07 Maja 2024 14:31:34
Zdjęcia użytkowników
kriskros89 johny8181
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
F3N a F3P 
hexam
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 13:45
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 14.01.2006 20:31
Skąd: -

Witam wszystkich. Nasunął mi się pewien pomysł. Mianowicie mam f3n 75KM którym jeżdżę do pracy. Posiadam również drugą R19 z silnikiem F3P 90KM (przeznaczona na części) brak kompresji czy dół silnika walnięty mogę go remontować i zrobić swapa ale ze względu na czas i koszty nie chcę tego robić. Wymyśliłem sobie takie coś.

Tu pytam się was czy da radę głowicę z F3P dać do F3N i będzie to działać, czy może zamienić mono wtryski. Co byście doradzili, co tu zrobić z tych dwóch silników żeby to lepiej kopało wiem, że i tak szału nie zrobię ale może uda się parę KM dorzucić żeby do pracy się lepiej jeździło Smile

Była F3N-L740, Była też F7P CZYLI S16, była też BMW 735i 220 KM i parę innych wozidełek mocnych i słabych.
A teraz znowu jest F3N-L740

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-10-2011 13:45
Awatar
xxlgogoxxl
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 13:51
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Nie da rady. Albo jeden, albo drugi.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
Ewenement
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 13:55
Awatar


Postów: 1119

Data rejestracji: 09.11.2009 09:49
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

albo dorwij głowice i osprzęt od f3na multi, i dołóż do bloku silnika z f3n'a mono, i masz 90km na pełnym wtrysku,
ja mam tak zrobione, miałem f3n 73km, zmieniłem głowice, wtryski itp na te z multi i tadaaaa, a koszt? wszystkich części mnie wyniosło hmmm 400zł?

jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam

Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
 
hexam
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 14:02
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 14.01.2006 20:31
Skąd: -

Spoko wiem, że można do f3n mono założyć multi. Chciałem coś z tych dwóch zrobić. Bo mam takowe
PS. Za cała r19 f3p zapłaciłem 450 i stąd taki pomysł


Treść dodana dnia 21-10-2011 14:06:

Założenie mono z f3p z pompą paliwa do f3n też nic nie da ? Żadnego wzrostu mocy na PB?

Edytowane przez hexam dnia 21-10-2011 14:07
Była F3N-L740, Była też F7P CZYLI S16, była też BMW 735i 220 KM i parę innych wozidełek mocnych i słabych.
A teraz znowu jest F3N-L740

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
xxlgogoxxl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 14:19
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Nie pompa akurat o tym decyduje. Z resztą jest kupę tematów o tym. Wystarczy poczytać, a wszystkiego się dowiesz.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
hexam
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 15:38
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 14.01.2006 20:31
Skąd: -

xxlgogoxxl nie zapytałem się przecież "jak zmienię pompę będę miał więcej mocy?" Chodziło mi o zestaw mono + pompa z f3p dlatego pytam o pompę bo może mieć większą wydajność niż z f3n. Zresztą mono też.

Edytowane przez hexam dnia 21-10-2011 15:39
Była F3N-L740, Była też F7P CZYLI S16, była też BMW 735i 220 KM i parę innych wozidełek mocnych i słabych.
A teraz znowu jest F3N-L740

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 15:50
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Odpowiem Ci tak:

Nikt tego nigdy nie robił więc tak na prawdę to nikt nic nie wie.

możesz próbować z zamienianiem kolektora z wtryskiem + ecu + pompa itp.

Bez hamowni tez sie nie dowiesz co i jak.
Wałek rozrządu w F3N'ie mono jest zasadniczo emerycki więc polecałbym szukanie wałka np. z F3N'a multi- bo to poprawia zabawę trochę.

Ogólnie temat nie zbadany bo F3N mono jest mało wdzięczny do tjuniku.

fabryczny wtrysk F3N'a starcza na jakieś 90-95 KM z tego co mi wiadomo z pokątnych i tajnych źródeł więc tutaj nic na fabrycznym wtrysku nie ugrasz.

Przepustnica w F3N'ie jest wielkosci 5 PLN więc -> możesz próbować kombinowac tak jak ja chciałem (ale zmieniłem silnik) - gaźnik z F2N'a na 2 przelotach + LPG i pb wylatuje na zawsze z samochodu.

Tutaj bym na Twoim miejscu szukał - zwiększenie przepustnicy bo w zasadzie to ona ogranicza wszystko i w ten sposób silnik ładnie działa na dole (dolny zakres obrotow) a zdycha u góry i w efekcie ma 73 KM przy 5000 obrotów

Jak dieselSmile i z resztą ma skrzynie z dieselaSmile


Albo się cieszyć tym co jest i nie targać go powyżej 3,500 RPM i jeździć jak dieselemPfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2011 20:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po pierwsze to nie założysz głowicy z F3P na dół od F3Na. I na tym temat powinien sie zakończyć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: