08 Maja 2024 03:48:05
Zdjęcia użytkowników
edzio wsmpw
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Swap tłoków do F3R 
RafalS16
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2011 22:37
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witam.
Temat może nie do końca tyczy się R19, bo silnik F3R w niej nie występował, ale z tego co wiem już takie cuda jak R19 2.0 8v jeżdżą więc temat nie będzie chyba całkiem obcy.
Konkretnie interesuje mnie przeszczepienie tłoków z F3P do F3R w celu zwiększenia stopnia sprężania. Czy ktoś już gdzieś słyszał o takim patencie i czy wogóle te tłoki można ze sobą zamienić?
Pozdrawiam
Rafał

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-10-2011 22:37
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2011 22:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Z technicznego punktu widzenia nie ma przeciwskazań na tę chwile rozważań.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
RafalS16
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2011 23:14
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Szukałem trochę na ten temat ale nie znalazłem czy ktoś gdzieś już tak zrobił i jaki stopień sprężania można uzyskać. Korci mnie żeby w ten sposób przyspieszyć nieco moją piątkę.

Edytowane przez RafalS16 dnia 27-10-2011 23:15
Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
grzes70
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2011 06:31
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Ile te tłoki mają różnicy wysokości-mierzone od korby do denka?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2011 09:34
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pytanie czy tłokami z F3P coś zyskasz?

Są 2 wały w Renault w F'kach (przynajmniej w tych starych Pfft):

83,5 (F3P np. i większość jak nie wszystkie 1.8)
93,0 (F3R, diesele, F7R - ogólnie większe niż 1.8)

Tłok jest identyko w 1.8/2.0 (przynajmniej F3P/F3R)

Teoretycznie F3R ma stopień sprężania 9,8 (zaskakująco wysoki Rotfl) - nie wiem czy F3Pm wychodziło ponad 10 ale na 99% nie.

Moim zdaniem taki swap nic nie da :/


Treść dodana dnia 28-10-2011 09:36:

Sprawdziłem w naszych danych - stopień sprężania jest taki sam -> czyli 9,8.

Moim zdaniem tłoki są takie same.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
lukat1988
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2011 08:26
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Obrobic kanaly ssace i wydechowe i ogolnie cala glowice juz lepiej, bo wymuana tlokow nic raczej nie da

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
RafalS16
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2011 23:50
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Przed napisaniem tego tematu obczaiłem sobie tłoki od obu silników na allegro i widać że w f3p zagłębienie w tłoku jest mniejsze. W katalogu MAHLE oba te tłoki również występują pod różnymi numerami. Tak więc czy napewno są takie same? Czy jest ktoś kto oba tłoki na w ręku lub na foto i może je porównać?
A co do obróbki głowicy to efekt jest fajny tyle że pracochłonny Wink

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: