23 Luty 2019 00:05:21
Zdjęcia użytkowników
semen1975 ALAN
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

tomek1405 [off] 20-02-2019 19:16
kamiroz, tak Silver

PrzemekR19 [off] 14-02-2019 19:30
kamiroz, stawiam że użytkownik SILVER

ipkis666 [off] 14-02-2019 18:51
Witam ponownie wszystkich ^^

Marko [off] 31-01-2019 22:39
A silnik wezmę z oryginała i włożę do mastera. Reflektorki poczekają na dodatnie temperatury bo nie lubię plastików demontować na chłodno.

Marko [off] 31-01-2019 22:37
instalacja nie ruszana wtyczki sie nie da odwrotne założyć wymyśliłem a potem se ze znajomych jaja robiłem nie potrafili zgadnąć co no ale ja bym też nie zgadł jak bym nie wiedział. W każdym razie następnym razem kupie slave za 20 PLN made in

Marko [off] 31-01-2019 22:34
jonowaty nie dobra wiadomość Pfft choć silniczek z centrala mastera już rozbierałem i to dwa razy bo raz jak poskładałem to odwrotnie włożyłem magnesy i jak zamykałem to u kierowcy się otwierał z 5 minut nad tym dumałem no bo k..a jak?

oriikriss [off] 30-01-2019 09:43
Hejka Grin

kamiroz [off] 26-01-2019 11:47
Kto trzyma swoje renówki koło elektrociepłowni we Wrocku? wiem, że dwie kiedyś stały z naklejką R19klub Wink

edzio [off] 26-01-2019 11:15
Alo alo

jonowaty [off] 24-01-2019 14:34
Marko, zacznij od zmiany silniczka regulacji na inny sprawny


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Cieknąca pompa wtryskowa 
mati_lysy
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 21:32
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 23.07.2009 18:57
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Mam pytanie:
Od 3 tygodni 19 stała pod blokiem. Przebiłem chłodnice i czekałem za dostawą nowej. Dziś składam wszystko razem, ładnie pięknie, odpalam auto... chodzi 5mi i na ziemi tęcza (bo pada deszcz). Sprawdzam silnik i mi kapie dość mocno spod pompy wtryskowej. Wiem, że może tam skapywać ropa, ale chyba nie w takim tempie jak teraz. możliwe, że coś się tam stało, bo dojście kiepskie mam. Może jakaś śruba się wykręciła....

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-07-2011 21:32
Awatar
artus1989
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 21:55
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Zobacz palcem czy nie kapie Ci czasem z zaworu LDA albo na połączeniu korpusu aluminiowego pompy z takim kawałkiem metalu (że tak to ujme bo nie wiem jak to sie fachowo nazywaSmile) z którego wychodzą rurki do wtrysków.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
xXcarlossXx
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 22:30
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

pompa lucas czy bosh?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
mati_lysy
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 23:10
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 23.07.2009 18:57
Skąd: wielkopolskie
Poznań

No właśnie na połączeniu korpusu raczej nie. Możliwe, że to ten zawór co napisałeś, ale nie znam się i nie wiem. A jaka pompa niestety nie wiem. Po czym je mam odróżnić? Jutro może zdjęcie wrzucę.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
luksad2200
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31-07-2011 10:13
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

może kapać z pod uszczelnienia na kole, najczęstsza przyczyna szczególnie w lucasie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Suchy1992
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-07-2011 14:36
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 16.09.2009 18:35
Skąd: -

Witam właśnie mam ten sam problem... pompy nie wyciągałem bo niestety jak wiadomo rozrząd trzeba rozmontować.... Frown ja tak patrzyłem i ciągle myślałem że to mi cieknie z takiego miejsca od spodu w które da się wkręcić śrubę '8' ale wkręciłem i nadal nic tylko obroty nie mam pojęcia dlaczego wzrosły mi do 1200.. później tak patrzyłem dotykałem i to właśnie na tym łączeniu pompy z tymi wtryskami tak jak tu kolega już wspominał że może to być ta przyczyna. a więc mam pytania takie czy jeżeli odkręcę te rurki z wtryskami razem z tym "kawałkiem metalu" to nic mi nie wyskoczy żadne sprężynki czy coś takiego ;d i czy wystarczy uszczelnić łączenie z tym "kawałkiem metalu" i to pomoże czy to jednak jest coś w środku tam? Sad proszę o jakąś pomoc w związku z tym, może jakiś schemat bo renia już stoi 2 tyg bez ruchu Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
Kriss
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-08-2011 10:13
Awatar


Postów: 278

Data rejestracji: 06.11.2008 16:40
Skąd: lubelskie
Chełm

Prawdopodobnie cieknie Ci z pod takiej blaszki montowanej na dwóch imbusach od strony silnika na samym dole pompy pośrodku. Pod tą blaszką jest simering (żadne sprężynki nie wyskoczą). Kup porządny klucz i możesz to rozebrać, jest ciasno i jak dobrze pamiętam trzeba demontować metalowe przewody idące do wtrysków. Oczywiście opis dotyczy pompy Bosch-a, nie wiem jak jest w Lucasie i dobrze by było jak być napisał jaką masz pompę lub dał zdjęcie.

Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2 Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
 
mati_lysy
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2011 18:19
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 23.07.2009 18:57
Skąd: wielkopolskie
Poznań

1 zdjęcie z góry, 2 przedstawia wyciek. dorzucam tez film, żeby chociaż coś można zobaczyć.

1
http://imageshack...23311.jpg/

2
http://imageshack...23314.jpg/
mati_lysy dodał/a następującą plik:
p8023315.rar [877.2kB / 319 Pobrane]

Edytowane przez mati_lysy dnia 02-08-2011 18:20
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kriss
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2011 19:12
Awatar


Postów: 278

Data rejestracji: 06.11.2008 16:40
Skąd: lubelskie
Chełm

Może to Ci pomoże w pompie grzebałem prawie rok temu, pamięć niestety jest ulotna...: http://www.forum-...293129.htm

Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2 Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
 
artus1989
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2011 22:35
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Suchy1992- sam pompy nie rozbieraj, nie radze bo jak Ci sie coś pojebie z pompą to już jej nie ustawisz a wtedy to będzie sie chciało płakaćPfft Jeśli bardzo Ci leje to albo musisz oddać ja do zmiany uszczelnień- wymieniają zawsze wszystkie albo kupić używke bo w niektórych rejonach polski tak kasuja za wymiane uszczelek i ustawienie pompy że spokojnie można używke kupić. Bo ja np za wymiane i ustawienie zapłaciłem 300 zł i jeszcze wymiana membran w zaworze LDA 70 zł. Ale jeśli zawór jest dobry, auto dobrze reaguje na gaz to poproś o to żeby Ci go wogóle nie ruszał bo go zepsuje a dobrych membran już nie produkują więc napewno Ci go już nie naprawi. Pzdr

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
mati_lysy
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2011 09:16
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 23.07.2009 18:57
Skąd: wielkopolskie
Poznań

A że tak spytam: można zmienić pompę wtryskową bosha na lucasa czy tak się nie da?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
luksad2200
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2011 13:20
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

da sie i to bez żadnych problemów,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Kriss
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2011 20:10
Awatar


Postów: 278

Data rejestracji: 06.11.2008 16:40
Skąd: lubelskie
Chełm

Musisz wtedy inaczej ustawiac rozrząd (na kołach rozrzadu masz znaki na oba modele pomp), szczegóły znajdziesz na forum.

Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2 Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
 
lukavip
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2011 21:20
Awatar


Postów: 144

Data rejestracji: 29.11.2007 00:20
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

Więc mam pytanie w imieniu matiego.
To oczywiście pompa Boscha.
Cieknie na łączeniu pompy z tym metalowym elementem, tylko cieknie po śrubie.
[img]http://img89.imageshack.us/img89/3056/p8023314a.jpg[/img] is not a valid Image.
Można wykręcić same rurki co idą na wtryski wraz z tym metalowym elementem od prawej, nieruszając pompy na rozrządzie?

Edytowane przez lukavip dnia 12-08-2011 21:22
Szczęśliwy właściciel Reni 19 diesel 1.9 hatchback 1994 rok oraz Megane 1.6 16V 1999 rok

Moje auto: Renault Megane 1.6 16V, benzyna, 153000km
 
artus1989
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2011 21:30
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Kolego to jest głowica pompy, jeśli ją rozbierzesz to będziesz musiał kupić inną pompe. Po 1- nie ustawisz jej później, po 2- nie znajdziesz takiej uszczelki do niej bo są tylko w kompletach naprawczych ( nie dobierzesz innego oringu bo są specjalnie inne rozmiary żeby nie kupować tanich oringów w sklepie). Jeśli auto Ci dobrze paliło w zimie to warto ją odkręcić i dać do wymiany uszczelek, a jeśli było kiepsko to najlepszy interes zrobisz kupując pompe wtryskową np z niemiec bo prawda jest taka że tam mają lepsze paliwo i pompy wtryskowe są w lepszym stanie niż nasze polskie:/

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
Kriss
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2011 19:32
Awatar


Postów: 278

Data rejestracji: 06.11.2008 16:40
Skąd: lubelskie
Chełm

Eeee tam gadanie, ja rozebrałem pompe, rozsypała się, poskładałem i chodzi elegancko. Grin

Bedziesz tam miał simering, sprzedają w kompletach naprawczych to fakt, ale jak kupiłem w sklepie metalowym w takim samym rozmiarze jak stary. Tutaj masz fotkę:

http://bricofoy.f...c05365.jpg


Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2 Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
 
artus1989
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2011 22:34
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

No to masz duże zdolności i jeszcze więcej szczęściaPfft No to rozkładajcie pompy na części pierwsze a jak uda sie wam złożyć i będzie wam chodzić to chylę czołoSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
Kriss
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2011 13:43
Awatar


Postów: 278

Data rejestracji: 06.11.2008 16:40
Skąd: lubelskie
Chełm

Niewątpliwie trzeba posiadać pewne zdolności mechaniczne aby się zabierać za pompę. Ja posiłkowałem sie schematem zdjęciowym z jakiegoś francuskiego forum bo inaczej także bym miał problem, ot cała prawda.

Była śnieżna R19 C1J na gaźniku 157tys km było czerwone F8Q DIESEL w full opcji a jest teraz 1.7 Ph2 Rotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 140000km
 
mati_lysy
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2011 10:54
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 23.07.2009 18:57
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Na razie nie mam czasu i odwagi się za to zabrać. Na razie mam odkręcone wszystkie plastiki zasłaniające pasek rozrządu. Mam rozumieć, że koło prawe i błotniki wewnętrzne też muszę zdjąć, żeby widzieć wał, prawda? Śruby wszystkie już sobie lekko odkręciłem, tzn. na tyle, żeby nie musieć się z nimi siłować Smile Mam tylko 2 pytania:
Czy jak już pompę wyciągnę, to rozebrać ją sam czy dać gdzieś do naprawy? Co lepiej zrobić?
Jaka tam jest uszczelka? Chodzi mi o rozmiar, żebym wiedział w sklepie o jaki zapytać.
Pozdro

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2011 22:13
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42194

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kolo prawe, błotniki wewnętrzne (a co to takiego)?
przeciez pompa jest na samej górze?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 225000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 258000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: