Menu główne
Forum
Klubowicze
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 20:47 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Witam. Oto mój problem. Podczas jazdy, gdy silnik jest już rozgrzany, mam problem z gładką redukcja z 4 na 3 i 2, coś w podobie, jakby nie wysprzęglało do końca i trzeba lewarem pokombinować przez chwilkę aby weszły. Prz ruszaniu jedynka oki, 2 trochę potrafi pomarudzić, ale już 3 i 4 jak w masełko. Dzisiaj dolałem elfa, weszło prawie 1 litr, wiec jest "pod korek" ( a wg. mechanika, po wymianie uszczelniacza, niby nic nie uciekło, szlag by go trafił). Po dolewce sytuacja nieco się poprawiła, ale nie do końca. Moim zdaniem, po wymianie linki sprzęgła (oryginał z żółtym plastikiem) jest lekki luz na pedale sprzęgła, a linkę przy skrzyni da się wyciągną jednym palcem bez wysiłku. Pytanko, jaki macie patent na podłożenie podkładek, aby wyeliminować luz na pedale i ciutkę naciągnąć? Metalowe mogą być, nie upierniczą linki? Dzisiaj próbowałem z gumowymi i plastikowamy, ale siła je upierdzieliła przy pierwszymwciśnięciu sprzęgła. Dodam, że na zimnym silniku wszystkie biegi wchodzą jak fabryka dała, jednym palcem. Podpowiedzcie świerzakowi jak się za to zabrać Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 04-10-2011 20:47 |
grzes70 |
Dodany dnia 04-10-2011 20:54 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Wymienić sławny grzybek pod łapą sprzęgła. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:02 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@grzes70: no to muszę poszukać opisu tego "grzybka" No, ale jak na jutro, jak podłożyć podkładki na końcówkę linki przy skrzyni aby nie rozpierniczyć gumowych elementów? Podpowiesz kolego? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2011 21:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak jak? tniesz jedną strone podkładki i nasadzasz na linke
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:09 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@maestro: mądrala, tyle to i ja wiem, ale wrzucić je w środek, między gumki, czy przy samej blaszce na skrzyni? (sorki za nieprofesjonalne nazewnictwo)
Edytowane przez kimada dnia 04-10-2011 21:10 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
szulgus |
Dodany dnia 04-10-2011 21:11 |
Postów: 1505 Data rejestracji: 23.03.2009 14:51 Skąd: łódzkie Łódź |
kimada napisał/a: @maestro: mądrala, tyle to i ja wiem, ale wrzucić je w środek, między gumki, czy przy samej blaszce na skrzyni? (sorki za nieprofesjonalne nazewnictwo) Kwestia właściciela i rzecz jego gustu ... A nie łatwiej z racji przyjemności samemu sprawdzić gdzie lepiej zdaje egzamin Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
|
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:13 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@szulgus: następny. Dobra, nie było pytania. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2011 21:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
na samym końcu, pod łape, miedzy koniec linki a łape o.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:34 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Kiedyś była taka fajna formuła jak "forum dyskusyjne", teraz obrała nową formę, jako "forum eksperckie", no ale cóż, ja świerzak mogę na to poradzić bez fachowego wykształcenia mechanicznego, dosłownie nic, Poza tym, nie traktujcie wszystkich Waszą miarą, bo wielu jeszcze tutaj się uczy i szuka fachowej pomocy. Pewnie, że te podkładki mogę wepchać gdzie się da, ale też takim działaniem mogę spierdzielić wiele, a mógłbym tego uniknąć słuchając rad doświadczonych klubowiczów. Ja po prostu potrzebuję podpowiedzi w tematach mechaniki,a których za cholerę się nie znam, a w zamian mogę zaoferować pomoc w przygotowaniu menu na wesela i inne wielo-osobowe imprezy oraz ich wykonania, dlatego mam być gorszym? Pytam Was bo się znacie, a mi szkoda kasy na idiotów z warsztatu kiedy sam mogę coś zrobić. To tak wiele kosztuje, napisać Darek, weź kurwa podkładkę, przetnij, załóż na linkę tu i tu, przygnij i będzie git, tylko nie zakłądaj tam, bi upier to czy owo. Chłopaki, trochę zrozumienia, nie każdy jest mechanikiem i nie każdy rozbiera każdego dnia kilka renat do rosołu. Treść dodana dnia 04-10-2011 21:35: @maestro: wiesz stary, jesteś jedyny, który zachwouje normalność pomimo doświadczenia i cenię Cię za konkretność podpowiedzi. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2011 21:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kimada: mam nadzieje że nie oburzasz sie za moje proste i szybkie jak kawa na ławe odpowiedzi. Może często są to skróty myślowe ale staram sie być konkretny.
Za mądrale i inne tytuły mi przypisywane sie nie gniewam Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:52 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@maestro: i dziękuję Ci za to i przepraszam, że czasami mnie poniesie, ale pracuję nad tym, aby wiele rzeczy starać się zrobić samemu, dlatego czasami Wam się może wydawać, że pytam o rzeczy oczywiste dla Was, ale magiczne dla mnie, tyle, że przy waszej pomocy, jak ogarnę jakiś temat, staram się być konkretny i pomóc wszystkim jak tylko umiem.
Treść dodana dnia 04-10-2011 21:54: Ja nikomu nie przypinam żadnej łatki, ale to co innym jest sekundową robotą, dla mnie może okazać się wyzwaniem, bo nie można zakładać, że każdy właściciel R19 kończył mechaniak. Edytowane przez kimada dnia 04-10-2011 21:53 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2011 21:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kimada: nie ma sie co spierać, nie raz robie rozprawke na temat błahy a czesto pisze skrótowo przy konkretnych robotach póki zadawane są pytania no to staram sie odpowiadać.
ps. nie kończyłem mechanika jestem mechatronikiem Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 21:59 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@maestro: więc budowa transformersów nie ma dla Ciebie tajemnic, a co dopiero R19 Treść dodana dnia 04-10-2011 22:01: @maestro: a poza tym się nie spieram, chcę tylko ludzkiego podejścia, a to chyba nie jest zbyt wiele. Wiem, że, nic niwiem i przez to mogę wydawać się upierdliwy, ale chcę sam, dlatego pytam. Treść dodana dnia 04-10-2011 22:03: Dobra, ale już nie zawrac dupy, wykasuj temat, bo szkoda takiej gadki trzymać na serwku. Jutro zadziałam, a jak mi się uda, to postaram się pomóc innym. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2011 22:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kimada: temat zostanie, bo czeka na rozwiązanie Twoje U mnie jest to samo, ale przywykłem do wciskania sprzęgła do samej podłogi no i jest nowe sprzegło.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 04-10-2011 22:08 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@maestro: Oki, niechaj i tak będzie, odezwę się jak rozwiążę problem. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 04-10-2011 22:38 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@kimada: Nie ma się co unosić,tym bardziej że (nie wiem czy to zauważyłeś) jesteś osobą której się chętnie pomaga.Ale czasem zwyczajnie brakuje czasu żeby porządnie odpowiedzieć,więc stosuje się skruty żeby naprowadzić na rozwiązanie.W dziale przeniesienia napędu znajdziesz opis jak wymienić grzybek (piszę z telefonu i linku nie wstawię).Podkładki możesz przeciąć brzeszczotem tylko będziesz je musiał rozgiąć żeby weszły na linkę a potem zagiąć z powrotem. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kimada |
Dodany dnia 05-10-2011 20:22 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Oki, to już na spokojnie i sorki wielkie, że wczoraj trochę mnie poniosło. Jak na razie podłożyłem dwie podkładki, razem to dało jakieś 3-4mm. Samoregulator przeskoczył o jeden ząbek przy pierwszym wciśnięciu pedało. Po jeździe, biegi wchodzą już zdecydowanie lepiej, ale jeszcze redukcja z 2 na 1 i wbicie samej jedynki przy ruszaniu sprawia kłopoty, ale tylko na rozgrzanym silniku. Co do sprzęgła, to bierze zdecydowanie lepiej niż poprzednio, bo tak bliżej środka, a nie przy górze i jak dla mnie ta poprawa pasuje. Jutro dalsza praca, dorzucę jeszcze ze dwie podkładki i jazda próbna. Napiszę jaki efekt Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-10-2011 21:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kimada: Redukcja z 2 na 1 bedzie trudna bo auto musi albo stać albo ledwo ledwo sie toczyć. Uniemożliwia to zabezpieczenie w skrzyni.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 05-10-2011 22:14 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@maestro: no tak, ale najbardziej mnie martwi z 3 na 2, trza czasami pokombinować, no ale nic to, jutro się tym zajmę po południu, póki jeszcze będzie widno Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-10-2011 22:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kimada: odsuń sobie dywanik albo go wyjmij zupełnie i zobacz czy bedzie roznica, no i sprzegło raczej w podłoge
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |