02 Maja 2024 11:17:43
Zdjęcia użytkowników
orzel kamil
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
C3J pytań kilka... Obroty, kabelki i inne pierdółki... 
Kujtek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 14:31
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Witam
Jako że dorwałem ostatnio zegary z obrotomierzem to pojawiło się nieco zagadek dla mnie.
Po uruchomieniu samochodu wiadomo, obroty <=2000 ale po rozgrzaniu potrafią falować 750-1200, czy to wina sondy?
Po rozgrzaniu silnika i "trochę" szybszej jeździe obroty potrafią spaść do ~500 a czasem nawet zgasnąć.
Silnik ma humory przy przygazowaniu bez biegu w okolicach 1800-3000rpm - tak jakby się dławił, potem idzie żwawo do ~6000.
Raz tak jakby miał odcięcie przy 5800 raz przy 7000, w pierwszym wypadku jakby się dławił.
Przy np. jeździe powoli na 2 biegu i gwałtownym wciśnięciu gazu przy np. 1700 obr silnik po prostu się na chwilę dławi - normalne?
Jak mierzyć napięcie na sondzie? + do sondy, - do karoserii i zakres 2000mV? Jaka wartość powinna być przy rozgrzanym silniku i 750-850rpm?
Co to za wtyczka na zdjęciu? Nie wiem gdzie ją podpiąć, wychodzi obok wtyczki tego czujnika co jest w pompie wody...
http://i.imgur.co...
Kujtek dodał/a następującą grafikę:
20092011586.jpg

Edytowane przez Kujtek dnia 21-01-2012 02:39
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-09-2011 14:31
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 15:16
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

sonda oscyluje.
Jak masz miernik elektroniczny to pewnie nic nie zobaczysz (wartości sie zmieniają bardzo szybko)

Najlepiej wskazówkowy - klasyczny.

Zakres - sonda działa 0-1V więc...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
grzes70
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 15:41
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Masz jeszcze EGR?Jeśli tak znajdź w FAQ opis jak się go pozbyć i zrób to.Czyszczenie,regulacja krokowego.Powinno pomóc na pływanie obrotów.
Jak wyglądają świece?Sonda:
-mieszanka bogata 0.625V-1.1V
-mieszanka uboga 0V-0.150V
na rozgrzanym silniku i napięcie musi pływać.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 15:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

michor napisał/a:
sonda oscyluje.
Jak masz miernik elektroniczny to pewnie nic nie zobaczysz (wartości sie zmieniają bardzo szybko)
Najlepiej wskazówkowy - klasyczny.
Zakres - sonda działa 0-1V więc...

No właśnie sprawdzałem elektronicznym, muszę więc poszukać tego wskazówkowego

grzes70 napisał/a:
Masz jeszcze EGR?Jeśli tak znajdź w FAQ opis jak się go pozbyć i zrób to.Czyszczenie,regulacja krokowego.Powinno pomóc na pływanie obrotów.
Jak wyglądają świece?Sonda:
-mieszanka bogata 0.625V-1.1V
-mieszanka uboga 0V-0.150V
na rozgrzanym silniku i napięcie musi pływać.

EGR wywalony Smile
Zatem krokowiec do ogarnięcia...
Świec wolę nie ruszać bo z jednej cieknie lekko olej i tata mówił żeby nie dotykać bo gniazdo ma wyrobione...


Wie ktoś co to za wtyczka na zdjęciu?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 16:10
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Gdzie Ci ze świecy olej cieknie?
Chyba NA świecę?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
grzes70
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 16:33
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

To jak wygląda świeca może coś powiedzieć o składzie mieszanki.Poza tym świece się co jakiś czas wymienia,tak samo jak przewody zapłonowe.Jak już przy tym jesteśmy-ile mają przejechane te świece,przewody,kopułka,palec,filtr powietrza?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 16:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

No faktycznie źle się wyraziłem, bo po niedawnych ekscesach z odmą, wyglądało jakby ze świec leciało Smile
W każdym razie tata mówił że gniazdo nie teges i żebym nie ruszał...

@grzes70
Nie wiem dokładnie ile ale na pewno swoje lata to wszystko ma... Po ilu Km powinna nastąpić wymiana jednych i drugich? Jak tata odpisze mi kiedy ostatnio było zmieniane to napiszę tutaj...

Edytowane przez Kujtek dnia 20-09-2011 16:47
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 16:51
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Filtr powietrza -> razem z olejem czyli co 10K km.

Świece, kable - > co 2-3 wymiany oleju czyli 20-30K km
Kopułka, palec -> wedle zużycia

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
grzes70
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 16:58
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Chyba nie masz zamiaru jeździć aż się ta świeca rozleci?Bo rozumiem że gwint jest szczelny?A,gniazdo świecy można naprawić.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 21:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

A więc jutro prewencyjnie wymieniam filtry oleju paliwa i powietrza, czyszczenie krokowca, ewentualny zakup przewodów zapłonowych (do c3j z długim głównym nie mogłem znaleźć u siebie w mieście) i sprawdzenie stanu świec.
Dodam że miesiąc temu wymieniana była uszczelka między kolektorami razem z uszczelką pod kolektorami więc jeden winowajca odpada.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 21:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

była uszczelka między kolektorami razem z uszczelką pod kolektorami

Rozumiem dwie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 21:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Tak, obydwie były wymieniane, między nimi profilaktycznie, a między kolektorami a głowicą bo stara "gwizdała"

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2011 22:34
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Filtr oleju zwykle wymienia się razem z olejem odpowiednio po przebiegu lub czasie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 13:58
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Filtr paliwa w tej większej puszcze tak?
http://i.imgur.co...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 14:11
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Tak.Powiedz jeszcze w jaki sposób masz zaślepiony EGR.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 14:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Odłączony wężyk podciśnienia od tego grzybka i zaślepione złącza przy wtrysku. Nie mam blaszki pod nim.

Łohoho, ten srebrny to chyba od nowości tam siedział...
http://i.imgur.co...

Ponawiam pytanie o tą zagadkową wtyczkę... Co to za cholera jest...

Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 15:02
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 16:16
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Coś Ty tam człowieku zwykły filtr założył?Życie Ci się znudziło?

Czyli EGR nie jest zaślepiony i dopuki tego nie zrobisz nie mamy co rozmawiać o falowaniu obrotów.Tu masz jak to zrobić http://www.renaul...d_id=20187

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 16:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Taki dostałem w sklepie...
http://www.filtro...8#idn28439

Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 16:27
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 16:35
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

O matko...

W tabeli ciężko się połapać bo są błędy.Jak już to powinien być PP886.Nie zastanowiła Cię różnica wielkości i użyte do produkcji materiały?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2011 18:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Oczywiście że zdziwiła mnie różnica między nimi na żywo, to sprawdziłem na stronie filtrona... No nic, jutro rano będę jechać po kable janmora (może będą dobre na długość) to oddam i wezmę inny Smile
Rozumiem, że w sprawie EGRa zostaje mi tylko wsadzić blaszaną uszczelkę pod grzybek tak

Edytowane przez Kujtek dnia 21-09-2011 18:33
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: