Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 12:36 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Nie mam pojecia o wzmacniaczach podlaczeniach itd dlatego pytam was. Mam obecnie radio SONY CDX-GT414U ma wbudowany wzmak bodajze 50W. Mam standardowo wpiete pod to przednie glosniki (10cm) ALpine SXE-1025S 2 drozny 180W (25 RMS) na przodzie i tyl Pionner TS-A6921 4drozny 380W (80W RMS).
Glosniki sa na 4ohmy. W ten sposob wyczerpalem miejsce 4 glosnikow a chce jeszcze w drzwiach z przodu. jaki wzmacniacz kupic zeby wystarczyl a zeby nie przeplacic chodzi mi ile kanalowy i jaka moc. Z jakis lepszych firm np JBL I ile i jakie kable musialbym pociagnac do wzmaka i od wzmaka jakis schemat bym prosil. A to schemat podlaczen mojego radia: [img]http://img38.imageshack.us/img38/6619/081020113262.th.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez tomek1405 dnia 10-10-2012 20:08 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-10-2011 12:36 |
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 15:28 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ogólnie możesz zrobić to na kilka sposobów i nie wszystkie wymagają kupowania wzmaka
Jeżeli nie chcesz koniecznie kupować wzmacniacza to: 1) mozesz podłączyć przednie głosniki szeregowo (np. + z radia do + głosnika 10cm, od minusa głośnika 10cm do + głosnika w drzwiach, i minus głosnika w drzwiach do - radia) w ten sposób głosniki mają 8ohm wypadkowej i bedzie to normalnie grało, moze minimalnie ciszej. Tył wtedy zostawiasz jak jest. 2) kupujesz zwrotnice pasywne i wywalasz 10 z podszybia, zastepujesz je tweeterami, woofery w drzwi, i wtedy zwrotnica dzieli Ci sygnał z jednego kanału (+ i -) na 2*+ i 2*- *to rozwiązanie bedzie działało także z zakupionym wzmacniaczem i zasadniczo jest najlepsze* 3) kupujesz wzmaka, puszczasz RCA do wzmaka i potem robisz wg rozwiązania nr 2 a tył wywalasz - moim zdaniem na budżetowe rozwiązanie -> to nr 1. nic praktycznie nie kosztuje. 2 rozwiązanie będzie najrozsądniejsze jeżeli nie chcesz wydawać kasy na wzmaka a [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 15:40 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@michor: Chce kupic wzmacniacz dlatego pytam jak to ogarnac. Nie chce wymieniac glosnikow tylko dolozyc do drzwi i podlaczyc to pod wzmaka ktory by to ladnie ogarnal chodzi o moc. Ile musi miec kanalow i czy przednie glosniki oplaca podlaczac sie pod wzmacniacz? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 15:44 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
zasadniczo się opłaca i powinno
W takim wypadku, żeby było ok, to wystarczy w zasadzie 2 kanałowy, ok 50W RMS zrobi robotę. Do tego zwrotnice pasywne i będzie dobrze. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 15:51 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jak rozumiem to kazdy kanal to wyjscie na jeden glosnik tak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 15:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
I nie i tak
Kanał to np prawy przód, lewy przód - to są 2 kanały. a do każdego kanału można podpiąć np 2 głośniki. Ja tak mam - prawy przód idzie przez zwrotnicę która dzieli pasmo na wysokie i niskie tony, na 2 głosniki-> wysoko tonowy w desce i nisko tonowy w drzwiach. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 15:58 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ja mam glosniki 2drozne a tylnie nawet 4drozne; niechce mi sie bawic z tweeterami wiec najlepiej bedzie mi kupic wzmacniacz 4kanalowy i podpiac tylko tylnie glosniki i te w drzwiach a te w podyszbiu zostawic bo ich moc jest niewielka w RMS. czy dobrze mysle?
Edytowane przez tomek1405 dnia 08-10-2011 15:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 16:03 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nie.
jak już tak masz robić to przednie szeregowo i tylne. Jak olejesz te małe to nie będzie ich słychać. Z takim podejsciem *nie chce mi się bawić z tweeterami* to wogóle olej wzmaka i połącz przednie głośniki szeregowo tak jak pisałem wczesniej . Praktycznie każde inne rozwiązanie mija się z celem i zasadami budowania audio. Jak masz wywalać kase na wzmacniacz to lepiej wywal te 10cm i kup porządny w miarę zestaw tweeter + woofer. To bedą zdecydowanie lepiej wydane pieniądze niż kupienie wzmaka. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 16:06 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Czyli wzmak rowna sie tweetery tak inaczej trace tony wysokie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 17:40 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nie nie tracisz ale to sie mija z celem.
To nie tak sie robi. To tak jak bys ładował turbo do samochodu i zostawił kółka 155/70/13 i hamulce niewentylowane. Jeździć się da i zapitala ale nie do końca o to chodzi? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2011 17:46 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
To pozostane przy tym co mam za duzo kombinacji jak dla mnie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 08-10-2011 17:48 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
zrób tak jak pisałem -> opcja nr 1.
po 2 głosniki szeregowo na prawą i lewą stronę. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Obywatel |
Dodany dnia 09-10-2011 14:32 |
Postów: 778 Data rejestracji: 17.02.2008 22:13 Skąd: pomorskie Słupsk |
Nawet jeśli nie zdecydujesz się na wzmacniacz, to wg mnie pierwszą czynnością w R19 - przy budowaniu jakiegokolwiek audio - jest wywalenie 10 cm z podszybia i włożenie w ich miejsce głośników wysokotonowych a następnie włożenie w przednie drzwi porządnych, jednodrożnych midbassów 16,5 cm. Zestaw odseparowany na przodzie to jest podstawa i punkt wyjścia dla każdego CA. Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 09-10-2011 15:04 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Myslalem zeby szeregowo ale wtedy ponoc to ciszej bedzie grac bo to juz wyjdzie 8ohm Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 09-10-2011 15:45 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
No to sobie fadera w radiu dasz bardziej na przód i będziesz całości słuchał kapkę głośniej niż normalnie na skali?
Taki problem? Czy może non stop jeździsz z radiem na pełny regulator? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 09-10-2011 18:37 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mozna by sprobowac zeby aby radio w dupe nie dostalo
Treść dodana dnia 10-10-2012 20:15: Wpinam sie pod dawny temat zeby bylo wiadomo co mam Teraz mam przod odseparowany Hertz DSK130 czyli po 60W RMS na glosnik. Radyjko mam te co mialem o ile sie nie myle to ono ma 40W w RMS z tyl mam glosniki elipsy Pionera po 80W w RMS Czytalem troche ze lepiej zakupic 4kanalowy wzmacniacz ze czysciej gra? Moglby ktos powiedziec czy faktycznie lepiej cztero i jakiej firmy najlepiej mysle tu o wiodacych producentach. Zalezy mi zeby to ladnie czysto gralo i glosno bo teraz jak podkrece troche mocniej to mi wylacza radio. Edytowane przez tomek1405 dnia 10-10-2012 20:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
docent207 |
Dodany dnia 10-10-2012 20:48 |
Postów: 498 Data rejestracji: 30.06.2007 20:30 Skąd: dolnośląskie Złotoryja |
polecam jbl gto 75.4 4-ro kanałowy z elektroniczna zwrotnica
moc w 4 ohm 4x104 rms moc w 2 ohm 4x142 rms mostek 2x260 rms przy 4 ohm kable 16mm2 Edytowane przez docent207 dnia 10-10-2012 20:49 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 10-10-2012 21:48 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
http://www.mediam...4,id-69539
Wzmacniacz JBL GT5-A604 przod Hertz DSK130 60W w RMS(odseparowany) tyl Pionner 80W w RMS Myslicie ze taki zestaw dobrze zagra? Nie ma mnie slyszec cale osiedle chce tylko zeby jak podkrece glosniej nie wylaczalo mi radia z braku mocy. Myslalem tez o jakims slabym subie dla lepszego podbicia basu ale same krowy o mocy 250W w rms. Treść dodana dnia 11-10-2012 15:53: Nikt sie nie zna? Czy wszyscy maja mnie w dupie? Edytowane przez tomek1405 dnia 11-10-2012 12:20 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
maestro |
Dodany dnia 11-10-2012 18:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@tomek1405 ostatnio na forum jest mały ruch a jak ja miałbym Ci chrzanić głupoty albo odpowiadać połowicznie to wole sie wcale nie odzywac - tak jak pewnie reszta.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomek1405 |
Dodany dnia 11-10-2012 20:19 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Kazda opinia sie liczy kogos kto sie w tym bawil Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |