10 Maja 2024 00:28:08
Zdjęcia użytkowników
Patel justyna
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
1.8 16V Jaką zastosować skrzynię. 
quanto777
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 12:59
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 14.09.2011 10:53
Skąd: -

Witam, to mój pierwszy post, jeśli się powtarza, to przepraszam. Mam do wymiany skrzynię, mój silnik to F16.ie, 16v 1.8, Skrzynia oryginalnie to prawdopodobnie JB3083, niestety padła, w okolicy brak, a ceny dość wysokie, czy można zamiast niej włożyć inną, podobno pasują, ale np. gość z allegro sprzedający skrzynie do 1.8 8v powiedział że nie podejdzie.Na naszym forum zaś w jednym z postów pisano że podejdą. I bądź tu mądry Smile . Proszę o pomoc w odpowiedzi.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-09-2011 12:59
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 13:31
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

podejdzie tylko, zależy, od przełożeń jakie chcesz miec bo samochód może stac wolniejszy, co za tym idzie wieksze spalanie, ja mam jak cos skrzynie jc5002 za 350zł, najszybsza do 19

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 13:34
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

wszystko podejdzie.

JB3028 z F3N'a (ja mam taką) i działa tylko że jest dłuższa.

jak masz możliwość to szukaj z F3P/F3PM.
Skrzynie zasadniczo podobne do 16v.

Jb3028 daje radę ale 5 bieg to już nadbieg. (3 do 160km/h, 4 do 215km/h 5 do 270 km/h (teoretycznie))

O JC5 zapomnij bo to najdłuższa skrzynia (dłuższa od JB3028) z R19 i F7P sobie na 100% z nią nie poradzi i będzie muł.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Bandit
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 13:44
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

to i ja się podepnę bo mam JB3O51 i JB3053 i nie wiem którą zapakować żeby przyspieszenie zyskać

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 14:00
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

tak trudno poszukać.....


FAQ!!

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Bandit
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 14:29
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

JB3051 przekładnia główna 15/61, biegi: 1-11/34; 2-19/35; 3-25/33; 4-30/29; 5-33/25
JB3053 przekładnia główna 15/61, biegi: 1-11/43; 2-22/41; 3-28/37; 4-34/35; 5-34/28
wszystko ładnie pięknie przekładnia główna taka sama a dalej to już nie wiem z czym to się je Sad

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 14:32
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

cyferki to są zęby wałków czyli:

w 51 jedynka ma 11 vs 34 zęby
w 53 ma 11 vs 43 zęby. czyli drugie kółko jest większe.

jeździłeś kiedyś rowerem?

podziel sobie cyferki czyli np 11:34= 0,323 a 11:43= 0,255 im mniejsza cyferka tym krótszy bieg.


Treść dodana dnia 14-09-2011 14:38:

masz.
JB3051:
1) 0,323
2) 0,542
3) 0,757
4) 1,03
5) 1,32

JB3053
1) 0,255
2) 0,536
3) 0,756
4) 0,971
5) 1,21


I jak widać, w JB3053 masz krótszą jednykę, dwójka trójka taka sama i zdecydowanie krótsza czwórka i piątka.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Bandit
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 14:49
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

czyli na JB3053 będzie zrywniejsza ale wolniejsza i więcej będzie paliła zgadza się?

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
gielab0019
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 15:02
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

JB3028 była by najlepsza tak jak michor mówi Wink mam taką w dieslu i jest bardzo dobrą skrzynią chyba że chcesz krótsze przełożenia
w przypadku diesla 3 po mieście to tak względnie i oszczędnie Wink kolo 2tyś RPM jest

Edytowane przez gielab0019 dnia 14-09-2011 15:09
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 15:32
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Bandit napisał/a:
czyli na JB3053 będzie zrywniejsza ale wolniejsza i więcej będzie paliła zgadza się?



Zasadniczo tak.
Pamiętaj ze wtedy na 5 biegu też są wyższe obroty - Ja np. doceniam w JB3028 że przy 115 mam 3K RPm bo w trasie moge sobie w spokoju i ciszy podróżować ze spalaniem rzędu 6,8-7,5 zamiast ciskać 100km/h przy 3200 i ciągle w ryku silnikra a.

JB3028 to jest dobra skrzynia. Trzeba się przyzwyczaic do niej i pamiętać ze 5 bieg to nadbieg i nie spodziewać się jakiś tam cudów.
spokojnie, praktycznie w każdej sytuacji na drodze, redukcja na 3 rozwiązuje problemSmile przy 120 jest jakieś prawie 5000RPM i się ciągnie ładnie do 160, potem 4 chwila muła do jakiś tam 170 (spada na 4,5-4,7K RPM a ja tam teoretycznie gdzieś mam moment max) i jak się dogrzebie to do 200 z bicza trzasł. Wrzucasz 5 bieg przy 210, zbija na 5,300 RPM, spalanie 12,5 z komputera i trzyma predkość Smile

1,2 praktycznie takie same jak w 16v więc po mieście się tej dynamiki jakoś nie traci. na 2 robi 105,7 z GPS (na odcięciu)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
quanto777
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 16:47
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 14.09.2011 10:53
Skąd: -

No tak, nie spodziewałem się tak szybkiej pomocy Smile Kurcze, na prawdę fajni ludzie tu są i mają takie same autko. To ja rozwinę temat, skrzynia w sumie dowolna podejdzie - czyli spięcie jej z silnikiem pasuje, różne tylko są przełożenia. A co z przegubami? Czy moje z 1.8 16v nie różnią się od innych? Chdzi o to czy np włożę skrzynię z 1.4 i nie będzie problemu z montażem np przegubów?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 17:16
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

od strony skrzyni powinno być wszystko to samo z tego co pamiętam.

Ogólnie, przeguby z 16v są grube i mocniejsze niż np. z 1.4.
Rozróżniamy w zasadzie kilka typów:
1) w 1.4 na "małe łożysko" cienkie przeguby,
2) w F3N' na "duże łożysko" cienkie przeguby,
3) F3P, F3PM, Diesele - duże łożysko, grube półośki,
4) automat
5) 16v


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
quanto777
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 18:06
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 14.09.2011 10:53
Skąd: -

No tak, ale czy w takim razie moje przeguby, które w 16v są mocniejsze i grubsze wejdą w gniazda skrzyni np z wersji 1.4 ? Muszę kupić skrzynię na dniach, najlepiej z okolicy i szukam na allegro - a tam wiadomo zwykle nie piszą jaki to typ skrzyni tylko z jakiego auta i z jakim motorem. Najwięcej 1.4 , pogodziłbym się z gorszymi parametrami jeśli chodzi o przełożenia, tylko czy to da radę wsadzić i pospinać z silnikiem i przegubami.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
 
p4put1
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 18:11
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 15.03.2008 08:29
Skąd: podkarpackie
Przeworsk

@quanto777: jak chcesz to mam skrzynie oryginał do towojego modelu przyslij kuriera wyplacasz 150 zl i bierzesz ja bo ona zachwile pojdzie u mnie na zlom

Moje auto Renault Laguna 1,9 dti rok 1999 Kombi.
GADZETY KLUBOWE SPRZEDAŻ
 
quanto777
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 18:25
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 14.09.2011 10:53
Skąd: -

No pewnie że chcę, napisałam Ci już na gg tylko nie wiem czy to Twoje i czy aktualne.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
 
Ieble
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 10:40
Awatar


Postów: 1003

Data rejestracji: 19.07.2005 08:50
Skąd: -

Michor pytanie do ciebie bo widze że ogarniasz temat:

Mam zamiar kupić skrzynie JC5 od luksad2200 do clio z silnikiem B18FT - ale coś czytam, że z tą skrzynią sobie nawet 16V nie poradzi - więc chyba moje clio tez bedzie miała problemy? Nie chcę mieć muła, chciałbym po prostu by przy 100 nie było tak jak teraz jest 3200obr, żeby nie katować silnika jadąc 140km/h. Dlatego myślałem że jc5 będzie dobrym wyborem, czy może wziąść od luksad2200 jb3028?- jak mowisz?

b18ft ma 122km i 190NM - da rade z ta skrzynia? (diesel ma 90km i 175nm) a 16V ma chyba 154nm

Edytowane przez Ieble dnia 08-11-2011 13:22
L A I K......Nie tak jak inni ZNAWCY....

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 16:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

moim zdaniem JC5 może byc już za długa.

16v w miarę jakotako ogarnia skrzynię jb3.
nie dowiesz się jak nie sprawdziszSmile

0-100 mi wychodzi bez jakiegoś strasznego starania się ok 9 więc jest ok.

Clio jest lżejsze - ale tak prawdę mówiąc to się nie dowiesz jak nie sprawdzisz Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
luksad2200
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 17:06
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

wdług mnie odpowiec jest prosta tylko potrzebijemy mapy momentów dla tych dwóch silników i porównac

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 18:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Skrzynia z turbodiesla czyli ta którą chcesz zakupić na piątym biegu ma 130km/h przy 3000obr wiec chyba relatywnie najlepsze stosunek ze wszystkich skrzyń. Wpisywałem gdzieś takie powiedzmy orientacyjne predkosci w turbodieslu w zaleznosci obroty/bieg/predkosc.


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 18:48
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

przy 3000RPM-130 km/h przy 4300 RPM - 187,1 km/h przy 6000 RPM 261,1 km/h

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: