Menu główne
Forum
Klubowicze
quanto777 |
Dodany dnia 14-09-2011 12:59 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Witam, to mój pierwszy post, jeśli się powtarza, to przepraszam. Mam do wymiany skrzynię, mój silnik to F16.ie, 16v 1.8, Skrzynia oryginalnie to prawdopodobnie JB3083, niestety padła, w okolicy brak, a ceny dość wysokie, czy można zamiast niej włożyć inną, podobno pasują, ale np. gość z allegro sprzedający skrzynie do 1.8 8v powiedział że nie podejdzie.Na naszym forum zaś w jednym z postów pisano że podejdą. I bądź tu mądry . Proszę o pomoc w odpowiedzi. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-09-2011 12:59 |
luksad2200 |
Dodany dnia 14-09-2011 13:31 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
podejdzie tylko, zależy, od przełożeń jakie chcesz miec bo samochód może stac wolniejszy, co za tym idzie wieksze spalanie, ja mam jak cos skrzynie jc5002 za 350zł, najszybsza do 19
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2011 13:34 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
wszystko podejdzie.
JB3028 z F3N'a (ja mam taką) i działa tylko że jest dłuższa. jak masz możliwość to szukaj z F3P/F3PM. Skrzynie zasadniczo podobne do 16v. Jb3028 daje radę ale 5 bieg to już nadbieg. (3 do 160km/h, 4 do 215km/h 5 do 270 km/h (teoretycznie)) O JC5 zapomnij bo to najdłuższa skrzynia (dłuższa od JB3028) z R19 i F7P sobie na 100% z nią nie poradzi i będzie muł. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Bandit |
Dodany dnia 14-09-2011 13:44 |
Postów: 346 Data rejestracji: 12.08.2007 23:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
to i ja się podepnę bo mam JB3O51 i JB3053 i nie wiem którą zapakować żeby przyspieszenie zyskać Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2011 14:00 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Bandit |
Dodany dnia 14-09-2011 14:29 |
Postów: 346 Data rejestracji: 12.08.2007 23:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
JB3051 przekładnia główna 15/61, biegi: 1-11/34; 2-19/35; 3-25/33; 4-30/29; 5-33/25 JB3053 przekładnia główna 15/61, biegi: 1-11/43; 2-22/41; 3-28/37; 4-34/35; 5-34/28 wszystko ładnie pięknie przekładnia główna taka sama a dalej to już nie wiem z czym to się je Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2011 14:32 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
cyferki to są zęby wałków czyli:
w 51 jedynka ma 11 vs 34 zęby w 53 ma 11 vs 43 zęby. czyli drugie kółko jest większe. jeździłeś kiedyś rowerem? podziel sobie cyferki czyli np 11:34= 0,323 a 11:43= 0,255 im mniejsza cyferka tym krótszy bieg. Treść dodana dnia 14-09-2011 14:38: masz. JB3051: 1) 0,323 2) 0,542 3) 0,757 4) 1,03 5) 1,32 JB3053 1) 0,255 2) 0,536 3) 0,756 4) 0,971 5) 1,21 I jak widać, w JB3053 masz krótszą jednykę, dwójka trójka taka sama i zdecydowanie krótsza czwórka i piątka. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Bandit |
Dodany dnia 14-09-2011 14:49 |
Postów: 346 Data rejestracji: 12.08.2007 23:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
czyli na JB3053 będzie zrywniejsza ale wolniejsza i więcej będzie paliła zgadza się? Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
|
|
|
gielab0019 |
Dodany dnia 14-09-2011 15:02 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
JB3028 była by najlepsza tak jak michor mówi mam taką w dieslu i jest bardzo dobrą skrzynią chyba że chcesz krótsze przełożenia
w przypadku diesla 3 po mieście to tak względnie i oszczędnie kolo 2tyś RPM jest Edytowane przez gielab0019 dnia 14-09-2011 15:09 Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2011 15:32 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Bandit napisał/a: czyli na JB3053 będzie zrywniejsza ale wolniejsza i więcej będzie paliła zgadza się? Zasadniczo tak. Pamiętaj ze wtedy na 5 biegu też są wyższe obroty - Ja np. doceniam w JB3028 że przy 115 mam 3K RPm bo w trasie moge sobie w spokoju i ciszy podróżować ze spalaniem rzędu 6,8-7,5 zamiast ciskać 100km/h przy 3200 i ciągle w ryku silnikra a. JB3028 to jest dobra skrzynia. Trzeba się przyzwyczaic do niej i pamiętać ze 5 bieg to nadbieg i nie spodziewać się jakiś tam cudów. spokojnie, praktycznie w każdej sytuacji na drodze, redukcja na 3 rozwiązuje problem przy 120 jest jakieś prawie 5000RPM i się ciągnie ładnie do 160, potem 4 chwila muła do jakiś tam 170 (spada na 4,5-4,7K RPM a ja tam teoretycznie gdzieś mam moment max) i jak się dogrzebie to do 200 z bicza trzasł. Wrzucasz 5 bieg przy 210, zbija na 5,300 RPM, spalanie 12,5 z komputera i trzyma predkość 1,2 praktycznie takie same jak w 16v więc po mieście się tej dynamiki jakoś nie traci. na 2 robi 105,7 z GPS (na odcięciu) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
quanto777 |
Dodany dnia 14-09-2011 16:47 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
No tak, nie spodziewałem się tak szybkiej pomocy Kurcze, na prawdę fajni ludzie tu są i mają takie same autko. To ja rozwinę temat, skrzynia w sumie dowolna podejdzie - czyli spięcie jej z silnikiem pasuje, różne tylko są przełożenia. A co z przegubami? Czy moje z 1.8 16v nie różnią się od innych? Chdzi o to czy np włożę skrzynię z 1.4 i nie będzie problemu z montażem np przegubów? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-09-2011 17:16 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
od strony skrzyni powinno być wszystko to samo z tego co pamiętam.
Ogólnie, przeguby z 16v są grube i mocniejsze niż np. z 1.4. Rozróżniamy w zasadzie kilka typów: 1) w 1.4 na "małe łożysko" cienkie przeguby, 2) w F3N' na "duże łożysko" cienkie przeguby, 3) F3P, F3PM, Diesele - duże łożysko, grube półośki, 4) automat 5) 16v [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
quanto777 |
Dodany dnia 14-09-2011 18:06 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
No tak, ale czy w takim razie moje przeguby, które w 16v są mocniejsze i grubsze wejdą w gniazda skrzyni np z wersji 1.4 ? Muszę kupić skrzynię na dniach, najlepiej z okolicy i szukam na allegro - a tam wiadomo zwykle nie piszą jaki to typ skrzyni tylko z jakiego auta i z jakim motorem. Najwięcej 1.4 , pogodziłbym się z gorszymi parametrami jeśli chodzi o przełożenia, tylko czy to da radę wsadzić i pospinać z silnikiem i przegubami. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
p4put1 |
Dodany dnia 14-09-2011 18:11 |
Postów: 2122 Data rejestracji: 15.03.2008 08:29 Skąd: podkarpackie Przeworsk |
@quanto777: jak chcesz to mam skrzynie oryginał do towojego modelu przyslij kuriera wyplacasz 150 zl i bierzesz ja bo ona zachwile pojdzie u mnie na zlom
Moje auto Renault Laguna 1,9 dti rok 1999 Kombi.
GADZETY KLUBOWE SPRZEDAŻ |
quanto777 |
Dodany dnia 14-09-2011 18:25 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
No pewnie że chcę, napisałam Ci już na gg tylko nie wiem czy to Twoje i czy aktualne. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Ieble |
Dodany dnia 08-11-2011 10:40 |
Postów: 1003 Data rejestracji: 19.07.2005 08:50 Skąd: - |
Michor pytanie do ciebie bo widze że ogarniasz temat:
Mam zamiar kupić skrzynie JC5 od luksad2200 do clio z silnikiem B18FT - ale coś czytam, że z tą skrzynią sobie nawet 16V nie poradzi - więc chyba moje clio tez bedzie miała problemy? Nie chcę mieć muła, chciałbym po prostu by przy 100 nie było tak jak teraz jest 3200obr, żeby nie katować silnika jadąc 140km/h. Dlatego myślałem że jc5 będzie dobrym wyborem, czy może wziąść od luksad2200 jb3028?- jak mowisz? b18ft ma 122km i 190NM - da rade z ta skrzynia? (diesel ma 90km i 175nm) a 16V ma chyba 154nm Edytowane przez Ieble dnia 08-11-2011 13:22 L A I K......Nie tak jak inni ZNAWCY....
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
|
michor |
Dodany dnia 08-11-2011 16:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
moim zdaniem JC5 może byc już za długa.
16v w miarę jakotako ogarnia skrzynię jb3. nie dowiesz się jak nie sprawdzisz 0-100 mi wychodzi bez jakiegoś strasznego starania się ok 9 więc jest ok. Clio jest lżejsze - ale tak prawdę mówiąc to się nie dowiesz jak nie sprawdzisz [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 17:06 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
wdług mnie odpowiec jest prosta tylko potrzebijemy mapy momentów dla tych dwóch silników i porównac
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-11-2011 18:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Skrzynia z turbodiesla czyli ta którą chcesz zakupić na piątym biegu ma 130km/h przy 3000obr wiec chyba relatywnie najlepsze stosunek ze wszystkich skrzyń. Wpisywałem gdzieś takie powiedzmy orientacyjne predkosci w turbodieslu w zaleznosci obroty/bieg/predkosc.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 18:48 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
przy 3000RPM-130 km/h przy 4300 RPM - 187,1 km/h przy 6000 RPM 261,1 km/h
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |