10 Maja 2024 00:42:33
Zdjęcia użytkowników
michal84 lukasz0605
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
wzrost płynu chłodniczego w zbiorniczku podczas pracy silnika 
decki
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 12:58
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Witam !! Jestem tu pierwszy raz , więc proszę o wyrozumiałość.
Mam taki problem ,wymieniałem ostatnio węże a co za tym idzie ,także płyn chłodniczy.Układ został odpowietrzony. Płyn w normie a po rozgrzaniu silnika i przejechaniu zaledwie kilku km płyn podnosi się pod sam korek buzując.Kiedy silnik ostygnie płyn spada pod minimum. Nie wiem czy to uszczelka pod głowicą czy problem odpowietrzania.
Proszę o radę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-10-2011 12:58
Awatar
Snorky
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 13:09
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Witaj.

Na moje oko - odpowietrzenie. Na ciepłym (ale nie zagotowanym) silniku (wskazówka temperatury zacznie się podnosić) odkręć delikatnie, powoli i ostrożnie korek zbiorniczka. Usłyszysz syczenie - to powietrze, które wyciska się z przewodów. Płyn zacznie Ci się podnosić, bulgotać (powietrze będzie wychodzić). Pilnuj żeby nie uciekał ze zbiorniczka. Ściskaj przewody wyciskając powietrze i uważaj żeby się nie poparzyć kiedy silnik zacznie się bardziej grzać!! Możesz zgasić silnik, poczekać i jeszcze raz to samo.

Sprawdź przy okazji czy nie masz gdzieś nieszczelności, bo wtedy możesz odpowietrzać w nieskończoność...

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
decki
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 13:40
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Wycieków nie mam , sprawdzałem już kilka razy.Dodam ,że w kwietniu wymieniałem termostat i czujnik temperatury.Wczoraj kupiłem nowy korek.I wydaje mi się, że dzieje się z nim to samo co z poprzednim,uszczelka w nim z jednej strony się uwypukla.Dziwne to jest.W sobotę zrobię tak jak napisałeś,może będzie dobrze. Dzięki za podpowiedz.


Treść dodana dnia 20-10-2011 13:54:

W sumie jeszcze mam trochę czasu zanim do pracy .Idę zrobić to teraz

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
Snorky
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 13:55
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Tylko tak jak pisałem - rób to ostrożnie i silnik nie może być zagrzany, bo ci płyn wykipi/wystrzeli na twarz/rękę/głowę całą. Jak się silnik zacznie nagrzewać to odkręcasz powoli korek. Powietrze ma to do siebie, że po nagrzaniu się rozpręża i przez to Ci się płyn podnosi.

A tak na marginesie - jak silnik trzyma Ci temperaturę i jak ogrzewanie działa?

Forum poleca się na przyszłość w sprawie podpowiedzi Smile

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
decki
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 14:01
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Ogrzewanie działa poprawnie,wiatrak chodzi normalnie(włącza się)
Temperatura ok

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
dominik520
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 14:15
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

jak można podczepić się pod temat mam podobny problem ale nie moge odpowietrzyć nagrzewnicy bo...mam f3n multi i ten plastikowy czwórnik na wężach od nagrzewnicy rozleciał mi się przez co zrobiłem kopie z wyjściem na tą 2 pompe żeby wszystko było ale nie udało mi sie tam już wcisnąć odpowietrznika (bo jest lpg i mało miejsca)i po wymianie termostatu i płynu nie moge odpowietrzyć nagrzewnicy tak żeby grzała jak wcześniej macie może jakieś patenty?

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
Snorky
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 14:33
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

@decki - to trochę dziwne, bo powinny się cyrki dziać... Ale spróbować odpowietrzyć nie zaszkodzi Smile

@dominik520 - spróbuj tak zrobić:
- stań samochodem pod górkę (przód wyżej, tył niżej) i jeśli masz możliwość to z przechyłem na stronę pasażera (podnieś samochód od strony kierowcy)
- ściągnij wąż tam, gdzie idzie do nagrzewnicy i po prostu lej płyn bezpośrednio do niej - przechyły zapewnią Ci to, że płyn pójdzie w sam koniec nagrzewnicy i wypchnie powietrze (będzie się przeciskało do góry przez wąż, którym będziesz lał płyn). Oczywiście lejesz wężem, który wchodzi wyżej do nagrzewnicy. Lejesz ile się da (do wypełnienia węża), zakładasz gdzie był i lejesz płyn w resztę układu.
Miałem podobny problem przy C3J - seryjnie masz 3 odpowietrzniki
- zasilanie nagrzewnicy
- powrót z nagrzewnicy
- łącznik między pompą wody a chłodnicą (wąż z termostatem).
Po koniecznych przeróbkach (popękane węże) miałem tylko 1 - na łączeniu z chłodnicą. Lałem płyn bezpośrednio w nagrzewnicę ile się dało, wąż na pompę i dopełnianie reszty układu i latało bez problemu.

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
dominik520
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 16:57
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

@Snorky: no to tak będę działał ale muszę poczekać bo pozamiatałem sie przez te odpowietrzanie bo wymieniałem termostat 2 tygodnie temu i właśnie nie mogłem odpowietrzyć tej nagrzewnicy i tak sobie siedziałem i siedziałem przed garażem i płuca szlak trafił Shock wczoraj dopiero wypuścili mnie ze spitala i nie moge narazie nic robić na dworze ale Podziękować i dam znać czy mi się udało

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
AdrianB
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 14:16
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 09.09.2012 13:58
Skąd: wielkopolskie
Turek

Witam, mam podobny problem jak ten opisany w tym temacie. Płyn chłodniczy podnosi mi się w zbiorniczku. Byłem z tym u mechanika, który zalał cały układ nowym płynem i odpowietrzył i stwierdził, że wszystko jest w porządku. I faktycznie dobrze było jakieś 2 tygodnie, po czym znowu płyn zaczął podnosić się. Mechanik nie wie co to. Wystarczy, że odkręcę odpowietrznik na chłodnicy i płyn opada. Wczoraj zauważyłem, że ten górny wąż dochodzący do chłodnicy zrobił się strasznie twardy. W tym przypadku też odkręcenie odpowietrznika pomaga. I tu pytanie co się dzieje z tym układem, czy to chłodnica czy coś innego?

Edytowane przez AdrianB dnia 09-09-2012 14:17
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
 
Kowal198912
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 15:03
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

Twarde węże to normalne, bo korek ciśnienie trzyma, ale sprawdź czy zaworek w nim nie jest zaciety. Poziom płynu u mnie podczas pracy silnika podnosi się trochę, a gdy odkręcę korek na ciepłym to robi się pod max w zbiorniczku. Masz układ zapowietrzony pewnie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 19:55
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Korek przede wszystkim bo ciśnienie naładowane.
Po za tym istnieje coś takiego jak rozszerzalność cieplna, i na zimnym bedziesz miał MIN a na ciepłym MAX. I to normalne akurat. Odkrecanie korka na gorącym i pracującym silniku - grozi poparzeniem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
AdrianB
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2012 18:41
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 09.09.2012 13:58
Skąd: wielkopolskie
Turek

Witam ponownie, sprawdziłem ten korek ale nie widzę w nim nic niepokojącego (nie znam się czy jest w porządku), nie jest to także rozszerzalność cieplna raczej bo nawet jak silnik ostygnie to płyn nie opada. Samo ściskanie węży nic nie daje, dopiero odkręcenie odpowietrznika od chłodnicy i ściśnięcie węża parę razy wydmuchuje powietrze z chłodnicy i od razu poziom płynu spada. Czy to może być chłodnica? Czy może raczej uszczelka pod głowicą bo tak mi też mówili? Bo odpowietrzało układ już kilka osób a płyn co jakiś czas i tak się podnosi.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
 
Kowal198912
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2012 19:35
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

a zbiorniczek masz dobrze zamontowany, powyżej chłodnicy? Płyn w zbiorniczku się przelewa z góry? Jaka jest barwa płynu?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
AdrianB
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2012 21:44
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 09.09.2012 13:58
Skąd: wielkopolskie
Turek

Zbiorniczek jest cały czas w tym samym miejscu czyli wyżej niż chłodnica, płyn wlewa się z góry tym powrotnym wężykiem, a kolor płynu raczej zielony bo niedawno był wymieniany

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 09:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@AdrianB Spróbuj pojeździć z nie do końca dokreconym korkiem od zbiorniczka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 11:27
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@AdrianB A jak wygląda olej na bagnecie? Masz w nim ślady płynu chłodniczego? Ile oleju bierze silnik i czy pod obciążeniem kopci na niebiesko? Masz olej w płynie chłodniczym? Jeżeli na któreś z tych pytań jest odpowiedź twierdząca to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą, jeżeli nie to przyczyny szukamy dalej.


Treść dodana dnia 17-09-2012 11:28:

PS. Poza tym wypełnij profil auta: Profil samochodu.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
se7en3
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 11:49
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

ja mam taki problem ze ucieka mi olej...
z wydechu nie kopci
i tak samo ucieka z 100-150 ml płynu chłodniczego na 2000 km moze 3000 km ...
a olej dolewam litra na 2500-3000 km...

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 12:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to szukaj wycieku.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
AdrianB
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 20:20
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 09.09.2012 13:58
Skąd: wielkopolskie
Turek

Witam, to znowu ja
@maestro pojeździłem z poluzowanym korkiem ale raczej nic mi to nie dało
@dj_mafiozo co do oleju do bardziej śmierdzi spalinami i już jest do wymiany bo mu 10 tys pękło, na niebiesko też raczej nie kopci ( przynajmniej nie rzuciło mi się w oczy), a oleju w płynie też nie zauważyłem.
Dzisiaj przejechałem jakieś 70 km czyli 35 w te i z powrotem. Po połowie drogi stanąłem na jakieś 10 minut, zajrzałem pod maskę i było w porządku, ale jak wróciłem do domu to płyn już był pod korek i górny wąż od chłodnicy był miękki, można powiedzieć, że pusty. Odkręciłem odpowietrznik od chłodnicy ścisnąłem wąż kilka raz, wydmuchnęło powietrze i płyn opadł. Macie jakieś inne pomysły co to może być?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 178000km
 
Kowal198912
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 21:08
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

może za dużo płynu do zbiorniczka lejesz Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: