Menu główne
Forum
Klubowicze
decki |
Dodany dnia 20-10-2011 12:58 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Witam ! Jestem tu pierwszy raz , więc proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem ,wymieniałem ostatnio węże a co za tym idzie ,także płyn chłodniczy.Układ został odpowietrzony. Płyn w normie a po rozgrzaniu silnika i przejechaniu zaledwie kilku km płyn podnosi się pod sam korek buzując.Kiedy silnik ostygnie płyn spada pod minimum. Nie wiem czy to uszczelka pod głowicą czy problem odpowietrzania. Proszę o radę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-10-2011 12:58 |
Snorky |
Dodany dnia 20-10-2011 13:09 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Witaj.
Na moje oko - odpowietrzenie. Na ciepłym (ale nie zagotowanym) silniku (wskazówka temperatury zacznie się podnosić) odkręć delikatnie, powoli i ostrożnie korek zbiorniczka. Usłyszysz syczenie - to powietrze, które wyciska się z przewodów. Płyn zacznie Ci się podnosić, bulgotać (powietrze będzie wychodzić). Pilnuj żeby nie uciekał ze zbiorniczka. Ściskaj przewody wyciskając powietrze i uważaj żeby się nie poparzyć kiedy silnik zacznie się bardziej grzać! Możesz zgasić silnik, poczekać i jeszcze raz to samo. Sprawdź przy okazji czy nie masz gdzieś nieszczelności, bo wtedy możesz odpowietrzać w nieskończoność... Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
decki |
Dodany dnia 20-10-2011 13:40 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Wycieków nie mam , sprawdzałem już kilka razy.Dodam ,że w kwietniu wymieniałem termostat i czujnik temperatury.Wczoraj kupiłem nowy korek.I wydaje mi się, że dzieje się z nim to samo co z poprzednim,uszczelka w nim z jednej strony się uwypukla.Dziwne to jest.W sobotę zrobię tak jak napisałeś,może będzie dobrze. Dzięki za podpowiedz. Treść dodana dnia 20-10-2011 13:54: W sumie jeszcze mam trochę czasu zanim do pracy .Idę zrobić to teraz Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
Snorky |
Dodany dnia 20-10-2011 13:55 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Tylko tak jak pisałem - rób to ostrożnie i silnik nie może być zagrzany, bo ci płyn wykipi/wystrzeli na twarz/rękę/głowę całą. Jak się silnik zacznie nagrzewać to odkręcasz powoli korek. Powietrze ma to do siebie, że po nagrzaniu się rozpręża i przez to Ci się płyn podnosi.
A tak na marginesie - jak silnik trzyma Ci temperaturę i jak ogrzewanie działa? Forum poleca się na przyszłość w sprawie podpowiedzi Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
decki |
Dodany dnia 20-10-2011 14:01 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Ogrzewanie działa poprawnie,wiatrak chodzi normalnie(włącza się) Temperatura ok Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
dominik520 |
Dodany dnia 20-10-2011 14:15 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
jak można podczepić się pod temat mam podobny problem ale nie moge odpowietrzyć nagrzewnicy bo...mam f3n multi i ten plastikowy czwórnik na wężach od nagrzewnicy rozleciał mi się przez co zrobiłem kopie z wyjściem na tą 2 pompe żeby wszystko było ale nie udało mi sie tam już wcisnąć odpowietrznika (bo jest lpg i mało miejsca)i po wymianie termostatu i płynu nie moge odpowietrzyć nagrzewnicy tak żeby grzała jak wcześniej macie może jakieś patenty? Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
Snorky |
Dodany dnia 20-10-2011 14:33 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@decki - to trochę dziwne, bo powinny się cyrki dziać... Ale spróbować odpowietrzyć nie zaszkodzi
@dominik520 - spróbuj tak zrobić: - stań samochodem pod górkę (przód wyżej, tył niżej) i jeśli masz możliwość to z przechyłem na stronę pasażera (podnieś samochód od strony kierowcy) - ściągnij wąż tam, gdzie idzie do nagrzewnicy i po prostu lej płyn bezpośrednio do niej - przechyły zapewnią Ci to, że płyn pójdzie w sam koniec nagrzewnicy i wypchnie powietrze (będzie się przeciskało do góry przez wąż, którym będziesz lał płyn). Oczywiście lejesz wężem, który wchodzi wyżej do nagrzewnicy. Lejesz ile się da (do wypełnienia węża), zakładasz gdzie był i lejesz płyn w resztę układu. Miałem podobny problem przy C3J - seryjnie masz 3 odpowietrzniki - zasilanie nagrzewnicy - powrót z nagrzewnicy - łącznik między pompą wody a chłodnicą (wąż z termostatem). Po koniecznych przeróbkach (popękane węże) miałem tylko 1 - na łączeniu z chłodnicą. Lałem płyn bezpośrednio w nagrzewnicę ile się dało, wąż na pompę i dopełnianie reszty układu i latało bez problemu. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
dominik520 |
Dodany dnia 20-10-2011 16:57 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
@Snorky: no to tak będę działał ale muszę poczekać bo pozamiatałem sie przez te odpowietrzanie bo wymieniałem termostat 2 tygodnie temu i właśnie nie mogłem odpowietrzyć tej nagrzewnicy i tak sobie siedziałem i siedziałem przed garażem i płuca szlak trafił wczoraj dopiero wypuścili mnie ze spitala i nie moge narazie nic robić na dworze ale Podziękować i dam znać czy mi się udało Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
AdrianB |
Dodany dnia 09-09-2012 14:16 |
Postów: 9 Data rejestracji: 09.09.2012 13:58 Skąd: wielkopolskie Turek |
Witam, mam podobny problem jak ten opisany w tym temacie. Płyn chłodniczy podnosi mi się w zbiorniczku. Byłem z tym u mechanika, który zalał cały układ nowym płynem i odpowietrzył i stwierdził, że wszystko jest w porządku. I faktycznie dobrze było jakieś 2 tygodnie, po czym znowu płyn zaczął podnosić się. Mechanik nie wie co to. Wystarczy, że odkręcę odpowietrznik na chłodnicy i płyn opada. Wczoraj zauważyłem, że ten górny wąż dochodzący do chłodnicy zrobił się strasznie twardy. W tym przypadku też odkręcenie odpowietrznika pomaga. I tu pytanie co się dzieje z tym układem, czy to chłodnica czy coś innego?
Edytowane przez AdrianB dnia 09-09-2012 14:17 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
|
|
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 09-09-2012 15:03 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
Twarde węże to normalne, bo korek ciśnienie trzyma, ale sprawdź czy zaworek w nim nie jest zaciety. Poziom płynu u mnie podczas pracy silnika podnosi się trochę, a gdy odkręcę korek na ciepłym to robi się pod max w zbiorniczku. Masz układ zapowietrzony pewnie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-09-2012 19:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Korek przede wszystkim bo ciśnienie naładowane.
Po za tym istnieje coś takiego jak rozszerzalność cieplna, i na zimnym bedziesz miał MIN a na ciepłym MAX. I to normalne akurat. Odkrecanie korka na gorącym i pracującym silniku - grozi poparzeniem. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
AdrianB |
Dodany dnia 16-09-2012 18:41 |
Postów: 9 Data rejestracji: 09.09.2012 13:58 Skąd: wielkopolskie Turek |
Witam ponownie, sprawdziłem ten korek ale nie widzę w nim nic niepokojącego (nie znam się czy jest w porządku), nie jest to także rozszerzalność cieplna raczej bo nawet jak silnik ostygnie to płyn nie opada. Samo ściskanie węży nic nie daje, dopiero odkręcenie odpowietrznika od chłodnicy i ściśnięcie węża parę razy wydmuchuje powietrze z chłodnicy i od razu poziom płynu spada. Czy to może być chłodnica? Czy może raczej uszczelka pod głowicą bo tak mi też mówili? Bo odpowietrzało układ już kilka osób a płyn co jakiś czas i tak się podnosi. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
|
|
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 16-09-2012 19:35 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
a zbiorniczek masz dobrze zamontowany, powyżej chłodnicy? Płyn w zbiorniczku się przelewa z góry? Jaka jest barwa płynu? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
AdrianB |
Dodany dnia 16-09-2012 21:44 |
Postów: 9 Data rejestracji: 09.09.2012 13:58 Skąd: wielkopolskie Turek |
Zbiorniczek jest cały czas w tym samym miejscu czyli wyżej niż chłodnica, płyn wlewa się z góry tym powrotnym wężykiem, a kolor płynu raczej zielony bo niedawno był wymieniany Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 17-09-2012 09:02 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@AdrianB Spróbuj pojeździć z nie do końca dokreconym korkiem od zbiorniczka.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 17-09-2012 11:27 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@AdrianB A jak wygląda olej na bagnecie? Masz w nim ślady płynu chłodniczego? Ile oleju bierze silnik i czy pod obciążeniem kopci na niebiesko? Masz olej w płynie chłodniczym? Jeżeli na któreś z tych pytań jest odpowiedź twierdząca to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą, jeżeli nie to przyczyny szukamy dalej.
Treść dodana dnia 17-09-2012 11:28: PS. Poza tym wypełnij profil auta: Profil samochodu. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
se7en3 |
Dodany dnia 17-09-2012 11:49 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
ja mam taki problem ze ucieka mi olej...
z wydechu nie kopci i tak samo ucieka z 100-150 ml płynu chłodniczego na 2000 km moze 3000 km ... a olej dolewam litra na 2500-3000 km... he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 17-09-2012 12:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No to szukaj wycieku.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
AdrianB |
Dodany dnia 26-09-2012 20:20 |
Postów: 9 Data rejestracji: 09.09.2012 13:58 Skąd: wielkopolskie Turek |
Witam, to znowu ja @maestro pojeździłem z poluzowanym korkiem ale raczej nic mi to nie dało @dj_mafiozo co do oleju do bardziej śmierdzi spalinami i już jest do wymiany bo mu 10 tys pękło, na niebiesko też raczej nie kopci ( przynajmniej nie rzuciło mi się w oczy), a oleju w płynie też nie zauważyłem. Dzisiaj przejechałem jakieś 70 km czyli 35 w te i z powrotem. Po połowie drogi stanąłem na jakieś 10 minut, zajrzałem pod maskę i było w porządku, ale jak wróciłem do domu to płyn już był pod korek i górny wąż od chłodnicy był miękki, można powiedzieć, że pusty. Odkręciłem odpowietrznik od chłodnicy ścisnąłem wąż kilka raz, wydmuchnęło powietrze i płyn opadł. Macie jakieś inne pomysły co to może być? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
|
|
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 26-09-2012 21:08 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
może za dużo płynu do zbiorniczka lejesz Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |