Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2011 14:31 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Witam Jako że dorwałem ostatnio zegary z obrotomierzem to pojawiło się nieco zagadek dla mnie. Po uruchomieniu samochodu wiadomo, obroty <=2000 ale po rozgrzaniu potrafią falować 750-1200, czy to wina sondy? Po rozgrzaniu silnika i "trochę" szybszej jeździe obroty potrafią spaść do ~500 a czasem nawet zgasnąć. Silnik ma humory przy przygazowaniu bez biegu w okolicach 1800-3000rpm - tak jakby się dławił, potem idzie żwawo do ~6000. Raz tak jakby miał odcięcie przy 5800 raz przy 7000, w pierwszym wypadku jakby się dławił. Przy np. jeździe powoli na 2 biegu i gwałtownym wciśnięciu gazu przy np. 1700 obr silnik po prostu się na chwilę dławi - normalne? Jak mierzyć napięcie na sondzie? + do sondy, - do karoserii i zakres 2000mV? Jaka wartość powinna być przy rozgrzanym silniku i 750-850rpm? Co to za wtyczka na zdjęciu? Nie wiem gdzie ją podpiąć, wychodzi obok wtyczki tego czujnika co jest w pompie wody... http://i.imgur.co...
Kujtek dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kujtek dnia 21-01-2012 02:39 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-09-2011 14:31 |
michor |
Dodany dnia 20-09-2011 15:16 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
sonda oscyluje.
Jak masz miernik elektroniczny to pewnie nic nie zobaczysz (wartości sie zmieniają bardzo szybko) Najlepiej wskazówkowy - klasyczny. Zakres - sonda działa 0-1V więc... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 20-09-2011 15:41 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Masz jeszcze EGR?Jeśli tak znajdź w FAQ opis jak się go pozbyć i zrób to.Czyszczenie,regulacja krokowego.Powinno pomóc na pływanie obrotów. Jak wyglądają świece?Sonda: -mieszanka bogata 0.625V-1.1V -mieszanka uboga 0V-0.150V na rozgrzanym silniku i napięcie musi pływać. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2011 15:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
michor napisał/a: sonda oscyluje. Jak masz miernik elektroniczny to pewnie nic nie zobaczysz (wartości sie zmieniają bardzo szybko) Najlepiej wskazówkowy - klasyczny. Zakres - sonda działa 0-1V więc... No właśnie sprawdzałem elektronicznym, muszę więc poszukać tego wskazówkowego grzes70 napisał/a: Masz jeszcze EGR?Jeśli tak znajdź w FAQ opis jak się go pozbyć i zrób to.Czyszczenie,regulacja krokowego.Powinno pomóc na pływanie obrotów. Jak wyglądają świece?Sonda: -mieszanka bogata 0.625V-1.1V -mieszanka uboga 0V-0.150V na rozgrzanym silniku i napięcie musi pływać. EGR wywalony Zatem krokowiec do ogarnięcia... Świec wolę nie ruszać bo z jednej cieknie lekko olej i tata mówił żeby nie dotykać bo gniazdo ma wyrobione... Wie ktoś co to za wtyczka na zdjęciu? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 20-09-2011 16:10 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Gdzie Ci ze świecy olej cieknie
Chyba NA świecę [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 20-09-2011 16:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
To jak wygląda świeca może coś powiedzieć o składzie mieszanki.Poza tym świece się co jakiś czas wymienia,tak samo jak przewody zapłonowe.Jak już przy tym jesteśmy-ile mają przejechane te świece,przewody,kopułka,palec,filtr powietrza? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2011 16:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
No faktycznie źle się wyraziłem, bo po niedawnych ekscesach z odmą, wyglądało jakby ze świec leciało
W każdym razie tata mówił że gniazdo nie teges i żebym nie ruszał... @grzes70 Nie wiem dokładnie ile ale na pewno swoje lata to wszystko ma... Po ilu Km powinna nastąpić wymiana jednych i drugich? Jak tata odpisze mi kiedy ostatnio było zmieniane to napiszę tutaj... Edytowane przez Kujtek dnia 20-09-2011 16:47 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 20-09-2011 16:51 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Filtr powietrza -> razem z olejem czyli co 10K km.
Świece, kable - > co 2-3 wymiany oleju czyli 20-30K km Kopułka, palec -> wedle zużycia [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 20-09-2011 16:58 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Chyba nie masz zamiaru jeździć aż się ta świeca rozleci?Bo rozumiem że gwint jest szczelny?A,gniazdo świecy można naprawić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2011 21:28 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
A więc jutro prewencyjnie wymieniam filtry oleju paliwa i powietrza, czyszczenie krokowca, ewentualny zakup przewodów zapłonowych (do c3j z długim głównym nie mogłem znaleźć u siebie w mieście) i sprawdzenie stanu świec. Dodam że miesiąc temu wymieniana była uszczelka między kolektorami razem z uszczelką pod kolektorami więc jeden winowajca odpada. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 20-09-2011 21:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
była uszczelka między kolektorami razem z uszczelką pod kolektorami
Rozumiem dwie. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2011 21:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Tak, obydwie były wymieniane, między nimi profilaktycznie, a między kolektorami a głowicą bo stara "gwizdała" Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 20-09-2011 22:34 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Filtr oleju zwykle wymienia się razem z olejem odpowiednio po przebiegu lub czasie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-09-2011 13:58 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Filtr paliwa w tej większej puszcze tak? http://i.imgur.co... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 21-09-2011 14:11 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Tak.Powiedz jeszcze w jaki sposób masz zaślepiony EGR. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-09-2011 14:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Odłączony wężyk podciśnienia od tego grzybka i zaślepione złącza przy wtrysku. Nie mam blaszki pod nim.
Łohoho, ten srebrny to chyba od nowości tam siedział... http://i.imgur.co... Ponawiam pytanie o tą zagadkową wtyczkę... Co to za cholera jest... Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 15:02 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 21-09-2011 16:16 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Coś Ty tam człowieku zwykły filtr założyłŻycie Ci się znudziło? Czyli EGR nie jest zaślepiony i dopuki tego nie zrobisz nie mamy co rozmawiać o falowaniu obrotów.Tu masz jak to zrobić http://www.renaul...d_id=20187 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-09-2011 16:26 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Taki dostałem w sklepie...
http://www.filtro...8#idn28439 Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 16:27 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 21-09-2011 16:35 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
O matko... W tabeli ciężko się połapać bo są błędy.Jak już to powinien być PP886.Nie zastanowiła Cię różnica wielkości i użyte do produkcji materiały? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-09-2011 18:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Oczywiście że zdziwiła mnie różnica między nimi na żywo, to sprawdziłem na stronie filtrona... No nic, jutro rano będę jechać po kable janmora (może będą dobre na długość) to oddam i wezmę inny
Rozumiem, że w sprawie EGRa zostaje mi tylko wsadzić blaszaną uszczelkę pod grzybek tak Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 18:33 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |