Menu główne
Forum
Klubowicze
mati_lysy |
Dodany dnia 29-07-2011 21:32 |
Postów: 39 Data rejestracji: 23.07.2009 18:57 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Mam pytanie: Od 3 tygodni 19 stała pod blokiem. Przebiłem chłodnice i czekałem za dostawą nowej. Dziś składam wszystko razem, ładnie pięknie, odpalam auto... chodzi 5mi i na ziemi tęcza (bo pada deszcz). Sprawdzam silnik i mi kapie dość mocno spod pompy wtryskowej. Wiem, że może tam skapywać ropa, ale chyba nie w takim tempie jak teraz. możliwe, że coś się tam stało, bo dojście kiepskie mam. Może jakaś śruba się wykręciła.... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-07-2011 21:32 |
artus1989 |
Dodany dnia 29-07-2011 21:55 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Zobacz palcem czy nie kapie Ci czasem z zaworu LDA albo na połączeniu korpusu aluminiowego pompy z takim kawałkiem metalu (że tak to ujme bo nie wiem jak to sie fachowo nazywa) z którego wychodzą rurki do wtrysków. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
xXcarlossXx |
Dodany dnia 29-07-2011 22:30 |
Postów: 216 Data rejestracji: 15.10.2007 21:14 Skąd: - |
pompa lucas czy bosh? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
|
mati_lysy |
Dodany dnia 29-07-2011 23:10 |
Postów: 39 Data rejestracji: 23.07.2009 18:57 Skąd: wielkopolskie Poznań |
No właśnie na połączeniu korpusu raczej nie. Możliwe, że to ten zawór co napisałeś, ale nie znam się i nie wiem. A jaka pompa niestety nie wiem. Po czym je mam odróżnić? Jutro może zdjęcie wrzucę. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 31-07-2011 10:13 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
może kapać z pod uszczelnienia na kole, najczęstsza przyczyna szczególnie w lucasie
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Suchy1992 |
Dodany dnia 31-07-2011 14:36 |
Postów: 6 Data rejestracji: 16.09.2009 18:35 Skąd: - |
Witam właśnie mam ten sam problem... pompy nie wyciągałem bo niestety jak wiadomo rozrząd trzeba rozmontować.... ja tak patrzyłem i ciągle myślałem że to mi cieknie z takiego miejsca od spodu w które da się wkręcić śrubę '8' ale wkręciłem i nadal nic tylko obroty nie mam pojęcia dlaczego wzrosły mi do 1200.. później tak patrzyłem dotykałem i to właśnie na tym łączeniu pompy z tymi wtryskami tak jak tu kolega już wspominał że może to być ta przyczyna. a więc mam pytania takie czy jeżeli odkręcę te rurki z wtryskami razem z tym "kawałkiem metalu" to nic mi nie wyskoczy żadne sprężynki czy coś takiego ;d i czy wystarczy uszczelnić łączenie z tym "kawałkiem metalu" i to pomoże czy to jednak jest coś w środku tam? proszę o jakąś pomoc w związku z tym, może jakiś schemat bo renia już stoi 2 tyg bez ruchu Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
Kriss |
Dodany dnia 01-08-2011 10:13 |
Postów: 278 Data rejestracji: 06.11.2008 16:40 Skąd: lubelskie Chełm |
Prawdopodobnie cieknie Ci z pod takiej blaszki montowanej na dwóch imbusach od strony silnika na samym dole pompy pośrodku. Pod tą blaszką jest simering (żadne sprężynki nie wyskoczą). Kup porządny klucz i możesz to rozebrać, jest ciasno i jak dobrze pamiętam trzeba demontować metalowe przewody idące do wtrysków. Oczywiście opis dotyczy pompy Bosch-a, nie wiem jak jest w Lucasie i dobrze by było jak być napisał jaką masz pompę lub dał zdjęcie.
Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
|
|
|
mati_lysy |
Dodany dnia 02-08-2011 18:19 |
Postów: 39 Data rejestracji: 23.07.2009 18:57 Skąd: wielkopolskie Poznań |
1 zdjęcie z góry, 2 przedstawia wyciek. dorzucam tez film, żeby chociaż coś można zobaczyć. 1 http://imageshack...23311.jpg/ 2 http://imageshack...23314.jpg/
mati_lysy dodał/a następującą plik:
Edytowane przez mati_lysy dnia 02-08-2011 18:20 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
Kriss |
Dodany dnia 02-08-2011 19:12 |
Postów: 278 Data rejestracji: 06.11.2008 16:40 Skąd: lubelskie Chełm |
Może to Ci pomoże w pompie grzebałem prawie rok temu, pamięć niestety jest ulotna...: http://www.forum-...293129.htm
Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 02-08-2011 22:35 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Suchy1992- sam pompy nie rozbieraj, nie radze bo jak Ci sie coś pojebie z pompą to już jej nie ustawisz a wtedy to będzie sie chciało płakać Jeśli bardzo Ci leje to albo musisz oddać ja do zmiany uszczelnień- wymieniają zawsze wszystkie albo kupić używke bo w niektórych rejonach polski tak kasuja za wymiane uszczelek i ustawienie pompy że spokojnie można używke kupić. Bo ja np za wymiane i ustawienie zapłaciłem 300 zł i jeszcze wymiana membran w zaworze LDA 70 zł. Ale jeśli zawór jest dobry, auto dobrze reaguje na gaz to poproś o to żeby Ci go wogóle nie ruszał bo go zepsuje a dobrych membran już nie produkują więc napewno Ci go już nie naprawi. Pzdr Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
mati_lysy |
Dodany dnia 08-08-2011 09:16 |
Postów: 39 Data rejestracji: 23.07.2009 18:57 Skąd: wielkopolskie Poznań |
A że tak spytam: można zmienić pompę wtryskową bosha na lucasa czy tak się nie da? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-08-2011 13:20 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
da sie i to bez żadnych problemów,
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Kriss |
Dodany dnia 08-08-2011 20:10 |
Postów: 278 Data rejestracji: 06.11.2008 16:40 Skąd: lubelskie Chełm |
Musisz wtedy inaczej ustawiac rozrząd (na kołach rozrzadu masz znaki na oba modele pomp), szczegóły znajdziesz na forum.
Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
|
|
|
lukavip |
Dodany dnia 12-08-2011 21:20 |
Postów: 144 Data rejestracji: 29.11.2007 00:20 Skąd: wielkopolskie Swarzędz |
Więc mam pytanie w imieniu matiego.
To oczywiście pompa Boscha. Cieknie na łączeniu pompy z tym metalowym elementem, tylko cieknie po śrubie. [img]http://img89.imageshack.us/img89/3056/p8023314a.jpg[/img] is not a valid Image. Można wykręcić same rurki co idą na wtryski wraz z tym metalowym elementem od prawej, nieruszając pompy na rozrządzie? Edytowane przez lukavip dnia 12-08-2011 21:22 Szczęśliwy właściciel Reni 19 diesel 1.9 hatchback 1994 rok oraz Megane 1.6 16V 1999 rok Moje auto: Renault Megane 1.6 16V, benzyna, 153000km
|
artus1989 |
Dodany dnia 12-08-2011 21:30 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Kolego to jest głowica pompy, jeśli ją rozbierzesz to będziesz musiał kupić inną pompe. Po 1- nie ustawisz jej później, po 2- nie znajdziesz takiej uszczelki do niej bo są tylko w kompletach naprawczych ( nie dobierzesz innego oringu bo są specjalnie inne rozmiary żeby nie kupować tanich oringów w sklepie). Jeśli auto Ci dobrze paliło w zimie to warto ją odkręcić i dać do wymiany uszczelek, a jeśli było kiepsko to najlepszy interes zrobisz kupując pompe wtryskową np z niemiec bo prawda jest taka że tam mają lepsze paliwo i pompy wtryskowe są w lepszym stanie niż nasze polskie:/ Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
Kriss |
Dodany dnia 13-08-2011 19:32 |
Postów: 278 Data rejestracji: 06.11.2008 16:40 Skąd: lubelskie Chełm |
Eeee tam gadanie, ja rozebrałem pompe, rozsypała się, poskładałem i chodzi elegancko.
Bedziesz tam miał simering, sprzedają w kompletach naprawczych to fakt, ale jak kupiłem w sklepie metalowym w takim samym rozmiarze jak stary. Tutaj masz fotkę: http://bricofoy.f...c05365.jpg Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 13-08-2011 22:34 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
No to masz duże zdolności i jeszcze więcej szczęścia No to rozkładajcie pompy na części pierwsze a jak uda sie wam złożyć i będzie wam chodzić to chylę czoło Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
Kriss |
Dodany dnia 14-08-2011 13:43 |
Postów: 278 Data rejestracji: 06.11.2008 16:40 Skąd: lubelskie Chełm |
Niewątpliwie trzeba posiadać pewne zdolności mechaniczne aby się zabierać za pompę. Ja posiłkowałem sie schematem zdjęciowym z jakiegoś francuskiego forum bo inaczej także bym miał problem, ot cała prawda.
Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
|
|
|
mati_lysy |
Dodany dnia 20-08-2011 10:54 |
Postów: 39 Data rejestracji: 23.07.2009 18:57 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Na razie nie mam czasu i odwagi się za to zabrać. Na razie mam odkręcone wszystkie plastiki zasłaniające pasek rozrządu. Mam rozumieć, że koło prawe i błotniki wewnętrzne też muszę zdjąć, żeby widzieć wał, prawda? Śruby wszystkie już sobie lekko odkręciłem, tzn. na tyle, żeby nie musieć się z nimi siłować Mam tylko 2 pytania: Czy jak już pompę wyciągnę, to rozebrać ją sam czy dać gdzieś do naprawy? Co lepiej zrobić? Jaka tam jest uszczelka? Chodzi mi o rozmiar, żebym wiedział w sklepie o jaki zapytać. Pozdro Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-08-2011 22:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Kolo prawe, błotniki wewnętrzne (a co to takiego)?
przeciez pompa jest na samej górze? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |