable z podświetlenia zegarów lub włącznika świateł - nie będziesz miał non stop napięcia na ledach. Też o tym myślałem, ale u mnie idzie już tyle kabli do drzwi (elektryka szyb, centralny zamek, podświetlenie pod drzwiami, elektryczne lusterka, a dojdzie jeszcze domykanie szyb ), że narazie plan ten został zawieszony Eeehhmm.... A czemu nie można sobie pożyczyć z przycisków od szyb? Tam wszystko jest? + po zapłonie i + do podświetlenia? Nie rozumiem, przecież to tylko 10 cm kabla z rączki do klamki *albo jestem jakiś głupi* [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomspeed |
Dodany dnia 27-07-2011 18:11 |
Postów: 98 Data rejestracji: 02.10.2005 23:26 Skąd: dolnośląskie Bardo |
w pierwszej reni (jak bylem jeszcze mlody) to mialem podwietlode klamki zewnetrzne i wewnetrzne.
dzialac, dzialalo, funkcje swoja spelnialo. do tego bylo do podlaczone pod akumulator na stale ( oczywiscie bezpiecznik i wylacznik w obwodzie sie znalazl). pradu bralo tyle co nic i w ogole tego nie wylaczalem. do tego byly do diody niebieskie. teraz juz wyroslem z takich wynalazkow, a w szczegolnosci z niebieskiego koloru podswietlenia dwie 19-stki zajezdzone na smierc
ale to byly dobre i mocne auta Moje auto: omega B x20xev + twingo c3g + Scenic 2001 PHII 1.9 dci, diesel, 220000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |